Blog | strony internetowe, pozycjonowanie

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Jak korzystać z Google Trends i dlaczego warto?

Firma Google udostępnia swoim użytkownikom wiele narzędzi za darmo, służących m.in. do optymalizacji stron internetowych, czy też w celach zwiększania konwersji. Do grupy ważnych aplikacji należy Google Trends, za pomocą którego sprawdzimy, jakie trendy panują wśród użytkowników, poprzez wpisywane przez nich frazy w wyszukiwarce.

Tego typu informacje zdecydowanie pomagają w prowadzeniu swojej witryny i dostosowaniu jej do określonych słów kluczowych. Sprawdźmy zatem, jak działa Google Trends i jak z niego korzystać.

Google Trends, czyli czego szukają internauci

Największa wyszukiwarka w sieci to każdego dnia potężna liczba zapytań, wpisywana przez użytkowników. To też ogromna baza informacji o zainteresowaniach i potrzebach odbiorców, co znakomicie przydaje się firmom i właścicielom stron internetowych, chcących jak najlepiej dopasować swoją działalność do internautów i potencjalnych klientów, prezentując interesujące treści, wartościowe produkty, czy inne usługi. Jednym z takich kluczowych narzędzi jest właśnie Google Trends.

Google Trends nieco różni się od plannera słów kluczowych w Google Ads, bowiem nie pokazuje on widoczności frazy w danym okresie. Ujawnia natomiast wiadomości o słowach kluczowych, m.in. w ujęciu regionalnym, czy też w ujęciu czasowym. Można dzięki temu dostrzec pewne zmiany, takie jak wzrost lub spadek popularności frazy kluczowej, czy też sezonowość na przestrzeni konkretnych miesięcy. Google Trends pozwala dokonać porównania kilku wybranych haseł, pokazując różnice w popularności wśród odbiorców i użytkowników wyszukiwarki Google.

Jak korzystać z Google Trends?

Google Trends jest dostępny także w języku polskim. Na stronie głównej znajdziemy pole tekstowe, w którym możemy określić interesujący nas temat i powiązanie zapytań. Do wyników konkretnych fraz dołączane są wykresy popularności naszych haseł.

Wyszukiwanie obrazem, czyli jak szukać w Google po zdjęciu

W Google wyszukiwarka grafiki jest jednym z najpopularniejszych narzędzi w sieci. Każdego dnia miliony użytkowników poszukuje dzięki niemu plików graficznych, informacji, czy animacji.

Poza klasycznym szukaniem wiadomości przy pomocy fraz, istnieje również wyszukiwanie obrazem.

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika

Google Grafika (https://www.google.pl/imghp) jest wyszukiwarką zdjęć oraz grafik, funkcjonującą już od 2001 roku, z kolei w polskiej wersji językowej użytkownicy mogą z niej korzystać od 2002 roku.

Celem wyszukiwarki tego typu jest dopasowanie wyników do zapytań użytkowników w postaci obrazów. Można zadać sobie zatem pytanie, skąd Google ma różne zdjęcia oraz na jakiej podstawie wyświetla rezultaty, aby były trafne. Za bazę danych, czyli odpowiednio szeroki zasób wiadomości i plików graficznych, odpowiadają również roboty Google.

Różnica polega na tym, że istnieje grupa robotów Google, typowo nastawiona na zdjęcia oraz obrazki. Takim plikom Googleboty nadają odpowiednie frazy kluczowe, zapisując jednocześnie miniaturki tych grafik.

Czy media społecznościowe mają wpływ na pozycjonowanie strony?

Czy portale społecznościowe mają jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie i miejsca strony internetowej w wynikach wyszukiwania? Czy tego typu narzędzia posiadają jakąś moc? O tym mówimy na naszym blogu.

Co do zasady, social media nie mają wpływu na pozycjonowanie, ale... na algorytmy wyszukiwarki rzutuje ogromna liczba czynników, mogących zawirować rezultatami. Podobnie jest z linkami, które zostaną opublikowane na portalach społecznościowych. W jednym okresie mówi się, że nie mają absolutnie żadnego znaczenia jeśli chodzi o SEO, natomiast innym razem pokazuje się, że linkowanie np. na Facebooku nie jest totalnie bezwartościowe.

Social media nie są czynnikiem rankingowym

Opinie o tym, że odnośniki na Facebooku czy Linkedin'ie nie mają wartości, poparte są tym, że nie znajdują się w oficjalnych czynnikach rankingowych Google. Do tego należy dodać możliwość manipulowania ruchem w serwisie właśnie dzięki social media, co wskazuje na brak rzetelności. Można np. poratować się płatnymi reklamami i sporą ilością "lajków" z nich wynikających, co nie musi kosztować aż tak wiele.

Inną rzeczą w kwestii portali społecznościowych jest to, że Google nie ma dostępu do wszystkich danych statystycznych, przez nie jest wstanie indeksować wszystkich adresów URL, natomiast siły jakie, algorytmy musiałyby przełożyć na indeksację każdego adresu np. z Facebooka, raczej przewyższa zasoby.

Trzeba tutaj wspomnieć także o atrybucie no follow. Tego typu komenda mówi robotom wyszukiwarki, czy mają brać pod uwagę dany odnośnik i informacje na niej się znajdujące. Może to być jeden z głównych aspektów, przez który portale zbierające społeczność nie mają wpływu na budowanie pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Mimo wszystko nie jest to zerojedynkowe. Niekorzystne bywa fakt, kiedy mamy w swoich zdobytych linkach zewnętrznych wyłącznie linki dofollow, ponieważ skrajny przechył w jedną ze stron jest sygnałem dla Google, że należy witrynę wziąć pod lupę i sprawdzić, czy rzeczywiście jest taka istotna dla użytkowników. Musimy zatem uciąć ewentualne spekulacje odnośnie sztucznego promowania witryny, poprzez delikatne wyrównanie sił linkami no follow i media społecznościowe są pewnym ratunkiem jeśli chodzi profilu witryny, ujednolicając swoją reputację poprzez linki nieco niższej kategorii, ale z dobrych stron.

Rozliczanie za efekt - czy to ma sens?

Czy rozliczanie się za efekt ma przy pozycjonowaniu jakikolwiek sens? Wiele firm na początku drogi zastanawia się, jaki model współpracy z agencją SEO będzie dla nich korzystniejszy.

Na pierwszy rzut oka, płatność wyłącznie za osiągnięte rezultaty w wynikach wyszukiwania wydaje się bardzo atrakcyjna. Czy faktycznie to takie dobre?

Rozliczanie za efekt, czy może abonament?

Prosto rzecz ujmując - rozliczanie za efekt odbywa się na podstawie stworzonej listy fraz kluczowych, a więc najważniejszych wyrażeń dla danej strony internetowej, na które chciałaby się znaleźć co najmniej w TOP 10. Każde miejsce, bądź zestaw miejsc (np. TOP 10, TOP 5, TOP 3, TOP 1), będzie miało określoną, dzienną stawkę. Firma rozlicza się więc na podstawie zajętego każdego dnia miejsca w wynikach wyszukiwania, na poszczególne frazy.

Niegdyś ten model współpracy był popularny, bowiem wskoczenie na niezłe pozycje nie wymagało zbyt wielkiego wysiłku, pozycjonowanie nie było popularną formą promowania biznesu. Teraz sama optymalizacja i zdobycie kilku marnej jakości linków, efektów w większości przypadków nie przynosi.

Pozycjonowanie strony na abonament odbywa się natomiast na podstawie ściśle określonej, miesięcznej stawki, którą klient płaci za ogół działań agencji SEO. Ponadto firma może każdego miesiąca otrzymać raport z wykonanej pracy, wraz z wyciągiem pozycji, na jakich witryna jest obecna.

Jak pisać teksty na nowej stronie internetowej?

Treści w serwisie internetowym pełnią wiele różnych funkcji - od prezentacji usługi, poprzez budowanie swojego wizerunku, edukację klientów, tworzenie roli eksperta, po pozycjonowanie strony.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że stworzenie contentu jest łatwą sprawą. Nie można jednak zapominać, że to tak samo ważna kwestia, jak zaprojektowanie przyjaznej szaty graficznej, stworzenie odpowiedniej struktury serwisu, czy po prostu pomysł na to, jak chcemy wyglądać w sieci. Wbrew pozorom pisanie tekstów na nową stronę to wyzwanie, dlatego optymalną opcją jest stworzenie jej przez copywritera.

Dobre teksty SEO na swojej stronie internetowej

Cały tekstowy content musi być dopasowany jednocześnie do dwóch schematów:

  • pozytywnie oddziaływał na pozycjonowanie serwisu - posiadał w sobie wybrane słowa kluczowe oraz ich odmiany i był ogólnie zoptymalizowany pod wymogi wyszukiwarki,
  • był w pełni wartościowy, przejrzysty w swoim przekazie i przekonywał odbiorców, że mają styczność ze specjalistami, rzetelnie opisującymi m.in. swoje produkty, albo usługi.

Jedną z problematycznych kwestii podczas tworzenia treści jest ich długość. Dla właścicieli i projektantów stron internetowych istotą rzeczy jest chociażby czytelność i minimalizm w serwisie, co często może być kojarzone z niewielkimi ilościami ilości tekstu. Takie podejście do sprawy jest generalnie błędne i również krytykowane przez specjalistów SEO i pozycjonowania. Swoją widoczność budujemy bowiem na rozwiniętych artykułach, pozytywnie ocenianych przez roboty Google.

Jeżeli strona jest odpowiednio zaprojektowana, nie trzeba będzie się długo zastanawiać czy teksty będą pasowały do witryny. Istnieje wiele sposobów, dzięki którym da się wkomponować treści, np. przy pomocy modułów, widgetów, pól dodatkowych, jak i zwyczajnego formatowania tekstu. Dobrze zatem uwzględnić sprawy publikacji materiałów już w fazie projektowania witryny.

Przejdźmy teraz do głównego wątku - jak pisać treści na nową stronę internetową?

Dystrybucja treści - kilka wskazówek na dotarcie do użytkowników

Jak dystrybuować treść? Stworzyłeś wartościowy tekst, który odpowiada na wszystkie wątpliwości użytkowników, a do tego jest zoptymalizowany pod kątem SEO? Pozostało Ci czekać na ruch wyszukiwarek i późniejszy ruch organiczny.

Czy są jeszcze inne możliwości, pozwalające zaistnieć takiemu tekstowi w sieci i pomóc w zbudowaniu konwersji? Warto przyjrzeć się kilku sposobom dystrybucji treści, mogącym nie tylko wygenerować ruch oraz konwersję, ale także zbudować pozycję w samej wyszukiwarce w wynikach organicznych, aby być w pełni zadowolonym z inwestycji w tworzenie publikacji na stronie internetowej.

Treści w social media

Posiadanie swojego profilu na Facebooku to nadal jedna z najpopularniejszych opcji na dystrybucję tekstów, jakie zostały opublikowane wcześniej na swojej witrynie internetowej.

W poście należy zamieścić link, zdjęcie oraz krótki opis publikowanego artykułu, do tego wyciągając kilka najważniejszych faktów i przedstawić je np. na grafikach. Ponadto warto co jakiś czas przypominać użytkownikom o treściach, które pojawiły w witrynie.

Istnieje również opcja płatnej reklamy na Facebooku, jednakże jeżeli ten proces będzie prowadzony nieumiejętnie, to zwyczajnie stworzy się poczucie zmarnowania pieniędzy, bez uzyskania efektów.

Treści na YouTube

Prowadzenie swojego kanału na YouTubie również należy do dobrych miejsc dystrybucji treści. Montowane filmiki na firmowym kanale można połączyć z wstawieniem krótkich opisów publikowanych treści na stronie, w opisie samego filmu. Dzięki temu umożliwia się pozyskanie kolejnego źródła ruchu użytkowników, tym razem z serwisu wideo.

Wykorzystanie newslettera

Ogólnie e-mail marketing jest przez wielu pomijany, bowiem automatycznie kojarzy się z pocztowym spamem, czyli nachalnymi wiadomościami, odrzucającymi użytkowników. Profesjonalne prowadzenie newslettera i regularna wysyłka nowych wiadomości do użytkowników, może spowodować nie tylko ruch na stronie internetowej, ale i konkretną konwersję - jeżeli e-maile okażą się wartościowe, to odbiorcy będą chętniej wchodzili poprzez opublikowane linki do bloga czy aktualności.

Niedostępny produkt w sklepie internetowym - jak sobie z tym poradzić pod kątem SEO?

Sprzedaż produktów jest oczywiście celem wszystkich sklepów internetowych. Podobnie jak oczywistym jest fakt, że w sklepach stacjonarnych oraz tych online w pewnym momencie może niektórych rzeczy zabraknąć.

Jeśli chodzi o stacjonarny punkt, to niedostępnych produktów klienci zwyczajnie nie zobaczą i nie mają możliwości dokonania zakupu. Nieco inna sytuacja jest jednak w sieci, bowiem mimo braku dostępności danego towaru, ten nadal jest zauważalny i często można go zakupić, mimo zerowego stanu magazynowego. Co zatem zrobić z taką sytuacją, jeżeli nie mamy danego produktu w magazynie, ale jednocześnie nie chcemy utracić ruchu użytkowników do określonej podstrony? Odpowiedzi na to pytanie znajdziesz poniżej.

Produkt niedostępny w sklepie - co zrobić?

Bez względu na to, czy Twój sklep internetowy ma w swojej ofercie kilkanaście, czy też kilka tysięcy produktów, wadliwa organizacja z niedostępnym asortymentem jest przyczynkiem do tego, by sklep stracił swoje pozycje na dane słowa kluczowe i tym samym utracił ruch wcześniej wypracowany. Ruch z wyników organicznych jest bardzo często kluczowym czynnikiem, decydującym o sprzedaży. Jakiekolwiek usunięcia podstron, na których tymczasowo, bądź też w formie stałej nie będzie można dokonać już zakupu, mogą negatywnie wpłynąć na konwersję całego sklepu i rzecz jasna przychody firmy. Warto zwrócić uwagę, iż nie wszystkie działania SEO są w stanie zapewnić określony efekt w stosunku do każdego biznesu.

Jakie czynniki mogą wpłynąć na podjęcie określonego działania?

  • czy podstrona posiada wartościowe linki zwrotne?
  • czy podstrona posiada ruch organiczny z wyszukiwarek?
  • czy dany produkt nie jest dostępny tylko chwilowo, czy też został na stałe wycofany?

Kwestie dostępności produktu z punktu widzenia właściciela biznesu oraz klientów wyglądają zgoła inaczej, ponieważ odbiorca ma jedną decyzję do podjęcia i nie musi się nad tym długo zastanawiać, tj.:

Lazy loading - co to jest i jak wpływa na SEO?

Wolne ładowanie się stron to problem wielu witryn. Denerwujące zwłaszcza tych, którzy chcą otrzymać informacje błyskawicznie. Obecnie liczy się szybkość na każdym możliwym polu – od informowania, poprzez reagowanie, po ładowanie danych. Badania Google wskazują, że jeżeli witryna ładuje się powyżej pięciu sekund, to jej konwersja automatycznie spada aż o około 50%. Warto więc pochylić się nad tzw. lazy loading.

Lazy loading co to jest?

Lazy loading to skrypt w kodzie strony, mający za zadanie koordynować ładowanie obrazów oraz plików filmowych dopiero w momencie, gdy użytkownik znajdzie się w tej części witryny, w której faktycznie umieszczono dany materiał. Wówczas wszelkie media nie ładują się w jednym momencie.

Jest to jednoznaczne z tym, że dzięki temu zabiegowi możemy zyskać na transferze na serwerze, a przede wszystkim na wydajności. Odpowiednia moc to zadowolony użytkownik Twojej strony, bowiem ta ładuje się znacznie szybciej niż wcześniej, a co za tym idzie - zainteresowany dłużej będzie przebywał na stronie, zwiększając prawdopodobieństwo konwersji, czyli zakup produktu, wysłanie wiadomości, albo pozostawienie informacji kontaktowych.

Patrząc na nazwę tego skryptu można dojść do wniosku, że dotyczy zupełnie czegoś innego. Proces ten nie prowokuje jednakże spowolnienia funkcjonowania, a ogólne przyspieszenie i zdynamizowanie. Działanie skryptu powoduje ładowanie plików graficznych na swego rodzaju żądanie, bo w ten sposób można określić to jako kolejkowanie ładowania się obrazów i przyspieszenie serwisu internetowego w pierwszych sekundach od wejścia. Warto zaznaczyć, że użytkownicy nie docierają do niższych partii witryny, jeżeli góra strony głównej nie ładuje się jak należy. Oczywiście istnieje również skrypt z kompletnie odwrotnym mechanizmem – eager loading, który za zadanie ma włączanie wszystkich obiektów multimedialnych już w momencie pojawienia się użytkownika.

Aktualne wymagania dotyczące budowania stron naciskają na szybkość. Zasady te dotyczą zarówno materiałów przeznaczonych na komputery, jak i telefony komórkowe. Z lazy loading internauci mogli zetknąć się po raz pierwszy głównie przy niektórych aplikacjach, a później te systemy przeszły także na strony internetowe.

