Skip to main content

Dopasowanie przybliżone

  • 963 odsłon

Czym jest dopasowanie przybliżone? - Definicja

Dopasowanie przybliżone jest domyślnym wyświetlaniem słów kluczowych w Google Ads. Użytkownicy mogą zatem znaleźć reklamę witryny nie wpisując kluczowych dla firm fraz.

Słowa kluczowe

Reklama pojawia się wówczas w bardzo szerokiej gamie możliwości, z hasłami identycznymi, bądź jedynie zbliżonymi tematycznie, czyli mogą się pojawić w różnej odmianie, jako synonimy itp. Z całą pewnością plusem jest duży zasięg, jednak odbiorcy mogą być kompletnie niezainteresowani ofertą. Przykład: na wybraną frazę "buty męskie", reklama może zostać wyświetlona nawet wtedy, jeśli użytkownik wpisze chociażby frazę "odzież męska".

Wykluczające słowa kluczowe

W Google Ads istnieją również opcje wykluczające frazy kluczowe z możliwości wyświetlenia reklamy. Wówczas po podaniu takich fraz, adres witryny nie pojawi się, nawet jeśli użytkownik wpisze ją w odwrotnej kolejności, albo w bardziej rozbudowanym zapytaniu.

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Dopasowanie do wyrażenia

  • 1001 odsłon

Czym jest dopasowanie do wyrażenia? - Definicja

Dopasowanie do wyrażenia jest jedną z dostępnych opcji podczas komponowania kampanii reklamowej w Google Ads. To czynność mająca wspomóc nas przy wybranej frazie i zdefiniować zbliżone hasła, jakie będą w wyszukiwarce wpisywali użytkownicy. Słowo kluczowe jest wówczas podane przez nas w cudzysłowie, co sprawi, że reklama będzie mogła zostać wyświetlona nawet wtedy, jeśli odbiorca wpisze frazy w nieco zmienionej formie, bądź z błędami ortograficznymi.

Przeczytaj także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Doorway Pages

  • 1131 odsłon

Co to jest Doorway Pages? - Definicja

Doorway Pages - jedno ze zjawisk Black Hat SEO, a więc nieetycznych działań pozycjonowania strony internetowej. To tzw. strona przejściowa, wypozycjonowana na wybrane słowa kluczowe, ale później przekierowująca w zupełnie inną stronę docelową. Roboty Google bardzo ściśle kontrolują pod tym kątem internet i na bieżąco starają się usuwać z wyszukiwarki tego typu domeny.

Przeczytaj także na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Domena

  • 939 odsłon

Co to jest domena? - Definicja

Domena (domain) jest jednym z podstawowych elementów funkcjonowania internetu. Domena jest częścią adresu internetowego, kierującego na wybraną witrynę. Istnieją nieograniczone możliwości w doborze nazw stron internetowych, odnoszących się do nazw firm, usług, produktów itd., zazwyczaj z odpowiednim zakończeniem regionalnym, np.:

  • .pl,
  • .uk,
  • .de i tak dalej.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest domena internetowa?

Domain Authority

  • 950 odsłon

Co to jest Domain Authority? - Definicja

Domain Authority - to tzw. autorytet domeny, a więc ważny z punktu widzenia SEO aspekt. Jest porównywany do znanego algorytmu Page Rank. Domain Authority pokazuje, jak silna jest dana domena i jak bardzo jest utożsamiana ze swoją branża, w której funkcjonuje. Wskaźnik ten pomaga w ocenie potencjału, jaki drzemie w adresie i możliwościach pozycjonowania. Maksymalnym wynikiem DA jest liczba 100. Samą wartość domeny można regularnie poprawiać, poprzez działania związane z pozycjonowaniem.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Domain Age

  • 1216 odsłon

Co to jest Domain Age - Definicja

Domain Age to wiek domeny, czyli całkowity czas istnienia, od momentu pierwszej rejestracji. To także jeden z aspektów, jaki ma wpływ na ranking i reputację w wyszukiwarce Google - im domena jest starsza, tym lepiej i łatwiej jest ją pozycjonować.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Dofollow (linki dofollow)

  • 1237 odsłon

Czym jest dofollow (linki dofollow)? - Definicja

Dofollow - atrybut w linkach umieszczanych na stronie internetowej, mający dać znać robotom wyszukiwarki, żeby odwiedziły podaną witrynę. W tym atrybucie chodzi również o przekazanie części mocy domenie, pochodzącej z witryny linkującej.

Linki dofollow mają spore znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych, bowiem te przekazują część swojej wartości z witryn, które do danej domeny linkują (dzieli się popularnością i zaufaniem). Ważną kwestią jest zatem kontrolowanie zewnętrznych serwisów i wybieranie jedynie tych wartościowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

DNS

  • 1530 odsłon

Co to jest DNS? - Definicja

DNS (Domain Name System) jest siecią serwerów przechowujących informacje, odnoszące się do adresów domen. Dzięki DNS można używać zwykłych, przyjaznych nazw, które składają się z liter oraz cyfr, co sprawia, że w większości przypadków są łatwe do zapamiętania. Serwery wówczas reagują na nazwy konwersją do ciągów znaków, rozpoznawanych przez sieć.

Przeczytaj również na naszym blogu: Co to jest domena internetowa?

Disavow

  • 909 odsłon

Co to jest disavow? - Definicja

Disavow - to narzędzie pomagające odrzucić (zrzec się) niechciane przez witrynę linki przychodzące. W zdecydowanej większości proces dotyczy odnośników szkodzących reputacji.

Linki przychodzące są ważna kwestią w budowaniu wartości strony internetowej. Jeśli linki pojawiły się nienaturalne, czy też po prostu zostały opublikowane na niskiej jakości witrynach (np. spamerskich), to w oczach Google domena znacznie traci. Warto zatem posłużyć się narzędziem Disavow i sporządzić listę linków, których trzeba się zrzec. Takie zestawienie tworzy się przy pomocy pliku tekstowego (.txt).

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Description

  • 1023 odsłon

Co to jest description? - Definicja

Description to opis danej strony lub podstrony, który zostaje wpisany w tzw. meta tagach. Celem tego jest wyświetlenie opisu w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu frazy znajdującej się w tym krótkim ciągu wyrazów lub zdań. Jeśli frazy nie ma w opisie description, wynik w wyszukiwarce zostanie uzupełniony częścią tekstu z podaną frazą.

Przeczytaj także na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Depozycjonowanie

  • 958 odsłon

Co to jest depozycjonowanie? - Definicja

Depozycjonowanie - jak sama nazwa wskazuje - jest to zjawisko stojące w przeciwieństwie do pozycjonowania. Są to zatem procesy mające na celu pogorszenie miejsc strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Z taką sytuacją można spotkać się podczas próby eliminacji konkurencji, jednak depozycjonowanie ocenia się zarówno negatywnie, jak i pozytywnie.

Negatywne działania depozycjonowania są zaliczane do grupy Black Hat SEO i polegają na świadomej, złośliwej oraz nieetycznej walce z innymi firmami, podczas gdy te w żaden sposób nie zachowywały się prowokacyjnie i nie robiły podobnych zagrań. Do depozycjonowania należy m.in. linkowanie obcych stron na słabej jakości portalach reklamowych, bądź pornograficznych, usuwanie linków, czy też kopiowanie treści (duplicate content).

Przeczytaj również na naszym blogu: Depozycjonowanie - co to jest i jak wygląda ten proces?

Deep link

  • 1027 odsłon

Co to jest deep link? - Definicja

Deep link - tzw. głęboki link, a więc taki, który przekierowuje bezpośrednio do określonej treści, albo zawartości aplikacji. Choć początkowo oznaczał on konkretną podstronę, tak teraz służy jako odnośnik wiązania materiałów stron, mobilnych aplikacji, komunikatów typu Push, czy też reklam e-mail. Backlinki są jednym z najważniejszych aspektów, które wpływają na ranking w Google. W tym ważna jest liczba deep linków, w porównaniu do linków prowadzących tylko do strony głównej. Jeśli tych drugich jest zbyt dużo, to algorytmy mogą sklasyfikować zjawisko jako nadużycie.

Przeczytaj również na naszym blogu: Paginacja stron internetowych - co to jest?

Data Center

  • 970 odsłon

Co to jest Data Center? - Definicja

Data Center to centrum danych Google, które zbiera i przetwarza wszelkie dane, przez fizycznie zamontowane serwery. Takie miejsca są rozsiane na całym świecie, dzięki czemu realnie można wyliczyć statystki i analizować informacje m.in. poprzez wpisywane w wyszukiwarce Google zapytania oraz hasła w różnych lokalizacjach. Dany internauta po wpisaniu frazy łączy się z najbliższym jemu Data Center, z którego wyświetlane są wyniki wyszukiwania.

Dane te mogą być inne dla różnych regionów, m.in. z racji odmiennego stopnia aktualizacji danych na poszczególnych serwerach. Rozbieżności w tym aspekcie wynosić mogą kilkanaście godzin.

Sprawdź na naszym blogu: Czy wybór serwera ma wpływ na SEO?

Dane strukturalne

  • 1053 odsłon

Czym są dane strukturalne? - Definicja

Dane strukturalne (structured data) to uporządkowane dane w formie specjalnych znaczników i kategoryzacji na stronach internetowych. Dla wyszukiwarek to ważny aspekt, bowiem pomaga odpowiednio opisać zawartości danej witryny, czy podstrony. Roboty Google są w stanie dzięki temu szybko zorientować się, jakiego typu treści znajdują się w danej części strony, z czego później w samej wyszukiwarce niektóre domeny mogą zyskać wyświetlaniem użytkownikom dodatkowych informacji, jak opisy rozszerzone w wynikach organicznych (rich snippets). Jednym z najpopularniejszych formatów stosowania danych strukturalnych są m.in. mikrodane (schema.org).

CTR

  • 924 odsłon

Co to jest CTR? - Definicja

CTR to tzw. współczynnik klikalności. Statystyka pokazuje, jak liczba kliknięć w reklamę wyglądała względem jej ogólnej liczby wyświetleń. W ten sposób można przeanalizować, czy wybrane słowa kluczowe okazały się podczas kampanii skuteczne, czy też należy dokonać korekt w przyszłości. Wysoki wskaźnik CTR będzie oczywiście świadczył, że reklama trafiła do sporego grona odbiorców, zarówno pod kątem przekazywanych treści i haseł, jak i odpowiednio została dobrana grupa docelowa oraz jej lokalizacja.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

CTA (Call to Action)

  • 1201 odsłon

Co to jest CTA (Call to Action)? - Definicja

CTA to tzw. wezwanie do działania, skierowane do odbiorcy. CTA jest dopełnieniem przedstawionej oferty, produktu, czy treści, które ma zachęcić do wykonania ruchu przez użytkownika - np. kupna, wypełnienia formularza, czy innego rodzaju kontaktu. Wezwanie przybiera formę m.in. "KUP TERAZ", "ZAMÓW I ODBIERZ RABAT 10%!" itd.

Przeczytaj również na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Crawler

  • 1226 odsłon

Co to jest crawler? - Definicja

Crawler - to bot, czyli oprogramowanie, z którego korzystają wyszukiwarki internetowe, w tym m.in. Google. Roboty mają za zadanie zbierać oraz analizować wiadomości na temat funkcjonowania wszystkich stron internetowych - zarówno pod kątem technicznym, jak i pod kątem publikowanego contentu.

Przeczytaj również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Crawl budget

  • 919 odsłon

Co to jest crawl budget? - Definicja

Crawl budget to inaczej współczynnik indeksacji - określający ewentualną moc przerobową i czas, w jakim roboty Google są w stanie przeanalizować i zaindeksować daną stronę internetową. Dane pozwalają określić, ile podstron może zostać włączonych do indeksu wyszukiwarki. Na budżet indeksowania wpływa chociażby limit podstron, jakie mogą prześledzić roboty w określonym czasie, szybkość ładowania się strony, częstotliwość aktualizacji oraz rozmiar witryny.

Przeczytaj również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

CPV

  • 1105 odsłon

Co to jest CPV? - Definicja

CPV to nazwa wskaźnika, według którego w Google Ads rozlicza się reklamy video. CPV wskazuje na koszt obejrzenia video przez nie krócej niż 30 sekund (chyba że materiał jest krótszy, to wymaga się, aby został odtworzony cały), a do tego odnotowane są ewentualne interakcje odbiorcy przy widzianej reklamie. Uściślając - chodzi o reklamy video, które wyświetlane są na portalu Youtube przed, lub w trakcie danego filmu. Stawki za reklamę uzależnione są od popularności słów kluczowych, lokalizacji, czy typu odbiorcy, a więc podobnie jak w innych modelach Google Ads.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

CPM (Cost Per Mille)

  • 1029 odsłon

Co to jest CPM (Cost Per Mille)? - Definicja

CPM to dane określone jako koszt tysiąca wyświetleń, a więc informacje będące raportem, w których znajdują się statystyki wydatków, jakie należy ponieść w sieci reklamowej, aby dotrzeć do tysiąca użytkowników. W przypadku budowy marki są to przydatne wskaźniki, jednak trzeba mieć na uwadze, że wartości zmieniają się w momencie bardziej szczegółowego targetowania, czy też konkurencyjnego rynku. Modele CPM wykorzystywane są przy stosowaniu płatności za wyświetlenie reklamy.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.