Skip to main content

SWL

  • 1117 odsłon

Co to jest SWL? - Definicja

SWL to tzw. Systemy Wymiany Linków. Najczęściej funkcjonują jako płatne lub bezpłatne katalogi z odnośnikami do stron oraz zautomatyzowane mechanizmy publikujące URL, w różnych miejscach w sieci. SWL nie jest bezpiecznym rozwiązaniem pozycjonowania, ze względu na bardzo dużą liczbę witryn niskiej jakości.

Przeczytaj także na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Subdomena

  • 1119 odsłon

Co to jest subdomena? - Definicja

Subdomena to część domeny głównej, której adres jest poprzedzony kropką, np. BLOG.dowolnastrona.pl. Subdomeny są często wykorzystywane do tworzenia dodatkowych witryn, będących uzupełnieniem tej głównej - jako osobne działy.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Strona wyjścia

  • 1125 odsłon

Czym jest strona wyjścia? - Definicja

Strona wyjścia - w ten sposób określa się podstronę, na której dany użytkownik wykonał swój ostatni ruch, po czym opuścił całą stronę internetową. Takie informacje można uzyskać w Google Analytics.

Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Strona wejścia

  • 1074 odsłon

Czym jest strona wejścia? - Definicja

Strona wejścia - w ten sposób określa się adres strony, na którą w pierwszej kolejności trafił dany użytkownik. Może to być zarówno strona główna, jak i któraś z podstron serwisu, czy sklepu. Takie dane mogą posłużyć jako impuls do lepszego pozycjonowania konkretnych adresów URL, bądź powiązanych fraz kluczowych, jeśli zapewniają największe zainteresowanie. Szczegółowe statystyki stron wejścia dostępne są w Google Analytics.

Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

SSL

  • 1285 odsłon

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? - Definicja

SSL - służący do szyfrowania danych protokół sieciowy. Jest przyjęty jako podstawowy element bezpieczeństwa działania witryn, w tym przechowywania wrażliwych informacji. Początkowo SSL stosowano w miejscach, gdzie wymagane jest podane np. danych osobowych, jednak obecnie stosuje się go w większości serwisów. Certyfikat bezpieczeństwa jest jednym kluczowych składowych do odpowiedniej oceny przez roboty Google i wysokich wyników w wyszukiwarce. SSL można poznać pod widocznej kłódce obok adresu w przeglądarce internetowej.

Przeczytaj również na blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Średni CPC

  • 1108 odsłon

Co to jest średni CPC? - Definicja

Średni CPC to inaczej średni koszt kliknięcia w reklamę podczas kampanii w Google Ads. Oblicza się go na podstawie ogólnego kosztu przeprowadzonej promocji w wyszukiwarce i ogólnej liczby kliknięć w reklamę. Przykładowo - jeśli mieliśmy dwa kliknięcia w reklamę, z kosztami rzędu 1,50 zł oraz 1,60 zł, to średni CPC wyniósł 1,55 zł.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Snippet

  • 1018 odsłon

Co to jest snippet? - Definicja

Snippet to wyróżniony w wynikach wyszukiwarki Google opis danej strony. W podstawie prezentuje krótki opis oraz tytuł witryny. W wersji rozszerzonej (Rich Snippet) dany element zajmuje więcej miejsca, dzięki temu zwiększa się też szansa na konwersję. Rich Snippet może bowiem publikować ceny, opinie, dostępność towaru, czy oceny. Publikacja elementu "snippet" w wyszukiwarce możliwe jest po odpowiednim wdrożeniu danych strukturalnych na stronie internetowej.

Przeczytaj też na naszym blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Ślepota banerowa

  • 1260 odsłon

Co to jest ślepota banerowa? - Definicja

Ślepota banerowa to znane zjawisko, jakim jest unikanie oglądania reklam przez użytkowników stron internetowych. Przed laty, jeszcze w czasach początkowego wzrostu znaczenia reklam w sieci, bannery były przeróżnej wielkości i kolorystyki, nierzadko intensywnej. Wielu użytkowników przyzwyczaiło się do takiej formy promocji firm w sieci, przez co z czasem przestali na to zwracać uwagę.

Ignorowanie takich materiałów wynika m.in. z nieinteresującej ich tematyki, często niedostosowanej do danej witryny, albo też zwyczajnie irytującej formy. Innym z powodów ślepoty banerowej jest nachalność i problemy z wyłączeniem reklam, co poskutkowało także powstaniem programów blokujących tego rodzaju elementy.

Zobacz również na blogu: Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?

SERP

  • 1905 odsłon

Co to są SERP'y? - Definicja

SERP to każda ze stron wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Za SERP'y uważa się każdy adres, jaki pojawi się w wyszukiwarce, niezależnie od pozycji i numeru strony. Na SERP'y składają się zarówno wyniki organiczne, jak i płatne reklamy, w postaci adresu URL, tytułu strony, opisu, a także ewentualnych innych danych strukturalnych.

Zobacz również na naszym blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

SEO

  • 1365 odsłon

Czym jest SEO? - Definicja

SEO to zakres działań, umożliwiających promocję strony internetowej, do których zalicza się optymalizację wewnątrz witryny, a także pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jedno i drugie zagadnienie musi ze sobą współgrać, aby algorytmy wyszukiwarki mogły wysoko ocenić dany adres.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

SEM (Search Engine Marketing)

  • 1114 odsłon

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)? - Definicja

SEM jest całym zakresem działań, prowadzących do poprawiania pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). W grupie tej znajdują się m.in. płatne reklamy w wyszukiwarce, które pojawią jako wyróżnione wśród wyników organicznych. SEM w skrócie łączy prace pozycjonowania serwisu, jak i rozwiązania płatne, a więc wszystko co umożliwi promocję witryn (PPC + SEO).

