Alt tag - co to jest?
Grafika pełni istotną rolę w wyświetlaniu wyników wyszukiwania Google. Sprawdźmy zatem, co kryje się za określeniem Alt Tag na stronach internetowych.
Zdjęcia oraz pliki graficzne to nawet 1/4 wszystkich rezultatów w Google, mogących generować ruch oraz późniejszą konwersję. Warto więc i u siebie pomyśleć o dostosowaniu publikowanych plików tego rodzaju, bo mogą one przynieść niespodziewane korzyści. Z pomocą w odnalezieniu Twoich obrazów ze strony internetowej przychodzą tzw. alt tagi.
Alt tag - co to jest?
Alt tag to inne nazewnictwo bardziej popularnych określeń - opisu alternatywnego oraz atrybutu alt. Jest stosowany w kodzie witryny w języku HTML i odpowiada za opisywanie tego, co prezentuje dana grafika, tyle że w formie tekstowej. Alt tagi mają swoją moc m.in. przy funkcjonowaniu sklepów internetowych, a dokładniej przy poprawie pozycji produktów w wynikach wyszukiwania. Sama historia znaczników alt jest już długa, bowiem te pojawiły się przed 2000 rokiem.
Alt tag - dwie fundamentalne cechy
Teksty w ramach alt tagów mają swoje zastosowanie przede wszystkim w dwóch kierunkach. Jednym z nich są wcześniej wspomniane techniczne funkcje. Roboty wyszukiwarek potrafią odczytać kod i wówczas lepiej zrozumieć przesłanie oraz to, co znajduje się na danym zdjęciu, czy obrazie. Algorytmy klasyfikują napotkaną tematykę do określonej grupy i jeśli witryna na to zasługuje, wyświetla pliki np. w Google Grafika. Opis alternatywny jest jedną ze składowych SEO, mogących wpływać na miejsca witryny w "serpach".
Inną pożyteczną cechą tagów alt jest pomoc w odczytaniu strony przez osoby niepełnosprawne. Niepełnosprawni w korzystaniu z sieci często wspomagają się specjalnymi programami, odczytującymi opublikowane treści, włącznie z przetworzeniem umieszczonych zdjęć, mających uzupełnione znaczniki dla tekstów alternatywnych.
Jak powinien wyglądać alt tag?
Trzeba pamiętać, że alt tag nie jest tym samym, co title tag (tytuł). Alt opisuje opublikowaną grafikę, lub zdjęcie, natomiast title je nazywa.
Przykładowo - jeśli mamy na stronie internetowej opublikowane zdjęcie jakiegoś egzotycznego owocu, to znacznik powinien zawierać jednozdaniowy opis "bohatera" zdjęcia. Kluczem jest umieszczenie jak najwięcej szczegółów, ale w miarę prostym językiem. Przy szczegółach mamy na myśli także zawarcie słów kluczowych, które jak najlepiej będą odnosiły się do danego obrazu i będą miały szansę być wyświetlone w wynikach Google. W przypadku sklepów i sprzedawanych towarów, optymalnym opisem będzie taki z konkretną nazwą przedmiotu (modelu). Opis alternatywny winien być obszerny maksymalnie na około 100 znaków.
Gdzie umieszczać znacznik alt tag?
- zdjęcia we wpisach blogowych,
- obrazy na stronie internetowej,
- zdjęcia produktowe.
Warto pamiętać, iż opisy alternatywne muszą być tekstami naturalnymi. Należy unikać chociażby kopiowania nazwy pliku graficznego z myślnikami, ponieważ algorytmy będą miały ogromny problem z przetworzeniem i zrozumieniem takiego komunikatu. Jeśli nie chcemy tworzyć kolejnego zdania, tylko wykorzystać wymyśloną nazwę grafiki, należy usunąć zbędne znaki (zamiast "to-jest-plik-graficzny", w opisie wstawimy "to jest plik graficzny").
Alt tag - podsumowanie
Stosowanie znaczników alt tag może być wydatnym uzupełnieniem optymalizacji SEO na stronach internetowych oraz przy prowadzonych sklepach online, zwłaszcza w kontekście fotografii produktowych. Niektóre z obrazów są w stanie wyświetlić się m.in. w Google Grafika oraz w zwykłych wynikach wyszukiwania, zwiększając tym samym ruch organiczny witryny. Ponadto umieszczone znaczniki są wartością dla osób niepełnosprawnych.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Komentarze