Skip to main content

Marketing szeptany (buzz marketing)

Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)? - Definicja

Marketing szeptany (buzz marketing) - tak określa się promowanie usług oraz produktów, poprzez opisywanie korzyści, jakie można osiągnąć dzięki skorzystaniu z oferty danej firmy. Wśród najpopularniejszych form tego typu marketingu, jest publikowanie swoich ocen oraz opinii na temat danej marki na różnych forach dyskusyjnych, czy też platformach z ocenami.

Firmy korzystają z różnych odmian buzz marketingu - od rzeczywistych opinii swoich klientów, poprzez pisanie poradników, porad i wyjaśnień, po zatrudnianie pracowników typowo pod ustalone działania i komentowanie w internecie.

Zobacz również u nas na blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Mailing reklamowy

Na czym polega mailing reklamowy? - Definicja

Mailing reklamowy to jeden z typów marketingu bezpośredniego. W ten sposób firma może reklamować swoje usługi, poprzez wysłanie - zazwyczaj hurtowo - wiadomości do swoich subskrybentów, bądź korzystając z baz skrzynek pocztowych, wśród których mogą znaleźć się potencjalni klienci. Maile zazwyczaj przybierają formę wcześniej wspomnianych newsletterów, albo reklam i informacji z rabatami.

Zobacz również u nas na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Co to jest modyfikator dopasowania przybliżonego? - Definicja

Modyfikator dopasowania przybliżonego to narzędzie w Google Ads, dzięki któremu zwiększa się kontrolę nad wybranymi słowami kluczowymi w kampanii. Modyfikator zwiększa precyzję kierowania ruchu na swoje reklamy, w przeciwieństwie do użycia dopasowania zbliżonego, a co za tym idzie, prawdopodobieństwo konwersji również stoi na wyższym poziomie.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Mobile-Friendly Test

Co to jest Mobile-Friendly Test? - Definicja

Mobile-Friendly Test to narzędzia, dzięki którym można sprawdzić, czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Google również umożliwia w ten sposób przeanalizować jakość danej witryny. Głównym wymaganiem w zakresie Mobile-Friendly Test jest responsywność, jednakże to nie jedyny aspekt, nad którym trzeba pomyśleć. Aby w pełni działać dla użytkownika, koniecznością jest maksymalnie skrócić czas ładowania danych, uprościć strukturę i wyodrębnić najważniejsze informacje na stronie.

Przeczytaj także na blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Meta tag keywords

Co to jest Meta tag keywords? - Definicja

Meta tag Keywords to tag, który wprawdzie nie wyświetla się użytkownikom na stronie internetowej, ale jest obecny w kodzie strony i do niedawna bardzo ważny z punktu widzenia SEO (oficjalnie Google podaje, że już nie ma znaczenia). W nim znajduje się opis z określeniem tematyki serwisu, włącznie z podaniem najważniejszych słów kluczowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Meta description

Co to jest Meta Description? - Definicja

Meta description jest częścią kodu strony internetowej, która zostaje przetworzona i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Meta description powinny posiadać unikalne opisy, bowiem dobra jakość może wpłynąć na ogólny odbiór oraz pozycje w wyszukiwarce.

Opis dotyczy każdej podstrony witryny, czyli i każdego artykułu np. na firmowym blogu. Unikalny opis powinien mieścić się w zakresie 150-160 znaków, w którym mogą znaleźć się także frazy kluczowe.

Zobacz także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Link building

Co to jest link building? - Definicja

Link building to zakres działań, który polega na zdobywaniu dobrej jakości linków kierujących do strony internetowej, pochodzących z innych witryn. Link building jest jednym z głównych zasad skutecznego pozycjonowania. Źródła odnośników muszą być jednak naturalne, a nie podchodzące pod spamowanie.

Zobacz też na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linki wychodzące

Czym są linki wychodzące? - Definicja

Linki wychodzące - pod taką nazwą kryją się odnośniki, które zostały umieszczone na stronie internetowej i prowadzą poza jej granice, do innych źródeł. Takie linki mogą wskazywać użytkownikom oraz robotom Google wartościowe materiały na innych stronach, które są także dla nich elementem pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linkowanie zewnętrzne

Co to jest linkowanie zewnętrzne? - Definicja

Linkowanie zewnętrzne to odnośniki na różnych stronach internetowych, forach dyskusyjnych, blogach, katalogach itp., które prowadzą do Twojej witryny. Linkowanie zewnętrzne może odbywać się w sposób niekontrolowany i nieplanowany (tj. np. pozostawienie opinii klienta na forach), jak i zupełnie zaplanowane działanie, kontrolowane przez pracowników firmy, albo agencję zewnętrzną. Linki odsyłające są ważną częścią pozycjonowania serwisu (SEO). Warto jednak mieć na uwadze fakt, że obecnie liczą się tylko wartościowe serwisy zewnętrzne, bowiem w przeciwnym wypadku może zostać to uznane za SPAM.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie wewnętrzne

Co to jest linkowanie wewnętrzne? - Definicja

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników do podstron, w ramach tej samej witryny. Jednym ze sposobów jest blog firmowy i publikowanie eksperckich artykułów, w treści których wstawia się linki do podstron z wymienionymi usługami, czy też do innych artykułów, będących rozwinięciem zagadnienia wspomnianego w innej publikacji. Generalnie linkowanie wewnętrzne ma wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i pomaga robotom indeksującym. Proces ten ułatwia też użytkownikom w poruszaniu się między artykułami, a także pozwala lepiej zrozumieć struktury serwisu przez algorytmy.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linki sponsorowane

Czym są linki sponsorowane? - Definicja

Linki sponsorowane to płatne linki, a więc płatna reklama, która pojawia się na innych stronach internetowych - także w Google. W wyszukiwarce płatne odnośniki pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania (Google Ads). Wówczas opłaty są pobierane tylko za reakcję odbiorcy, a więc za kliknięcie w link.

Zobacz również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Liczba wyszukiwań

Czym jest liczba wyszukiwań? - Definicja

Liczba wyszukiwań to informacja pokazująca miesięczną liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce, powstającą na podstawie regularnych analiz słów kluczowych. Dane zazwyczaj mogą pochodzić za co najmniej 12 miesięcy. Na podstawie liczb wyszukiwań powstaje także plan pozycjonowania strony internetowej.

Przeczytaj także na naszym blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Linkowanie

Czym jest linkowanie (link building)? - Definicja

Linkowanie to zakres prac, polegający na zwiększaniu grupy linków, które prowadzą do swojej strony internetowej. Obecnie pozyskiwanie odnośników obarczone jest wieloma wytycznymi, ponieważ liczy się jakość, a nie ilość linków. Te można próbować zdobywać m.in. na innych witrynach, blogach, forach dyskusyjnych, katalogach stron, portalach społecznościowych itp.

Przeczytaj też na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki przychodzące

Czym są linki przychodzące? - Definicja

Linki przychodzące to tzw. backlinki (z ang.), czyli linki prowadzące do swojej strony internetowej, umieszczone na innych witrynach, np. przy okazji opinii klientów, wypowiedzi na forach dyskusyjnych, bądź artykułach na stronach internetowych. Im większa liczba jakościowych linków przychodzących (tzn. na stronach dobrej jakości), tym lepszy wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Long Tail

Co to jest Long Tail? - Definicja

Long Tail to składające się z wielu słów frazy kluczowe, czyli tzw. długi ogon. Dłuższe zapytania mają zazwyczaj zdecydowanie mniejszą liczbę wyszukiwań, aniżeli ogólne frazy, jednak charakteryzujące się wyraźnie większym efektem, tj. konwersją, bowiem trafiają do bardziej zdecydowanych odbiorców.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Link farm

Co to jest link farm? - Definicja

Link farm to tzw. farma linków, czyli grupa składająca się z co najmniej kilku stron internetowych, które wzajemnie do siebie linkują. Tego typu zjawiska zazwyczaj funkcjonują automatycznie i należą do jednego właściciela. Celem wzajemnego linkowania jest zwiększenie reputacji i popularności witryn, jednak stoi to w sprzeczności z wytycznymi poprawnego pozycjonowania. Kwalifikuje się to do procesu Black Hat SEO, za które można otrzymać kary od robotów wyszukiwarki oraz ręcznie od samych pracowników Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Landing page

Co to jest landing page? - Definicja

Landing Page to strona docelowa, mająca za zadanie zwiększyć zasięgi i konwersję konkretnego produktu, wydarzenia, bądź usługi. Na tego typu witrynę zazwyczaj trafia się z reklamy, newslettera, czy też reklamowej wiadomości e-mail. Landing Page najczęściej jest jednym z elementów kampanii reklamowej danej firmy, mającej na celu przekonać klienta do kontaktu oraz zakupu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest landing page?

Końcowy adres URL

Czym jest końcowy adres URL? - Definicja

Końcowy adres URL to pełny adres podstrony, na którą wejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę. URL powinien być nawiązaniem do tematyki treści, również ze słowami kluczowymi, jeśli reklama jest w wyszukiwarce.

Wiarygodność wśród odbiorców można budować jedyne poprzez przekazywanie jasnych, czytelnych komunikatów, w tym konkretnych adresów stron.

Sprawdź także na naszym blogu: Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.