Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Bing

Co to jest Bing? - Definicja

Bing - należąca do firmy Microsoft wyszukiwarka internetowa, która powstała w 2009 roku. Jej silnik działał już jednak kilka lat wcześniej - najpierw pod nazwą MSN Search, a następnie Windows Live Search. Wyszukiwarka ta dociera do każdego regionu na świecie, oprócz tych z regionalnymi blokadami (np. Chiny). Bing stara się być konkurencją dla Google, dlatego współpracuje również z Yahoo.

Ban

Co to jest ban? - Definicja

Ban - określenie kary, jaką strona internetowa może otrzymać od Google, jeśli ta nie będzie funkcjonowała zgodnie z zasadami dobrej jakości. W najgorszym przypadku nałożone filtry mogą skutkować nawet całkowitym usunięciem witryny z wyszukiwarki.

Google może nałożyć karę z powodu plagiatu, ukrywania treści użytkowników lub robotom, korzystania z generatorów treści, czy też powstawaniu linków wątpliwej jakości.

Przeczytaj na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Baidu

Co to jest Baidu? - Definicja

Baidu to wyszukiwarka internetowa, która swoje działanie kieruje do chińskich internautów. Swoim zasięgiem obejmuje ponad 60% użytkowników i funkcjonuje w dwóch językach - chińskim oraz japońskim. Tak dobra pozycja Baidu w Chinach to efekt cenzury, przez którą blokowany jest dostęp do Google. Wyszukiwarka w swojej ofercie proponuje nie tylko znalezienie informacji, ale i grafik, czy plików mp3. Prowadzi również serwis wiadomości, słownik, a dla zmotoryzowanych dostępne są mapy.

Backlink

Co to jest backlink? - Definicja

Backlink to tzw. link przychodzący, a więc odnośnik (z atrybutem nofollow lub dofollow) umieszczony na innej stronie internetowej, kierujący na naszą domenę. Jakość danego linku (związana z jakością witryny, gdzie został umieszczony), może w późniejszym czasie również wpłynąć korzystnie (albo i niekorzystne), na wskaźniki reputacji i pozycje w wyszukiwarce Google. Backlinki powinny charakteryzować się dobrym poziomem merytoryczności.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

AIDA

Co to jest AIDA? - Definicja

AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) - proces czterech kroków, dzięki którym można zachęcić do skorzystania usług przez potencjalnego klienta. Model działań promocyjnych składa się ze zwrócenia uwagi odbiorcy, zainteresowania go produktem poprzez wskazanie korzyści, a co za tym idzie wzbudzenie chęci i przekonanie do skorzystania z oferty.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Audyt UX

Czym jest Audyt UX? - Definicja

Audyt UX to proces, który jest analizą funkcjonującej strony internetowej i oceną poziomu użyteczności dla jej odbiorców. Wytyczne wskazują na budowę witryn maksymalnie dostosowując się do wymagań oraz przyzwyczajeń użytkowników. Im serwis jest lepszy, tym zwiększa się szansa na zadowalającą konwersję.

Wśród aspektów, jakie bierze się pod uwagę, są m.in. budowa czytelnego menu, struktura serwisu i szata graficzna, odpowiedni przekaz informacji, jakość contentu, użyteczność pod względem technicznym (np. formularze), responsywność i poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Audyt SEO

Czym jest Audyt SEO? - Definicja

Audyt SEO to proces, który polega na analizie aktualnej strony internetowej, pod kątem optymalizacji i możliwości do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Czynności te mają wskazać plusy oraz minusy funkcjonującej witryny, dzięki czemu wnioski pozwolą na opracowaniu dalszego planu działań optymalizacji, w tym usunięcie ewentualnych błędów w budowie.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? - Definicja

Nofollow był do niedawna najpopularniejszym atrybutem linków, który stosowano na stronach internetowych. Od września 2019 roku w życie weszły jednak dwa kolejne - rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

UGC (User generated content) jest opisem oznaczającym linki, które pojawiły się w różnych miejscach naturalnie, pozostawione przez użytkowników np. w komentarzach, czy na forach dyskusyjnych. Zarządzenie tego typu ma być pomocne w oddzieleniu wartościowych linków od spamerskich, dzięki czemu Google jest w stanie obiektywniej spojrzeć na daną witrynę i jej pozycje w wyszukiwarce.

Atrybut rel=”sponsored”

Czym jest atrybut rel=”sponsored”? - Definicja

Atrybut rel=”sponsored” stosuje się przy publikacji linków sponsorowanych i innych, podobnego typu reklamowych materiałów.

Przez lata aspekt ten nie był specjalnie kontrolowany. Zalecało się jedynie, aby każdy taki odnośnik nosił atrybut nofollow, jednak we wrześniu 2019 roku, Google zmieniło nieco zasady publikacji i w tym czasie stworzone zostały kolejne dwa atrybuty, wobec których algorytmy miały szybciej rozpoznawać analizowane treści. Chodzi o atrybuty rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”, należące do grupy nofollow. Google przyznało jednak, że błędne oznaczenie - a więc zwykłe nofollow - będzie cały czas akceptowane i nie ma ryzyka otrzymania kary w wyszukiwarce.

Jak poprawnie zbudować menu strony internetowej?

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Jak pozyskiwać opinie klientów?

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Mobile-First Index - co to jest?

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Strony internetowe i błędy językowe, czyli kultura pisania w sieci

​Błędy językowe to stały element, jaki widzimy chociażby na portalach społecznościowych. Niestety, także strony internetowe doświadczają tego problemu.Czy kondycję używania języka ojczystego w naszym kraju można uznać za dobrą? Serwis "Nadwyraz", który jest marką promującą poprawną polszczyznę, opublikował wyniki swojej analizy.W raporcie uwzględni...

Paginacja stron internetowych - co to jest?

​Strony internetowe, a zwłaszcza sklepy online, muszą w swojej strukturze stosować stronicowanie, aby roboty Google odpowiednio odczytały witrynę. Na czym to dokładnie polega? Paginacja stron - co to jest? Stronicowanie to inaczej paginacja, a więc dzielenie udostępnionych materiałów, wyświetlanych na osobnych podstronach. Takim podziałem mogą...

Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Fakt rozpoczęcia pozycjonowania strony internetowej zawsze jest związany z możliwością poprawy pozycji w wyszukiwarce Google i jej wynikach organicznych.Jak wiemy, ruch na stronie można zyskać nie tylko poprzez Google, ale również media społecznościowe, wizyty bezpośrednio z przeglądarki, jak i np. z linków na forach czy blogach internetowych. Czy ...

Toruń - czy adwokaci i notariusze mają strony internetowe?

Sprawdziliśmy, czy kancelarie odpowiednio dbają o reklamę poprzez swoje strony internetowe. Czy klienci mogą nabrać zaufania, przeglądając wizytówki prawników z Torunia?W naszej bazie firm zapisaliśmy około 140 adresów, które znajdziemy na jedną lub więcej z następujących fraz kluczowych:adwokat toruńkancelaria adwokacka toruńkancelaria prawnicza t...

Toruń - strony internetowe w branży zarządzania nieruchomościami

Nadzorowaniem budynkami często zajmują się zewnętrzne podmioty. Sprawdziliśmy, jak wyglądają strony internetowe firm zarządzających nieruchomościami w Toruniu. W naszej analizie znalazło się blisko 30 przedsiębiorstw oraz instytucji, które dbają o organizację i dobre funkcjonowanie nieruchomości na toruńskich osiedlach. To odrębna grupa podmiotów o...

Co to jest landing page?

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pozycjonowanie lokalne jest ukierunkowane zwłaszcza na promocję mniejszych firm, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do klientów z najbliższego im regionu.

Czy jest jakaś różnica w porównaniu z ogólnym pozycjonowaniem? Absolutnie nie, działania są po prostu zintensyfikowane na konkretny region - miasto, grupę miejscowości wokół danej lokalizacji, czy też całe województwa. Jeśli zatem prowadzisz swój biznes i Twoim celem jest np. Grudziądz, Kwidzyn, Toruń, Malbork, Świecie, itp., to warto skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego, gdzie uwaga zostanie skupiona na regionalnych odbiorcach.


Frazy lokalne - co to jest i jak je wybrać?

Frazy lokalne - jak już można się domyślać - to słowa kluczowe z dodatkami regionalnymi, a więc lokalizacjami priorytetowymi dla firmy. Za przykład możemy tutaj przedstawić chociażby lokalną frazę "strony internetowe Toruń", a więc do ogólnej frazy kluczowej "strony internetowe", zastosowany jest regionalny odpowiednik, skierowany na miasto Toruń. W ten sposób klientom łatwiej jest znaleźć firmy, które zajmują się projektowaniem firmowych witryn.

Pozycjonowanie lokalne - zalety

Odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana strona internetowa pod lokalne frazy, może przynieść podobne efekty, co płatne kampanie reklamowe Google Ads. Z tą różnicą, że kampania jest czasowa, natomiast rezultaty pozycjonowania mogą utrzymać się na bardzo długi okres.

Do pozycjonowania lokalnego zaliczamy także obecność firmy na mapie Google. Klienci bowiem bardzo często szukają usług "w pobliżu" właśnie tam, a dopiero w następnej kolejności spoglądają na wyniki organiczne.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP