Strony internetowe | Grudziądz, Toruń, Kwidzyn - Tomasz Warsiński - Blog

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Obalamy mity na temat SEO

Obalamy mity na temat SEO

Pozycjonowanie to kwestia starsza niż sama wyszukiwarka Google, dlatego przez lata - razem m.in. ze zmianami technologicznymi - narodziło wiele mitów, czy nieaktualnych wiadomości. Sprawdźmy zatem, które stwierdzenia mają niewiele wspólnego z rzeczywistością.

Mity na temat SEO znajdziemy w wielu źródłach - na forach dyskusyjnych, na blogach, w mediach społecznościowych, czy na portalach branżowych. Są powielane nie tylko przez tzw. laików, ale i w wielu sytuacjach przez osoby będące blisko pozycjonowania. Często opinie i błędne przekonania wynikają z przypadkowych zdarzeń.


Exact match, czyli domena ze słowem kluczowym

Kilka lat temu sytuacja z domenami, które zawierały słowa kluczowe, faktycznie mogły być uprzywilejowane i liczyć na lepsze efekty pozycjonowania, a co za tym idzie - większy ruch organiczny. Zwłaszcza jeśli w treści strony również znajdowało się sporo kluczowych fraz. Dzisiaj jest to już znacznie mniej popularna forma, co nie oznacza jednak, że całkowicie nieskuteczna.

Po okresie królowania tego typu adresów, Google postanowiło zareagować i zaktualizować swoje algorytmy. Dochodziło bowiem do sytuacji, że domeny exact match zajmowali oszuści, publikując na nich niskiej wartości content. Potrzebna była zatem reakcja "centrali" i redukcja szans na pierwszą stronę, w przypadku braku działania na rzecz użytkowników.

UX nie wpływa na pozycjonowanie?

Innym - na szczęście już coraz rzadziej - krążącym stwierdzeniem jest rzekomy brak wpływu UX na SEO, a więc tzw. doświadczenia użytkownika. Wynika to z tego, że przed laty faktycznie nie zwracano uwagi na jakość materiałów, czy też wymagań lub preferencji odbiorcy, natomiast w ostatnim okresie bardzo się to zmieniło i należy już podczas optymalizacji strony skupiać się na UX. Dzisiaj nie należy już tylko posiadać produkty czy usługi w swojej ofercie, ale i wśród konkurencji potrafić tę ofertę odpowiednio przedstawić.

Czytaj dalej
  26 odsłon
26 odsłon

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej?

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej?

Top 10, a najlepiej TOP 3 w wynikach wyszukiwania to cel wszystkich świadomych właścicieli stron internetowych. Popularność witryny ma bowiem bezpośredni wpływ na to, jak wygląda firmowa kasa, a więc rosnące zyski z tego tytułu. Problem w tym, że nie każdy osiągnie pożądaną pierwszą stronę w Google, jeśli nie będzie pracował nad wizerunkiem w sieci.

Działania w sieci to wieloetapowe procesy. Jak zatem poprawić pozycjonowanie, aby strona internetowa mogła piąć się w górę?


1. Twórz wartościowy content

Jest wiele aspektów, które decydują o widoczności strony internetowej w Google, ale według nas wartościowe treści są pierwszym, podstawowym punktem skutecznego pozycjonowania witryny. Bez licznych publikacji nie ma szans, aby strona na dłuższy czas zagościła na ważnych dla firmy frazach w czołówce. Algorytmy lubią unikalne artykuły, a jeśli jeszcze będą przy okazji czytali go użytkownicy, to wyszukiwarka będzie utrzymywała go na niezłych pozycjach.

Treści muszą być przede wszystkim przydatne dla odbiorcy i odpowiadające na ich problemy, czy potrzeby. Sam wielokrotnie poszukiwałeś/poszukiwałaś odpowiedzi na nurtujące pytania - to samo trzeba zatem uczynić w drugą stronę. Pozwól się znaleźć w internecie.

Idealną opcją jest blog firmowy, dzięki któremu można tworzyć mnogość treści na różne tematy ze swojej branży. Każdy artykuł to osobny adres w wyszukiwarce, zwiększający szanse na pojawienie się potencjalnego klienta.

Czytaj dalej
  78 odsłon
78 odsłon

10 zadań pozycjonera - specjalisty SEO

10 zadań pozycjonera - specjalisty SEO

Pozycjoner, czy inaczej mówiąc specjalista od pozycjonowania stron internetowych lub też specjalista SEO, to złożony zakres zadań. Wiele aspektów dotyczy technicznych sfer budowy serwisu, jak również tematów analitycznych i trochę kreatywności. Poniżej przedstawiamy 10 najważniejszych zadań, które należy wykonywać w związku z pozycjonowaniem strony internetowej.

Generalnie, tak jak wspomnieliśmy w jednym z poprzednich artykułów - "SEO a pozycjonowanie - czym właściwie różnią się te pojęcia?" - SEO oraz pozycjonowanie nieco się od siebie różnią, dlatego też w wielu firmach spotkamy osobne stanowiska dotyczące tych tematów. Z drugiej jednak strony nie jest żadną ujmą lub rzadkim widokiem sytuacja, że jedna osoba zajmuje się zarówno działaniami SEO wewnątrz witryny, jak i pozycjonowaniem jej w wynikach wyszukiwania. Tutaj skupimy się zatem na ogóle zadań, jakie należy wykonać w związku z budową nowej strony internetowej, albo chęcią pozycjonowania dotychczasowej witryny.

1. Dobór słów kluczowych

Przed rozpoczęciem działań mających w przyszłości zaowocować skuteczną promocją strony internetowej w wyszukiwarce Google, specjalista od pozycjonowania musi wykonać analizę słów kluczowych, na które powinna pozycjonować się strona internetowa. Pozycjonerzy i specjaliści od optymalizacji wykorzystują do tego szereg dostępnych narzędzi - zarówno darmowych, jak i komercyjnych - np. planner słów w Google, Ahrefs, Senuto, Semstorm i inne. Dobór słów kluczowych jest ważny, dlatego analizę należy wykonać dokładnie. To właśnie od nich i publikowanego contentu będzie zależało, czy odbiorcy trafią na stronę z wyników wyszukiwania.

2. Analiza konkurencji

Nieodłącznym elementem pracy jest również analiza konkurencji. Tak jak właściciele firm śledzą ogólne poczynania innych np. w rodzaju oferowanych produktów, tak samo trzeba zebrać informacje dotyczące rodzaju i zakresu promocji witryn w sieci. Zresztą pozycjoner, czy po prostu osoby zajmujące się budową stron internetowych, nie są nagle ekspertami każdej branży, dlatego należy przeprowadzić analizę tego, jak prezentują się inne firmy i jakie zabiegi są u nich najskuteczniejsze. Być może niektóre z nich - już w udoskonalonej wersji - pomogą w dogonieniu i wyprzedzeniu konkurencji, poprzez bardziej zaawansowane czynności pozycjonowania. Analiza konkurencji wykaże to, czego jeszcze brakuje u Ciebie. Można chociażby porównać kwestie działań w mediach społecznościowych, korzystania z kampanii reklamowych, procesów link buildingu, częstotliwości oraz jakości publikowanych treści, czy też kwestii technicznych oraz wizualnych samych stron internetowych. Można się na prawdę doszukać bardzo wielu szczegółów.

3. Wycena procesu pozycjonowania

Jeśli odpowiednia ilość faktów oraz informacji statystycznych została zebrana, można przejść do wyceny usługi pozycjonowania. Koszty w dużej mierze są związane zarówno z zakresem możliwych czynności do wykonania, jak i możliwości finansowych klientów. Z naszej strony zostaną zaproponowane najlepsze rozwiązania, a o tym, na który wariant zdecyduje się właściciel strony internetowej - zależy od niego samego. Na wysokość ceny usługi składa się - prócz standardowej optymalizacji witryny - m.in. liczba pozyskiwanych linków zewnętrznych, czy też liczba napisanych przez nas artykułów na bloga. Dużo zależy zatem od posiadanego budżetu - jeśli zdecydujesz się na mniejszy pakiet, tym mniejsza będzie skala prac i na efekty związane z przypływem potencjalnych klientów trzeba będzie czekać znacznie dłużej.

Czytaj dalej
  43 odsłon
43 odsłon

SEO a pozycjonowanie - czym właściwie różnią się te pojęcia?

SEO a pozycjonowanie - czym właściwie różnią się te pojęcia?

Rozwój biznesu i działań w internecie za pomocą firmowej strony internetowej w końcu zahaczy również o tematy SEO oraz pozycjonowania. Dzisiaj jakiekolwiek zaniedbanie w tej kwestii może znacząco odbić się na liczbie pozyskiwanych klientów, bowiem brak działań to brak widoczności w wyszukiwarce.

Znajomość tych pojęć może pomóc we współpracy z zewnętrzną agencją, nawet jeśli sam nie będziesz miał kompletnie czasu, aby na własną rękę zająć się rozbudowywaniem strony internetowej. Warto zatem wiedzieć, co konkretne oznaczają terminy SEO i pozycjonowanie.


Szerokie rozumienie SEO

Często SEO jest kojarzone jako skrót od pozycjonowania strony internetowej. Wiele wątków z całą pewnością się w obu terminach łączy, ale wśród specjalistów widać zgodność, że nie są to równoznaczne stwierdzenia. Dużo wynika z nazewnictwa w języku angielskim.

Niektórzy specjaliści dzielą optymalizację strony internetowej na tzw. on-site (wewnątrz strony) oraz off-site (na zewnątrz strony). Wtedy jednak wszelkie prace poza stroną można by było dołączyć do SEO i wykluczyć taki termin jak pozycjonowanie. Czy aby na pewno to dobra droga?

Wiele źródeł zagranicznych określa SEO jako ogólny zbiór czynności, mający poprawiać pozycje strony internetowej w wyszukiwarce Google, na wybranych frazach kluczowych. W tym zawarte są również przypisy o zdobywaniu linków zewnętrznych, dlatego natykamy się na określenia on-site oraz off-site. Sama nazwa pozycjonowania tam nie występuje.

Czytaj dalej
  289 odsłon
289 odsłon

Mapa Google nie działa na stronie internetowej - co zrobić?

Mapa Google nie działa na stronie internetowej - co zrobić?

Na niektórych stronach w sieci zapewne nie raz zauważyliście, że przy mapie Google z oznaczoną firmą wyświetlony jest komunikat z błędem. Z czego to wynika?

"Ta strona nie może poprawnie wczytać Map Google" - taki przekaz pojawia się zamiast mapy z oznaczoną np. lokalizacją firmy. Już około dwa lata temu Google zmieniło zasady korzystania z tego produktu, dla map osadzonych na stronie poprzez API.

Mapy Google nie działają na stronach internetowych

W połowie 2018 roku zmieniono zasady korzystania z dostępnych rodzajów map - bez zmian pozostawiono jedynie osadzanie przy pomocy "iFrame", ale bez wdrażania swoich modyfikacji. Kluczowa decyzja sięgnęła natomiast techniki z API, gdzie możliwe jest nanoszenie elementów, jak np. zmiana kolorów ramki z nazwą firmy, czy też ikon lokalizacyjnych. Mapy z API funkcjonują obecnie wyłącznie w płatnej wersji, dlatego te komponenty na wielu stronach internetowych przestały działać.

Sama mapa w pewnym stopniu funkcjonuje, bowiem można ją powiększać i zmniejszać, ale jest w znacznie ciemniejszym kolorze i sam dojazd, a przede wszystkim konkretne informacje o firmie, będą niewidoczne z uwagi na przysłaniający duży komunikat Google.

Jak naprawić mapę Google na stroni internetowej?

Aby komunikat "Ta strona nie może poprawnie wczytać Map Google" zniknął, można skorzystać z następujących opcji:

Czytaj dalej
  164 odsłon
164 odsłon

Czy jest coś innego niż Google? Inne zagraniczne wyszukiwarki internetowe

Czy jest coś innego niż Google? Inne zagraniczne wyszukiwarki internetowe

Google jest gigantem i zdecydowanym liderem wśród wyszukiwarek. Tutaj nie ma wątpliwości. Istnieją jednak również inne rozwiązania w internecie, z których wbrew pozorom korzysta sporo osób.

Globalnie dla Google nie ma drugiego tak wielkiego podmiotu, mogącego stanowić realną konkurencję. Nie bez przypadku do naszego potocznego słownika trafiły określenia "wyguglować, wygogluj, googlować". Kto wie, może w przyszłości pojawią się i w oficjalnych słownikach języka polskiego.

Mimo wszystko na rynku lokalnym w niektórych częściach świata są wyszukiwarki znacznie popularniejsze od Google, prezentując i rozwijając podobnego typu produkty. Wśród nich znajdujemy m.in. Bing, Yahoo, Yandex, czy Baidu.


Sieć internetowa to niekończące się źródło wielu informacji. Aby nad nimi zapanować choć trochę, nad porządkowaniem i logicznym wyświetlaniem pracują roboty wyszukiwarek. Droga każdego użytkownika podczas poszukiwań określonych wiadomości zawsze jest taka sama - wchodzimy na adres wybranej wyszukiwarki, wpisujemy frazę (zapytanie) i szukamy.

Jak to? Google nie jest jedyną wyszukiwarką?

Wiele osób może się zdziwić kiedy usłyszy, że wyszukiwarka Google to nie jest jedyne rozwiązanie. Fakt - to największa platforma i znalezienie godnego konkurenta potrwa pewnie wiele lat, jednak na świecie funkcjonują serwisy o znacznie mniejszym zasięgu pod kątem globalnym, ale jednocześnie popularne wśród lokalnych społeczności.

Czytaj dalej
  221 odsłon
221 odsłon

Jak poprawić widoczność strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google?

Jak poprawić widoczność strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google?

Google to najbardziej wartościowe miejsce zdobywania ruchu użytkowników na strony internetowe - np. w Polsce korzystają z tej wyszukiwarki niemal wszyscy. Za pomocą niej możemy zyskać potencjalnych klientów dwiema drogami - płatnymi (reklamy Google Ads) oraz darmowymi i długotrwałymi (wyniki organiczne). Jak zatem poprawić swoją widoczność i czerpać korzyści z tej drugiej opcji?

Czym jest tzw. widoczność strony internetowej i co to faktycznie daje? Wyszukiwarka jest ogromnym zbiorem witryn różnego rodzaju - od firmowych stron, poprzez blogi, serwisy informacyjne, po rozbudowane sklepy internetowe. Każdą z nich można - w mniejszym lub większym zakresie - znaleźć po wpisaniu słów kluczowych. Widoczność każdej strony uzależniona jest od liczby słów kluczowych, które zostały na niej opublikowane i na które można ją znaleźć w wyszukiwarce.

Widoczność (mniejsza lub większa) strony internetowej w wyszukiwarce Google jest bezpośrednio uzależniona od tego, jakie działania wykonujesz na swojej witrynie i jak bardzo są zaawansowane. Wszystko ma jeden cel - sprowadzić nowego klienta, czy po prostu użytkownika/czytelnika - w zależności od tematyki. Uściślając jeszcze ten cel - musisz doprowadzić do tego, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się w TOP 10 wyników wyszukiwania na ważne dla Ciebie frazy kluczowe, czyli była na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Statystyki mówią bowiem jasno, że wszystkie witryny znajdujące się poza pierwszą stroną, mają raczej zerowe szanse na wejścia.


Oczywiście istnieją odstępstwa od reguły i w niektórych branżach zdarza się ruch z kolejnych stron wyników wyszukiwania, ale jest to rzadkie i wynika np. z publikowania przez serwisy internetowe aktualności na dany temat (które z reguły są znacznie mocniejsze według algorytmów Google), ale rzecz jasna nie będące np. bezpośrednim odbiorcą klienta.

Czytaj dalej
  124 odsłon
124 odsłon

Jak dodać stronę internetową do wyszukiwarki Google?

Jak dodać stronę internetową do wyszukiwarki Google?

Zbudowanie nowej firmowej strony internetowej jest tylko pierwszym krokiem, jaki trzeba uczynić w kierunku zaistnienia w wyszukiwarce Google. Później należy nad witryną systematycznie pracować, a wcześniej zadbać o to, aby była zaindeksowana. Jak to zrobić?

Dodanie strony internetowej przez Google Search Console

Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi wspomagających administratorów stron oraz osób zajmujących się np. pozycjonowaniem. Dzięki temu w prosty sposób można dodać całą stronę do indeksu, bądź zgłosić pojedynczą podstronę po aktualizacji.

Po zgłoszeniu adresu następuje szybka analiza w systemie wyszukiwarki i zostaje wyświetlony aktualny status. Jeżeli jest to nowa podstrona, to ukaże się wiadomość, że konkretnego URL nie ma w indeksie. Wówczas należy kliknąć w odnośnik "Poproś o zindeksowanie". W zależności od sytuacji, adres możliwie szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. Podobny proces można wykonać również w przypadku istniejącego już adresu w Google, który doczekał się jednak aktualizacji i chcesz, aby roboty ponownie go przeanalizowały.

Skorzystanie z Google Search Console jest bardzo dobrym pomysłem w przypadku indeksacji i aktualizacji dotyczących pojedynczych podstron. Większe grupy adresów URL warto indeksować już przy pomocy np. mapy strony.

Mapa strony - indeksacja w Google

Mapa strony już po samej nazwie wskazuje, że jest miejscem, które pomaga poruszać się po witrynie zwłaszcza robotom wyszukiwarek i odnajdywać wszystkie istotne dla Ciebie podstrony. Można to uczynić chociażby poprzez przygotowanie pliku .xml i wgranie go do systemu platformy Google Search Console. Proces ten jest priorytetem zwłaszcza przy dużych projektach.

Czytaj dalej
  173 odsłon
173 odsłon

Ukrywanie treści na stronie internetowej, czyli co to jest cloaking?

Ukrywanie treści na stronie internetowej, czyli co to jest cloaking?

Jeżeli kiedykolwiek zauważyłeś, że odwiedzona przez Ciebie strona internetowa różni się treściami w wersjach na komputer oraz smartfon, to jest prawdopodobne, że trafiłeś na tzw. cloaking. Z Twojego punktu widzenia może to nie mieć znaczenia, w przeciwieństwie do robotów wyszukiwarki.

Cloaking to ukrywanie treści na stronie internetowej. Zazwyczaj to celowy zabieg, jaki wykonuje się pod algorytmy wyszukiwarki Google. Prezentacja robotom innego tekstu niż użytkownikom, skierowana jest na poprawę pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Należy jednak do grupy nieetycznych zabiegów (Black Hat SEO), których wykrycie przez Google będzie wiązało się z efektem zupełnie odwrotnym do zamierzonego, a więc obniżeniem pozycji strony internetowej w wyszukiwarce, albo nawet i całkowitym usunięcie adresu z indeksu.

Ukrywanie treści na stronie internetowej

Jak wygląda cloaking? Z reguły przyjmuje on formę ukrycia treści dla użytkowników, na zasadzie białego tekstu (jeśli tło strony jest białe). Zlewa się zatem z kolorem struktury witryny i tylko przypadek decyduje, że użytkownik trafi na niego poprzez zaznaczenie kursorem. Ukryty tekst jest jednak cały czas widoczny w kodzie strony dla robotów wyszukiwarki. To jeden z najstarszych schematów działań - zakazanych z punktu widzenia SEO - niemniej wielu administratorów nadal go stosuje. Coraz częściej po jakimś czasie dochodzi natomiast do banowania witryn ukrywających treści. Wszystko zależy od aktualizowanych na bieżąco algorytmów analizujących strony internetowe.

Zamiast poprawy widoczności fraz kluczowych w wyszukiwarce, może być lot w dół. Innym rodzajem cloakingu jest umieszczanie tekstu poza ramy szkieletu strony internetowej, jak i pod opublikowane elementy graficzne oraz zdjęcia.

Cloaking - jakie są powody ukrywania tekstu przed robotami Google?

Co prowadzi do decyzji, aby zastosować cloaking? Pomijając kwestię przypadku - bo i tak się może zdarzyć przy mniej doświadczonych administratorach stron - tak celem ukrycia tekstu może być chociażby nikła wartość wizualna, bo składająca się np. z samych słów kluczowych, a więc ważnych wyrażeń dla witryny, ale złożonych kompletnie bez żadnego ładu i aspektów merytorycznych (czyt. ściana tekstu, gdzie znajdziemy kilkanaście, lub kilkadziesiąt fraz kluczowych np. "strony internetowe"). Podobnie można uczynić w zawartych w tekście linkach, mogących mieć znaczenie w kontekście SEO.

Czytaj dalej
  185 odsłon
185 odsłon

Czym jest Crawl Budget i jak działa na SEO?

Czym jest Crawl Budget i jak działa na SEO?

Z pewnością nie raz zastanawialiście się, jak działają roboty Google - co wykonują po wejściu na Twoją stronę i jak długo na niej przebywają oraz dlaczego niektóre witryny są częściej wizytowane?

Sporo w tej kwestii ma do czynienia aspekt "gościnności". Jeżeli roboty będą zderzały się z licznymi blokadami podstron, bądź błędnymi przekierowaniami, to system crawlerów w znacznym stopniu może ograniczyć skanowanie strony internetowej, ponieważ będzie wiadomo, że boty prawdopodobnie nie są tutaj mile widziane i zbyt wielu podstron do indeksowania raczej nie znajdzie.

