Wymagania względem projektowania stron internetowych i ich dostosowania do urządzeń mobilnych cały czas rosną.
Dzisiaj na wielu witrynach większość ruchu stanowią użytkownicy, którzy przeglądają informacje poprzez smartfony. Niestety, nie wszyscy jednak radzą sobie z takim zapotrzebowaniem - strony ładują się wolno, lub też sama nawigacja jest zbyt obciążona niepotrzebnymi danymi. Wydajność takiej lokalizacji wpływa również na jej gorsze pozycjonowanie. Co ciekawe, często problem dotyczy nie tylko starych serwisów, ale i tych nowych.
Accelerated Mobile Pages (AMP) to wprowadzony standard kodowania, bezpośrednio dotyczący urządzeń mobilnych.
Użycie tej techniki pozwala błyskawicznie renderować strony internetowe ze statycznymi materiałami, umożliwiając przy tym dopasowanie całości do otrzymanych warunków technicznych, czyli rozmiaru ekranu urządzenia. Prawidłowe działanie według standardów AMP, pozwala użytkownikom swobodne przeglądanie witryny, niezależnie od posiadanego sprzętu (komputera stacjonarnego, laptopa, telefonu komórkowego, tabletu itp.).
Z roku na rok dostęp do nielimitowanego internetu w urządzeniach mobilnych stawał się coraz szerszy, co zwiększało procent udziału użytkowników w sieci właśnie m.in. na smartfonach. Strony internetowe były jednak budowane pod kątem laptopów oraz komputerów stacjonarnych, co z czasem zwiększało parametry odrzuceń i ogólna frustrację użytkowników, z powodu braku dostępności do wszystkich materiałów opublikowanych na danej witrynie. AMP ma zmienić ten system, zwiększyć kompatybilność i spełnić oczekiwania odwiedzających.
Przyspieszenie funkcjonowania serwisów internetowych polega na zapamiętywaniu podstrony w cache Google, stąd też jest pomocne wyłącznie w przypadku statystycznych stron. Aby korzystać z technologii Accelerated Mobile Pages trzeba przejść weryfikację witryny w Google Search Console i oczywiście działać zgodnie z wszelkimi wytycznymi Google, związanymi z AMP.
Google informowało, że AMP nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak analizując temat głębiej - nie do końca tak jest. Samo przyspieszenie ładowania się strony internetowej jest już wskaźnikiem, dzięki któremu algorytmy wyszukiwarki spoglądają na daną stronę łagodniejszym okiem, dlatego efekty tej techniki będą wartością dodaną również w wynikach wyszukiwania. Inną kwestią jest możliwość wyświetlania artykułów w kategorii Google News, co też może przynieść dodatkowych klientów.
Jestem specjalistą od wizerunku w internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem, jakie aspekty są ważne, aby wypromować biznes w sieci. Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz do nas.
Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP
Komentarze