Przejdź do głównej treści
2 minut(y) czytania (384 słów)

Nagłówki na stronie internetowej

komputer

W zasadzie wszystkie serwisy internetowe posiadają nagłówki, ale czy są one poprawnie zbudowane? Wiele stron ma z tym duży problem, a są to jednak ważne kwestie nie tylko z punktu widzenia czytelnika, ale i pozycjonowania.

Nagłówki na stronie internetowej są podobną wersją do tych, jakich używa się np. w zwykłej, papierowej prasie. Również zauważymy główne tytuły, a w środku danego artykułu podtytuły. Różnica polega na tym, że każdy ma swoją specjalną struktury, które potrafią odczytać roboty Google.

W strukturze strony tytuły widnieją w części "body class", jako tagi nagłówkowe. Krótko mówiąc, wizualnie od razu wiemy, że jest to nagłówek, bowiem font w tym miejscu jest powiększony oraz pogrubiony. Porządkuje to w pewnym sensie tekst i ułatwia czytelnikowi przechodzić z jednej części treści, do następnej, akcentując najważniejsze fakty.

Rodzaje nagłówków na stronie internetowej

Na stronie internetowej wyróżniamy sześć rodzajów nagłówków - od H1 do H6. Pierwszy w kolejności (H1) jest najważniejszy, później nagłówki H2, H3 i tak dalej. Zwykle nie wykorzystuje się całej dostępnej puli tytułów, ale zawsze jest taka możliwość.
Nagłówki na stronie internetowejNagłówek rodzaju H1 występuje tylko raz i jest to tytuł strony lub tytuł artykułu. Znajduje się na pierwszym miejscu ważności zarówno dla użytkownika, jak i samego pozycjonowania. H2 oznaczają m.in. śródtytuły w danym tekście, z kolei H3 są głównie używane do oddzielania poszczególnych tekstów w jednym akapicie, po sekcji H2. Dzięki temu znacznie poprawia się estetyka i czytelność. Nagłówki z zakresu H4-H6 są rzadko używane, ponieważ zwykle nie ma już konieczności dalszego wyróżniania w materiale.

Użycie nagłówków H1 oraz H2 zależne jest od struktury serwisu. Optymalnie na jednej podstronie umieszcza się raz H1, a także dwukrotnie H2, jednak czasem są wyjątki od reguły, ale musi to być struktura przemyślana, aby roboty Google błędnie nie odczytywały zawartości.

Nagłówki a SEO

Wyżej wspomnieliśmy o Google. Dla robotów nagłówki oraz ich wartość jest szalenie ważna, ponieważ dzięki temu mogą odczytać zawartość danej strony i analizować tematykę. Odpowiednia struktura wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Nagłówki powinny naturalnie łączyć się z grupą fraz kluczowych, na które pozycjonowana jest strona. Zwłaszcza przy H1 warto umieszczać którąś z fraz, odpowiadającej ogólnej tematyce serwisu. Podobnie ma się sprawa z kategorią H2, jednak nie można również przesadzić z liczbą fraz na jednej podstronie i ich surową stylistyką. Roboty Google rozumieją nasz język, stąd też spokojnie akceptowane są synonimy i odmiany poszczególnych fraz.

    
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
niedziela, 18 maj 2025
Gotowy na realne efekty?
Zostaw swój numer, napisz maila, lub po prostu zadzwoń.

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.