Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

4.50 ( 2 głosów )

Świetnie wykonana strona internetowa to fundament promocji Twojej firmy w sieci. Kolejnym krokiem jest budowanie na niej konwersji. Co to znaczy?

Nierzadko zdarza się, że firma zdecydowała się na budowę nowego serwisu internetowego i na tym wszelkie ruchy się zakończyły, ponieważ ani jej właściciele nie byli świadomi, ani wykonawca strony nie podpowiedział, że trzeba nieustannie pracować w kilku aspektach.

Konwersja - co to jest?

Konwersja jest wskaźnikiem procentowym, odnoszącym się do wszystkich zainteresowanych usługami firmy. Mówiąc konkretnie, są to informacje, świadczące o tym, czy użytkownicy strony internetowej wykonali jakiś pożądany przez przedsiębiorcę ruch - rejestrację w serwisie, zapisanie się na listę subskrybentów, kupno produktów, pozostawienie swojego numeru telefonu w celu rozmowy, czy też innego rodzaju "call to action". Statystyka ta powstaje na podstawie wykonanych czynności internautów i ogólnej liczby odwiedzin. Jeżeli wskaźnik ten stoi na niskim poziomie, to jest to znak, że zmagamy się z problemem.

Zwykle wiąże się to chociażby z brakiem pozycjonowania strony, które przy obecnych algorytmach Google jest wymagane, by zaistnieć w sieci. Ponadto priorytetem jest atrakcyjna szata graficzna, by na starcie mogła na dłużej zatrzymać ewentualnego klienta. Do tego należy dodać odpowiedni hosting i stronę w wersji responsywnej, czyli umożliwiającą swobodne przeglądanie na urządzeniach mobilnych. Nie są to jednak kłopoty bez możliwości ich rozwiązania. Niektóre z nich, przy odrobinie wiedzy, przedsiębiorcy zażegnują samemu, ale można też poprosić o to specjalistów.

Problemy i sposoby na zwiększenie konwersji

  • Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z czynników, który decyduje o popularności i odbiorze firmowej wizytówki w sieci. Zapoznaj się z tematem SEO, albo zleć to zadanie zewnętrznej agencji,
  • Aktualne informacje na stronie - wszelkie nieprawidłowości oraz nieważne dane, źle wpływają na ocenę użytkowników,
  • Zadbaj o szybkie ładowanie się serwisu - nie tylko w kwestii serwera, ale i samego projektu,
  • Strona w wersji responsywnej - jeśli Twojej firmy nie można znaleźć na urządzeniach mobilnych, znacząco ogranicza to efekty pozyskiwania klientów,
  • Nie wymagaj od klientów rejestracji i logowania się, by mogli zobaczyć Twoją ofertę,
  • Słaba jakość zdjęć i grafik na stronie internetowej. Dopilnuj, by w publikowanych materiałach ich jakość była jak najlepsza. Pamiętaj przy, że waga plików również decyduje o szybkości ładowania się serwisu,
  • Strona internetowa powinna być zbudowana dla użytkownika. Zadbaj, by szata graficzna była dla oka przyjemna, natomiast nawigacja - w tym formularz kontaktowy oraz informacje teleadresowe - powinny być łatwe do odnalezienia. Trudności w nawigacji odpychają każdego zainteresowanego, dlatego nie pozwól, by do tego doszło.

Jeśli dostrzegasz w którymś z punktów, że problem może dotyczyć Twojej strony internetowej, pora na działanie. Promocja w sieci to obecnie bezapelacyjny priorytet i każdy błąd trzeba jak najszybciej eliminować.

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ POZYCJONOWANIA STRONY

 

Autor artykułu

Tomasz Warsiński
 
Tomasz Warsiński

Jestem specjalistą od wizerunku w Internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem co i jak się liczy w Sieci.


Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz proszę komentarz poniżej.

Komentarze

Skomentuj

Ocena

Ocena
4.50

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP