Skip to main content
4 minut(y) czytania (713 słów)

Redesign - kiedy zrobić przebudowę strony internetowej?

redesign-przebudowa-strony-internetowej

Każda firma w końcu dochodzi do wniosku, że trzeba dokonać przebudowy strony internetowej. Ważne, by nie zdecydować się na to za późno, gdy serwis jest już daleko za konkurencją.

Nic nie jest stałe. Zmieniające się style, trendy, techniki i preferencje internautów - wszystkie te czynniki wpływają na kwestie pozycji w wyszukiwarce. "Żywotność" każdej strony internetowej ocenia się na 3-5 lat, dlatego jeśli firmowa witryna jest na granicy tego okresu, warto zastanowić się nad zmianami.


Redesign strony internetowej - kiedy zrobić?

Redesign strony internetowej jest procesem, który pochłania sporo czasu, a głównie jest to zależne od ilości danych, jakie trzeba przenieść na nową witrynę i ogólnego zakresu prac. Jeżeli Twój biznes ma się rozwijać, to także i w sieci potrzebne jest systematyczne działanie. Jakie mogą być główne argumenty przemawiające za tym, by dokonać przemian?

  • zbudowanie bardziej nowoczesnej strony internetowej,
  • dostosowanie serwisu internetowego do potrzeb użytkowników (UX - User Experience),
  • dostosowanie wszystkich elementów witryny do brandingu firmy i strategii marketingowej,
  • wyeliminowanie funkcjonalności i błędów, które kolidują z optymalizacją strony internetowej, czyli standardów Google.

Przebudowa strony internetowej

Jeśli padła już decyzja o przebudowie strony internetowej, trzeba opracować plan działań, potrzeb oraz wymagań i rozpocząć współpracę z agencją tworzącą witryny internetowe.

Podstawowym punktem jest świadomość faktu, że firmowa wizytówka w sieci ma być nie dla właścicieli, a dla klientów. To bardzo często popełniany błąd, kiedy to firma skupia się na własnych odczuciach oraz wyobrażeniach i nie bierze pod uwagę tego, co faktycznie chcieliby zobaczyć klienci, aby zachęcić ich do skorzystania z usług, czy kupna produktów. Serwis ma w jak największym stopniu być zbieżny z oczekiwaniami grupy docelowej, do której jest kierowana oferta. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, ciężko będzie zwiększyć zasięgi i zdobywać nowych kontrahentów. Liczy się przede wszystkim użytkownik serwisu, czyli potencjalny klient. Oczywistym jest też, że nie zawsze firma może mieć pełnię wiedzy na temat potrzeb odbiorców. W jaki sposób zatem działać?

Wówczas sprawę należy rozwiązać przeprowadzając Audyt UX, czyli analizę opinii, uwag i zachowań dotychczasowych klientów, względem starej witryny internetowej. Jeżeli konwersja była na minimalnym poziomie, to zapewne trzeba bardzo dużo poprawić w zakresie nie tylko estetyki, ale i publikowania materiałów, czy też obsługi klienta. Dogłębne badania wskażą szereg czynników, których korekta może zostać pozytywnie oceniona przez odbiorców. Będzie to znak, że firma skutecznie kroczy drogą ku najwyższemu standardowi.

Zwiększenie konwersji powinno być dla właścicieli firmy celem nadrzędnym, jeśli mają zamiar zbudować serwis internetowy. Za tym kryje się nie tylko większa liczba unikalnych użytkowników, ale później też zwiększenie liczby sprzedanych produktów, więcej klientów w biurze lub stacjonarnym punkcie sklepu, czy też budowanie reputacji poprzez regularne prowadzenie firmowego bloga. Wszystko to sprowadza się do zysków w różnej formie - wizerunkowej oraz finansowej.

Jednym z podstawowych czynników, jakie są konieczne przy przebudowie strony internetowej, to jej responsywność. Jeżeli stara wersja witryny nie była dostosowana do urządzeń mobilnych (telefony komórkowe, tablety itp.), to jest wielce prawdopodobne, że materiały wyświetlały się na tyle nieintuicyjnie, że zniechęcały potencjalnych klientów do ich przeglądania. Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach ogromna grupa osób przegląda strony internetowe nie tylko na laptopach, czy komputerach stacjonarnych, dlatego priorytetem każdej firmy jest wdrożenie wszystkich możliwych funkcjonalności. Już bardzo długi czas nie ma przełożenia sławne powiedzenie: "Jeżeli ktoś chce coś kupić, to i tak to zrobi". Owszem, zrobi, ale niestety u bardziej elastycznej konkurencji. Interfejs, szybki kontakt i możliwość zrobienia zakupów musi być jak najprostsze.

Optymalizowanie i pozycjonowanie

Aby skutecznie walczyć z konkurencją o klienta, ważnym czynnikiem jest również odpowiednie zoptymalizowanie strony, które pozwoli na skuteczne pozycjonowanie się w wyszukiwarce. W poprawnym odbiorze serwisu pod kątem SEO, swoje znaczenie mają np. odpowiednia budowa nagłówków, intuicyjne menu, struktury linków, meta tytuły, meta opisy i wartościowe treści na wszystkich podstronach. Każdy z elementów jest w stanie wpłynąć na to, że witryna będzie bardziej widoczna, aniżeli innych firm z Twojej branży.

Przebudowa strony internetowej - podsumowanie

Redesign i przebudowa firmowej strony internetowej oczywiście jest związana z czasem. Obowiązkiem jest dopieszczenie wszystkich szczegółów i stworzenie odpowiedniego planu działania, aby nie przegapić któregoś z istotnych punktów. To właśnie ogrom pracy często jest głównym powodem tego, że przedsiębiorcy ciągle odkładają tę sprawę na półkę, mimo że są świadomi braków w biznesowym wizerunku. Przekładanie decyzji może jednak tylko pogorszyć sprawę, więc jeśli obecna witryna nie pomaga użytkownikom, warto już teraz przebudować swoją stronę internetową.

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

 

 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
sobota, 20 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.