Błędy pozycjonowania. 10 najczęstszych potknięć

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest prostym zadaniem. Na wielu witrynach można zauważyć ogrom błędów, jakie pojawiły się w trakcie tego procesu, również będące wynikiem nieświadomych działań.

Audyty SEO niejednokrotnie ujawniają wiele nieprawidłowości, które skutkują obniżeniem pozycji w rankingach, natomiast ich wyeliminowanie powinno w dłuższej perspektywie czasu przynieść wymierne korzyści.

Przedstawiamy szereg możliwych błędów, jakie pojawiają się na stronach podczas pozycjonowania.


Błędy pozycjonowania

1. Content niskiej jakości

Kwestia ta jest jedną z najczęściej podnoszonych na stronach internetowych. Niskiej jakości treści to nie tylko błędy w pisowni, ortograficzne i stylistyczne, ale przede wszystkim sama wartość tekstów.  

W przekazach reklamowych głównym celem jest to, aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy z informacjami, których poszukuje i jednocześnie zainteresować go daną marką.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych jest zjawiskiem dotykającym wiele witryn – zarówno stron, jak i sklepów internetowych. Taka sytuacja może dotyczyć również Ciebie, zatem sprawdź, czy nie ma wpływu na ewentualną widoczność w wyszukiwarce. Jest kilka sposobów, aby temu zaradzić.

Masz bloga firmowego, dzięki któremu promujesz swoje usługi? Masz na podstronach content, mogący konkurować ze sobą na takie same frazy kluczowe w wyszukiwarce Google? Kanibalizacja jest znanym zjawiskiem, będącym utrudnieniem podczas pozycjonowania witryny. Warto znać ten wątek, aby zareagować na jakość SERPów.

Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest?

Kanibalizacja słów kluczowych to zdarzenie, podczas którego minimum dwie podstrony są dopasowane (zoptymalizowane) pod takie same słowa kluczowe. Krótko mówiąc - rywalizują ze sobą o tę samą pozycję.

Za przykład niech posłuży chociażby sklep z ubraniami - kategoria spodnie męskie. Oczywiście zoptymalizowana pod dokładnie takie słowo kluczowe, czyli spodnie męskie, z dużym wolumenem wyszukiwania (liczbą zapytań użytkowników w wyszukiwarce Google). Jeżeli na stronie sklepu internetowego znajduje się blog, na którym jest kategoria o takiej samej nazwie, bądź też jest wpis dotyczący właśnie spodni męskich, to tutaj może pojawić się kłopot.

Jeśli podstrony - czyli wpis na blogu oraz kategoria sklepu - zostaną zoptymalizowane na takie same słowo kluczowe, to u robotów pojawi się dezorientacja, ponieważ nie będą wiedziały, który adres jest ważniejszy. Powoduje to w wielu przypadkach wahania w wynikach wyszukiwania. Właściciele stron często nie zdają sobie sprawy z tego, że posiadanie kilku podstron o identycznej tematyce jest złe. Często panuje myślenie, iż w ten sposób wzmacnia się pozycję witryny na dane słowo kluczowe.

Jak działa indeksowanie strony w Google?

Aby zawartość strony internetowej była widoczna w wynikach wyszukiwania, ta musi być najpierw znaleziona przez Google. Wszystkie witryny, które zna i akceptuje wyszukiwarka, są umieszczone w specjalnym indeksie.

Kiedy roboty Google wchodzą na Twoją stronę, to skanują ją, wykrywają wszystkie korekty oraz nowe podstrony, uaktualniając tym samym swój indeks.

Indeksowanie strony w Google. Jak to działa?

Indeksowanie stron internetowych jest czynnością dodawania adresów URL wszystkich witryn do wyszukiwarki. Proces ten należy do automatycznych mechanizmów, czyli robotów. Od tego, czy dana strona pojawi się w indeksie lub też nie, zależy m.in. od umieszczonego metatagu w kodzie strony:

  • index
  • noindex

Metatag index to sytuacja, w którym robot Google może znaleźć Twoją stronę, przeczytać kod źródłowy witryny od samego początku do samego końca, a następnie zindeksować witrynę do wyszukiwarki. Jeśli chodzi o ten drugi przypadek, to robot może wejść na stronę i odczytać kod źródłowy, jednak nie ma zezwolenia na wpisanie witryny do indeksu wyszukiwarki, a więc nie będzie można jej znaleźć w wynikach wyszukiwania.

Indeks to cała baza danych wyszukiwarki.

Czym jest zaplecze SEO i jak funkcjonuje?

Zapewne nie raz słyszałeś o zapleczu SEO. Co to jest takiego, jak dokładnie działa oraz jak go wykorzystać, aby Twoja strona pięła się w wynikach wyszukiwania? Wyjaśnimy w naszym artykule.

Co to jest zaplecze SEO?

Generalnie zaplecze można wyjaśnić i interpretować na dwa różne sposoby, m.in. jako ogół miejsc, z których odnośniki będą prowadziły do Twojej strony internetowej – są to blogi internetowe, katalogi, fora dyskusyjne, konta w mediach społecznościowych itp.

Drugim wyjaśnieniem i rodzajem zaplecza jest typ konkretnej strony internetowej, na której są umieszczane artykuły. Najczęściej jest tak, że publikuje się branżowe treści, dzięki którym później można posiadać wartościowe linki, prowadzące do docelowej strony.

I to właśnie na tym drugim rodzaju skupimy swoją uwagę w tym artykule, mogącym funkcjonować jako Twoje wartościowe zaplecze linkujące.

Warto tutaj od początku zaznaczyć, że zaplecze SEO ma na celu wzmacniać strony internetowe, poprzez umieszczenie na nim linków zewnętrznych i tym samym podnosić wartość swojej domeny w wyszukiwarce oraz budować reputację w sieci. Jest to sposób na prowadzenie link buildingu.

Topical authority w praktyce

Treści są kluczowym elementem każdej strony internetowej. Publikuje się je, aby zdobywać coraz wyższe miejsca w Google i generować większy ruch organiczny. Od około dwóch lat stawia się na tematyczność treści i szczegółowo omawiane zagadnienia, które dogłębnie wyjaśniają dany temat. Właśnie w tym tkwi droga do sukcesu w pozycjonowaniu, a ogół aspektów dotyczących wartości domeny obejmuje strategia Topical Authority.

Aktualizacja algorytmów – definicja Topical Authority

Wraz z wprowadzeniem kolejnych aktualizacji algorytmu Panda, treści o niskiej jakości zdecydowanie negatywnie wpływają na reputację strony internetowej. Mowa tutaj zarówno o treściach zbyt krótkich, przesyconych słowami kluczowymi, niezoptymalizowanymi, czy też zwyczajnie skopiowanymi z innych miejsc. Zaczęto bardziej doceniać te źródła, które obszernie zajmują się interesującymi użytkowników zagadnieniami.

Topical authority to tzw. autorytet strony, pokazujący, jak bardzo dana witryna skupia się na konkretnych tematach i opisuje je rzeczowo. Wyszukiwarka Google chętniej pokazuje użytkownikom stronę internetową, która porusza wiele kwestii w danym temacie.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że obecnie artykuły mające 2000 znaków mogą bardzo szybko przegrać rywalizację z treściami posiadającymi tych znaków np. 10 tysięcy. Google woli objętościowe materiały, ponieważ w ten sposób jest w stanie zaproponować internautom pełne wyjaśnienie problemu, czy pytania. Odbiorcy nie muszą wówczas szukać kolejnych artykułów, aby móc zapoznać się z interesującym go wątkiem.


Objętość artykułów a Topical Authority

Oczywiście nie należy skreślać artykułów i opisów rzędu 2000-3000 znaków, bowiem i takie są przydatne, natomiast zdecydowanie trzeba pisać rozbudowane treści. W naszym przypadku obecnie rzadkością są teksty w takiej skali i znacznie częściej ujrzycie materiały wielkości 7000–12000 znaków. Tworzy się z tego bardzo szeroki content tekstowy. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, krótsze teksty nie są zdyskwalifikowane z dobrego rankowania na frazy kluczowe, zwłaszcza jeśli należą do tzw. niszy, bądź celem jest lokalne pozycjonowanie. Znacznie większe możliwości pozyskiwania ruchu organicznego z wyszukiwarki mają jednak obszerne publikacje.

Jak stracić klienta w kilka sekund?

Badania rynku e-commerce wskazują, że w internecie nawet 70% zakupów ostatecznie nie dochodzi do skutku. Czy wiesz dlaczego? Co może być powodem tego, że tracisz wielu potencjalnych klientów, którzy odchodzą do konkurencji? Sprawdź, jakie błędy należy poprawić w Twoim sklepie internetowym lub na stronie internetowej, aby zwiększyć liczbę zamówień i nie tracić klientów w kilka sekund.

Dlaczego tracisz klientów w swoim sklepie internetowym?

1. Konieczność założenia konta przed zamówieniem

Internauci, mimo że są zdecydowani na zakup, często ostatecznie rezygnują z dokonania zamówienia i porzucają wypełniony koszyk, jeśli napotkają brak opcji zakupów bez konieczności stworzenia konta użytkownika. W wielu przypadkach osoby chcą najpierw sprawdzić jakość produktów i obsługi klienta, aby później móc na stałe stworzyć konto w sklepie internetowym.

2. Brak certyfikatu bezpieczeństwa SSL

W internecie nadrzędną kwestią jest bezpieczeństwo. Większość klientów rezygnuje z dokonania zakupów, jeśli pod danym adresem URL nie jest wdrożony certyfikat bezpieczeństwa SSL, a więc nie ma bezpiecznego połączenia, z protokołem HTTPS. Certyfikat SSL nie jest dużym wydatkiem, ponieważ w skali roku to zaledwie około 150 zł.

Zdecydowanie nie warto narażać się na odpłynięcie klientów do konkurencyjnych firm, utratę kolejnych zysków oraz pogorszenie się opinii o sklepie internetowym, przez niezainstalowanie certyfikatu bezpieczeństwa. Ponadto brak SSL niekorzystanie działa na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Więcej o certyfikacie SSL przeczytasz w innym artykule na naszym blogu - Instalacja certyfikatu SSL i ewentualne błędy przy przejściu na HTTPS.

3. Błędna polityka reklamacji oraz zwrotów

Raporty e-commerce pokazują, że blisko połowa niedoszłych klientów wymaga najpierw namacalnego "kontaktu" z produktem, przed jego ostatecznym nabyciem. Wynika to z obawy o to, że zakupy nie będą fizycznie odpowiadały potrzebom i wymaganiom. Potem wiąże się to jeszcze z ewentualnymi przeszkodami przy zwrocie towaru oraz konieczności opłacenia wysyłki zwrotnej i napotkaniu na skomplikowane procedury zwrotu pieniędzy.

Wychodząc naprzeciw klientom, niektóre sklepy zapewniają nawet 100 dni na zwrot produktów i to w dodatku bezpłatny. W tym terminie sklep sam wysyła kuriera, który odbiera od klienta zamówienie, bez ponoszenia żadnych kosztów, z kolei zwrot pieniędzy odbywa się w formie błyskawicznych przelewów środków.

Działania SEO. 8 najważniejszych elementów

Masz zamiar rozpocząć pozycjonowanie swojej strony internetowej, bądź sklepu online? Sprawdź, na czym polega proces SEO i na jakie aspekty trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Oczywiście najpierw zacznijmy od samego słowa SEO, które w języku angielskim jest skrótem określenia Search Engine Optimization. To proces zajmujący się poprawą działania strony i ich struktur, by ta była coraz bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy kluczowe i tym samym zyskała na ruchu organicznym. SEO jest dostosowaniem witryny, ułatwiającym jej znalezienie przez użytkowników, którzy wpisują interesujące ich zapytania.

Z czego składa się proces SEO?

Działania pozycjonowania strony internetowej to przede wszystkim publikowanie jakościowego contentu na stronie, a także link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników (rekomendacji), prowadzących z innych witryn do Twojej. Do tego należy dodać optymalizację SEO, a więc spełnienie wszystkich wymogów technicznych. Obie te drogi są zależne od siebie, w przeciwnym wypadku funkcjonowanie się nie powiedzie. Warto pamiętać, że zarówno link building, jak i publikowanie treści, muszą prezentować wysoką jakość. Każdy materiał powinien pozytywnie oddziaływać na odbiorcę, co też później uwidoczni się w wynikach wyszukiwania Google.


Od czego zacząć działania SEO?

Pozycjonowanie strony internetowej jest działaniem potrzebującym czasu, aby dostrzec zadowalające efekty. Należy być cierpliwym, bowiem wzrosty w wyszukiwarce są zależne od dużej liczby czynników, które trzeba na bieżąco optymalizować.

Przykładowo - jeśli posiadamy sklep internetowy z jakąś określoną liczbą klientów i stałymi zamówieniami, ale chcemy wyciągać z niego jeszcze więcej, to idealną opcją jest postawienie na działania SEO i pozycjonowania. Już na starcie mamy do zrobienia kilka kroków:

1. Wybór słów kluczowych

Ważną kwestią jest wybranie słów kluczowych, które nie tylko określają nas samych, ale również wpisują je potencjalni klienci w wyszukiwarce. Każde zapytanie przez użytkownika w Google jest zaliczane do tzw. wolumenu wyszukiwania, czyli ścisłych danych statystycznych, dotyczących popularności danej frazy kluczowej. Trzeba dokładnie przeanalizować i ocenić szanse Twojej strony internetowej, na jakie frazy kluczowe można dokonać awansu, pracując regularnie nad treściami. W celu określenia słów kluczowych istnieje co najmniej kilka efektywnych programów analitycznych, służących pomocą w tym zakresie.

Czym różni się SEO od SEM?

Działania marketingowe to klucz do promowania w internecie. Wiele wynika od przyjętych strategii. W tych pojawiają się różne skrótowe pojęcia, typu SEO oraz SEM i w tekście skupimy się właśnie na nich. Wyjaśnimy, na czym polega różnica między tymi procesami, a także wskażemy wady i zalety.

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to grupa działań, która ma na celu poprawę widoczności serwisów w sieci oraz ich pozycji w wynikach wyszukiwania, poprzez czynności prowadzone wewnątrz witryny. Wszystko zależy od przyjętego schematu, natomiast czy można to ująć bezpośrednio jako pozycjonowanie? Generalnie, w polskich warunkach SEO utożsamia się wśród specjalistów wyłącznie jako optymalizacja na samej stronie internetowej (tzw. on-site), z kolei proces off-site jest już zaliczany do pozycjonowania. Co wchodzi w skład zadań SEO?

  • Tworzenie treści – znaczenie ma w tym przypadku zarówno zagęszczenie fraz kluczowych, długość tekstów oraz ich jakość, które zainteresują potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty. Przy tym należy w każdym przypadku unikać duplikacji treści, negatywnie ocenianej przez wszystkie algorytmy Google,
  • Każdorazowe uzupełnienie wszystkich znaczników title i meta description,
  • Poprawne linkowanie wewnętrzne – kierowanie internautów do różnych treści na stronie, tworząc swoistą sieć informacji,
  • Dbanie o strukturę witryny – chodzi tutaj o optymalizację kodu strony, instalację certyfikatu bezpieczeństwa, responsywność witryn, uzupełnianie opisów i tytułów zdjęć oraz grafik (image SEO), jak i też logiczne budowanie architektury strony internetowej,
  • Indeksacja i zarządzanie budżetem robotów (crawl budget) – aby móc pozycjonować daną podstronę lub też wiele podstron, muszą być w pierwszej kolejności zindeksowane przez Googleboty. Te odwiedzają częściej te źródła, które są aktualizowane i prezentują wysokiej jakości content. Do jakości podstrony wlicza się również szybkość ładowania i brak błędów.
  • Monitorowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Zarówno SEO, jak i pozycjonowanie, ma w finalnym efekcie poprawiać i ustabilizować pozycję w wynikach wyszukiwania, na strategiczne dla strony internetowej frazy kluczowe. Wymagania wobec specjalistów SEO ciągle się zmieniają, wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów, dlatego konieczna jest systematyczna praca, aby móc skutecznie rywalizować z konkurencją, która także stara się o lepsze rezultaty.


Czym jest SEM?

Tak jak w każdej branży, tak również w branży tworzenia stron internetowych oraz czynności promocyjnych, istnieją różne specjalistyczne zagadnienia. W dosłownym znaczeniu, pojęcie SEM (Search Engine Marketing) oznacza działania mające poprawić widoczność w wyszukiwarce oraz dążyć do wzrostu we wskaźniku konwersji. Takie skrótowe wyjaśnienie w zasadzie nic nam nie powie, bowiem podobnie możemy powiedzieć o SEO i pozycjonowaniu. SEM jest jednak połączony ściśle z jednym procesem i to na bazie tego zależą rezultaty i zyski witryny.

SEM skupia się obecnie wyłącznie wokół płatnych kampanii reklamowych, a więc Google Ads, wykorzystujący system PPC – pay per click. Firmy, które szukają specjalistów SEM, mają na myśli właśnie osoby znające się na skutecznym przeprowadzaniu kampanii reklamowych w Google, a te nie muszą należeć do specjalisty SEO.

Jak pozyskiwać ruch z wyników organicznych?

Badania wskazują, że aż 90% stron internetowych nie pozyskuje użytkowników z wyszukiwarki Google. Rezultaty o tyle szokują, iż bierze w nich udział około miliard domen. Czy Twoja witryna również nie uzyskuje wizyt naturalnych z wyników wyszukiwania? Sprawdź, co może być powodem i jak temu zaradzić.

SEO pierwszym krokiem

SEO, a więc optymalizacja strony internetowej, to zakres działań obejmujący wnętrze Twojej witryny. Działania on-site mają poprawić funkcjonowanie całej struktury serwisu, dopasowując ją do wszelkich wymagań algorytmów wyszukiwarki, a także samych użytkowników. Do wytycznych należą m.in. unikalne treści, architektura informacji, szybkość ładowania strony, czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Dobra optymalizacja SEO powinna zostać zauważona w kolejnych tygodniach w wykresach i statystykach Google, co będzie dobrym podkładem do budowania ruchu na stronie i ewentualnego pozycjonowania. Wyłącznie szybka i wartościowa strona jest w stanie zachęcić odbiorców do konwersji, np. do wykonania telefonu, wysłania wiadomości e-mail, bądź też dokonania bezpośrednio zakupów. Twoja witryna to przedstawiciel handlowy oraz sprzedawca, dlatego warto poświęcić a nią sporo uwagi.


Dlaczego strona potrzebuje ciągłej promocji, czyli pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, które możemy dla Ciebie wykonać na rzecz Twojej witryny w wyszukiwarce Google i poprawić pozycje na wybrane frazy kluczowe, związane z Twoim produktem, Twoją usługą, bądź Twoją branżą. Dwoma kluczowymi czynnikami pozycjonowania są publikowanie wartościowego contentu, a także link building - zdobywanie odnośników na innych stronach prowadzących do Twojej domeny. To przede wszystkim taki proces umożliwia sukces w sieci.

Możesz mieć do wyboru 3 rozwiązania:

  • spróbujesz na własną rękę zacząć optymalizować oraz pozycjonować swoją stronę internetową, na którą trzeba poświęcić miesięcznie dość dużo godzin,
  • stawiasz przede wszystkim na niską cenę oferty, która niekoniecznie ma związek z jakością działań, ale mimo to decydujesz się na każde zaproponowane rozwiązania i traktujesz jako nieistotny dodatek do Twojej witryny,
  • rozpoczynasz współpracę z profesjonalną agencją SEO i pozycjonowania, za wiarygodną cenę pracy profesjonalistów.

Czy pierwsza lub druga opcja jest słuszna? Wielu przedsiębiorców ma już swoje doświadczenie w tym zakresie i z reguły nie są to dobre wspomnienia. Samemu raczej nie powinieneś zajmować się budową mocy swojej strony internetowej, czyli pozycjonowaniem, ponieważ na pierwszym miejscu Twoja uwaga skupia się na ogólnym rozwoju i nawiązywaniu relacji w środowisku biznesowym. Jeśli chciałbyś poświęcić swój czas na pozycjonowanie, znacząco uszczupli to czas na działania typowo firmowe. Niestety, doba ma 24 godziny i nikt nie wymyślił większego przedziału czasowego. Pozycjonowanie to miesiące pracy, ale i testów, dlatego z marszu człowiek niedoświadczony nie będzie w stanie zapewnić sobie efektów. W tym przypadku zdecydowanie korzystniejsze jest wykorzystanie czasu na to, co umie się robić najlepiej, a więc planowanie i prowadzenie firmy.

Zasady dobrego linkowania, czyli link building w praktyce

Linkowanie to nieodłączny element pozycjonowania strony internetowej w zasadzie od samego początku, jednak na przestrzeni ostatniego okresu znaczenie i podejście do linków zewnętrznych znacząco się zmieniły. Obecnie możemy wyróżnić tzw. dobry link building, mający realny wpływ na wyniki w wyszukiwarce. Poniżej przedstawimy kilka informacji, jak do tego tematu podejść.

Co to jest linkowanie, czyli tzw. link building?

Link building to jeden z głównych elementów budowy i pozycjonowania strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Należy do procesów optymalizacji, ale z grupy off-site, bądź też off-page, więc jako działanie bez bezpośredniego dostępu do strony internetowej, która buduje swoją wartość. Link building to pozyskiwanie odnośników do swojej witryny w innych miejscach w sieci, czyli po prostu na innych stronach.

Link do strony internetowej może pojawić się jako czysty adres URL, który widzimy np. w pasku u góry przeglądarki internetowej, bądź też posiadać tzw. anchor, czyli przypisanie do danego wyrażenia, albo być graficznym przejściem do danej witryny. Można powiedzieć, że linkowanie przy pozycjonowaniu odgrywa jedną z trzech-czterech głównych ról, mających realny wpływ na wartość i reputację danej domeny.

Jakie istnieją rodzaje linków?

  • Linki brandowe, zawierające nazwę firmy,
  • Linki posiadające tzw. tekst zakotwiczenia (anchor), przypisany konkretnym frazom kluczowym,
  • Linki mieszane - połączenie brandu z np. słowami kluczowymi,
  • Linki nawigujące, a więc posiadające konkretny komunikat - np. "przejdź tutaj",
  • Surowe URL - dokładny adres URL, jaki został zawarty w tekście.


Zasady dobrego linkowania stron

Samo linkowanie ma na celu stworzenie bazy wartościowych adresów URL, które będą prowadziły do Twojej witryny internetowej. Jest to jedna ze strategii, mająca napędzać działania SEO i pozycjonowania. Ilość linków oraz ich rodzaj może pomóc w budowaniu swojej pozycji i osiąganiu jak najlepszych miejsc w wynikach wyszukiwania, co później wpływa na większe zyski firmy.

Instalacja certyfikatu SSL i ewentualne błędy przy przejściu na HTTPS

Zapewne nie raz słyszałeś o certyfikacie bezpieczeństwa SSL i zacząłeś zastanawiać się również nad wdrożeniem go na swojej stronie internetowej. Czym jest certyfikat SSL i jakie błędy mogą się pojawić, sprawdzisz w naszym artykule.

Prowadzenie biznesu w internecie nigdy nie było łatwym orzechem do zgryzienia. Przede wszystkim to walka o zaufanie użytkowników i zachęcenie ich, aby spędzali na Twojej stronie internetowej jak najwięcej czasu, co oczywiście miałoby się przełożyć również na większą sprzedaż. W sieci należy dbać o bezpieczeństwo m.in. swoich danych. Liczne ataki hakerów na z reguły wrażliwe dane osobowe sprawiły, że powstał szereg zabezpieczeń przed kradzieżą poufnych informacji. Jednym ze sposobów jest wdrożenie certyfikatu SSL. Dlaczego on jest tak istotny i jakich błędów trzeba się wystrzegać przy jego instalacji, dowiemy się poniżej.

Czy brak certyfikatu SSL ma wpływ na Twoją stronę internetową?

Brak SSL to słabsze pozycjonowanie

Certyfikat SSL to protokół internetowy, zabezpieczający dane na stronach internetowych, dzięki szyfrowaniu połączenia. Kiedy dany użytkownik wchodzi na witrynę, łączy się swoją przeglądarką z serwerem danej strony. SSL powoduje, że jego połączenie jest szyfrowane i bezpieczne. Co to znaczy? Wszelkie informacje podawane np. w formularzach, bądź dokonywane przez niego zakupy, nie mają prawa dostać się do osób niepożądanych i jednocześnie nie zostaną przekierowane w inne miejsce w internecie.

Brak certyfikatu SSL znacznie obniża ilość osób, które odwiedzają Twoją stronę internetową. Wszystko to z powodu bezpieczeństwa w sieci, mającego bardzo duże znaczenie. Każde działanie wykonane w kierunku użytkowników jest mile widziane przez wyszukiwarkę Google. Posiadanie zabezpieczeń to istotny aspekt wyników wyszukiwania, a więc certyfikat SSL działa jednocześnie na zadowolenie klienta, ale i na samo pozycjonowanie witryny. Brak SSL w zasadzie eliminuje nas ze skutecznej walki z konkurencją, o najwyższe miejsca w wyszukiwarce.

Bez SSL klient zrezygnuje z zakupów

Strona internetowa, która nie ma wdrożonego certyfikatu SSL, będzie zwyczajnie o wiele rzadziej widoczna w wynikach wyszukiwania, aczkolwiek internauci nadal będą mogli na nią trafić. Nie zmieni to jednak faktu, że nawet w przypadku odwiedzin, w statystykach zauważymy znaczny ubytek wartości we współczynniku odrzuceń. Użytkownik będzie zasypywany przez przeglądarki komunikatami o niebezpiecznym połączeniu z witryną. Takie informacje znajdziemy np. w przeglądarkach Firefox i Chrome. W treści komunikatów znajdą się wyrażenia o tym, iż strona, na którą chcesz przejść, jest niebezpieczna. Oczywiście tego typu wiadomości znacznie wpływają na zachowanie klienta i najczęściej zrezygnuje z wizyty i nie dokona żadnych zakupów.

Jak pozycjonować stronę internetową typu one page?

Czy strony internetowe typu one page są trudniejsze do pozycjonowania? Należy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które mają wpływ na pracę przy takich projektach.

Serwisy internetowe w rodzaju one-page to dość popularna forma prezentowania się w internecie. Trend ten utrzymuje się od kilku lat, bowiem one page jest prosty w przekazie, zawiera najmniejszą możliwą liczbę treści i często są to kreatywne projekty pod kątem graficznym, które mają robić wrażenie. Ten rodzaj stron pozwala nieco odróżnić się od konkurencyjnych firm i móc zapaść w pamięci klienta na dłużej.

One page i landing page - czym się różni?

One page generalnie już z samej nazwy mówi nam, że jest to jedna strona. Powinna wskazywać nam na jedną usługę, czy też jeden produkt, aczkolwiek w niektórych przypadkach pełni za formę strony firmowej. Brakuje w niej typowej ilości podstron, jednakże na samej górze znajdziemy mimo wszystko menu, w postaci linków wewnętrznych z "#". Kliknięcie w któryś tego typu odnośnik przenosi nas nie na inną podstronę, a na konkretny sektor na stronie głównej.

Landing page jest z kolei stroną przeznaczoną do prezentacji produktów. To swego rodzaju reklama. Trafia się na nią zazwyczaj poprzez płatne reklamy typu mailing, Google Ads, czy inne kampanie reklamowe. Celem takiej strony jest zdobycie jak największej konwersji - kontaktu, pozostawienia danych, albo bezpośredniego zamówienia danego produktu. Landing page jest nastawiony przede wszystkim na proces "call to action" od pierwszych sekund wizyty. 

Wiele osób uważa, iż landing page i one page to właściwie to samo, dlatego w sieci da się zauważyć przypadki działania witryn na podobnej zasadzie. Nie jest to prawda, bowiem one page nie powinien posiadać podstron, z kolei landing page jest typową witryną produktową, związaną głównie z kampaniami reklamowymi. Od strony graficznej schemat wygląda podobnie.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP