Skip to main content

Znacznik strong

  • 1057 odsłon

Co to jest znacznik strong? - Definicja

Znacznik strong - znacznik w języku HTML, po zastosowaniu którego następuje pogrubienie tekstu na stronie internetowej. W zależności od potrzeb, umieszcza się go w określonym miejscu, np. w obrębie części tekstu, umieszczając znacznik <strong>. Różnica między nim, a znacznikiem typu bold (<b>) polega na tym, że strong nie tylko wyróżnia wizualnie treść, ale i informuje roboty Google, że dana część (np. wyraz) jest istotna, co też wpływa na promowanie słów kluczowych (SEO).

Znacznik italic

  • 1202 odsłon

Co to jest znacznik italic? - Definicja

Znacznik italic - znacznik <i> z języka HTML, po umieszczeniu którego efektem jest pochylenie tekstu. Taka czynność często ułatwia przeglądanie i czytanie opublikowanych treści na stronie internetowej, zwłaszcza jeśli dany wątek ma spore znaczenie, bądź jest też cytatem. Zastosowanie tego rodzaju znacznika nie wpływa na czynniki rankingowe w Google.

Znacznik em

  • 1071 odsłon

Co to jest znacznik em? - Definicja

Znacznik em - jeden z funkcjonujących w języku HTML znaczników tekstu. Tag <em> stosuje się wtedy, gdy chcemy pochylić wybraną część tekstu. W odróżnieniu od znacznika italic, em ma znaczenie dla robotów Google, które zostają poinformowane, że dany element tekstu na stronie internetowej może mieć jakieś znaczenie.

Znacznik bold

  • 1004 odsłon

Co to jest znacznik bold? - Definicja

Znacznik bold - jeden z grupy znaczników, który używa się w języku HTML. Stosuje się go wtedy, jeśli chcemy aby wyraz, bądź większa część treści, została pogrubiona. W ten sposób można oznaczyć kluczowe elementy publikacji na stronach internetowych. W praktyce - w przeciwieństwie do tagu strong - bold nie ma znaczenia dla robotów Google.

Zapytanie do wyszukiwarki

  • 1268 odsłon

Co to jest zapytanie do wyszukiwarki? - Definicja

Zapytanie do wyszukiwarki - są to słowa kluczowe lub pytania z ujęciem słów kluczowych, wpisane w wyszukiwarce internetowej (np. Google). W zależności od potrzeb, do zapytań można używać m.in. dodatków lokalizacyjnych, bądź operatorów.

Przeczytaj także na blogu: Jak analizować konkurencję w Google?

Zaplecze SEO

  • 986 odsłon

Co to jest zaplecze SEO? - Definicja

Zaplecze SEO to strony internetowe, które są tworzone na potrzeby pozycjonowania innych witryn. Zazwyczaj jedna strona zapleczowa zajmuje się jednym tematem/branżą, publikując wysokiej jakości artykuły, a po odpowiednim rozbudowaniu widoczności - służą do linkowania domeny docelowej.

Przeczytaj również na naszym blogu: 5 faktów, które przekonają do content marketingu

YMYL

  • 1182 odsłon

Co to jest YMYL? - Definicja

YMYL - strony internetowe, które można zakwalifikować do grupy z treściami wpływającymi na życie odbiorców, tj. zdrowie (medyczne), finanse oraz inne zagadnienia (np. prawo). Do tego należy dodać sklepy internetowe, w których wymagane jest podanie danych osobowych.

Yandex

  • 1308 odsłon

Co to jest Yandex? - Definicja

Yandex to rosyjska wyszukiwarka internetowa, która na lokalnym rynku skutecznie konkuruje z Google, posiadając około pięćdziesiąt procent udziału. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do odbiorców ze wschodu, stąd witryna funkcjonuje w następujących językach - rosyjskim, ukraińskim, kazachskim, białoruskim oraz tureckim. Oferuje mapy, pocztę e-mail, tłumaczenia, a także przeglądarkę internetową.

Przeczytaj również na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Względny CTR

  • 990 odsłon

Co to jest względny CTR? - Definicja

Względny CTR to procentowe zestawienie skuteczności reklam. Według tych danych możliwe jest sprawdzenie konkurencyjności reklam, względem innych witryn w branży, promujących się na tej samej platformie.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Wyszukiwarka internetowa

  • 1232 odsłon

Co to jest wyszukiwarka internetowa? - Definicja

Wyszukiwarka internetowa to rozbudowany serwis, oparty na specjalnym oprogramowaniu, dzięki któremu użytkownicy mogą znajdować interesujące ich wiadomości. Wyszukiwarka prowadzi bazę jak największej liczby witryn, a następne wyświetla najbardziej zbliżone do zapytania wyniki. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google, który zdominował niemal cały rynek w kraju nad Wisłą.
Zobacz również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Wyświetlenia

  • 1728 odsłon

Czym są wyświetlenia? - Definicja

Wyświetlenia to liczby, które pokazują, jak wiele razy zostały wyświetlone strony internetowe w wynikach wyszukiwania, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Liczby te nie oznaczają wejścia na daną witrynę, a ukazanie domeny w wynikach wyszukiwania na dane zapytanie.

Wyniki organiczne

  • 1225 odsłon

Czym są wyniki organiczne? - Definicja

Wyniki organiczne to naturalne wyniki, które powstają przede wszystkim po wejściu użytkownika na daną stronę internetową, dzięki wykorzystaniu wyników w wyszukiwarce. Do tego należy wziąć pod uwagę wejścia z portali w mediach społecznościowych, czy też z innych witryn, natomiast płatne reklamy - tzw. linki sponsorowane, nie są zaliczane.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Współczynnik konwersji

  • 1134 odsłon

Co to jest współczynnik konwersji? - Definicja

Współczynnik konwersji to wskaźnik skuteczności reklamy, do ogólnej liczby jej wyświetleń. Skuteczność polega na wejściu użytkownika w przedstawioną reklamę i wykonaniu oczekiwanego przez reklamującego ruchu - zamówienia, kontaktu itd. Dzięki współczynnikowi konwersji można przeanalizować, czy promocja została wykonana poprawne, a wybór grupy docelowej i np. lokalizacji okazał się trafiony. Współczynnik oblicza się według wzoru: np. 20 ÷ 1000 = 2%. Wynikiem są zatem 2%, przy 20 konwersjach na 1000 wyświetleń reklamy.
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Wolumen wyszukiwania

  • 1239 odsłon

Co to jest wolumen wyszukiwania? - Definicja

Wolumen wyszukiwania - w ten sposób określa się miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy kluczowej, a więc ogólną liczbę zapytań użytkowników w wyszukiwarce. Największymi wolumenami charakteryzują się zazwyczaj ogólne frazy, jednak to frazy z tzw. długim ogonem mają lepsze wskaźniki CTR i rzecz jasna mniejszą konkurencję. Liczby tego rodzaju także bierze się pod uwagę przy pozycjonowaniu strony internetowej.
Przeczytaj również na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Widget

  • 1150 odsłon

Co to jest widget? - Definicja

Widget to jeden z graficznych elementów, jaki można dodać do strony internetowej. Z reguły wybór pada na boczną strefę witryny, lub jej dół (stopkę). Wśród takich wizualnych widgetów, użytkownicy często spotykają np. informacje dotyczące profilu Facebook, dzięki któremu można polubić profil, bądź przejrzeć aktualne wpisy.

White Hat SEO

  • 1004 odsłon

Co to jest White Hat SEO? - Definicja

White Hat SEO to działania polegające na optymalizacji funkcjonowania strony internetowej oraz jej pozycjonowania w wyszukiwarce, będące w zgodzie z ogólnie przyjętymi standardami i wytycznymi Google.

Za takie ruchy uważa się te, które są przyjazne z punktu widzenia odbioru użytkowników, jak i robotów Google. Rzetelna praca może przynieść skutek w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Za nieetyczne procesy, np. spamowanie itp., można otrzymać kary, które równają się ze spadkiem miejsc w wyszukiwarce (Black Hat SEO).

UX

  • 1095 odsłon

Co to jest UX? - Definicja

UX to zakres preferencji upodobań, zachowań, reakcji, emocji, czy wrażeń, które wynikają podczas użytkowania przez odbiorców (internautów) aplikacji mobilnych, stron internetowych, sklepów internetowych, zakupu produktów i wielu innych. Są to swego rodzaju wymagania, jakie trzeba spełnić, aby dany projekt internetowy był w pełni kompatybilny z tym, czego oczekują użytkownicy. Dotyczy to zarówno kwestii estetycznych (wizualnych), jak i technicznych. Działania, które nie będą szły z tym w parze, mogą skutkować znacznie mniejszą konwersją, a także negatywnie wpływać na roboty Google.

Zobacz również na naszym blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Twitter

  • 1053 odsłon

Co to jest Twitter? - Definicja

Twitter to jeden z największych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Charakteryzuje się ograniczonym sposobem publikowania wpisów (do 280 znaków), co w pewnym stopniu hamuje także spam. Do wpisów (tzw. ćwierkania) można dołączyć zdjęcia, albo filmy. Na tym portalu w bardzo szerokim zakresie używa się również hashtagów.

Sprawdź na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Trust Rank

  • 1548 odsłon

Co to jest Trust Rank ? - Definicja

Trust Rank - nazwa algorytmu, który przede wszystkim ocenia strony internetowe pod kątem ich jakości. Trust Rank opiera się na analizie opublikowanych treści, ich unikalności, a także m.in. grupy linków przychodzących i wychodzących. Generalnie sama ocena nie wpływa bezpośrednio na miejsca w wyszukiwarce, jednak pozwala ocenić odbiorcom wartość witryny pod kątem jej użyteczności.

Thin Content

  • 970 odsłon

Co to jest Thin Content? - Definicja

Thin Content - są to materiały (treści) niskiej jakości, zawierające błędy gramatyczne, ortograficzne i merytoryczne. Takie materiały bardzo ciężko się przegląda, są zatem nieatrakcyjne dla odbiorcy. W grupie thin content w ten sposób określa się też treści, w których umieszczona jest niezliczona liczba słów kluczowych, które przez Google mogą zostać oznaczone jako spam i działania Black Hat SEO, skutkujące obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.