  • Czym jest crawl budget?
  • Co to jest crawl rate limit?
  • Jak zwiększyć działania SEO?
  • Jak robot znajduje strony internetowe?
  • Co robią boty Google?
  • Czym jest zarządzanie budżetem indeksowania?
  • Jak maksymalnie wykorzystać możliwości crawlera?

Co to jest crawl budget?

Jak sama nazwa może już podpowiadać - crawl budget to maksymalna ilość podstron (budżet) określonej strony internetowej, jakie mogą przeskanować roboty podczas jednej wizyty. Każdy mechanizm ma ograniczone siły robocze, również roboty wyszukiwarki Google. Wobec tego liczba podstron możliwych do sprawdzenia każdego dnia ma swój pułap. O tym, jaki jest wysoki, decyduje atrakcyjność strony, jej optymalizacja oraz częstotliwość aktualizacji treści.

Co to jest crawl rate limit?

Warto wiedzieć, że choć budżet na każdą stronę nie jest zbyt wielki, to można nieco stymulować robotami i wskazywać im drogę, jaką mają podążać w pierwszej kolejności, aby w swoich zasobach aktualizowały wybrane podstrony.

Poprzez serwerowy dziennik możliwe jest ustalenie, ile razy w tygodniu boty Google odwiedzają witrynę, a także jak wiele podstron przeskanowały. Należy takie kontrole wykonywać systematyczne przez jakiś czas, po czym podzielić zsumowane liczby przez liczbę kontrolowanych dni. W ten sposób da się oszacować crawl budget, jaki został przypisany do Twojej strony internetowej.

Czytaj dalej
  171 odsłon
171 odsłon

Czy strona internetowa może sama się wypozycjonować w Google bez procesu SEO?

Czy strona internetowa może sama się wypozycjonować w Google bez procesu SEO?

Liczba stron internetowych zarówno w Polsce, jak i w innych miejscach świata, regularnie się zwiększa. Nie oznacza to jednak zmiany ilości witryn na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google. Generalnie czołowe pozycje powinny zajmować te adresy, które najlepiej poradziły sobie z wszelkimi wytycznymi wyszukiwarki oraz idealnie trafiają w zapytania, ale czy zawsze tak jest? Czy na pierwszych miejscach w każdym przypadku znajdziemy te najlepsze strony internetowe, czy najlepiej wypozycjonowane?

W rzeczywistości nie ma ścisłego dostępu do informacji, w jaki sposób działają algorytmy wyszukiwarki. Nawet sami pracownicy Google nie wiedzą w pełni, jak te mechanizmy funkcjonują i na czym się opierają, aby określić pozycję danej witryny. Można się zatem opierać na ogólnych założeniach publikowanych przez Google i reagować na zasób aktualizacji, wdrażanych co jakiś czas.

Najlepsza strona internetowa, czy najlepiej wypozycjonowana?

Założenia Google wprawdzie wskazują, że wartościowa strona internetowa jest w stanie sama się pozycjonować, to jednak żaden mechanizm czy taktyka nie są idealne. Strony internetowe, które nie zostały wypozycjonowane, mają marne szanse na uzyskanie kiedykolwiek rezultatów na poziomie pierwszej strony wyników wyszukiwań. Wyjątkiem mogą być jedynie mało popularne tematy oraz frazy. Teksty należy pisać w zgodzie z zasadami SEO, bowiem w przeciwnym razie nigdy ich nie ujrzymy w czołówce. Będą rzecz jasna obecne w wyszukiwarce, jednak znacznie dalej, niż byśmy tego chcieli.

Teoretycznie istnieje pozycjonowanie samoistne, bez świadomej ingerencji odpowiednimi procesami. Algorytmy wyszukiwarki są na tyle zaawansowane, że potrafią wykryć wartościowy content, włącznie z linkami, które będą do danego materiału prowadziły, a zostaną umieszczone naturalnie przez innych odbiorców. W takim przypadku powinno wystarczyć, że informacje będą unikalne, wysokiej jakości.

Dlaczego to jednak tak nie działa?

Rzeczywistość weryfikuje jednak wszelkie plany i zamierzenia, których oczekuje zarówno właściciel serwisu, jak i samo Google. Bardzo często świetne materiały są zwyczajnie pomijane na rzecz dobrze zoptymalizowanych stron. Algorytmy nie zawsze potrafią odpowiednio sklasyfikować napotkanie domeny, dlatego jednym z kluczy zwiększających szansę na promocję, jest pisanie również pod SEO.

Czytaj dalej
  194 odsłon
194 odsłon

Studio113 partnerem Stali Grudziądz

Studio113 partnerem Stali Grudziądz

Studio113 zostało partnerem biznesowym Stali Grudziądz, w której trenuje spora liczba młodych zawodników z miasta i okolic.

Klub Sportowy Stal Grudziądz swoją historię pisze od 1948 roku. Jej prezesem jest Zenon Różycki, a obecnie dwiema wiodącymi sekcjami są piłka nożna oraz siatkówka, w których trenuje bardzo duża liczba dzieci i młodzieży, mogących rozwijać swoje umiejętności i aktywnie wykorzystywać czas wolny. Od niedawna z klubem związany jest m.in. Jacek Linowski, który jako trener-koordynator ma za zadanie rozwijanie sekcji piłkarskiej, zarówno wśród zdecydowanie liczniejszej, młodej społeczności Stali, jak i zespołu seniorów.

W drugiej z wymienionych sekcji, od 2015 roku funkcjonuje Akademia Siatkówki, szkoląca przyszłych zawodników i zawodniczki już od najmłodszych lat. Grudziądzkie ekipy z powodzeniem występują w różnych, ogólnopolskich turniejach.

Studio113 Ltd zostało partnerem biznesowym grudziądzkiego klubu, w ramach której Stal będzie mogła również pozyskać dodatkowe środki na swoje funkcjonowanie i dalsze szkolenie zawodników. Nasze logo pojawi się nie tylko na obiektach przy ul. Sportowców, ale i na strojach piłkarzy, siatkarzy i siatkarek.

Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z klubem, bowiem sport jest nam szczególnie bliski. Od lat jesteśmy związani ze środowiskiem, starając się pomagać zarówno klubom sportowym, jak i federacjom, czy agencjom menadżerskim.

  484 odsłon
484 odsłon

Studio113 zostało partnerem kilku firm

Studio113 zostało partnerem kilku firm

W ostatnim czasie do grona partnerów naszej agencji dołączyło kilka firm - Auto Spa Grudziądz oraz grudziądzkie oddziały sklepów - Żabka oraz Groszek.

Strony internetowe z rabatem

W ramach współpracy, klienci tych trzech podmiotów do swoich zakupów mogą otrzymać specjalny voucher o wartości 500 złotych, upoważniający do rabatu przy zleceniach budowy strony internetowej, albo sklepu online. Otrzymany kupon będzie można wykorzystać do 31 grudnia 2020 roku.

Auto Spa Grudziądz to salon zajmujący się luksusową pielęgnacją aut. Mieści się przy ul. Narutowicza 27C (wjazd od ul. Rejtana).

  212 odsłon
212 odsłon

10 zasad tworzenia treści na stronie internetowej

10 zasad tworzenia treści na stronie internetowej

Piszesz artykuły na swoją stronę internetową, albo tworzysz opisy produktów w sklepie internetowym, jednak nie jesteś pewien, czy robisz to dobrze? Wskazujemy, jakie wytyczne trzeba mieć na uwadze, aby teksty były zoptymalizowane m.in. pod kątem SEO.

Nie zawsze wystarczy sama zdolność pisania, czyli tzw. "lekkie pióro". Na skuteczność wpisów wskazują chociażby wskaźnik CTR i wejścia organiczne z wyszukiwarki. Nie warto jednak tracić nadziei po kilku miesiącach, tylko przeanalizować dotychczas opublikowany materiał.

Treści dla klientów za każdym razem powinny mieć tak ułożoną formę, aby były zarówno ciekawe dla potencjalnie zainteresowanego usługami, jak i skutecznie oddziaływały na algorytmy wyszukiwarki - czyli poniekąd również dla klienta po raz kolejny, bowiem to z Google trafia większość czytelników. Publikacja musi zatem zawierać elementy marketingowe, techniki perswazji oraz czynniki optymalizujące pod kątem SEO - odpowiednie tytuły, nagłówki, akapity, linkowanie itp. Choć nie są to stałe reguły, to warto zaznajomić się z zasadami, aby później móc płynnie tworzyć materiały dla odbiorców.

SEO friendly

Raczej nie jest już zaskoczeniem, że Google stara się jak najlepiej dobierać te strony internetowe, które wyróżniają się wartościowym contentem. Nie jest wystarczającym również umieszczanie w swoich artykułach najbardziej popularnych, konkurencyjnych fraz kluczowych, bowiem często znacznie lepszą sytuacją jest tzw. długi ogon, a więc pozyskanie świadomych, zdecydowanych użytkowników poprzez bardziej rozbudowane zapytania, aniżeli zwroty składające się z dwóch lub trzech słów. Internauci korzystają z wyszukiwarki w szerszym zakresie, wpisując np. pełne zapytanie, mające nawet i około 8 słów. Efektem popularności bardziej rozbudowanych fraz może być m.in. wprowadzenie głosowego wyszukiwania w oparciu o Asystenta Google.

Jak zoptymalizować treść pod pozycjonowanie?

1. Planer słów kluczowych

Do ustalenia ważnych dla Ciebie i Twojej firmy fraz kluczowych przyda się planer. Tak jak już wcześniej wskazaliśmy, zakres czynności nie powinien ograniczać się do ustalenia krótkich i konkurencyjnych fraz, bowiem praca skupiająca wyłącznie tę grupę słów zajmie znacznie więcej czasu, aniżeli publikowanie treści również pod rozszerzone zapytania, czyli tzw. long tail (długi ogon). Zaleta długiego ogona jest taka, że i tak posiada zazwyczaj tę konkurencyjną frazę, np. "Jaki wybrać zimowy szal podczas wyższej temperatury".

Czytaj dalej
  214 odsłon
214 odsłon

Wpływ UX na SEO, czyli doświadczenie użytkownika a pozycja w wyszukiwarce

Wpływ UX na SEO, czyli doświadczenie użytkownika a pozycja w wyszukiwarce

Razem z rozwojem technologii w górę idą też wymagania odbiorców. Internauci są bardziej świadomi i lepiej określają swoje potrzeby, co oznacza równocześnie, że wzrastają ich oczekiwania wobec wszystkich wokół. Wymagania użytkowników wpłynęły też m.in. na poziom algorytmów, które weryfikują wszystkie materiały, aby móc dostarczyć najbardziej wartościowe wyniki w wyszukiwarce.

