Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Cechy dobrej strony internetowej

5.00 ( 1 głosów )

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Średni wskaźnik odrzuceń w niektórych branżach dochodzi nawet do 60%, czyli tylu użytkowników było tylko na stronie głównej. Jak zachęcić ich do większego ruchu?

Wskaźnik odrzuceń to statystyka, która oznajmia nam, ilu odbiorców pojawiło się na naszej stronie oraz przemieściło się na którąś z podstron. Jeśli dane brzmią np. 40%, to oznacza, że 4 z 10 użytkowników dość szybko zamknęło nasz serwis. To i tak jest przyzwoity przykład. Przejdźmy jednak do kilku cech, które decydują o tym "pierwszym wrażeniu".

Cechy dobrej strony

Najlepiej jest wcielić się w postać zwykłego użytkownika zainteresowanego usługą, lub po prostu sprawdzić serwisy z Twojej branży. Po wejściu postaw sobie kilka pytań.

1. Czy ta strona sprawia wrażenie wiarygodnej?
2. Czy patrząc na stronę można uznać, że firma jest stabilnym i profesjonalnym podmiotem?
3. Czy poszczególne elementy serwisu są dla Ciebie czytelne?

Wystarczy chwila, by podświadomie ocenić i odpowiedzieć sobie na poszczególne pytania, decydujące o naszym pierwszym wrażeniu. To rodzi się w głowie każdego odbiorcy i w ciągu kilku sekund określamy, czy zostajemy na stronie, czy przechodzimy gdzieś indziej.

Budując nową stronę www trzeba mieć te aspekty na uwadze i robić wszystko w kierunku tego, by internauta uznał, że jesteś godny zaufania.

Estetyka i minimalizm

Niegdyś w internecie mieliśmy wszechogarniający nas bałagan, mnóstwo niepotrzebnych, migających dodatków na stronach i szablonowo wykonane projekty. Od kilku lat chaos jest zamieniany w ład i porządek, zdecydowanie przyciągając oko wizualnie, jak i contentowo. Na czym się skupić, by Twoja strona była pozytywnie odbierana?

  • Kolory - ważna sprawa w kontekście samego już planowania projektu. Należy unikać zbyt szerokiej gamy barw, ograniczając się najlepiej do zakresu 2-4 kolorów, które zostaną użyte w serwisie. Wszystkie muszą się odpowiednio komponować ze sobą i nie powinny być zbyt jaskrawe, ponieważ w przeciwnym wypadku będą raziły nasze oczy. Wszelkie kolory muszą mieć także swoje odzwierciedlenie na innych materiałach promocyjnych firmy.
  • Animacje, widgety - ten rodzaj dodatków należy trzymać daleko od siebie, albo bardzo ograniczyć. Potrafią nie tylko spowalniać funkcjonowanie strony, ale i odrzucić internautę z uwagi na brak czytelności.
  • Układ strony - serwis musi sprawiać wrażenie czystej oraz przejrzystej, by przeglądający wiedział, gdzie się znalazł i mógł bez problemu wyszukać informacje, czy produkty. W obecnych trendach nie stosuje się zapełniania każdej wolnej przestrzeni, dlatego nie należy robić tego na siłę.
  • Typografia - kolejny aspekt ważny dla samej czytelności projektu. Czcionka (font) powinna być odpowiednich kształtów, wielkości i kolorów, które pasują do ogólnej szaty graficznej. Nie można też pominąć takiego podstawowego aspektu, jak polskie znaki, których niektóre fonty nie posiadają. Baza dostępnych czcionek jest jednak tak wielka, że wybór odpowiedniej nie powinien sprawić większych kłopotów.

Jeśli chcesz, by Twoja strona spełniała standardy i pozytywnie działała na to "pierwsze wrażenie", warto wszystkie podane wyżej informacje mieć na uwadze. Ewentualny brak zaufania poprzez słabo zaprojektowaną stronę ciężko odbudować, dlatego spraw wszystko, by wizytówka w sieci była Twoim motorem napędowym w biznesie.

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

 

Autor artykułu

Tomasz Warsiński
 
Tomasz Warsiński

Jestem specjalistą od wizerunku w Internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem co i jak się liczy w Sieci.


Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz proszę komentarz poniżej.

Komentarze

Skomentuj

Ocena

Ocena
5.00

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP