Skip to main content

FTP

  • 1389 odsłon

Co to jest FTP? - Definicja

FTP (File Transfer Protocol) - to nazwa protokołu transferowania plików, które umożliwia połączenie użytkownika z serwerem i zarządzania danymi (transmisją/TCP). Krótko mówiąc, proces ten pozwala na kontrolę i przesył plików między klientem (użytkownikiem), a serwerem FTP w dwie strony - tj. usuwać oraz dodawać. Zarządzanie odbywa się zgodnie ze stopniem uzyskanego dostępu. Taki sposób zarządzania plikami na serwerze jest zdecydowanie szybszy oraz efektywniejszy, aniżeli pośrednie pobieranie je z witryny internetowej (np. w panelu administratora). Wśród najpopularniejszych programów FTP są m.in. FileZilla oraz Total Commander.

Przeczytaj również na naszym blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Fresh Site Bonus (FSB)

  • 1245 odsłon

Czym jest Fresh Site Bonus (FSB)? - Definicja

FSB to pewnego rodzaju darmowe wsparcie, jakie nieoficjalnie przyznaje Google przy wynikach wyszukiwania. Otrzymują je nowe witryny, które dopiero zostały zaindeksowane w wyszukiwarce. Serwisy te znajdują się wówczas na wyższych pozycjach, niż wskazuje na to reputacja strony internetowej. Taki bonus nie ma stałych ram czasowych - może to być kilka dni, kilka tygodni, a zdarzają się przypadki, że domena jest promowana przez kilka miesięcy.

Później następuje ulokowanie jej zgodnie z wartością, ocenianą przez roboty Google, dlatego aby móc utrzymać lepsze miejsca, należy postawić na pozycjonowanie.

Fraza kluczowa

  • 1711 odsłon

Co to jest fraza kluczowa? - Definicja

Fraza kluczowa to dobór słów, na które strona internetowa chce się pozycjonować w wyszukiwarce. Hasła muszą być zgodne z tematyką i treściami, jakie pojawią się w danej witrynie. Zestawienie fraz może mieć charakter zarówno lokalny, jak i globalny, w zależności od możliwości i potrzeb. Frazy kluczowe pojawiają się w wielu miejscach na stronie - w tytule, w opisie, a także publikowanych artykułach i opisach.

Przeczytaj również na blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Footer

  • 1220 odsłon

Co to jest footer? - Definicja

Footer to stopka strony internetowej, czyli jej końcowej części, która znajduje się na samym dole całej struktury widocznej dla użytkowników. W tej sekcji zazwyczaj znajdują się informacje z nazwą firmy, adresem, numerami telefonów i innymi danymi kontaktowymi. Często umieszcza się tam również najważniejsze linki nawigacyjne.

Zobacz również na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

FireBase

  • 1451 odsłon

Czym jest FireBase? - Definicja

FireBase to platforma mobilna oraz webowa, umożliwiająca budowę oraz optymalizację aplikacji. Posiada 18 narzędzi, a jej podstawą jest tworzenie baz danych i usługi Backend as a Service (BaaS). API platformy jest zsynchronizowane z innymi podobnymi systemami, a mnogość dostępnych funkcji sprawia, że FireBase jest elastyczne w swoim zastosowaniu, w zależności od potrzeb.

Filtr ręczny

  • 1061 odsłon

Co to jest filtr ręczny? - Definicja

Filtr ręczny to inaczej kara, którą może otrzymać strona internetowa, bezpośrednio z rąk pracownika Google, a nie zautomatyzowanych algorytmów. Pracownicy mogą zastosować filtr ręczny za funkcjonowanie niezgodne z ogólnie przyjętymi wytycznymi, a więc np. za stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania (Black Hat SEO), czyli spam, ukrywanie tekstów, zbyt duża liczba słów kluczowych w treściach, brak zabezpieczeń na stronie, nienaturalne przyrost linków przychodzących oraz wychodzących itp.

Jeżeli filtr ręczny został zastosowany, to w Google Search Console pojawi się na ten temat stosowny komunikat. Kara od Google skutkuje spadkiem w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, albo w najgorszym wypadku usunięciem z wyszukiwarki.

Przeczytaj także na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Filtr Google

  • 1387 odsłon

Co to jest filtr Google? - Definicja

Filtr Google to zarządzenie algorytmicznej kary, którą nakłada Google na strony internetowe, nie dostosowujące się do wytycznych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem, czyli m.in. odpowiednimi zasadami pozycjonowania.

Nałożenie filtrów (ręcznych przez pracowników lub automatycznych przez roboty) skutkuje obniżeniem pozycji na frazy kluczowe w wyszukiwarce, spadkiem ruchu organicznego, a w niektórych przypadkach nawet całkowitym wykasowaniem z Google, bez możliwości powrotu widoczności.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Filtr algorytmiczny

  • 1113 odsłon

Co to jest filtr algorytmiczny? - Definicja

Filtr algorytmiczny - pod taką nazwą kryje się kara zastosowana przez wyszukiwarkę Google, a otrzymują ją strony internetowe. W zasadzie ciężko jest dokładnie rozpoznać tę karę, a co za tym idzie - także ciężko ją wycofać, jednak widocznym efektem jest spadek w wynikach wyszukiwania (zwłaszcza na frazy kluczowe z czołówki) i obniżenie ruchu organicznego.

Filtr algorytmiczny jest nakładany przez roboty Google automatycznie, dlatego komunikat w Google Webmaster Tools się nie pojawi, tak jak ma to miejsce w przypadkach filtrów ręcznych.

Feed produktowy

  • 1384 odsłon

Co to jest feed produktowy (Plik produktowy)? - Definicja

Feed produktowy to specyfikacja towarów/produktów, jakie zostały opublikowane w sklepie internetowym. Feed zawiera konkretny opis oraz atrybuty, które są też ważne przy tworzeniu produktowych reklam w Google Ads. Najpopularniejszymi formatami takiego pliku są .csv oraz .xml.

W pliku znajdują się następujące dane - identyfikator (id), tytuł (title), opis (description), link do produktu, link do zdjęcia produktowego oraz informacja o dostępności (w magazynie).

Zobacz również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

Fanpage

  • 1084 odsłon

Czym jest fanpage? - Definicja

Fanpage to profil osoby publicznej, firmy, marki, brandu, jaki można założyć na najpopularniejszym portalu społecznościowym - Facebooku. To jeden z elementów promocji, jak i bieżącego kontaktu z klientami. Na profilu użytkownicy znajdą podstawowe informacje kontaktowe oraz to, czym marka chce się pochwalić. Profile z Facebooka są w pełni indeksowane w wyszukiwarkach Google, Yahoo i Bing.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Facebook

  • 2450 odsłon

Czym jest Facebook? - Definicja

Facebook to jeden z największych serwisów społecznościowych, zrzeszający wiele milionów użytkowników na całym świecie. Portal umożliwia publikowanie swoim znajomych, jak i nieznajomym wpisów tekstowych, zdjęć, filmów itp. Facebook ma również charakter biznesowy, co czyni go podstawowym elementem promocji usług i kontaktu z klientami.

Przeczytaj również na naszym blogu: Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Element Title

  • 1278 odsłon

Co to jest Element Title? - Definicja

Element Title to tytuł dokumentu HTML, a dokładniej mówiąc - meta tag z opisem, który musi znaleźć się na każdej podstronie, ponieważ jest on ważny pod kątem SEO i optymalizacji. Title widoczne jest przez każdego użytkownika - na górnej belce swojej przeglądarki, w zapisanych zakładkach, a także w wynikach wyszukiwania każdej wyszukiwarki. W kodzie źródłowym ujrzymy go w sekcji <head> ze znacznikiem <title>, właściwie na samej górze dokumentu.

Element title jest bardzo ważny, bowiem służy za kluczową część pozycjonowania i miejsc w rankingu Google. Same roboty wyszukiwarki również dzięki temu szybko zorientują się, jakiej tematyki jest witryna, a ponadto to pierwszy punkt, którym można zaciekawić ewentualnego odbiorcę. Stąd też w tytule często używane są słowa kluczowe, jednak treść mimo wszystko powinna być też unikalna (w tym nazwa firmy/marki/brandu), długości maksymalnie 50-60 znaków.

Przeczytaj również u nas na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

eCPC

  • 1431 odsłon

Co to jest eCPC? - Definicja

eCPC to tzw. ulepszone CPC, czyli inteligentne ustanowienie stawek. Polega na zautomatyzowanym dostosowaniu stawek za reklamę, maksymalizując jednocześnie liczbę konwersji. Analogicznie - kiedy nie ma możliwości większej konwersji, ustalone stawki są obniżane. Algorytmy dzięki swojej technice są zatem w stanie dopasować stawki do aktualnego prawdopodobieństwa wielkości pozyskiwanej konwersji. Algorytmy analizują możliwości, poprzez dane demograficzne, lokalizację, wykorzystywane przeglądarki, czy też porę dnia.

Przeczytaj również na naszym blogu: Co to jest konwersja?

E-A-T

  • 1683 odsłon

Co to jest E-A-T? - Definicja

E-A-T to tworzenie oraz prowadzenie stron internetowych w taki sposób, aby wypracować sobie opinię eksperta w swojej branży. Skrót EAT to skrót od angielskich słów Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness, a więc Eksperckość, autorytet i zaufanie. Do czynności, które pomagają w budowania wizerunku firmy jako eksperta, należy chociażby publikacja unikalnych, merytorycznych i wysokiej jakości treści, będące użyteczne dla użytkowników, wypełniając w jak największym stopniu stronę internetową.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: E-A-T, czyli wiarygodność Twojej strony internetowej

Długi ogon

  • 1664 odsłon

Co to jest długi ogon (long tail)? - Definicja

Długi ogon to rozbudowana fraza kluczowa, mająca w sobie również wyrazy, których liczba wyszukiwań w wyszukiwarce nie jest zbyt wielka. Zaletą są jednak wyniki organiczne dla dużej liczby fraz long tail. Długi ogon charakteryzuje się znacznie wyższym wskaźnikiem konwersji, aniżeli rezultaty na te najbardziej popularne, ale ogólne frazy. Odbiorców z rozbudowanych fraz kluczowych pozyskuje się w sporej mierze dzięki rozbudowanym i wartościowym treściom na stronie, np. na firmowym blogu.

Przeczytaj również: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Duplicate content

  • 1058 odsłon

Czym jest duplicate content? - Definicja

Duplicate content to tzw. duplikacja treści, czyli zjawisko należące do grupy Black Hat SEO. Są to skopiowane treści z innych stron, często również przez nieświadomych skutków administratorów witryn. Poprzez identyczne teksty na kilku stronach możliwe jest usunięcie domeny z wyszukiwarki Google, jeśli roboty uznają witrynę za niegodną zaufania.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych

DuckDuckGo

  • 1151 odsłon

Co to jest DuckDuckGo? - Definicja

DuckDuckGo to wyszukiwarka internetowa, która powstała w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. To, co różni ją od wielu innych, komercyjnych narzędzi, to fakt nie przechowywania danych o użytkownikach. DuckDuck nie zapisuje danych o adresach IP odbiorców, a przechowuje tylko informacje o słowach kluczowych. Wyniki wyszukiwania, w przeciwieństwie do Google, są takie same dla wszystkich internautów.

Zobacz również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Drupal

  • 1162 odsłon

Czym jest Drupal? - Definicja

Drupal to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS - Content Management System). Podobnie jak w przypadku innych gigantów, Drupal także posiada sporą liczbę wtyczek i szerokie grono aktywnej społeczności.

Przeczytaj również na naszym blogu: Popularny CMS czy autorski system?

Dostosowanie stawek

  • 1302 odsłon

Czym jest dostosowanie stawek? - Definicja

Dostosowanie stawek to kontrola nad budżetem przeznaczonym na kampanię reklamową. Maksymalne oraz minimalne stawki można dopasować uwzględniając rodzaj urządzeń użytkowników (komputery, telefony, tablety), ich lokalizację (kraj, miasto, region), odbiorców (płeć, wiek, dochody), tematykę itp.

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Dopasowanie ścisłe

  • 1447 odsłon

Co to jest dopasowanie ścisłe? - Definicja

Dopasowanie ścisłe to zabieg, który ma celu ograniczenie wyświetlania reklam i wskazać tylko konkretną frazę lub frazy, wpisując je w Google Ads w nawiasie kwadratowym. Wówczas kampania reklamowa będzie pojawiała się tylko na określone słowa kluczowe (w tym zbliżone odmiany - zmieniony szyk, błędy ortograficzne, literówki, formy pokrewne).

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.