User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika

Choć określenie "user experience" stało się w branży IT popularne stosunkowo niedawno, to nie jest pojęciem nowym. W rzeczywistości pojawiło się już w latach 70-tych. Teraz w marketingu internetowym oraz całej branży IT znajduje się w grupie priorytetowych pojęć. UX ma niejedną definicję, jednak najczęściej wskazuje na doświadczenia i preferencje użytkownika w stosunku do komputerów, stron internetowych oraz ich obsługę, czy funkcjonowanie.

Jak w kilku słowach można wytłumaczyć istotę user experience, w odniesieniu do cech usług, czy produktów?

  • atrakcyjność,
  • użyteczność,
  • pozytywne wrażenia.

Jeżeli strony internetowe są zbudowane w zgodzie z zasadami i dobrymi praktykami UX, a więc ogólnie rzecz biorąc są przyjazne użytkownikowi, to jest zdecydowanie większa szansa, że takowy powróci i dokona kolejnych konwersji, np. zakupów, a ponadto zaproponuje skorzystanie z oferty swoim znajomym.

Wspólne działania UX i SEO

Tematyka SEO w ostatnich latach dokonuje stopniowego, ale dość wyraźnego przeobrażenia i teraz w wyszukiwarce Google są przede wszystkim promowane strony internetowe, którym zależy na UX, odpowiadając swoim działaniem na zapytania użytkownika. Można więc powiedzieć, że SEO oraz UX to dobrana para, ze wspólnymi zainteresowaniami, których cel jest taki sam - pomoc i pokazanie poszukującym ważnych oraz wartościowych treści. Priorytetem SEO jest naprowadzenie odbiorców na odpowiedni content, z kolei cechy UX zachęcają do dokonania konwersji, czyli np. zdecydowanie się na usługę, albo kupno produktu. To pokazuje, że zarówno jedno, jak i drugie gra do jednej bramki - skoncentrowanie się na jak największej konwersji, a więc liczby wizyt na stronie internetowej, zwiększającej sprzedaż, wypełnienia formularzy kontaktowych itp.

Czytaj dalej
  272 odsłon
272 odsłon

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Lekkie pióro jest ważną umiejętnością przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów. Co jednak zrobić, aby poprzez treści sprzedać czytelnikowi produkt?

Wiele czynników decyduje o tym, czy odbiorca będzie zainteresowany Twoim contentem. Nie wystarczy tylko dobrze pisać. Zawsze trzeba uwzględnić kilka szczegółów, aby uruchomić machinę wykonania zamierzonego ruchu przez drugą stronę. W zależności od branży te praktyki się nieco różnią, ale sprawdźmy, jakie są podstawowe wytyczne, na których powinny opierać się interesujące teksty i jak wkupić się w łaski oraz preferencje potencjalnych klientów.

Jak przekonać odbiorcę do przeczytania tekstu?

Tytuł

Kontakt odbiorcy z artykułem, czy jakąkolwiek inną treścią, rozpoczyna się od tytułu. Jeżeli nagłówek nie zostanie odpowiednio skomponowany, to czytelnik na tym fragmencie poprzestanie przeglądanie, ponieważ nie został nim zainteresowany. Nie będzie miało żadnego znaczenia to, że treści w środku są bardzo wartościowe i z pewnością byłyby przydatne, bowiem wzrok zainteresowanego już tam nie dotrze.

W tytule warto spróbować ujawnić niewielką część korzyści, jaka będzie wynikała z zapoznania się z opisem, a także późniejszym skorzystaniem z oferty. Nagłówki w tekstach powinny być wyraźne, oddzielone od reszty materiału, tj. najczęściej stosuje się je poprzez system wartości podtytułów (H2 lub H3) - wyróżniają się wielkością i grubością czcionki oraz interlinią.

Grafika

Podobnie jak treści, również materiały graficzne mają służyć zwróceniu uwagi czytelnika. Grafika umożliwia wizualizację produktu, ukazać zastosowanie, ewentualne problemy i oczywiście szczegółowe informacje. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia oraz elementy grafiki muszą prezentować się estetycznie, a dla tworzącego treści (np. copywritera) to bardzo ważny dodatek, bowiem przerywniki wizualne zdecydowanie dodają czytelności i mogą być magnesem dla przyszłego klienta.

Czytaj dalej
  220 odsłon
220 odsłon

Jak eliminować wewnętrzną duplikację treści?

Jak eliminować wewnętrzną duplikację treści?

Duplikacja treści jest czynnikiem, który źle wpływa na pozycjonowanie strony i ogólną jej ocenę jakości. Plagiat nie tylko pojawia się na niezależnych od siebie witrynach, ale i nieświadomie wewnątrz jednej! Jak nie popełniać tego błędu?

Kopie np. opisów wewnątrz witryny powstają zazwyczaj przez niedoświadczenie, albo niedopatrzenie właściciela, który zajmuje się jej prowadzeniem. Zdarzają się również przypadki, że niektóre fragmenty treści się powtarzają na poszczególnych podstronach, z uwagi na brak czasu stworzenia kolejnych, unikalnych. Za każdym razem jest to jednak tego samego kalibru błąd, mogący być potraktowany przez algorytmy Google jak tzw. duplicate content.

Jak kontrolować swój content, w których miejscach może pojawić się duplikacja treści i jak ją wyeliminować? Jest na to kilka sposobów.


Duplikacja treści z uwagi na różne adresy URL

Do błędów technicznych, z których wynikać może duplikacja treści wykryta przez roboty Google, należą różne adresy URL strony głównej, tj. np.:

  • adres.pl
  • adres.pl/index.html

W takim przypadku podane adresy są rozpoznane jako kompletnie różne w oczach wyszukiwarki - jeden będzie oznaczony jako ten główny, natomiast kolejne jako kopie. Aby uniknąć takich sytuacji należy usprawnić struktury serwisu tak, aby nie powstały podobne adresy tych samych podstron, zainicjować przekierowanie 301 na prawidłową stronę główną, bądź też wskazać link kanoniczny.

Czytaj dalej
  219 odsłon
219 odsłon

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Media społecznościowe są ogromnymi i bardzo popularnymi platformami. Do tego grona w pewnym stopniu dołączyły również firmowe blogi.

Stały kontakt z klientem, możliwości przekazania lub dotarcia do bieżących informacji czy opinii - to niewątpliwe atuty serwisów typu Facebook, Twitter, czy Instagram. Przed nimi sporą rolę odgrywały osobiste blogi, które po latach posuchy dokonały w pewnym sensie przeobrażenia zainteresowania, teraz w postaci blogów prowadzonych przez firmy.

W niektórych aspektach blog firmowy jest zdecydowanie lepszą opcją, aniżeli wyżej wspomniane serwisy, na których nie da się przekazać contentu w pełnym zakresie, włącznie z infografikami, czy innego rodzaju materiałami multimedialnymi. Potrzebna jest do tego strona internetowa firmy i wdrożony blog - miejsce pewnych wiadomości i profesjonalizmu.

Od kilku lat wzrasta liczba prowadzonych blogów hobbystycznych i eksperckich, wśród których są w sporej grupie blogi firmowe. Poniżej odpowiemy na podstawowe pytanie - dlaczego warto je zakładać?


Zalety prowadzenia firmowego bloga

Korzyści, jakie mogą płynąć z rzetelnego prowadzenia bloga, można uzbierać bardzo dużo. Dzielą się na kilka rodzajów - od budowania swojego wizerunku, poprzez rozwijanie widoczności w sieci, po wzrost liczby czytelników.

Czytaj dalej
  253 odsłon
253 odsłon

Czynniki rankingowe w Google. Jak wpłynąć na wyszukiwarkę?

 Czynniki rankingowe w Google. Jak wpłynąć na wyszukiwarkę?

Chciałbyś być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz od czego w zasadzie to wszystko zależy? Jak można wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania?

Zestaw pytań, analiz, czy testów od wielu lat gości na biurkach oraz w systemach specjalistów, jak i mniej wprawionych administratorów. Czynników jest bowiem tyle, że określenie tego konkretnego, który bezpośrednio działa na pozycję danej witryny, jest ciężkim zadaniem. Sprecyzowanie danych komplikuje fakt, że z roku na rok poziom algorytmów wzrasta i regularnie dokonywane są zmiany w analizach i obliczeniach.

Czynniki rankingowe wskazują właścicielom stron, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby funkcjonować zgodnie z wytycznymi w Google i dać sobie szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wskazówek jest sporo, dotyczą różnych elementów i działań, ale możliwe jest ich wyróżnienie na dwie odrębne grupy, tj.:

  • czynniki wewnątrz strony internetowej,
  • czynniki na zewnątrz strony internetowej.

Wśród tych wszystkich czynników jest oczywiście też kwestia samego odpowiedniego zaprojektowania witryny, będącej w zgodzie z wymaganiami największej wyszukiwarki na świecie i ich robotów. Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, dlatego postaramy się przedstawić obszary, w których działania są bardzo ważne.

Czynniki rankingowe wpływają na miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, na wybrane frazy kluczowe.

Czytaj dalej
  266 odsłon
266 odsłon

Jak reagować na negatywne komentarze?

Jak reagować na negatywne komentarze?

Negatywne opinie o firmie mogą być prawdziwym zagrożeniem dla jej wizerunku, zwłaszcza jeśli był budowany przez bardzo długi czas. Jak reagować na pojawiające się nieprzychylne komentarze w wizytówce Google i na innych portalach? Kiedy je ignorować, a kiedy odpowiadać, bądź usuwać?

Wraz z rozwojem firm w sieci, proporcjonalnie wzrastała również popularność komentowania i wystawiania opinii z ich działalności przez klientów, dlatego na krytykę narażeni są wszyscy. Nadmiar złych opinii może niekorzystnie wpłynąć na reputację prowadzonych biznesów, czy też osób wymienionych z imienia i nazwiska, a co za tym idzie - pogorszyć też sprzedaż. Wyważona reakcja na poszczególne opinie jest w cenie. Jak zatem na nie reagować?


Od kogo pochodzą negatywne komentarze?

W internecie wyróżniamy kilka rodzajów opiniotwórców, bądź powodów, przez które można otrzymać nieprzychylne komentarze:

1. Krytyka usług firmy

Pod tym kątem każda opinia dotyczy bezpośrednio działania biznesu - czy to w kontekście wadliwości proponowanych usług lub towarów, jak i poziomu obsługi klienta. Jest to typ komentarzy w odniesieniu do sytuacji, które faktycznie mogły mieć miejsce w rzeczywistości.

Czytaj dalej
  281 odsłon
281 odsłon

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP