Co to jest landing page?

landing-page-strona-docelowa

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.


Zawartość landing page

Jak zatem wyglądają takie strony internetowe? Przede wszystkim struktura i zawartość ma zostać tak zaprezentowana, aby zupełnie anonimowy odbiorca w ciągu kilku chwil zamienił się w potencjalnego klienta, czyli podał swoje dane kontaktowe (adres email, numer telefonu), a także ewentualnie doprecyzował swoją lokalizację, płeć, wykształcenie, zainteresowania, wiek itp.

Zazwyczaj witryna przyjmuje formę ankiety, formularza, czy też rejestracji , a więc pól do wypełnienia przez odwiedzającego. Drugą kwestią jest dodanie informacji np. o produkcie, usłudze czy wydarzeniu i nakłonieniu do wysłania zapytania. Nie trzeba oczywiście wspominać o tym, że sama szata graficzna powinna być estetyczna dla oka. Trzeba zrobić wszystko, aby zachęcić użytkownika do działania. Za przykład posłużyć może chociażby portal Booking - join.booking.com.

Na stronie typu landing page ważne jest zatem chwytliwe hasło, które zachęci do przeglądania całej zawartości i skorzystania z usług. Mówiąc o zawartości, konieczny jest dobrej jakości content. Treści muszą bowiem skutecznie przekonać potencjalnego klienta, że skorzystanie z produktu, czy pójście na dane wydarzenie, będzie wartością dodaną. W materiałach wymagane jest zatem przedstawienie korzyści i wezwanie do działania, czyli call to action. Warto również pomyśleć o jakiejś dodatkowej zachęcie, typu rabat na usługi, czy darmowy dostęp do materiałów szkoleniowych, albo ebooków. Szansa na pozyskanie leadów staje się wówczas jeszcze większa.

Landing page jest typem witryny, która może przynieść wiele plusów w promocji firmy, marki, czy konkretnych usług lub produktów. Dobrze zbudowana stanowi świetne narzędzie marketingowe.


Elementy landing page

  • Chwytliwe nagłówki

W naszych tekstach wspominaliśmy już wcześniej, że tytuły, nagłówki oraz hasła powinny być na tyle kreatywne, żeby użytkownicy nie zatrzymali się na przeczytaniu tylko wstępu, a zapoznali się z całą wiadomością. Nierzadko zdarza się bowiem, że potencjalny klient zobaczył fatalnie dobrany tytuł i zrezygnował z dalszego przeglądania witryny, nawet jeśli na niej byłyby umieszczone wartościowe oraz merytoryczne materiały.

  • Wartościowy content

Podobnie jak nagłówek - również i sama treść (content) musi być odpowiednio skonstruowaną wartością dodaną dla odwiedzającego. Materiały na stronie - zaczynając od zwykłych tekstów, a kończąc na zdjęciach, filmach czy infografikach - w każdym szczególe powinny prezentować najwyższy poziom.

  • Korzyści

Landing page jest również miejscem, gdzie w widocznym punkcie strony umieszczone mogą zostać pozytywne oceny, komentarze i recenzje przedstawianych usług, czy produktów, które są szansą i zachętą do zdobycia kolejnego, nowego kontrahenta.

  • Call to action

CTA - a więc wezwanie użytkownika do działania - to decydujący element strony z punktu widzenia zarówno sprzedającego, jak i kupującego. To w tym momencie mogą ważyć się losy pozyskania, bądź stracenia ewentualnego klienta. Call to action ma bowiem wskazać odwiedzającemu, co należy zrobić z obejrzaną propozycją, czyli zachęcić do podjęcia konkretnej decyzji - np. kupna biletu, produktu, rejestracji, pozostawienia danych kontaktowych itp.

  • Bonus

Przy sektorze Call to action coraz częstszym zabiegiem jest jeszcze "podkręcenie" propozycji i zapewnienie, że np. za rejestrację, czy pozostawienie danych do kontaktu, zainteresowany otrzyma coś w zamian - kod rabatowy na inne produkty, upominek, zniżkę na podaną usługę i inne. Wszystko po to, aby doszło do tzw. pozyskania leada, czyli informacji potencjalnie zainteresowanego.


Dlaczego warto tworzyć landing page?

  • proste rozwiązanie, nakierowane na pozyskiwanie danych i powiększanie bazy potencjalnych klientów,
  • analiza grupy docelowej,
  • kolejne narzędzie promocji biznesu,
  • bezpośrednie nakierowane odbiorców na ważny produkt lub usługę,
  • możliwość personalizowania oferty.

Landing page - podsumowanie

Należy pamiętać, że serwis typu landing page nie powinien stanowić głównego elementu działalności firmy w sieci, a jedynie być dodatkiem do strony firmowej i promocją jednego z produktów, czy też grupy usług. To jeden z wielu narzędzi marketingowych, służących do prezentacji swojej oferty, mogący skupiać jakąś wybraną grupę docelową i generować konkretny cel, czyli m.in. zwiększenie sprzedaży poprzez dedykowaną wizytówkę.

Strona firmowa powinna promować zakres działań firmy w całej rozciągłości, natomiast landing page skupia się na określonym obszarze i wycinku Twojego biznesu, w którym zamierzasz osiągnąć zdecydowanie większe zyski niż dotychczas.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP