Znacznik strong

Co to jest znacznik strong? - Definicja

Znacznik strong - znacznik w języku HTML, po zastosowaniu którego następuje pogrubienie tekstu na stronie internetowej. W zależności od potrzeb, umieszcza się go w określonym miejscu, np. w obrębie części tekstu, umieszczając znacznik <strong>. Różnica między nim, a znacznikiem typu bold (<b>) polega na tym, że strong nie tylko wyróżnia wizualnie treść, ale i informuje roboty Google, że dana część (np. wyraz) jest istotna, co też wpływa na promowanie słów kluczowych (SEO).

Znacznik italic

Co to jest znacznik italic? - Definicja

Znacznik italic - znacznik <i> z języka HTML, po umieszczeniu którego efektem jest pochylenie tekstu. Taka czynność często ułatwia przeglądanie i czytanie opublikowanych treści na stronie internetowej, zwłaszcza jeśli dany wątek ma spore znaczenie, bądź jest też cytatem. Zastosowanie tego rodzaju znacznika nie wpływa na czynniki rankingowe w Google.

Znacznik em

Co to jest znacznik em? - Definicja

Znacznik em - jeden z funkcjonujących w języku HTML znaczników tekstu. Tag <em> stosuje się wtedy, gdy chcemy pochylić wybraną część tekstu. W odróżnieniu od znacznika italic, em ma znaczenie dla robotów Google, które zostają poinformowane, że dany element tekstu na stronie internetowej może mieć jakieś znaczenie.

Znacznik bold

Co to jest znacznik bold? - Definicja

Znacznik bold - jeden z grupy znaczników, który używa się w języku HTML. Stosuje się go wtedy, jeśli chcemy aby wyraz, bądź większa część treści, została pogrubiona. W ten sposób można oznaczyć kluczowe elementy publikacji na stronach internetowych. W praktyce - w przeciwieństwie do tagu strong - bold nie ma znaczenia dla robotów Google.

Zapytanie do wyszukiwarki

Co to jest zapytanie do wyszukiwarki? - Definicja

Zapytanie do wyszukiwarki - są to słowa kluczowe lub pytania z ujęciem słów kluczowych, wpisane w wyszukiwarce internetowej (np. Google). W zależności od potrzeb, do zapytań można używać m.in. dodatków lokalizacyjnych, bądź operatorów.

Przeczytaj także na blogu: Jak analizować konkurencję w Google?

Zaplecze SEO

Co to jest zaplecze SEO? - Definicja

Zaplecze SEO to strony internetowe, które są tworzone na potrzeby pozycjonowania innych witryn. Zazwyczaj jedna strona zapleczowa zajmuje się jednym tematem/branżą, publikując wysokiej jakości artykuły, a po odpowiednim rozbudowaniu widoczności - służą do linkowania domeny docelowej.

Przeczytaj również na naszym blogu: 5 faktów, które przekonają do content marketingu

YMYL

Co to jest YMYL? - Definicja

YMYL - strony internetowe, które można zakwalifikować do grupy z treściami wpływającymi na życie odbiorców, tj. zdrowie (medyczne), finanse oraz inne zagadnienia (np. prawo). Do tego należy dodać sklepy internetowe, w których wymagane jest podanie danych osobowych.

Yandex

Co to jest Yandex? - Definicja

Yandex to rosyjska wyszukiwarka internetowa, która na lokalnym rynku skutecznie konkuruje z Google, posiadając około pięćdziesiąt procent udziału. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do odbiorców ze wschodu, stąd witryna funkcjonuje w następujących językach - rosyjskim, ukraińskim, kazachskim, białoruskim oraz tureckim. Oferuje mapy, pocztę e-mail, tłumaczenia, a także przeglądarkę internetową.

Przeczytaj również na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Względny CTR

Co to jest względny CTR? - Definicja

Względny CTR to procentowe zestawienie skuteczności reklam. Według tych danych możliwe jest sprawdzenie konkurencyjności reklam, względem innych witryn w branży, promujących się na tej samej platformie.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? - Definicja

Wyszukiwarka internetowa to rozbudowany serwis, oparty na specjalnym oprogramowaniu, dzięki któremu użytkownicy mogą znajdować interesujące ich wiadomości. Wyszukiwarka prowadzi bazę jak największej liczby witryn, a następne wyświetla najbardziej zbliżone do zapytania wyniki. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google, który zdominował niemal cały rynek w kraju nad Wisłą.
Zobacz również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Wyświetlenia

Czym są wyświetlenia? - Definicja

Wyświetlenia to liczby, które pokazują, jak wiele razy zostały wyświetlone strony internetowe w wynikach wyszukiwania, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Liczby te nie oznaczają wejścia na daną witrynę, a ukazanie domeny w wynikach wyszukiwania na dane zapytanie.

Wyniki organiczne

Czym są wyniki organiczne? - Definicja

Wyniki organiczne to naturalne wyniki, które powstają przede wszystkim po wejściu użytkownika na daną stronę internetową, dzięki wykorzystaniu wyników w wyszukiwarce. Do tego należy wziąć pod uwagę wejścia z portali w mediach społecznościowych, czy też z innych witryn, natomiast płatne reklamy - tzw. linki sponsorowane, nie są zaliczane.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Współczynnik konwersji

Co to jest współczynnik konwersji? - Definicja

Współczynnik konwersji to wskaźnik skuteczności reklamy, do ogólnej liczby jej wyświetleń. Skuteczność polega na wejściu użytkownika w przedstawioną reklamę i wykonaniu oczekiwanego przez reklamującego ruchu - zamówienia, kontaktu itd. Dzięki współczynnikowi konwersji można przeanalizować, czy promocja została wykonana poprawne, a wybór grupy docelowej i np. lokalizacji okazał się trafiony. Współczynnik oblicza się według wzoru: np. 20 ÷ 1000 = 2%. Wynikiem są zatem 2%, przy 20 konwersjach na 1000 wyświetleń reklamy.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Wolumen wyszukiwania

Co to jest wolumen wyszukiwania? - Definicja

Wolumen wyszukiwania - w ten sposób określa się miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy kluczowej, a więc ogólną liczbę zapytań użytkowników w wyszukiwarce. Największymi wolumenami charakteryzują się zazwyczaj ogólne frazy, jednak to frazy z tzw. długim ogonem mają lepsze wskaźniki CTR i rzecz jasna mniejszą konkurencję. Liczby tego rodzaju także bierze się pod uwagę przy pozycjonowaniu strony internetowej.
Przeczytaj również na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Widget

Co to jest widget? - Definicja

Widget to jeden z graficznych elementów, jaki można dodać do strony internetowej. Z reguły wybór pada na boczną strefę witryny, lub jej dół (stopkę). Wśród takich wizualnych widgetów, użytkownicy często spotykają np. informacje dotyczące profilu Facebook, dzięki któremu można polubić profil, bądź przejrzeć aktualne wpisy.

White Hat SEO

Co to jest White Hat SEO? - Definicja

White Hat SEO to działania polegające na optymalizacji funkcjonowania strony internetowej oraz jej pozycjonowania w wyszukiwarce, będące w zgodzie z ogólnie przyjętymi standardami i wytycznymi Google.

Za takie ruchy uważa się te, które są przyjazne z punktu widzenia odbioru użytkowników, jak i robotów Google. Rzetelna praca może przynieść skutek w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Za nieetyczne procesy, np. spamowanie itp., można otrzymać kary, które równają się ze spadkiem miejsc w wyszukiwarce (Black Hat SEO).

UX

Co to jest UX? - Definicja

UX to zakres preferencji upodobań, zachowań, reakcji, emocji, czy wrażeń, które wynikają podczas użytkowania przez odbiorców (internautów) aplikacji mobilnych, stron internetowych, sklepów internetowych, zakupu produktów i wielu innych. Są to swego rodzaju wymagania, jakie trzeba spełnić, aby dany projekt internetowy był w pełni kompatybilny z tym, czego oczekują użytkownicy. Dotyczy to zarówno kwestii estetycznych (wizualnych), jak i technicznych. Działania, które nie będą szły z tym w parze, mogą skutkować znacznie mniejszą konwersją, a także negatywnie wpływać na roboty Google.

Zobacz również na naszym blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Twitter

Co to jest Twitter? - Definicja

Twitter to jeden z największych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Charakteryzuje się ograniczonym sposobem publikowania wpisów (do 280 znaków), co w pewnym stopniu hamuje także spam. Do wpisów (tzw. ćwierkania) można dołączyć zdjęcia, albo filmy. Na tym portalu w bardzo szerokim zakresie używa się również hashtagów.

Sprawdź na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Trust Rank

Co to jest Trust Rank ? - Definicja

Trust Rank - nazwa algorytmu, który przede wszystkim ocenia strony internetowe pod kątem ich jakości. Trust Rank opiera się na analizie opublikowanych treści, ich unikalności, a także m.in. grupy linków przychodzących i wychodzących. Generalnie sama ocena nie wpływa bezpośrednio na miejsca w wyszukiwarce, jednak pozwala ocenić odbiorcom wartość witryny pod kątem jej użyteczności.

Thin Content

Co to jest Thin Content? - Definicja

Thin Content - są to materiały (treści) niskiej jakości, zawierające błędy gramatyczne, ortograficzne i merytoryczne. Takie materiały bardzo ciężko się przegląda, są zatem nieatrakcyjne dla odbiorcy. W grupie thin content w ten sposób określa się też treści, w których umieszczona jest niezliczona liczba słów kluczowych, które przez Google mogą zostać oznaczone jako spam i działania Black Hat SEO, skutkujące obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

SWL

Co to jest SWL? - Definicja

SWL to tzw. Systemy Wymiany Linków. Najczęściej funkcjonują jako płatne lub bezpłatne katalogi z odnośnikami do stron oraz zautomatyzowane mechanizmy publikujące URL, w różnych miejscach w sieci. SWL nie jest bezpiecznym rozwiązaniem pozycjonowania, ze względu na bardzo dużą liczbę witryn niskiej jakości.

Przeczytaj także na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Subdomena

Co to jest subdomena? - Definicja

Subdomena to część domeny głównej, której adres jest poprzedzony kropką, np. BLOG.dowolnastrona.pl. Subdomeny są często wykorzystywane do tworzenia dodatkowych witryn, będących uzupełnieniem tej głównej - jako osobne działy.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Strona wyjścia

Czym jest strona wyjścia? - Definicja

Strona wyjścia - w ten sposób określa się podstronę, na której dany użytkownik wykonał swój ostatni ruch, po czym opuścił całą stronę internetową. Takie informacje można uzyskać w Google Analytics.

Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Strona wejścia

Czym jest strona wejścia? - Definicja

Strona wejścia - w ten sposób określa się adres strony, na którą w pierwszej kolejności trafił dany użytkownik. Może to być zarówno strona główna, jak i któraś z podstron serwisu, czy sklepu. Takie dane mogą posłużyć jako impuls do lepszego pozycjonowania konkretnych adresów URL, bądź powiązanych fraz kluczowych, jeśli zapewniają największe zainteresowanie. Szczegółowe statystyki stron wejścia dostępne są w Google Analytics.

Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

SSL

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? - Definicja

SSL - służący do szyfrowania danych protokół sieciowy. Jest przyjęty jako podstawowy element bezpieczeństwa działania witryn, w tym przechowywania wrażliwych informacji. Początkowo SSL stosowano w miejscach, gdzie wymagane jest podane np. danych osobowych, jednak obecnie stosuje się go w większości serwisów. Certyfikat bezpieczeństwa jest jednym kluczowych składowych do odpowiedniej oceny przez roboty Google i wysokich wyników w wyszukiwarce. SSL można poznać pod widocznej kłódce obok adresu w przeglądarce internetowej.

Przeczytaj również na blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Średni CPC

Co to jest średni CPC? - Definicja

Średni CPC to inaczej średni koszt kliknięcia w reklamę podczas kampanii w Google Ads. Oblicza się go na podstawie ogólnego kosztu przeprowadzonej promocji w wyszukiwarce i ogólnej liczby kliknięć w reklamę. Przykładowo - jeśli mieliśmy dwa kliknięcia w reklamę, z kosztami rzędu 1,50 zł oraz 1,60 zł, to średni CPC wyniósł 1,55 zł.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Snippet

Co to jest snippet? - Definicja

Snippet to wyróżniony w wynikach wyszukiwarki Google opis danej strony. W podstawie prezentuje krótki opis oraz tytuł witryny. W wersji rozszerzonej (Rich Snippet) dany element zajmuje więcej miejsca, dzięki temu zwiększa się też szansa na konwersję. Rich Snippet może bowiem publikować ceny, opinie, dostępność towaru, czy oceny. Publikacja elementu "snippet" w wyszukiwarce możliwe jest po odpowiednim wdrożeniu danych strukturalnych na stronie internetowej.

Przeczytaj też na naszym blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Ślepota banerowa

Co to jest ślepota banerowa? - Definicja

Ślepota banerowa to znane zjawisko, jakim jest unikanie oglądania reklam przez użytkowników stron internetowych. Przed laty, jeszcze w czasach początkowego wzrostu znaczenia reklam w sieci, bannery były przeróżnej wielkości i kolorystyki, nierzadko intensywnej. Wielu użytkowników przyzwyczaiło się do takiej formy promocji firm w sieci, przez co z czasem przestali na to zwracać uwagę.

Ignorowanie takich materiałów wynika m.in. z nieinteresującej ich tematyki, często niedostosowanej do danej witryny, albo też zwyczajnie irytującej formy. Innym z powodów ślepoty banerowej jest nachalność i problemy z wyłączeniem reklam, co poskutkowało także powstaniem programów blokujących tego rodzaju elementy.

Zobacz również na blogu: Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?

SERP

Co to są SERP'y? - Definicja

SERP to każda ze stron wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Za SERP'y uważa się każdy adres, jaki pojawi się w wyszukiwarce, niezależnie od pozycji i numeru strony. Na SERP'y składają się zarówno wyniki organiczne, jak i płatne reklamy, w postaci adresu URL, tytułu strony, opisu, a także ewentualnych innych danych strukturalnych.

Zobacz również na naszym blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

SEO

Czym jest SEO? - Definicja

SEO to zakres działań, umożliwiających promocję strony internetowej, do których zalicza się optymalizację wewnątrz witryny, a także pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jedno i drugie zagadnienie musi ze sobą współgrać, aby algorytmy wyszukiwarki mogły wysoko ocenić dany adres.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

SEM (Search Engine Marketing)

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)? - Definicja

SEM jest całym zakresem działań, prowadzących do poprawiania pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). W grupie tej znajdują się m.in. płatne reklamy w wyszukiwarce, które pojawią jako wyróżnione wśród wyników organicznych. SEM w skrócie łączy prace pozycjonowania serwisu, jak i rozwiązania płatne, a więc wszystko co umożliwi promocję witryn (PPC + SEO).

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

RWD

Co to jest RWD? - Definicja

RWD to tzw. strona responsywna, a więc zbudowana tak, aby czytelnie wyświetlała się na każdego rodzaju urządzeniach, bez względu na wielkość (rozdzielczość) ekranu - komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach, smartfonach itd. Szablon strony internetowej automatycznie zmienia swoją wielkość.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest AMP?

Ruch organiczny

Co to jest ruch organiczny? - Definicja

Ruch organiczny to wyświetlenia strony internetowej, które pochodzą od użytkowników bezpośrednio dzięki wynikom wyszukiwania (np. w Google), a nie są płatną reklamą. Za tego typu ruch odpowiadają też kliknięcia w niesponsorowane odnośniki, umieszczone m.in. na innych witrynach. Z reguły jednak ruch organiczny powstaje dzięki pierwszej stronie wyszukiwania danej frazy.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Przekierowanie 302

Co to jest przekierowanie 302? - Definicja

Przekierowanie 302 to podobne do przekierowania 301 działanie, przenoszące internautę z jednego adresu URL na inny. Różnicą jest jednak komunikat, jaki otrzymują roboty wyszukiwarek. W przypadku przekierowania 302 chodzi o to, że jest to proces tymczasowy i wkrótce pod starym adresem ponownie pojawią materiały dla użytkowników.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowanie 301

Co to jest przekierowanie 301? - Definicja

Przekierowanie 301 to rodzaj stałego przekierowania użytkowników, z jednego adresu URL pod inny. Serwer zostaje ustawiony w ten sposób, aby każde kolejne wprowadzenie adresu starej podstrony automatycznie włączało nową podstronę. Unika się w ten sposób błędu 404.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Prędkość strony

Czym jest prędkość strony? - Definicja

Prędkość strony to jeden z kluczowych czynników, jakie wpływają na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Szybkość ładowania witryny wpływa bowiem na komfort przeglądania informacji przez użytkowników. Długie wczytywanie odrzuca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Aby sprawdzić jakość serwisu pod kątem prędkości działania, warto skorzystać np. z narzędzia Google Speed Insights.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne (Local SEO)? - Definicja

Pozycjonowanie lokalne to prace związane z pozycjonowaniem strony internetowej firmy, stricte pod klientów znajdujących się w danym regionie. Rejon ten nie musi być związany z siedzibą przedsiębiorstwa, choć w większości przypadków od tego się rozpoczyna każde pozycjonowanie. Lokalne SEO ma na celu wyświetlanie informacji związanych z określonymi usługami tym odbiorcom, którzy akurat znajdują się w wybranym mieście, województwie, czy innym regionie geograficznym.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pingwin (algorytm)

Co to jest algorytm Pingwin? - Definicja

Pingwin (Algorytm) jest algorytmem funkcjonującym od 2012 roku, ograniczającym występowanie w internecie witryn spamujących. Serwisy z wątpliwej jakości linkami otrzymują od Google kary, w postaci filtrów blokujących widoczność w wyszukiwarce, natomiast adresy z wysokiej jakości odnośnikami - gdzie nie ma przesycenia liczby słów kluczowych - otrzymują szansę na wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zobacz także na blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Phishing

Co to jest phishing? - Definicja

Phishing to oszustwo w formie podszywania się pod znane firmy, instytucje i osoby, aby przekonać użytkownika do wykonania działań wymagających podania swoich danych osobowych, danych do logowania, czy szczegółów bankowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Włamanie na stronę internetową - co zrobić?

Panda (algorytm)

Czym jest algorytm Panda? - Definicja

Panda (Algorytm) - algorytm działający od 2011 roku, celem którego jest przede wszystkim promowanie tych stron internetowych, wykazującymi się contentem wysokiej jakości. Mechanizm zwraca jednocześnie uwagę na serwisy nie dbające o użytkownika, prezentujące zduplikowane treści, nawet w formie spamu. Panda takie witryny ma kwalifikować do grupy dyskwalifikującej z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych

Optymalizacja strony internetowej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to zestaw procesów podczas budowy strony (lub już w trakcie funkcjonowania), mający zapewnić pozytywny odbiór witryny przez użytkowników, jak i robotów Google. Celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce oraz zwiększenie ruchu organicznego, co przekładać ma się także na lepszą konwersję. Wytyczne dotyczące optymalizacji oraz SEO są opublikowane przez Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Open Source

Co to jest Open Source? - Definicja

Open Source to oprogramowanie, które jest rozpowszechnianie dla użytkowników za darmo. Zazwyczaj są to pełne, legalne prawa do użytkowania i bezpłatnego rozpowszechniania. Tego rodzaju programy mają również możliwość swobodnej modyfikacji, czy rozbudowy narzędzi.

Przeczytaj także na blogu: Popularny CMS czy autorski system?

On-page SEO

Co to jest On-page SEO? - Definicja

On-page SEO to prace wykonywane wewnątrz strony internetowej, polegające na optymalizacji kodu witryny oraz publikacji treści o odpowiedniej strukturze. Wszystkie elementy muszą odpowiadać wytycznym Google, aby zostały zaakceptowane przez algorytmy robotów wyszukiwarki i były jednocześnie przyjazne z punktu widzenia użytkownika.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Off-page SEO

Co to jest Off-page SEO? - Definicja

Off-page SEO to działania polegające na promowaniu brandu poza swoją stroną internetową, w innych miejscach w sieci. Budowa wizerunku na zewnątrz ma pomóc w pozycjonowaniu domeny i pozyskiwaniu odnośników do niej prowadzących.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Noindex

Co to jest noindex? - Definicja

Noindex - jest to tag, stosowany do blokady indeksacji w wyszukiwarce wybranej strony, bądź podstrony. Jeśli podczas analizy kodu witryny, roboty Google natrafią na tego typu instrukcję, to określony adres omijają, albo też usuwają z wyszukiwarki, jeśli była wcześniej zaindeksowana. Innym sposobem blokady są również komendy w pliku robots.txt.

Zobacz także na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Nofollow (atrybut)

Co to jest atrybut nofollow? - Definicja

Nofollow to jeden z rodzajów atrybutów znacznika, jaki zostaje umieszczony w kodzie HTML strony internetowej. Atrybuty dotyczą najczęściej linków wychodzących, jednak również warto je kontrolować wewnątrz witryny, jeśli nie dotyczą słów kluczowych. Wytyczne odnośnie atrybutu nofollow służą jako informacja dla indeksujących robotów, aby te nie przechodziły do strony podanej w odnośniku i nie przekazywały siły domeny zewnętrznej witrynie.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Newsletter

Co to jest newsletter? - Definicja

Newsletter to zwiększające świadomość na temat marki materiały, funkcjonujące na zasadzie czasopisma w formie elektronicznej, przekazywanego poprzez pocztę e-mail. Newsletter jest popularną formą stałej reklamy i komunikacji ze swoimi klientami, włącznie z wysyłaniem wiadomości o promocjach, zniżkach, a także o bieżących wydarzeniach z życia firmy, albo branży.

Przeczytaj także na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Naver

Co to jest Naver? - Definicja

Naver to wyszukiwarka internetowa, która powstała z rąk programistów w Korei Południowej w 1999 roku i przez długi czas była najpopularniejszą w tej części Azji.

Zobacz również u nas na blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

Nasycenie fraz kluczowych

Czym jest nasycenie słów kluczowych? - Definicja

Nasycenie fraz kluczowych to procentowa zawartość ważnych dla strony internetowej słów kluczowych, w stosunku do pozostałych fragmentów treści. Trzeba jednak mieć kontrolę nad tym procesem, bowiem nadmierna ich liczba może zostać uznana za nienaturalną, co poskutkuje karami od robotów wyszukiwarki. Głównym miejscami fraz kluczowych są nagłówki oraz treści na stronie internetowej.

Przeczytaj także na blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Nagłówki H1-H6

Czym są Nagłówki H1-H6? - Definicja

Nagłówki H1-H6 to tytuły, podtytuły oraz śródtytuły poszczególnych części strony/podstron/artykułów/działów itd. Headery (nagłówki) określone są pod kątem ważności - od 1 do 6. Najczęściej używane są nagłówki trzech najwyższych rzędów, dlatego ta grupa jest wystarczająco szeroka.

Nagłówek H1 jest najważniejszym, określającym tematykę serwisu, stąd też na danej podstronie używa się go tylko raz. To ważny aspekt pod kątem pozycjonowania podobnie, jak H2.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Nagłówki na stronie internetowej

Monitoring pozycji

Czym jest monitoring pozycji? - Definicja

Monitoring pozycji to czynności polegające na stałej analizie i obserwacji miejsc, jakie strony internetowe zajmują w SERP'ach. Monitoring obejmuje kontrolowanie wyników zwłaszcza na wybranych przez firmę, czy inny podmiot frazach kluczowych w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe i jej rezultaty uzależnione są od wielu aspektów - w tym lokalizacji czy historii wyszukiwania.

Zobacz również na blogu: Brand i SEO - rozpoznawalność marki ma wpływ na pozycjonowanie?

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Co to jest modyfikator dopasowania przybliżonego? - Definicja

Modyfikator dopasowania przybliżonego to narzędzie w Google Ads, dzięki któremu zwiększa się kontrolę nad wybranymi słowami kluczowymi w kampanii. Modyfikator zwiększa precyzję kierowania ruchu na swoje reklamy, w przeciwieństwie do użycia dopasowania zbliżonego, a co za tym idzie, prawdopodobieństwo konwersji również stoi na wyższym poziomie.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Mobilna wersja strony internetowej

Czym jest mobilna wersja strony internetowej? - Definicja

Mobilna wersja strony internetowej to struktura witryny, która została specjalnie zaprojektowana pod użytkowników telefonów oraz tabletów. Wersja mobilna swoim wyglądem znacznie różni się od jej komputerowego odpowiednika, ponieważ musi się dostosować do niewielkich ekranów urządzeń. Algorytmy Google zwracają baczną uwagę, czy strony internetowe mają wersje mobilne i w jakiej są jakości.

Zobacz również na naszym blogu: Mobile-First Index - co to jest?

Mobile-Friendly Test

Co to jest Mobile-Friendly Test? - Definicja

Mobile-Friendly Test to narzędzia, dzięki którym można sprawdzić, czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Google również umożliwia w ten sposób przeanalizować jakość danej witryny. Głównym wymaganiem w zakresie Mobile-Friendly Test jest responsywność, jednakże to nie jedyny aspekt, nad którym trzeba pomyśleć. Aby w pełni działać dla użytkownika, koniecznością jest maksymalnie skrócić czas ładowania danych, uprościć strukturę i wyodrębnić najważniejsze informacje na stronie.

Przeczytaj także na blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Meta tag keywords

Co to jest Meta tag keywords? - Definicja

Meta tag Keywords to tag, który wprawdzie nie wyświetla się użytkownikom na stronie internetowej, ale jest obecny w kodzie strony i do niedawna bardzo ważny z punktu widzenia SEO (oficjalnie Google podaje, że już nie ma znaczenia). W nim znajduje się opis z określeniem tematyki serwisu, włącznie z podaniem najważniejszych słów kluczowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Meta description

Co to jest Meta Description? - Definicja

Meta description jest częścią kodu strony internetowej, która zostaje przetworzona i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Meta description powinny posiadać unikalne opisy, bowiem dobra jakość może wpłynąć na ogólny odbiór oraz pozycje w wyszukiwarce.

Opis dotyczy każdej podstrony witryny, czyli i każdego artykułu np. na firmowym blogu. Unikalny opis powinien mieścić się w zakresie 150-160 znaków, w którym mogą znaleźć się także frazy kluczowe.

Zobacz także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Marketing szeptany (buzz marketing)

Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)? - Definicja

Marketing szeptany (buzz marketing) - tak określa się promowanie usług oraz produktów, poprzez opisywanie korzyści, jakie można osiągnąć dzięki skorzystaniu z oferty danej firmy. Wśród najpopularniejszych form tego typu marketingu, jest publikowanie swoich ocen oraz opinii na temat danej marki na różnych forach dyskusyjnych, czy też platformach z ocenami.

Firmy korzystają z różnych odmian buzz marketingu - od rzeczywistych opinii swoich klientów, poprzez pisanie poradników, porad i wyjaśnień, po zatrudnianie pracowników typowo pod ustalone działania i komentowanie w internecie.

Zobacz również u nas na blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Mapa strony

Co to jest mapa strony? - Definicja

Mapa strony (mapa witryny, sitemap) - jest plikiem w formacie XML, albo stworzoną podstroną, widoczną również dla użytkowników. Celem mapy jest sporządzenie i uporządkowanie wszystkich podstron witryny, w formie rozbudowanego drzewa linków. Ten sposób ułatwia pracę odwiedzającym robotom wyszukiwarki, dzięki czemu indeksowanie jest szybsze.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Mapa strony - co to jest?

Mailing reklamowy

Na czym polega mailing reklamowy? - Definicja

Mailing reklamowy to jeden z typów marketingu bezpośredniego. W ten sposób firma może reklamować swoje usługi, poprzez wysłanie - zazwyczaj hurtowo - wiadomości do swoich subskrybentów, bądź korzystając z baz skrzynek pocztowych, wśród których mogą znaleźć się potencjalni klienci. Maile zazwyczaj przybierają formę wcześniej wspomnianych newsletterów, albo reklam i informacji z rabatami.

Zobacz również u nas na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Magento

Co to jest Magento? - Definicja

Magento to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozwiniętych platform sprzedażowych. Oprogramowanie to obsługuje bardzo dużą liczbę sklepów internetowych na całym świecie.

Zobacz także na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

Long Tail

Co to jest Long Tail? - Definicja

Long Tail to składające się z wielu słów frazy kluczowe, czyli tzw. długi ogon. Dłuższe zapytania mają zazwyczaj zdecydowanie mniejszą liczbę wyszukiwań, aniżeli ogólne frazy, jednak charakteryzujące się wyraźnie większym efektem, tj. konwersją, bowiem trafiają do bardziej zdecydowanych odbiorców.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Linkowanie zewnętrzne

Co to jest linkowanie zewnętrzne? - Definicja

Linkowanie zewnętrzne to odnośniki na różnych stronach internetowych, forach dyskusyjnych, blogach, katalogach itp., które prowadzą do Twojej witryny. Linkowanie zewnętrzne może odbywać się w sposób niekontrolowany i nieplanowany (tj. np. pozostawienie opinii klienta na forach), jak i zupełnie zaplanowane działanie, kontrolowane przez pracowników firmy, albo agencję zewnętrzną. Linki odsyłające są ważną częścią pozycjonowania serwisu (SEO). Warto jednak mieć na uwadze fakt, że obecnie liczą się tylko wartościowe serwisy zewnętrzne, bowiem w przeciwnym wypadku może zostać to uznane za SPAM.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie wewnętrzne

Co to jest linkowanie wewnętrzne? - Definicja

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników do podstron, w ramach tej samej witryny. Jednym ze sposobów jest blog firmowy i publikowanie eksperckich artykułów, w treści których wstawia się linki do podstron z wymienionymi usługami, czy też do innych artykułów, będących rozwinięciem zagadnienia wspomnianego w innej publikacji. Generalnie linkowanie wewnętrzne ma wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i pomaga robotom indeksującym. Proces ten ułatwia też użytkownikom w poruszaniu się między artykułami, a także pozwala lepiej zrozumieć struktury serwisu przez algorytmy.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie

Czym jest linkowanie (link building)? - Definicja

Linkowanie to zakres prac, polegający na zwiększaniu grupy linków, które prowadzą do swojej strony internetowej. Obecnie pozyskiwanie odnośników obarczone jest wieloma wytycznymi, ponieważ liczy się jakość, a nie ilość linków. Te można próbować zdobywać m.in. na innych witrynach, blogach, forach dyskusyjnych, katalogach stron, portalach społecznościowych itp.

Przeczytaj też na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki wychodzące

Czym są linki wychodzące? - Definicja

Linki wychodzące - pod taką nazwą kryją się odnośniki, które zostały umieszczone na stronie internetowej i prowadzą poza jej granice, do innych źródeł. Takie linki mogą wskazywać użytkownikom oraz robotom Google wartościowe materiały na innych stronach, które są także dla nich elementem pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linki sponsorowane

Czym są linki sponsorowane? - Definicja

Linki sponsorowane to płatne linki, a więc płatna reklama, która pojawia się na innych stronach internetowych - także w Google. W wyszukiwarce płatne odnośniki pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania (Google Ads). Wówczas opłaty są pobierane tylko za reakcję odbiorcy, a więc za kliknięcie w link.

Zobacz również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Linki przychodzące

Czym są linki przychodzące? - Definicja

Linki przychodzące to tzw. backlinki (z ang.), czyli linki prowadzące do swojej strony internetowej, umieszczone na innych witrynach, np. przy okazji opinii klientów, wypowiedzi na forach dyskusyjnych, bądź artykułach na stronach internetowych. Im większa liczba jakościowych linków przychodzących (tzn. na stronach dobrej jakości), tym lepszy wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki naturalne

Czym są linki naturalne? - Definicja

Linki naturalne - w ten sposób określa się linki, które zostały dodane przez użytkowników, bądź klientów, beż żadnej inicjatywy właściciela danej strony internetowej.

Przeczytaj również na blogu: Jak wyglądają przyjazne linki na stronie internetowej?

Linki bezpośrednie

Co to są linki bezpośrednie (direct links)? - Definicja

Linki bezpośrednie to linki bezpośrednio kierujące do określonego miejsca w sieci. Tego typu odnośniki mają znaczenie również na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj też na blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

Link farm

Co to jest link farm? - Definicja

Link farm to tzw. farma linków, czyli grupa składająca się z co najmniej kilku stron internetowych, które wzajemnie do siebie linkują. Tego typu zjawiska zazwyczaj funkcjonują automatycznie i należą do jednego właściciela. Celem wzajemnego linkowania jest zwiększenie reputacji i popularności witryn, jednak stoi to w sprzeczności z wytycznymi poprawnego pozycjonowania. Kwalifikuje się to do procesu Black Hat SEO, za które można otrzymać kary od robotów wyszukiwarki oraz ręcznie od samych pracowników Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Link building

Co to jest link building? - Definicja

Link building to zakres działań, który polega na zdobywaniu dobrej jakości linków kierujących do strony internetowej, pochodzących z innych witryn. Link building jest jednym z głównych zasad skutecznego pozycjonowania. Źródła odnośników muszą być jednak naturalne, a nie podchodzące pod spamowanie.

Zobacz też na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Liczba wyszukiwań

Czym jest liczba wyszukiwań? - Definicja

Liczba wyszukiwań to informacja pokazująca miesięczną liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce, powstającą na podstawie regularnych analiz słów kluczowych. Dane zazwyczaj mogą pochodzić za co najmniej 12 miesięcy. Na podstawie liczb wyszukiwań powstaje także plan pozycjonowania strony internetowej.

Przeczytaj także na naszym blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Landing page

Co to jest landing page? - Definicja

Landing Page to strona docelowa, mająca za zadanie zwiększyć zasięgi i konwersję konkretnego produktu, wydarzenia, bądź usługi. Na tego typu witrynę zazwyczaj trafia się z reklamy, newslettera, czy też reklamowej wiadomości e-mail. Landing Page najczęściej jest jednym z elementów kampanii reklamowej danej firmy, mającej na celu przekonać klienta do kontaktu oraz zakupu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest landing page?

KPI

Co to jest KPI? - Definicja

KPI to wskaźnik efektywności, ustalony przed wdrożeniem określonych działań, aby później móc ocenić, czy cel został osiągnięty. KPI jest obecne na wielu obszarach biznesowych - od finansowych, poprzez marketingowe, czy organizacyjne.

Dzięki KPI firmy są w stanie przeanalizować to, czy idą dobrą drogą i czy dane czynności spełniają swoją rolę. Przy pozycjonowaniu strony internetowej wskaźnikami KPI mogą być kliknięcia, wyświetlenia, czy ogólna konwersja, lub osiągnięcia odpowiedniego poziomu na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Konwersja

Co to jest konwersja? - Definicja

Konwersja - w ten sposób określa się dokonanie przez użytkownika pożądanej czynności, jaką wyróżnił właściciel komunikatu. Wśród takich ruchów można wymienić np. wypełnienie formularza na stronie internetowej, kliknięcie w reklamę w Google Ads lub w innym miejscu w sieci, dokonanie zakupu w sklepie internetowym, pobranie poradnika, zapisanie się do newslettera itp. Taki wskaźnik można brać pod uwagę w każdej internetowej działalności - od bloga, poprzez stronę firmową, sklep internetowy, czy innego typu wizytówki. Efektywność promocji swoich usług mierzy się zatem konwersją, czyli obliczeniem ogólnego zasięgu reklamy, do ilości wykonanych, konkretnych czynności przez odbiorców z tej grupy.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Końcowy adres URL

Czym jest końcowy adres URL? - Definicja

Końcowy adres URL to pełny adres podstrony, na którą wejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę. URL powinien być nawiązaniem do tematyki treści, również ze słowami kluczowymi, jeśli reklama jest w wyszukiwarce.

Wiarygodność wśród odbiorców można budować jedyne poprzez przekazywanie jasnych, czytelnych komunikatów, w tym konkretnych adresów stron.

Sprawdź także na naszym blogu: Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Komenda site:

Czym jest komenda site:? - Definicja

Komenda site: - jest to komenda, za pomocą której można sprawdzić liczbę zaindeksowanych podstron wybranej witryny oraz jak strony internetowe prezentują się w wyszukiwarce Google. Aby zobaczyć interesującą nas witrynę, należy w wyszukiwarce wpisać: "site: adres URL strony". Sposób ten sprawdza się zwłaszcza w przypadku mniejszych serwisów, ponieważ przy bardzo rozbudowanych wyniki nie do końca będą wiarygodne.

Sprawdź również na naszym blogu: Proste i skuteczne wyszukiwanie w Google. Czy znasz te komendy?

Komenda Cache

Czym jest komenda cache? - Definicja

Komenda Cache - jest to komenda, dzięki której możliwe jest wyświetlenie ostatnio zapisanej kopii strony w wyszukiwarce Google. Skorzystanie z pamięci podręcznej wyszukiwarki okazuje się czasami przydatne, jeśli w danym momencie witryna jest wyłączona, czy też nie działa. Aby skorzystać z tej możliwości, należy w wyszukiwarce wpisać komendę "cache:adres strony internetowej" (np. cache:studio113.pl).

Koliber (Algorytm)

Czym jest algorytm Koliber? - Definicja

Algorytm Koliber jest jednym z algorytmów Google, analizujących zachowanie użytkowników w sieci. Przede wszystkim chodzi tutaj o aspekt interpretacji wszelkich zapytań internautów w wyszukiwarce i rozumieniem ewentualnych synonimów. Wszystko po to, aby zapewnić jak najwyższą jakość wyników wyszukiwania, dostosowanych do faktycznego zapytania. Każdy z obecnie funkcjonujących algorytmów ma za zadanie promować przede wszystkich wartościowe treści.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Kliknięcia

Czym się kliknięcia? - Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników statystycznych, jakie można znaleźć w Google Search Console, czyli platformie do analizy danych. Dostępne narzędzia pokazują liczbę kliknięć w adres strony internetowej w wyszukiwarce Google, z wydzieleniem na wybrane okresy czasowe.

Dostępne filtry mogą również pomóc w selekcji kliknięć na konkretny adres URL, zapytanie, kraj pochodzenia, czy też rodzaj urządzenia. Statystyki powstają wyłącznie z ruchu organicznego, bez tych z kampanii w Google Ads.

Przeczytaj również na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Keyword Stuffing

Co to jest Keyword Stuffing? - Definicja

Keyword Stuffing to praktyki należące do nieetycznych metod pozycjonowania - Black Hat SEO. Polegają na nadmiernym umieszczaniu słów kluczowych w treściach na stronie internetowej oraz w samym kodzie witryny.

Niegdyś ta technika przynosiła zamierzony skutek, do momentu wprowadzenia algorytmu Panda w Google. Wówczas, od 2011 roku, wyszukiwarka rozpoznanym stronom zaczęła obniżać pozycje w wynikach wyszukiwania, za działania spamerskie. Nieświadome wprowadzanie w treściach zbyt dużej ilości słów kluczowych również może być zaliczone do keyword stuffing, co poskutkuje depozycjonowaniem.

Przeczytaj też na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Keyword Planner

Co to jest Keyword Planner? - Definicja

Keyword Planner to narzędzie przygotowane przez Google, dzięki któremu możliwe jest wyszukanie grupy słów kluczowych i sprawdzenie ich ewentualnej popularności, czy inaczej nazywając - skuteczności. Na podstawie takich informacji powstają budżety na przyszłe kampanie reklamowe w wyszukiwarce. W Keyword Planner znajdziemy ważne z punktu widzenia SEO informacje - średnią ilość wyszukiwań słów kluczowych, sezonowość używanych fraz, konkurencyjność wszystkich przykładów i przewidywane koszty.

Przeczytaj także na blogu: Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Katalogowanie

Co to jest katalogowanie? - Definicja

Katalogowanie - w temacie SEO jest to czynność dodawania strony internetowej do wielu katalogów, które zwiększają liczbę linków przychodzących. Podczas katalogowania konieczne jest tworzenie unikatowych opisów o firmie, czy innej działalności, włącznie z tytułami lub nagłówkami. Wskazana jest również selekcja katalogów i wybór tych najbardziej wartościowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Katalog stron

Co to jest katalog stron? - Definicja

Katalog stron to serwis internetowy, który zajmuje się publikowaniem ogromnej liczby adresów stron internetowych, podzielonych w zależności od branży. W katalogach najczęściej pojawiają się podstawowe informacje dotyczące firm, włącznie z adresem URL. Tego typu miejsca są wykorzystywane przede wszystkim pod działania pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Kanibalizacja słów kluczowych

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? - Definicja

Kanibalizacja słów kluczowych - jak już sama nazwa wskazuje, jest to negatywne zjawisko związane z funkcjonowaniem strony internetowej. Tak można określić efekt publikacji co najmniej dwóch podstron wewnątrz serwisu, na których pojawi się treść o podobnej tematyce, a dokładniej - wykorzystujące takie same słowa kluczowe. Każda z podstron rywalizuje zatem o jak najlepsze miejsce w wyszukiwarce Google. Kanibalizację słów kluczowych można zauważyć na żywym przykładzie, jeśli jednego dnia na daną frazę pojawi jeden artykuł z domeny, a za kilkanaście godzin w tym miejscu Google opublikuje inny tekst. Nie zawsze jest możliwość dokładniejszego wyboru fraz kluczowych, ale zaleca się to zrobić, aby zminimalizować skutki kanibalizmu słów.

Przeczytaj także na naszym blogu: Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Kampania reklamowa

Czym jest kampania reklamowa? - Definicja

Kampania reklamowa to zakres czynności promujących produkt, usługę, lub całą firmę na wielu płaszczyznach. Wybór grupy docelowej może być uzależniony od płci, wieku odbiorców, lokalizacji, zainteresowań, języka itp.

Najbardziej popularna forma promocji marki pod nazwą "kampania reklamowa" kojarzy się z Google Ads, a więc z reklamą w wyszukiwarce.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Java

Czym jest Java? - Definicja

Java jest językiem programowania, który funkcjonuje z użyciem klas. Wszechstronność tej techniki sprawia, że nie ma jednego, konkretnego zastosowania, dlatego programiści mogą go używać zarówno do tworzenia aplikacji desktopowych, jak i oprogramowań webowych.

ISP

Co to jest ISP? - Definicja

ISP - tak fachowo określa się dostawcę internetu (Internet Service Provider), czyli firmę oferującą usługi zarówno osobom prywatnym, jak i przedsiębiorstwom, czy instytucjom. Bez posiadania z tej usługi niemożliwe by było korzystanie ze sklepów internetowych, portali informacyjnych, czy też z serwisów społecznościowych, bowiem łączenie z siecią odbywa się przy pomocy specjalistycznego sprzętu telekomunikacyjnego.

Instagram

Co to jest Instagram? - Definicja

Instagram to jeden z najpopularniejszych na świecie portali społecznościowych. Na tej platformie użytkownicy budują społeczność za pomocą zdjęć oraz grafik, wraz z opisami. Kluczową częścią wpisów jest dodawanie hashtagów, dzięki którym można wzbogacić opis pod zdjęciami, a także przyporządkować je do wybranej tematyki.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Infografika

Co to jest infografika? - Definicja

Infografika to czytelna dla odbiorcy wizualizacja, przekazująca - najczęściej w formie haseł - najważniejsze informacje na dany temat. Celem infografiki jest skupić uwagę, unikając nadmiernej ilości wiadomości. Do kluczowych elementów tego rodzaju przekazu należą: wykresy, diagramy, mapy, tabele, obrazki, odpowiednia kolorystyka i ostylowanie, krótkie hasła, czy czytelne czcionki (fonty).

