Skip to main content

CPE (Cost Per Engagement)

  • 1607 odsłon

Co to jest CPE (Cost Per Engagement)? - Definicja

CPE to jeden z systemów, który zakłada rozliczenie reklamodawcy wyłącznie w sytuacji, jeśli użytkownik zapozna się z reklamą, a więc dokona interakcji, w tym m.in. wykona ruch roll-over, czy też przesunięcie wskaźnika przez odbiorcę.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

CPC (Cost Per Click)

  • 1053 odsłon

Co to jest CPC (Cost Per Click)? - Definicja

CPC jest kwotą za kliknięcie użytkownika w reklamę tekstową lub w reklamę graficzną. Czasem ten wskaźnik określany jest również jako "rzeczywisty CPC" - realny koszt kliknięcia. Bardzo często zachodzi spora różnica między CPC a maksymalnym CPC - czyli określoną przez reklamodawcę górną granicę ceny za jedno kliknięcie.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak promować sklep internetowy?

CPA (Cost Per Action)

  • 1691 odsłon

Co to jest CPA (Cost Per Action)? - Definicja

CPA jest jednym z decydujących danych statystycznych, wskazujących na skuteczność kampanii reklamowej w internecie. Pokazuje bowiem parametry i koszt jednej wykonanej czynności (np. kliknięcie w link przez użytkownika).

Określenie wskaźników akcji pozwoli na oszacowanie ogólnego budżetu, wynikającego z przewidzianej liczby konwersji. CPA (Cost Per Action) jest więc średnim kosztem jednego, skutecznego działania, czyli ruchu wykonanego przez odbiorcę.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest konwersja?

Copywriting

  • 1087 odsłon

Co to jest copywriting? - Definicja

Copywriting to zakres działań, polegający na tworzeniu rożnego rodzaju treści - od informacyjnych, po typowo reklamowe, które mają zachęcać do kupna lub skorzystania z usług.

Osoby zajmujące się copywritingiem tworzą unikalne treści, pomagające budować daną markę. Wśród działań mogą znaleźć się teksty do:

  • ofert marketingowych,
  • sloganów i haseł reklamowych,
  • spotów reklamowych (radio i telewizja),
  • kampanii reklamowych,
  • artykułów na stronie internetowej,
  • haseł na bannery reklamowe,
  • ulotek, czy katalogów.

Osoby związane z copywritingiem są także bezpośrednio związane z branżą SEO i pozycjonowaniem, stąd została wyodrębniona również osobna "działka" - SEO Copywriting.

Przeczytaj również na naszym blogu: 5 argumentów, które przekonają do Content Marketingu

Cookies

  • 1090 odsłon

Czym są cookies? - Definicja

Cookies - czyli tzw. "ciasteczka", a więc pliki tekstowe, które są tworzone przez serwer na bazie wizyty użytkownika na stronie internetowej, a następnie umieszczane w pamięci jego komputera. Pliki cookie zawierają informacje o danej stronie internetowej, termin ważności pliku i numer identyfikacyjny oprogramowania (przeglądarki).

W zależności od rodzaju, "ciasteczka" są tymczasowe, bądź stałe. Te tymczasowe wygasają w chwili wyjścia ze strony, lub zamknięcia przeglądarki. Stałe "cookies" mają z kolei określoną datę utrzymywania niektórych informacji w pamięci.

Czy pliki cookie mają znaczenie?

Dzięki tego typu plikom możliwe jest zapamiętanie zawartości oraz ustawień, czy preferencji korzystania z danej strony przez użytkownika, co wpływa na optymalizację i prędkość wyświetlanych danych. Dane z plików mogą również być przetwarzane przez Google Analytics, do powstania statystyk użytkowania witryny i samych odbiorców, takich jak liczba odsłon, czy czas przebywania na danej stronie.

Content

  • 1399 odsłon

Co to jest content? - Definicja

Content - w ten sposób określa się każdą zawartość na stronie internetowej, jaka zostaje umieszczona dla odbiorców. Contentem zatem mogą być zarówno treści (materiały tekstowe, artykuły), grafiki, zdjęcia, filmy itp.

Unikalność wszelkich publikacji jest bardzo ważna i kluczowa przy pozycjonowaniu. Jeśli niektóre strony internetowe decydują się na kopiowanie, to w przypadku wykrycia takiego zjawiska - nazywanego Duplicate Content - domena może zostać ukarana spadkami na listach wyszukiwań, albo całkowitym wykasowaniem z wyszukiwarki.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych

CMS

  • 1465 odsłon

Co to jest CMS? - Definicja

CMS to system zarządzania treścią (Content Management System), na którym w znacznym stopniu opierają się strony internetowe. Pozwala administratorom w uporządkowany sposób kontrolować zasobami, jakie zostały umieszczone na stronie, a także edytować w zasadzie wszystkie jej elementy. Panel admina w każdym CMS-ie jest zazwyczaj intuicyjny oraz prosty w obsłudze.

CMS jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza dla osób, które szybko pojmą obsługę serwisu, bez znajomości języków kodowania. Można dodawać, usuwać, edytować wszelkie treści i materiały multimedialne, w zależności od poziomu udzielonego dostępu.

Systemy zarządzania treścią dzielą się na trzy rodzaje - SaaS (usługa w chmurze), systemy Open Source (z dostępem do kodu źródłowego oraz plików na serwerze) i dedykowane/autorskie systemy CMS - te mogą być specjalnie dostosowane do konkretnych potrzeb.

Cloaking

  • 1124 odsłon

Co to jest cloaking? - Definicja

Cloaking to jedna z metod należących do grupy Black Hat SEO, czyli niezgodna z wytycznymi, wykazująca się brakiem etyki. Cloaking jest udostępnieniem robotowi Google materiałów różniących się od tych, które widzą użytkownicy strony internetowej. Jeśli mechanizmy wyszukiwarki wykryją taką praktykę, to dana witryna może zostać usunięta z indeksu.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

CDN

  • 1540 odsłon

Co to jest CDN? - Definicja

CDN - mechanizm w formie systemu, mający jak najszybciej dostarczyć dane do wielu odbiorców, posiadających nich dostęp. Rozwiązanie CDN (Content Delivery Network) ma na celu maksymalnie skrócić opóźnienia ładowania zawartości na stronie internetowej, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo, chociażby przed atakami DDoS.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

ccTLD

  • 1565 odsłon

Co to jest ccTLD? - Definicja

ccTLD to domena najwyższego poziomu w danym kraju, składająca się zawsze z dwóch liter powiązanych z danym państwem. W przypadku Polski, podstawową, zarezerwowaną domeną są te z końcówką PL. Prócz domen przyporządkowanych państwom, czyli terytoriach niezależnych, istnieją również adresy wyłącznie dla terenów zależnych, bądź autonomicznych, w tym Hongkongu (.hk), czy Antyli Holenderskich (.an).

Przeczytaj na naszym blogu: Co to jest domena internetowa?

Case study

  • 1087 odsłon

Co to jest case study? - Definicja

Case study to analiza w formie prezentacji, opierająca się na opisaniu przykładowego zdarzenia (np. obsługi zlecenia) od samego początku, do samego końca. To rodzaj przedstawienia możliwości pracy firmy i kompetencji, w celu zachęcenia do współpracy innych, a także edukowania na podstawie najlepszego przykładu. Case study to zobrazowanie osiągniętych efektów we współpracy z klientem, np. ze zlecenia rebrandingu firmy. Pokazuje się wówczas stan przed rozpoczęciem działań i efekty przebudowy marki.

Przeczytaj również na naszym blogu: Redesign - kiedy zrobić przebudowę strony internetowej?

Błąd 500

  • 1150 odsłon

Czym jest błąd 500 (500 Internal Server Error)? - Definicja

Błąd 500 to komunikat związany z błędem serwera, wynikającego z problemem wyświetlenia żądania. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być różne, a należą do nich m.in:

  • błąd w pliku .htaccess,
  • nieprawidłowe działanie skryptów na stronie internetowej,
  • zbyt dużo zapytań i przeciążenie serwera,
  • błędy w konfiguracji folderów na serwerze.

Błąd 404

  • 1400 odsłon

Co to jest błąd 404 (Error 404)? - Definicja

Błąd 404 to odpowiedź HTTP z kodem błędu, informującym o niemożności znalezienia przez serwer określonego materiału - strony internetowej. Błąd 404 wskazuje na połączenie z serwerem, ale pod danym URL nie ma treści. Komunikat ten zostaje wyświetlony nie tylko w przypadku braku witryny, ale również błędnie wpisanego adresu URL.

Broken links

  • 1102 odsłon

Czym są broken links? - Definicja

Broken links (martwe linki) - jak sama nazwa wskazuje, określane są tak odnośniki nie prowadzące internautę do linkowanej strony. Za tym mogą stać m.in.

  • odnośnik do niedziałającej witryny,
  • usunięta podstrona,
  • zmiana adresu URL,
  • brak przedłużenia domeny.

W przypadku martwego linku zostaje wyświetlony komunikat z błędem 404. Warto pamiętać, że każdy martwy link, a na pewno ich spora liczba, może wpłynąć na pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Trzeba zatem kontrolować ten proces i nie dopuszczać do zjawiska broken links, bo w przeciwnym wypadku algorytmy ocenią domenę jako niewiarygodną.

Breadcrumbs

  • 1159 odsłon

Co to jest breadcrumbs? - Definicja

Breadcrumbs to struktura nawigacji, która jest decydująca, czy dana strona internetowa lub aplikacja będzie dla odbiorcy użyteczna. Breadcrumbs jest rozpisaniem ścieżki dostępu, ułatwiającej poruszanie się po witrynie i możliwości cofnięcia swojego kroku, czyli do odwiedzonej już lokalizacji. Tzw. "okruszki chleba" są niejako oznaczeniem swojej drogi, jaką przeszedł użytkownik. Do elementów należących są np. przycisk "wstecz", czy też historia przeglądania oraz wydzielenie kategorii na stronie internetowej.

Przeczytaj również na naszym blogu: Paginacja stron internetowych - co to jest?

Bounce rate

  • 1521 odsłon

Co to jest bounce rate? - Definicja

Bounce rate - pod taką nazwą kryje się tzw. współczynnik odrzuceń, a więc procentowa statystyka, uwzględniająca użytkowników, którzy trafili na stronę internetową i nie wykonywali kolejnego ruchu, czyli zrezygnowali z dalszego przeglądania. Wskaźnik pokazuje, czy serwis jest wartościowy, czy też nie. Im współczynnik odrzuceń jest niższy, tym strony internetowe prawdopodobnie publikują bardzo dobry content, ciekawy dla odbiorców.

Przeczytaj również na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Bookmarking Sites

  • 1630 odsłon

Czym są Bookmarking Sites? - Definicja

Bookmarking Sites to serwisy społecznościowe, na których użytkownicy dzielą się interesującymi stronami internetowymi, materiałami video, zdjęciami oraz artykułami. Najczęściej materiały można oznaczyć tagami, aby inni użytkownicy dzięki konkretnym frazom mogli później znaleźć informacje na dany temat, czy wydarzenie. To także dobre źródło do pozyskiwania linków zewnętrznych, wpływających na SEO. Wśród najpopularniejszych portali z rodzaju Bookmarking Sites należą m.in. Reddit, Ttlink i GetPocket.

Blast

  • 1078 odsłon

Czym jest Blast? - Definicja

Blast to czynność nagłego i masowego publikowania linków na stronach internetowych o niskiej reputacji. Najczęściej odbywa się to na zasadzie automatycznego mechanizmu publikacji. Blast należy do grupy Black Hat SEO, czyli nieetycznych praktyk pozycjonowania serwisu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Black Hat SEO

  • 1100 odsłon

Co to jest Black Hat SEO? - Definicja

Black Hat SEO - zakres nieetycznych działań w sieci, mających poprawić pozycje strony internetowej w wyszukiwarce. Często struktura witryny polega na działaniach wyłącznie pod wyszukiwarkę, a nie pod użytkowników. Black Hat SEO to czynności wbrew wytycznym optymalizowania oraz pozycjonowania, dlatego efekt najczęściej jest krótkotrwały, do momentu przeanalizowania strony przez roboty Google. Do "nielegalnych" procesów należą m.in. system wymiany linków, kupowanie linków, kopiowanie treści, a także nadmiar słów kluczowych w opublikowanych tekstach. Nałożone później karne filtry mogą skutkować obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania, a nawet całkowitym wykasowaniem z indeksu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Bing Ads

  • 1133 odsłon

Co to jest Bing Ads? - Definicja

Bing Ads - platforma w wyszukiwarce Bing, w której możliwe jest przeprowadzenie kampanii reklamowej PPC. To podobny system do Google Ads, tylko oczywiście w innej wyszukiwarce. Optymalizowanie kampanii oparte jest na zachowaniach sztucznej inteligencji. W ramach swoich usług, Bing Ads proponuje w sieci reklamy tekstowe oraz reklamy dynamiczne, produktowe i inne. Statystycznie koszty reklam są mniejsze niż w Google, wynikające z wyraźnie mniejszej popularności wyszukiwarki i ograniczonego, globalnego zasięgu.

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.