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

RWD

  • 1124 odsłon

Co to jest RWD? - Definicja

RWD to tzw. strona responsywna, a więc zbudowana tak, aby czytelnie wyświetlała się na każdego rodzaju urządzeniach, bez względu na wielkość (rozdzielczość) ekranu - komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach, smartfonach itd. Szablon strony internetowej automatycznie zmienia swoją wielkość.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest AMP?

Ruch organiczny

  • 2349 odsłon

Co to jest ruch organiczny? - Definicja

Ruch organiczny to wyświetlenia strony internetowej, które pochodzą od użytkowników bezpośrednio dzięki wynikom wyszukiwania (np. w Google), a nie są płatną reklamą. Za tego typu ruch odpowiadają też kliknięcia w niesponsorowane odnośniki, umieszczone m.in. na innych witrynach. Z reguły jednak ruch organiczny powstaje dzięki pierwszej stronie wyszukiwania danej frazy.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Przekierowanie 302

  • 997 odsłon

Co to jest przekierowanie 302? - Definicja

Przekierowanie 302 to podobne do przekierowania 301 działanie, przenoszące internautę z jednego adresu URL na inny. Różnicą jest jednak komunikat, jaki otrzymują roboty wyszukiwarek. W przypadku przekierowania 302 chodzi o to, że jest to proces tymczasowy i wkrótce pod starym adresem ponownie pojawią materiały dla użytkowników.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowanie 301

  • 1221 odsłon

Co to jest przekierowanie 301? - Definicja

Przekierowanie 301 to rodzaj stałego przekierowania użytkowników, z jednego adresu URL pod inny. Serwer zostaje ustawiony w ten sposób, aby każde kolejne wprowadzenie adresu starej podstrony automatycznie włączało nową podstronę. Unika się w ten sposób błędu 404.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Prędkość strony

  • 1042 odsłon

Czym jest prędkość strony? - Definicja

Prędkość strony to jeden z kluczowych czynników, jakie wpływają na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Szybkość ładowania witryny wpływa bowiem na komfort przeglądania informacji przez użytkowników. Długie wczytywanie odrzuca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Aby sprawdzić jakość serwisu pod kątem prędkości działania, warto skorzystać np. z narzędzia Google Speed Insights.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne

  • 1166 odsłon

Co to jest pozycjonowanie lokalne (Local SEO)? - Definicja

Pozycjonowanie lokalne to prace związane z pozycjonowaniem strony internetowej firmy, stricte pod klientów znajdujących się w danym regionie. Rejon ten nie musi być związany z siedzibą przedsiębiorstwa, choć w większości przypadków od tego się rozpoczyna każde pozycjonowanie. Lokalne SEO ma na celu wyświetlanie informacji związanych z określonymi usługami tym odbiorcom, którzy akurat znajdują się w wybranym mieście, województwie, czy innym regionie geograficznym.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pingwin (algorytm)

  • 1079 odsłon

Co to jest algorytm Pingwin? - Definicja

Pingwin (Algorytm) jest algorytmem funkcjonującym od 2012 roku, ograniczającym występowanie w internecie witryn spamujących. Serwisy z wątpliwej jakości linkami otrzymują od Google kary, w postaci filtrów blokujących widoczność w wyszukiwarce, natomiast adresy z wysokiej jakości odnośnikami - gdzie nie ma przesycenia liczby słów kluczowych - otrzymują szansę na wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zobacz także na blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Phishing

  • 1086 odsłon

Co to jest phishing? - Definicja

Phishing to oszustwo w formie podszywania się pod znane firmy, instytucje i osoby, aby przekonać użytkownika do wykonania działań wymagających podania swoich danych osobowych, danych do logowania, czy szczegółów bankowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Włamanie na stronę internetową - co zrobić?

Panda (algorytm)

  • 1274 odsłon

Czym jest algorytm Panda? - Definicja

Panda (Algorytm) - algorytm działający od 2011 roku, celem którego jest przede wszystkim promowanie tych stron internetowych, wykazującymi się contentem wysokiej jakości. Mechanizm zwraca jednocześnie uwagę na serwisy nie dbające o użytkownika, prezentujące zduplikowane treści, nawet w formie spamu. Panda takie witryny ma kwalifikować do grupy dyskwalifikującej z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych


Historia algorytmu Panda

Algorytm Panda firmy Google został po raz pierwszy wydany w 2011 roku i miał duży wpływ na krajobraz SEO.

Algorytm został zaprojektowany tak, aby celować w treści niskiej jakości i miał znaczący wpływ na wiele stron internetowych, które polegały na treściach niskiej jakości, aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Panda była aktualizowana kilka razy na przestrzeni lat, a najnowsza aktualizacja została wydana w 2015 roku.

Panda jest tylko jednym z wielu algorytmów, które Google wykorzystuje do określenia rankingu stron internetowych w wynikach wyszukiwania, ale jest to jeden z najważniejszych algorytmów dla SEO.

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.