Sprawdź również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Indeks wyszukiwarki

Czym jest indeks wyszukiwarki? - Definicja

Indeks wyszukiwarki - w ten sposób określa się na bieżąco aktualizowaną bazę danych wyszukiwarki, zawierającą wszelkie znalezione do tej pory strony internetowe, wraz z opisami. Dane indeksu zmieniają się z każdą kolejną wizytą robotów wyszukiwarki, w poszukiwaniu aktualizacji na stronach oraz poszukiwaniu nowych witryn. Zanim jednak dojdzie do zapisania strony w wyszukiwarce, roboty dokładnie muszą przeanalizować jej wartość.

HTTPS

Co to jest HTTPS? - Definicja

HTTPS to nazwa ulepszonego protokołu HTTP, który zawiera szyfrowanie protokołu SSL, bądź TLS. Zabezpieczenie to ogranicza niebezpieczeństwo przechwytu danych, albo ich zmiany przesyłu. Zwiększa się zatem bezpieczeństwo funkcjonowania witryny internetowej, platform transakcji internetowych, ograniczając zagrożenie dostępu nieautoryzowanym użytkownikom.

Protokół HTTPS stał się już podstawowym elementem działania stron, bez względu na to, czy jest to zwykła witryna, czy też bank, lub sklep internetowy. Wpływa to zresztą na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, ponieważ certyfikat SSL znalazł się wśród priorytetów wdrażania najnowszych standardów.

HTTP

Co to jest HTTP? - Definicja

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) to protokół występujący przed adresem strony internetowej. Zazwyczaj zwykli użytkownicy go nie zauważają, bo choć nie trzeba go wpisywać, to pojawia się automatycznie. Protokół ten informuje, w jaki sposób materiały w witrynie są publikowane i jako odczytuje je serwer. HTTP jest starszym rodzajem protokołu. Obecnie większość powinna stosować go z certyfikatem bezpieczeństwa SSL (widoczny jest wówczas jako HTTPS).

HTML

Co to jest HTML? - Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to znacznikowy język hipertekstowy, w którym tworzy się struktury oraz zawartość strony internetowej.

HTML jest zestawem tagów, w obrębie których zarządza się wyglądem witryny oraz jej technicznymi aspektami. Przy ich użyciu jest możliwa chociażby zmiana tła, edycja tekstu, czy opublikowanie grafiki. Wśród takich znaczników znajdują się dobrze znane przy pozycjonowaniu nagłówki od H1 do H6, które w kodzie funkcjonują jako znaczniki otwarcia (<h1>) i zamknięcia (</h1>). Pomiędzy nimi umieszcza się treść nagłówka.

Dodatkowo do znaczników przypisywane są grupy atrybutów, jako kolejne elementy danej części witryny.

Znaczniki ważne dla pozycjonowania

  • pogrubienie tekstu - <b></b>,
  • większe znaczenie tekstu (podobnie do pogrubienia) - <strong></strong> oraz <em></em>,
  • pochylenie tekstu - <i></I>,
  • odstęp - <br> (bez zamknięcia),
  • pozioma linia - <hr> (zamknięcie nie jest konieczne).

Przeczytaj również na naszym blogu: Nagłówki na stronie internetowej

htaccess

Czym jest htaccess? - Definicja

htaccess jest plikiem konfigurującym dla serwerów Apache. Dzięki niemu możliwe jest zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia haseł, uruchomienie przekierowań na stronie, kierowanie adresów pod określone katalogi, edycja adresów URL, konfiguracja skryptów itp. Ponadto w pliku można zastosować komendy blokujące niepożądanych gości, w tym nie tylko użytkowników, ale i roboty. Plik .htaccess zazwyczaj jest umieszczony w głównym folderze na serwerze.

Przeczytaj także na naszym blogu: Czy wybór serwera ma wpływ na SEO?

Hosting SEO

Co to jest hosting SEO? - Definicja

Hosting SEO - hostingiem SEO można określić jeden z typów hostingu stron internetowych, w którym bardzo ważnym aspektem jest prędkość ładowania witryn oraz wielkości dostępnego serwera.

W ofertach na hosting SEO zwraca się baczną uwagę na kilka rzeczy, które mogą się nieco różnić od typowego, najpopularniejszego rodzaju hostingów. Przede wszystkim klient ma dostęp do wielu adresów IP, z jakich może publikować swoje strony internetowe. Przydaje się chociażby do budowania zapleczowych stron, wspomagających pozycjonowanie głównej domeny.

Podobnie jak przy tradycyjnym hostingu, tak i hosting SEO dzieli się na trzy rodzaje ofert: serwery dedykowane, serwery współdzielone, a także wirtualne serwery prywatne (VPS).

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Czy wybór serwera pływa na SEO?

Hosting

Co to jest hosting? - Definicja

Hosting to wybór miejsca na dysku u określonego dostawcy usług serwerowych. Małe, niebiznesowe strony internetowe zazwyczaj zaczynają funkcjonowanie od darmowych hostingów, jednak te posiadają swoje ograniczenia. Firmowe strony internetowe muszą już zdecydowanie postawić na płatne rozwiązania, dzięki którym zwiększa się bezpieczeństwo danych, jak i zakres możliwości.

Przeczytaj także u nas na blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Home Page

Czym jest Home Page? - Definicja

Home Page - w polskim języku jest to po prostu "strona startowa". Takową użytkownik wybiera jeśli chce, aby wyświetlała się bezpośrednio po uruchomienia przeglądarki jako pierwsza. Najczęściej internauci zapisują albo wyszukiwarkę internetową Google, albo ulubiony serwis informacyjny.

Hilltop

Czym jest Hilltop? - Definicja

Hilltop to jeden z rodzajów algorytmów w wyszukiwarce Google, którego największe znaczenie miało na początku XX wieku. Algorytm ten oceniał witryny pod kątem jakości oraz publikowanego contentu.

Zobacz również u nas na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Hidden text

Co to jest Hidden text? - Definicja

Hidden text to technika należąca do nieetycznych form pozycjonowania stron internetowych (Black Hat SEO). Polega na ukrywaniu treści w kodzie serwisu, które mogą być widoczne dla robotów sieciowych (crawlerów), ale nie dla użytkowników. Często w takiej sytuacji są umieszczane w nadmiernej liczbie słowa kluczowe i linki. Ukrywanie tekstu odbywa się m.in. poprzez zmiany koloru czcionki (wtopienie w tło), umieszczenie tekstu za opublikowanymi zdjęciami i grafikami, lub poza granicami ekranu odbiorcy, modyfikacje CSS, mikroskopijnych rozmiarów czcionki (font), czy też wspomaganie się maksymalną przezroczystością na stronie.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP