Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

0.00 ( 0 głosów )

Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy, musisz zdecydować, na jakie frazy kluczowe będziesz promował biznes.

Wybór grupy słów to jedna z najważniejszych decyzji, jakie trzeba podjąć w ramach procesu pozycjonowania. Wybór musi być przemyślany, aby Twój biznes na tym skorzystał. Wpływ ze sprzedaży usług czy towarów nie zwiększy się, jeśli strona będzie reklamowana na niewłaściwe słowa.

Najpierw trzeba przeanalizować swoją ofertę i określić, jakie produkty mają przynosić najwięcej korzyści, czy na których usługach firmie zależy. Niekoniecznie muszą to być te, z których biznes ma już dochody, ale takie, które nie zdążyły jeszcze zebrać swojej klienteli. Wypada również zorientować się, które frazy mają sporą konkurencję, a które należą do niszowych produktów.

Profil firmy i wybór fraz do pozycjonowania strony internetowej

Aby wybrać frazy pod pozycjonowanie, zalecane jest przede wszystkim określenie profilu działalności, jego skalę i ofertę proponowaną swoim odbiorcom.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce Google np. "kurtki zimowe", zobaczymy na czele wyników największe firmy oraz marki, które są najpopularniejsze, a co za tym idzie - mają najwięcej klientów. Nie warto zatem na początku zaczynać działać na frazach ogólnych, jeśli firma nie należy jeszcze do grona tych "wielkich". Korzystniejsze jest skupienie się na precyzyjnych frazach, np. regionalnych, z nazwą miasta, nie tylko tego w którym przedsiębiorstwo się znajduje, ale też i okolicznych.

Po dokonaniu wyboru fraz, należy oczywiście przetestować i sprawdzić trafność wyboru. Dzięki Google Search Console jest możliwość przeanalizowania, które frazy generują największych ruch na stronie, a z których być może trzeba będzie zrezygnować. Trzeba jednak zaznaczyć, że pierwsze, wiarygodne statystyki otrzymamy po jakimś czasie - samo pozycjonowanie wymaga bowiem dużego zapasu czasu i cierpliwości.

Google Search Console potrafi bardzo szczegółowo pokazać nam, czy dane frazy są dla witryny trafione, jaki mają potencjał wzrostu i w jakim przedziale czasowym generują ruch. Narzędzie to pozwala nam również zdecydować o ewentualnej korekcie słów.

Pozycjonowanie strony internetowej można wziąć na swoje barki, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to czasochłonna praca, a brak doświadczenia w tym zdecydowanie nie pomaga. Wiele firm korzysta zatem z zewnętrznych agencji, dzięki którym prawdopodobieństwo późniejszych efektów jest zdecydowanie większe. Przy współpracy ze specjalistami znacznie prostszy będzie wybór fraz kluczowych i prowadzenie całego procesu pozycjonowania strony internetowej Twojej firmy.

ZAPYTAJ O WYCENĘ POZYCJONOWANIA STRONY

 

Autor artykułu

Tomasz Warsiński
 
Tomasz Warsiński

Jestem specjalistą od wizerunku w Internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem co i jak się liczy w Sieci.


Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz proszę komentarz poniżej.

Komentarze

Skomentuj

Ocena

Ocena

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP