Skip to main content

Optymalizacja strony internetowej

  • 1376 odsłon

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to zestaw procesów podczas budowy strony (lub już w trakcie funkcjonowania), mający zapewnić pozytywny odbiór witryny przez użytkowników, jak i robotów Google. Celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce oraz zwiększenie ruchu organicznego, co przekładać ma się także na lepszą konwersję. Wytyczne dotyczące optymalizacji oraz SEO są opublikowane przez Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Open Source

  • 1026 odsłon

Co to jest Open Source? - Definicja

Open Source to oprogramowanie, które jest rozpowszechnianie dla użytkowników za darmo. Zazwyczaj są to pełne, legalne prawa do użytkowania i bezpłatnego rozpowszechniania. Tego rodzaju programy mają również możliwość swobodnej modyfikacji, czy rozbudowy narzędzi.

Przeczytaj także na blogu: Popularny CMS czy autorski system?

On-page SEO

  • 1181 odsłon

Co to jest On-page SEO? - Definicja

On-page SEO to prace wykonywane wewnątrz strony internetowej, polegające na optymalizacji kodu witryny oraz publikacji treści o odpowiedniej strukturze. Wszystkie elementy muszą odpowiadać wytycznym Google, aby zostały zaakceptowane przez algorytmy robotów wyszukiwarki i były jednocześnie przyjazne z punktu widzenia użytkownika.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Off-page SEO

  • 1028 odsłon

Co to jest Off-page SEO? - Definicja

Off-page SEO to działania polegające na promowaniu brandu poza swoją stroną internetową, w innych miejscach w sieci. Budowa wizerunku na zewnątrz ma pomóc w pozycjonowaniu domeny i pozyskiwaniu odnośników do niej prowadzących.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Noindex

  • 1001 odsłon

Co to jest noindex? - Definicja

Noindex - jest to tag, stosowany do blokady indeksacji w wyszukiwarce wybranej strony, bądź podstrony. Jeśli podczas analizy kodu witryny, roboty Google natrafią na tego typu instrukcję, to określony adres omijają, albo też usuwają z wyszukiwarki, jeśli była wcześniej zaindeksowana. Innym sposobem blokady są również komendy w pliku robots.txt.

Zobacz także na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Nofollow (atrybut)

  • 1448 odsłon

Co to jest atrybut nofollow? - Definicja

Nofollow to jeden z rodzajów atrybutów znacznika, jaki zostaje umieszczony w kodzie HTML strony internetowej. Atrybuty dotyczą najczęściej linków wychodzących, jednak również warto je kontrolować wewnątrz witryny, jeśli nie dotyczą słów kluczowych. Wytyczne odnośnie atrybutu nofollow służą jako informacja dla indeksujących robotów, aby te nie przechodziły do strony podanej w odnośniku i nie przekazywały siły domeny zewnętrznej witrynie.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Newsletter

  • 1014 odsłon

Co to jest newsletter? - Definicja

Newsletter to zwiększające świadomość na temat marki materiały, funkcjonujące na zasadzie czasopisma w formie elektronicznej, przekazywanego poprzez pocztę e-mail. Newsletter jest popularną formą stałej reklamy i komunikacji ze swoimi klientami, włącznie z wysyłaniem wiadomości o promocjach, zniżkach, a także o bieżących wydarzeniach z życia firmy, albo branży.

Przeczytaj także na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Naver

  • 1796 odsłon

Co to jest Naver? - Definicja

Naver to wyszukiwarka internetowa, która powstała z rąk programistów w Korei Południowej w 1999 roku i przez długi czas była najpopularniejszą w tej części Azji.

Zobacz również u nas na blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

Nasycenie fraz kluczowych

  • 1045 odsłon

Czym jest nasycenie słów kluczowych? - Definicja

Nasycenie fraz kluczowych to procentowa zawartość ważnych dla strony internetowej słów kluczowych, w stosunku do pozostałych fragmentów treści. Trzeba jednak mieć kontrolę nad tym procesem, bowiem nadmierna ich liczba może zostać uznana za nienaturalną, co poskutkuje karami od robotów wyszukiwarki. Głównym miejscami fraz kluczowych są nagłówki oraz treści na stronie internetowej.

Przeczytaj także na blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Nagłówki H1-H6

  • 1028 odsłon

Czym są Nagłówki H1-H6? - Definicja

Nagłówki H1-H6 to tytuły, podtytuły oraz śródtytuły poszczególnych części strony/podstron/artykułów/działów itd. Headery (nagłówki) określone są pod kątem ważności - od 1 do 6. Najczęściej używane są nagłówki trzech najwyższych rzędów, dlatego ta grupa jest wystarczająco szeroka.

Nagłówek H1 jest najważniejszym, określającym tematykę serwisu, stąd też na danej podstronie używa się go tylko raz. To ważny aspekt pod kątem pozycjonowania podobnie, jak H2.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Nagłówki na stronie internetowej

Monitoring pozycji

  • 1145 odsłon

Czym jest monitoring pozycji? - Definicja

Monitoring pozycji to czynności polegające na stałej analizie i obserwacji miejsc, jakie strony internetowe zajmują w SERP'ach. Monitoring obejmuje kontrolowanie wyników zwłaszcza na wybranych przez firmę, czy inny podmiot frazach kluczowych w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe i jej rezultaty uzależnione są od wielu aspektów - w tym lokalizacji czy historii wyszukiwania.

Zobacz również na blogu: Brand i SEO - rozpoznawalność marki ma wpływ na pozycjonowanie?

Modyfikator dopasowania przybliżonego

  • 983 odsłon

Co to jest modyfikator dopasowania przybliżonego? - Definicja

Modyfikator dopasowania przybliżonego to narzędzie w Google Ads, dzięki któremu zwiększa się kontrolę nad wybranymi słowami kluczowymi w kampanii. Modyfikator zwiększa precyzję kierowania ruchu na swoje reklamy, w przeciwieństwie do użycia dopasowania zbliżonego, a co za tym idzie, prawdopodobieństwo konwersji również stoi na wyższym poziomie.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Mobilna wersja strony internetowej

  • 996 odsłon

Czym jest mobilna wersja strony internetowej? - Definicja

Mobilna wersja strony internetowej to struktura witryny, która została specjalnie zaprojektowana pod użytkowników telefonów oraz tabletów. Wersja mobilna swoim wyglądem znacznie różni się od jej komputerowego odpowiednika, ponieważ musi się dostosować do niewielkich ekranów urządzeń. Algorytmy Google zwracają baczną uwagę, czy strony internetowe mają wersje mobilne i w jakiej są jakości.

Zobacz również na naszym blogu: Mobile-First Index - co to jest?

Mobile-Friendly Test

  • 1081 odsłon

Co to jest Mobile-Friendly Test? - Definicja

Mobile-Friendly Test to narzędzia, dzięki którym można sprawdzić, czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Google również umożliwia w ten sposób przeanalizować jakość danej witryny. Głównym wymaganiem w zakresie Mobile-Friendly Test jest responsywność, jednakże to nie jedyny aspekt, nad którym trzeba pomyśleć. Aby w pełni działać dla użytkownika, koniecznością jest maksymalnie skrócić czas ładowania danych, uprościć strukturę i wyodrębnić najważniejsze informacje na stronie.

Przeczytaj także na blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Meta tag keywords

  • 987 odsłon

Co to jest Meta tag keywords? - Definicja

Meta tag Keywords to tag, który wprawdzie nie wyświetla się użytkownikom na stronie internetowej, ale jest obecny w kodzie strony i do niedawna bardzo ważny z punktu widzenia SEO (oficjalnie Google podaje, że już nie ma znaczenia). W nim znajduje się opis z określeniem tematyki serwisu, włącznie z podaniem najważniejszych słów kluczowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Meta description

  • 1429 odsłon

Co to jest Meta Description? - Definicja

Meta description jest częścią kodu strony internetowej, która zostaje przetworzona i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Meta description powinny posiadać unikalne opisy, bowiem dobra jakość może wpłynąć na ogólny odbiór oraz pozycje w wyszukiwarce.

Opis dotyczy każdej podstrony witryny, czyli i każdego artykułu np. na firmowym blogu. Unikalny opis powinien mieścić się w zakresie 150-160 znaków, w którym mogą znaleźć się także frazy kluczowe.

Zobacz także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Marketing szeptany (buzz marketing)

  • 1073 odsłon

Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)? - Definicja

Marketing szeptany (buzz marketing) - tak określa się promowanie usług oraz produktów, poprzez opisywanie korzyści, jakie można osiągnąć dzięki skorzystaniu z oferty danej firmy. Wśród najpopularniejszych form tego typu marketingu, jest publikowanie swoich ocen oraz opinii na temat danej marki na różnych forach dyskusyjnych, czy też platformach z ocenami.

Firmy korzystają z różnych odmian buzz marketingu - od rzeczywistych opinii swoich klientów, poprzez pisanie poradników, porad i wyjaśnień, po zatrudnianie pracowników typowo pod ustalone działania i komentowanie w internecie.

Zobacz również u nas na blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?

Mapa strony

  • 970 odsłon

Co to jest mapa strony? - Definicja

Mapa strony (mapa witryny, sitemap) - jest plikiem w formacie XML, albo stworzoną podstroną, widoczną również dla użytkowników. Celem mapy jest sporządzenie i uporządkowanie wszystkich podstron witryny, w formie rozbudowanego drzewa linków. Ten sposób ułatwia pracę odwiedzającym robotom wyszukiwarki, dzięki czemu indeksowanie jest szybsze.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Mapa strony - co to jest?

Mailing reklamowy

  • 1186 odsłon

Na czym polega mailing reklamowy? - Definicja

Mailing reklamowy to jeden z typów marketingu bezpośredniego. W ten sposób firma może reklamować swoje usługi, poprzez wysłanie - zazwyczaj hurtowo - wiadomości do swoich subskrybentów, bądź korzystając z baz skrzynek pocztowych, wśród których mogą znaleźć się potencjalni klienci. Maile zazwyczaj przybierają formę wcześniej wspomnianych newsletterów, albo reklam i informacji z rabatami.

Zobacz również u nas na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Magento

  • 1286 odsłon

Co to jest Magento? - Definicja

Magento to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozwiniętych platform sprzedażowych. Oprogramowanie to obsługuje bardzo dużą liczbę sklepów internetowych na całym świecie.

Zobacz także na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.