Jak poprawić widoczność strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google?

Jak poprawić widoczność strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google?

Google to najbardziej wartościowe miejsce zdobywania ruchu użytkowników na strony internetowe - np. w Polsce korzystają z tej wyszukiwarki niemal wszyscy. Za pomocą niej możemy zyskać potencjalnych klientów dwiema drogami - płatnymi (reklamy Google Ads) oraz darmowymi i długotrwałymi (wyniki organiczne). Jak zatem poprawić swoją widoczność i czerpać korzyści z tej drugiej opcji?

Czym jest tzw. widoczność strony internetowej i co to faktycznie daje? Wyszukiwarka jest ogromnym zbiorem witryn różnego rodzaju - od firmowych stron, poprzez blogi, serwisy informacyjne, po rozbudowane sklepy internetowe. Każdą z nich można - w mniejszym lub większym zakresie - znaleźć po wpisaniu słów kluczowych. Widoczność każdej strony uzależniona jest od liczby słów kluczowych, które zostały na niej opublikowane i na które można ją znaleźć w wyszukiwarce.

Widoczność (mniejsza lub większa) strony internetowej w wyszukiwarce Google jest bezpośrednio uzależniona od tego, jakie działania wykonujesz na swojej witrynie i jak bardzo są zaawansowane. Wszystko ma jeden cel - sprowadzić nowego klienta, czy po prostu użytkownika/czytelnika - w zależności od tematyki. Uściślając jeszcze ten cel - musisz doprowadzić do tego, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się w TOP 10 wyników wyszukiwania na ważne dla Ciebie frazy kluczowe, czyli była na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Statystyki mówią bowiem jasno, że wszystkie witryny znajdujące się poza pierwszą stroną, mają raczej zerowe szanse na wejścia.

Strony internetowe Grudziądz

Oczywiście istnieją odstępstwa od reguły i w niektórych branżach zdarza się ruch z kolejnych stron wyników wyszukiwania, ale jest to rzadkie i wynika np. z publikowania przez serwisy internetowe aktualności na dany temat (które z reguły są znacznie mocniejsze według algorytmów Google), ale rzecz jasna nie będące np. bezpośrednim odbiorcą klienta.

Słowa kluczowe na stronie internetowej

Priorytetową czynnością jest wybór słów kluczowych do danego biznesu. W tym przypadku oczywiście bierze się pod uwagę wszystkie materiały, jakie będą publikowane na stronie internetowej. Tematyka contentu jest bowiem ściśle powiązana z tym, co użytkownicy mogą wpisywać w wyszukiwarce. Trzeba zatem przeanalizować, jakie zapytania kierują potencjalni klienci do Google i na podstawie takiego audytu dobierać słowa kluczowe do swoich opisów oraz artykułów, rzecz jasna odpowiadającym bezpośrednio usługom, produktom, czy innego typu zagadnieniom.

Jednym z elementów, który przyda się podczas analizy słów kluczowych, jest planer Google Ads (Keyword Planner). Wprawdzie jest to darmowe narzędzie skierowane przede wszystkim do płatnych kampanii reklamowych, jednak nie eliminuje to możliwości typowego sprawdzenia fraz kluczowych. Inną ciekawą opcją do wykorzystania jest również neilpatel.com/ubersuggest.

Strony internetowe Toruń

Warto mieć na uwadze fakt, aby raczej unikać w swojej głównej grupie fraz jednowyrazowych i tych, gdzie panuje największa konkurencja. W pierwszym okresie działań dla biznesu nie będącego kolosem ciężko się przebić, dlatego lepiej jest się skupić np. na regionalizacji, tzw. długim ogonie oraz konkretnych nazwach produktów. Lista TOP 10 przy każdej frazie zresztą pokaże Ci, czy jest sens walczyć już teraz, jeżeli będą tam widoczni medialni giganci. Inną kwestią jest również omijanie niegramatycznych fraz - w tym przypadku Google i tak w większości przypadków rozpozna błędy użytkowników i będzie wyświetlał wyniki pozycjonujące się pod poprawne słowa.

Po dokonaniu wyboru, słowa kluczowe najlepiej pogrupować (np. w zależności od ważności, kolejności promocji, lokalizacji itp.) i obraniu schematu umieszczenia kolejnych fraz na stronie internetowej, a więc na podstronach, na które będą trafiać internauci po wpisaniu określonego zapytania z frazą kluczową. Raczej nie musimy przypominać, że treści powinny się zgadzać z tematyką frazy kluczowej.

Kolejną kwestią jest stworzenie tytułów podstron (title) oraz ich opisów (description) na stronie internetowej, które pomagają w znalezieniu Twoich treści w wyszukiwarce Google. Jeżeli witryna jest oparta na systemie CMS, to takie informacje można wprowadzić poprzez panel administratora.

Narzędzia Google dla stron internetowych

Do poprawnego prowadzenia strony internetowej należy wprowadzić trzy podstawowe narzędzia marki Google, pod kątem analitycznym oraz wizerunkowym:

  • Google Analytics - to narzędzie pozwala monitorować i analizować ruch na stronie internetowej, liczbę użytkowników oraz źródła wejścia.
  • Google Search Console - platforma ta umożliwia uzyskanie informacji o błędach widniejących na stronie internetowej, jak i informacje o zapytaniach użytkowników, przy których może być widoczna Twoja witryna.
  • Google Moja Firma - stworzenie wizytówki firmy w Google poprawia widoczność biznesu w lokalnych wynikach oraz na mapie, a także jest dobrym miejscem do zbierania opinii od swoich klientów, które mogą decydować o zachęceniu do współpracy kolejnych kontrahentów.

Treści na stronie internetowej

Będziemy to powtarzać za każdym razem: wszystkie treści - niezależnie od tego, czy to będzie krótki opis produktu, czy też długi artykuł - muszą być unikalne, bowiem tylko w ten sposób strona internetowa jest w stanie w przyszłości zachęcić użytkownika do częstego odwiedzania witryny, a także do promowania jej przez roboty Google i tym samym poprawiania pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Absolutnie niedozwolone jest już dzisiaj kopiowane treści np. ze strony producentów, czy też katalogów, które już wcześniej mogły być w różnej formie zindeksowane w wyszukiwarce. To nadal częsty błąd właścicieli stron, którzy chcąc oszczędzić swój czas, kopiują materiały z innych stron i robią sobie tym samym więcej szkody, niż pożytku.

Publikuj poradniki, bądź ekspertem na swojej stronie internetowej

Aby strona internetowa była widoczna w wyszukiwarce Google na wybranych frazach kluczowych, takowe muszą się jak najczęściej pojawiać w Twoich treściach. Im więcej tekstów, tym większa szansa na poprawę popularności w sieci. Dobrym pomysłem jest zatem prowadzenia firmowego bloga, który jest idealnym miejscem, gdzie możesz rozwiązywać problemy, doradzać i odpowiadać na pytania zainteresowanych. Jak zebrać listę ewentualnych pytań? Prócz typowego poszukiwania w wyszukiwarce Google, można posłużyć się płatnymi rozwiązaniami (np. Senuto), czy też darmowymi narzędziami (np. answerthepublic.com).

Strony internetowe - zapytania w Google

Optymalizacja zdjęć na stronie internetowej

Jak wskazują ankiety, wielu użytkowników zwraca uwagę na to, że zwłaszcza na ich urządzeniach mobilnych (telefony, tablety) zbyt długo ładują się zdjęcia na stronach internetowych. To oczywiście mocno irytuje i wpływa na ogólną kondycję witryny.

Zdjęcia są kluczowym czynnikiem, rzutującym na szybkość ładowania się strony internetowej. Trzeba pamiętać za każdym razem o ich kompresji, jednocześnie bez nadmiernej utraty jakość. Rekomendowana waga każdego takiego pliku powinna wynosić poniżej 100 kilobajtów.

Aby sprawdzić szybkość ładowania strony internetowej, można skorzystać z następujących narzędzi:

  • Page Speed Insight (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/),
  • TestmySite (https://thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/feature/testmysite/).

Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Nadal wiele stron internetowych nie posiada certyfikatu bezpieczeństwa, co negatywnie może wpływać na postrzeganie oraz ocenę algorytmów, jak i przez samych użytkowników. Google zwraca baczną uwagę na ten aspekt, że każda witryna powinna mieć tego typu zabezpieczenia. Zwiększa to nie tylko ochronę danych, ale i poprawia wiarygodność danej domeny i zwiększa szanse na konwersję.

Jak poprawić widoczność strony internetowej? - podsumowanie

Aby strona nie tylko utrzymywała, ale i poprawiała swoją dotychczasową widoczność w wyszukiwarce Google, konieczne są regularne działania na wielu polach. Niektóre z nich nie muszą wymagać bezpośredniej pracy specjalistów, choć rekomenduje się, aby nad widocznością witryny w sieci pracować wraz z agencją SEO, aby na bieżąco pracować przy optymalizacji i pozycjonowaniu.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP