Skip to main content

Magento

Co to jest Magento? - Definicja

Magento to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozwiniętych platform sprzedażowych. Oprogramowanie to obsługuje bardzo dużą liczbę sklepów internetowych na całym świecie.

Zobacz także na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

Monitoring pozycji

Czym jest monitoring pozycji? - Definicja

Monitoring pozycji to czynności polegające na stałej analizie i obserwacji miejsc, jakie strony internetowe zajmują w SERP'ach. Monitoring obejmuje kontrolowanie wyników zwłaszcza na wybranych przez firmę, czy inny podmiot frazach kluczowych w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe i jej rezultaty uzależnione są od wielu aspektów - w tym lokalizacji czy historii wyszukiwania.

Zobacz również na blogu: Brand i SEO - rozpoznawalność marki ma wpływ na pozycjonowanie?

Mapa strony

Co to jest mapa strony? - Definicja

Mapa strony (mapa witryny, sitemap) - jest plikiem w formacie XML, albo stworzoną podstroną, widoczną również dla użytkowników. Celem mapy jest sporządzenie i uporządkowanie wszystkich podstron witryny, w formie rozbudowanego drzewa linków. Ten sposób ułatwia pracę odwiedzającym robotom wyszukiwarki, dzięki czemu indeksowanie jest szybsze.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Mapa strony - co to jest?

Mobilna wersja strony internetowej

Czym jest mobilna wersja strony internetowej? - Definicja

Mobilna wersja strony internetowej to struktura witryny, która została specjalnie zaprojektowana pod użytkowników telefonów oraz tabletów. Wersja mobilna swoim wyglądem znacznie różni się od jej komputerowego odpowiednika, ponieważ musi się dostosować do niewielkich ekranów urządzeń. Algorytmy Google zwracają baczną uwagę, czy strony internetowe mają wersje mobilne i w jakiej są jakości.

Zobacz również na naszym blogu: Mobile-First Index - co to jest?

Marketing szeptany (buzz marketing)

Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)? - Definicja

Marketing szeptany (buzz marketing) - tak określa się promowanie usług oraz produktów, poprzez opisywanie korzyści, jakie można osiągnąć dzięki skorzystaniu z oferty danej firmy. Wśród najpopularniejszych form tego typu marketingu, jest publikowanie swoich ocen oraz opinii na temat danej marki na różnych forach dyskusyjnych, czy też platformach z ocenami.

Firmy korzystają z różnych odmian buzz marketingu - od rzeczywistych opinii swoich klientów, poprzez pisanie poradników, porad i wyjaśnień, po zatrudnianie pracowników typowo pod ustalone działania i komentowanie w internecie.

Zobacz również u nas na blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Mailing reklamowy

Na czym polega mailing reklamowy? - Definicja

Mailing reklamowy to jeden z typów marketingu bezpośredniego. W ten sposób firma może reklamować swoje usługi, poprzez wysłanie - zazwyczaj hurtowo - wiadomości do swoich subskrybentów, bądź korzystając z baz skrzynek pocztowych, wśród których mogą znaleźć się potencjalni klienci. Maile zazwyczaj przybierają formę wcześniej wspomnianych newsletterów, albo reklam i informacji z rabatami.

Zobacz również u nas na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Co to jest modyfikator dopasowania przybliżonego? - Definicja

Modyfikator dopasowania przybliżonego to narzędzie w Google Ads, dzięki któremu zwiększa się kontrolę nad wybranymi słowami kluczowymi w kampanii. Modyfikator zwiększa precyzję kierowania ruchu na swoje reklamy, w przeciwieństwie do użycia dopasowania zbliżonego, a co za tym idzie, prawdopodobieństwo konwersji również stoi na wyższym poziomie.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Mobile-Friendly Test

Co to jest Mobile-Friendly Test? - Definicja

Mobile-Friendly Test to narzędzia, dzięki którym można sprawdzić, czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Google również umożliwia w ten sposób przeanalizować jakość danej witryny. Głównym wymaganiem w zakresie Mobile-Friendly Test jest responsywność, jednakże to nie jedyny aspekt, nad którym trzeba pomyśleć. Aby w pełni działać dla użytkownika, koniecznością jest maksymalnie skrócić czas ładowania danych, uprościć strukturę i wyodrębnić najważniejsze informacje na stronie.

Przeczytaj także na blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Meta tag keywords

Co to jest Meta tag keywords? - Definicja

Meta tag Keywords to tag, który wprawdzie nie wyświetla się użytkownikom na stronie internetowej, ale jest obecny w kodzie strony i do niedawna bardzo ważny z punktu widzenia SEO (oficjalnie Google podaje, że już nie ma znaczenia). W nim znajduje się opis z określeniem tematyki serwisu, włącznie z podaniem najważniejszych słów kluczowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Meta description

Co to jest Meta Description? - Definicja

Meta description jest częścią kodu strony internetowej, która zostaje przetworzona i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Meta description powinny posiadać unikalne opisy, bowiem dobra jakość może wpłynąć na ogólny odbiór oraz pozycje w wyszukiwarce.

Opis dotyczy każdej podstrony witryny, czyli i każdego artykułu np. na firmowym blogu. Unikalny opis powinien mieścić się w zakresie 150-160 znaków, w którym mogą znaleźć się także frazy kluczowe.

Zobacz także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Link building

Co to jest link building? - Definicja

Link building to zakres działań, który polega na zdobywaniu dobrej jakości linków kierujących do strony internetowej, pochodzących z innych witryn. Link building jest jednym z głównych zasad skutecznego pozycjonowania. Źródła odnośników muszą być jednak naturalne, a nie podchodzące pod spamowanie.

Zobacz też na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linki wychodzące

Czym są linki wychodzące? - Definicja

Linki wychodzące - pod taką nazwą kryją się odnośniki, które zostały umieszczone na stronie internetowej i prowadzą poza jej granice, do innych źródeł. Takie linki mogą wskazywać użytkownikom oraz robotom Google wartościowe materiały na innych stronach, które są także dla nich elementem pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linkowanie zewnętrzne

Co to jest linkowanie zewnętrzne? - Definicja

Linkowanie zewnętrzne to odnośniki na różnych stronach internetowych, forach dyskusyjnych, blogach, katalogach itp., które prowadzą do Twojej witryny. Linkowanie zewnętrzne może odbywać się w sposób niekontrolowany i nieplanowany (tj. np. pozostawienie opinii klienta na forach), jak i zupełnie zaplanowane działanie, kontrolowane przez pracowników firmy, albo agencję zewnętrzną. Linki odsyłające są ważną częścią pozycjonowania serwisu (SEO). Warto jednak mieć na uwadze fakt, że obecnie liczą się tylko wartościowe serwisy zewnętrzne, bowiem w przeciwnym wypadku może zostać to uznane za SPAM.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie wewnętrzne

Co to jest linkowanie wewnętrzne? - Definicja

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników do podstron, w ramach tej samej witryny. Jednym ze sposobów jest blog firmowy i publikowanie eksperckich artykułów, w treści których wstawia się linki do podstron z wymienionymi usługami, czy też do innych artykułów, będących rozwinięciem zagadnienia wspomnianego w innej publikacji. Generalnie linkowanie wewnętrzne ma wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i pomaga robotom indeksującym. Proces ten ułatwia też użytkownikom w poruszaniu się między artykułami, a także pozwala lepiej zrozumieć struktury serwisu przez algorytmy.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linki sponsorowane

Czym są linki sponsorowane? - Definicja

Linki sponsorowane to płatne linki, a więc płatna reklama, która pojawia się na innych stronach internetowych - także w Google. W wyszukiwarce płatne odnośniki pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania (Google Ads). Wówczas opłaty są pobierane tylko za reakcję odbiorcy, a więc za kliknięcie w link.

Zobacz również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Liczba wyszukiwań

Czym jest liczba wyszukiwań? - Definicja

Liczba wyszukiwań to informacja pokazująca miesięczną liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce, powstającą na podstawie regularnych analiz słów kluczowych. Dane zazwyczaj mogą pochodzić za co najmniej 12 miesięcy. Na podstawie liczb wyszukiwań powstaje także plan pozycjonowania strony internetowej.

Przeczytaj także na naszym blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Linkowanie

Czym jest linkowanie (link building)? - Definicja

Linkowanie to zakres prac, polegający na zwiększaniu grupy linków, które prowadzą do swojej strony internetowej. Obecnie pozyskiwanie odnośników obarczone jest wieloma wytycznymi, ponieważ liczy się jakość, a nie ilość linków. Te można próbować zdobywać m.in. na innych witrynach, blogach, forach dyskusyjnych, katalogach stron, portalach społecznościowych itp.

Przeczytaj też na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki przychodzące

Czym są linki przychodzące? - Definicja

Linki przychodzące to tzw. backlinki (z ang.), czyli linki prowadzące do swojej strony internetowej, umieszczone na innych witrynach, np. przy okazji opinii klientów, wypowiedzi na forach dyskusyjnych, bądź artykułach na stronach internetowych. Im większa liczba jakościowych linków przychodzących (tzn. na stronach dobrej jakości), tym lepszy wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.