Skip to main content

Long Tail

  • 1350 odsłon

Co to jest Long Tail? - Definicja

Long Tail to składające się z wielu słów frazy kluczowe, czyli tzw. długi ogon. Dłuższe zapytania mają zazwyczaj zdecydowanie mniejszą liczbę wyszukiwań, aniżeli ogólne frazy, jednak charakteryzujące się wyraźnie większym efektem, tj. konwersją, bowiem trafiają do bardziej zdecydowanych odbiorców.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Linkowanie zewnętrzne

  • 1246 odsłon

Co to jest linkowanie zewnętrzne? - Definicja

Linkowanie zewnętrzne to odnośniki na różnych stronach internetowych, forach dyskusyjnych, blogach, katalogach itp., które prowadzą do Twojej witryny. Linkowanie zewnętrzne może odbywać się w sposób niekontrolowany i nieplanowany (tj. np. pozostawienie opinii klienta na forach), jak i zupełnie zaplanowane działanie, kontrolowane przez pracowników firmy, albo agencję zewnętrzną. Linki odsyłające są ważną częścią pozycjonowania serwisu (SEO). Warto jednak mieć na uwadze fakt, że obecnie liczą się tylko wartościowe serwisy zewnętrzne, bowiem w przeciwnym wypadku może zostać to uznane za SPAM.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie wewnętrzne

  • 1402 odsłon

Co to jest linkowanie wewnętrzne? - Definicja

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników do podstron, w ramach tej samej witryny. Jednym ze sposobów jest blog firmowy i publikowanie eksperckich artykułów, w treści których wstawia się linki do podstron z wymienionymi usługami, czy też do innych artykułów, będących rozwinięciem zagadnienia wspomnianego w innej publikacji. Generalnie linkowanie wewnętrzne ma wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i pomaga robotom indeksującym. Proces ten ułatwia też użytkownikom w poruszaniu się między artykułami, a także pozwala lepiej zrozumieć struktury serwisu przez algorytmy.

Przeczytaj również na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Linkowanie

  • 1176 odsłon

Czym jest linkowanie (link building)? - Definicja

Linkowanie to zakres prac, polegający na zwiększaniu grupy linków, które prowadzą do swojej strony internetowej. Obecnie pozyskiwanie odnośników obarczone jest wieloma wytycznymi, ponieważ liczy się jakość, a nie ilość linków. Te można próbować zdobywać m.in. na innych witrynach, blogach, forach dyskusyjnych, katalogach stron, portalach społecznościowych itp.

Przeczytaj też na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki wychodzące

  • 1205 odsłon

Czym są linki wychodzące? - Definicja

Linki wychodzące - pod taką nazwą kryją się odnośniki, które zostały umieszczone na stronie internetowej i prowadzą poza jej granice, do innych źródeł. Takie linki mogą wskazywać użytkownikom oraz robotom Google wartościowe materiały na innych stronach, które są także dla nich elementem pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Linki sponsorowane

  • 1161 odsłon

Czym są linki sponsorowane? - Definicja

Linki sponsorowane to płatne linki, a więc płatna reklama, która pojawia się na innych stronach internetowych - także w Google. W wyszukiwarce płatne odnośniki pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania (Google Ads). Wówczas opłaty są pobierane tylko za reakcję odbiorcy, a więc za kliknięcie w link.

Zobacz również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Linki przychodzące

  • 1757 odsłon

Czym są linki przychodzące? - Definicja

Linki przychodzące to tzw. backlinki (z ang.), czyli linki prowadzące do swojej strony internetowej, umieszczone na innych witrynach, np. przy okazji opinii klientów, wypowiedzi na forach dyskusyjnych, bądź artykułach na stronach internetowych. Im większa liczba jakościowych linków przychodzących (tzn. na stronach dobrej jakości), tym lepszy wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Linki naturalne

  • 1174 odsłon

Czym są linki naturalne? - Definicja

Linki naturalne - w ten sposób określa się linki, które zostały dodane przez użytkowników, bądź klientów, beż żadnej inicjatywy właściciela danej strony internetowej.

Przeczytaj również na blogu: Jak wyglądają przyjazne linki na stronie internetowej?

Link farm

  • 1511 odsłon

Co to jest link farm? - Definicja

Link farm to tzw. farma linków, czyli grupa składająca się z co najmniej kilku stron internetowych, które wzajemnie do siebie linkują. Tego typu zjawiska zazwyczaj funkcjonują automatycznie i należą do jednego właściciela. Celem wzajemnego linkowania jest zwiększenie reputacji i popularności witryn, jednak stoi to w sprzeczności z wytycznymi poprawnego pozycjonowania. Kwalifikuje się to do procesu Black Hat SEO, za które można otrzymać kary od robotów wyszukiwarki oraz ręcznie od samych pracowników Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Link building

  • 1314 odsłon

Co to jest link building? - Definicja

Link building to zakres działań, który polega na zdobywaniu dobrej jakości linków kierujących do strony internetowej, pochodzących z innych witryn. Link building jest jednym z głównych zasad skutecznego pozycjonowania. Źródła odnośników muszą być jednak naturalne, a nie podchodzące pod spamowanie.

Zobacz też na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Liczba wyszukiwań

  • 1192 odsłon

Czym jest liczba wyszukiwań? - Definicja

Liczba wyszukiwań to informacja pokazująca miesięczną liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce, powstającą na podstawie regularnych analiz słów kluczowych. Dane zazwyczaj mogą pochodzić za co najmniej 12 miesięcy. Na podstawie liczb wyszukiwań powstaje także plan pozycjonowania strony internetowej.

Przeczytaj także na naszym blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Landing page

  • 1153 odsłon

Co to jest landing page? - Definicja

Landing Page to strona docelowa, mająca za zadanie zwiększyć zasięgi i konwersję konkretnego produktu, wydarzenia, bądź usługi. Na tego typu witrynę zazwyczaj trafia się z reklamy, newslettera, czy też reklamowej wiadomości e-mail. Landing Page najczęściej jest jednym z elementów kampanii reklamowej danej firmy, mającej na celu przekonać klienta do kontaktu oraz zakupu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest landing page?

KPI

  • 1210 odsłon

Co to jest KPI? - Definicja

KPI to wskaźnik efektywności, ustalony przed wdrożeniem określonych działań, aby później móc ocenić, czy cel został osiągnięty. KPI jest obecne na wielu obszarach biznesowych - od finansowych, poprzez marketingowe, czy organizacyjne.

Dzięki KPI firmy są w stanie przeanalizować to, czy idą dobrą drogą i czy dane czynności spełniają swoją rolę. Przy pozycjonowaniu strony internetowej wskaźnikami KPI mogą być kliknięcia, wyświetlenia, czy ogólna konwersja, lub osiągnięcia odpowiedniego poziomu na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Konwersja

  • 1157 odsłon

Co to jest konwersja? - Definicja

Konwersja - w ten sposób określa się dokonanie przez użytkownika pożądanej czynności, jaką wyróżnił właściciel komunikatu. Wśród takich ruchów można wymienić np. wypełnienie formularza na stronie internetowej, kliknięcie w reklamę w Google Ads lub w innym miejscu w sieci, dokonanie zakupu w sklepie internetowym, pobranie poradnika, zapisanie się do newslettera itp. Taki wskaźnik można brać pod uwagę w każdej internetowej działalności - od bloga, poprzez stronę firmową, sklep internetowy, czy innego typu wizytówki. Efektywność promocji swoich usług mierzy się zatem konwersją, czyli obliczeniem ogólnego zasięgu reklamy, do ilości wykonanych, konkretnych czynności przez odbiorców z tej grupy.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Końcowy adres URL

  • 1253 odsłon

Czym jest końcowy adres URL? - Definicja

Końcowy adres URL to pełny adres podstrony, na którą wejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę. URL powinien być nawiązaniem do tematyki treści, również ze słowami kluczowymi, jeśli reklama jest w wyszukiwarce.

Wiarygodność wśród odbiorców można budować jedyne poprzez przekazywanie jasnych, czytelnych komunikatów, w tym konkretnych adresów stron.

Sprawdź także na naszym blogu: Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Komenda site:

  • 1339 odsłon

Czym jest komenda site:? - Definicja

Komenda site: - jest to komenda, za pomocą której można sprawdzić liczbę zaindeksowanych podstron wybranej witryny oraz jak strony internetowe prezentują się w wyszukiwarce Google. Aby zobaczyć interesującą nas witrynę, należy w wyszukiwarce wpisać: "site: adres URL strony". Sposób ten sprawdza się zwłaszcza w przypadku mniejszych serwisów, ponieważ przy bardzo rozbudowanych wyniki nie do końca będą wiarygodne.

Sprawdź również na naszym blogu: Proste i skuteczne wyszukiwanie w Google. Czy znasz te komendy?

Komenda Cache

  • 1214 odsłon

Czym jest komenda cache? - Definicja

Komenda Cache - jest to komenda, dzięki której możliwe jest wyświetlenie ostatnio zapisanej kopii strony w wyszukiwarce Google. Skorzystanie z pamięci podręcznej wyszukiwarki okazuje się czasami przydatne, jeśli w danym momencie witryna jest wyłączona, czy też nie działa. Aby skorzystać z tej możliwości, należy w wyszukiwarce wpisać komendę "cache:adres strony internetowej" (np. cache:studio113.pl).

Koliber (Algorytm)

  • 1671 odsłon

Czym jest algorytm Koliber? - Definicja

Algorytm Koliber jest jednym z algorytmów Google, analizujących zachowanie użytkowników w sieci. Przede wszystkim chodzi tutaj o aspekt interpretacji wszelkich zapytań internautów w wyszukiwarce i rozumieniem ewentualnych synonimów. Wszystko po to, aby zapewnić jak najwyższą jakość wyników wyszukiwania, dostosowanych do faktycznego zapytania. Każdy z obecnie funkcjonujących algorytmów ma za zadanie promować przede wszystkich wartościowe treści.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Kliknięcia

  • 1283 odsłon

Czym są kliknięcia? - Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników statystycznych, jakie można znaleźć w Google Search Console, czyli platformie do analizy danych. Dostępne narzędzia pokazują liczbę kliknięć w adres strony internetowej w wyszukiwarce Google, z wydzieleniem na wybrane okresy czasowe.

Dostępne filtry mogą również pomóc w selekcji kliknięć na konkretny adres URL, zapytanie, kraj pochodzenia, czy też rodzaj urządzenia. Statystyki powstają wyłącznie z ruchu organicznego, bez tych z kampanii w Google Ads.

Przeczytaj również na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.