Skip to main content
2018-11-16-jaki_system_cms_joomla_autorski

Popularny CMS (Joomla, WordPress) czy autorski system?

Witryny internetowe można śmiało podzielić na te stworzone na popularnych systemach (takich jak WordPress, czy Joomla) oraz na te autorskie (dedykowane). Które rozwiązanie wybrać?

Odpowiedź jest oczywiście prosta - takie, które będzie najlepsze dla Twojego biznesu. Zastanówmy się więc wspólnie, który system będzie dla Ciebie? Zanim jednak do tego przejdziemy przybliżę Tobie oba rozwiązania.

Popularne systemy CMS Open Source

Najważniejsze dwa systemy Open Source (a więc z otwartym kodem źródłowym) to Joomla oraz WordPress. W chwili obecnej, te dwa świetne narzędzia zgarniają ponad 30% rynku ogółem. Liderem jest WordPress, a oba darmowe systemy napędzają wg różnych statystyk blisko 100 milionów stron internetowych na całym świecie. Ich największą siłą jest społeczność, która tworzy sam silnik, jak i przeróżne dodatki liczone w dziesiątkach tysięcy. W sektorze sklepów internetowych dominują: PrestaShop oraz Magento.

Autorski system

Przez dedykowany system należy rozumieć napisane specjalnie dla Ciebie rozwiązanie webowe, które na swój sposób jest unikalne. Nie oznacza to jednak tego, że wszystkie rozwiązania są wymyślone specjalnie pod Ciebie. Najprościej rzecz ujmując jest to zebranie wszystkich możliwych danych o Twoim projekcie i wykorzystanie dostępnej technologii do napisania dedykowanej systemu, z funkcjonalnościami, które są w tym projekcie niezbędne.

Wydajność

W aspekcie wydajności i szybkości działania autorski system (oczywiście dobrze napisany) będzie zawsze przed popularnymi CMS-ami. Dedykowany system będzie się szybciej otwierał, szybciej wywoływał pożądane dane, szczególnie, gdy porównamy serwisy z setką tysięcy rekordów, które trzeba przetworzyć. Im większy portal, z większą ilością funkcjonalności, tym bardziej ta różnica będzie widoczna. Jeśli zaś mowa o prostych firmowych stronach, tzw. wizytówkach, to różnica w wydajności oraz szybkości jest praktycznie niezauważalna dla standardowego użytkownika sieci. W chwili obecnej Joomla oraz WP korzystają z najnowszego interpretera języka PHP 7.2, co daje im bardzo dobre wyniki w testach szybkości.

Czytaj dalej

2018-10-27-czy_warto_prowadzic_swoja_strone_tylko_na_facebooku

Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku

Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:

  • globalna marka
  • prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
  • skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
  • za darmo

Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:

  • brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
  • brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
  • brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
  • zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
  • niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google

I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.

Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.

Czytaj dalej

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.