Skip to main content

HTTP

Co to jest HTTP? - Definicja

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) to protokół występujący przed adresem strony internetowej. Zazwyczaj zwykli użytkownicy go nie zauważają, bo choć nie trzeba go wpisywać, to pojawia się automatycznie. Protokół ten informuje, w jaki sposób materiały w witrynie są publikowane i jako odczytuje je serwer. HTTP jest starszym rodzajem protokołu. Obecnie większość powinna stosować go z certyfikatem bezpieczeństwa SSL (widoczny jest wówczas jako HTTPS).

HTML

Co to jest HTML? - Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to znacznikowy język hipertekstowy, w którym tworzy się struktury oraz zawartość strony internetowej.

HTML jest zestawem tagów, w obrębie których zarządza się wyglądem witryny oraz jej technicznymi aspektami. Przy ich użyciu jest możliwa chociażby zmiana tła, edycja tekstu, czy opublikowanie grafiki. Wśród takich znaczników znajdują się dobrze znane przy pozycjonowaniu nagłówki od H1 do H6, które w kodzie funkcjonują jako znaczniki otwarcia (<h1>) i zamknięcia (</h1>). Pomiędzy nimi umieszcza się treść nagłówka.

Dodatkowo do znaczników przypisywane są grupy atrybutów, jako kolejne elementy danej części witryny.

Znaczniki ważne dla pozycjonowania

  • pogrubienie tekstu - <b></b>,
  • większe znaczenie tekstu (podobnie do pogrubienia) - <strong></strong> oraz <em></em>,
  • pochylenie tekstu - <i></I>,
  • odstęp - <br> (bez zamknięcia),
  • pozioma linia - <hr> (zamknięcie nie jest konieczne).

Przeczytaj również na naszym blogu: Nagłówki na stronie internetowej

Hosting SEO

Co to jest hosting SEO? - Definicja

Hosting SEO - hostingiem SEO można określić jeden z typów hostingu stron internetowych, w którym bardzo ważnym aspektem jest prędkość ładowania witryn oraz wielkości dostępnego serwera.

W ofertach na hosting SEO zwraca się baczną uwagę na kilka rzeczy, które mogą się nieco różnić od typowego, najpopularniejszego rodzaju hostingów. Przede wszystkim klient ma dostęp do wielu adresów IP, z jakich może publikować swoje strony internetowe. Przydaje się chociażby do budowania zapleczowych stron, wspomagających pozycjonowanie głównej domeny.

Podobnie jak przy tradycyjnym hostingu, tak i hosting SEO dzieli się na trzy rodzaje ofert: serwery dedykowane, serwery współdzielone, a także wirtualne serwery prywatne (VPS).

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Czy wybór serwera pływa na SEO?

Hosting

Co to jest hosting? - Definicja

Hosting to wybór miejsca na dysku u określonego dostawcy usług serwerowych. Małe, niebiznesowe strony internetowe zazwyczaj zaczynają funkcjonowanie od darmowych hostingów, jednak te posiadają swoje ograniczenia. Firmowe strony internetowe muszą już zdecydowanie postawić na płatne rozwiązania, dzięki którym zwiększa się bezpieczeństwo danych, jak i zakres możliwości.

Przeczytaj także u nas na blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Home Page

Czym jest Home Page? - Definicja

Home Page - w polskim języku jest to po prostu "strona startowa". Takową użytkownik wybiera jeśli chce, aby wyświetlała się bezpośrednio po uruchomienia przeglądarki jako pierwsza. Najczęściej internauci zapisują albo wyszukiwarkę internetową Google, albo ulubiony serwis informacyjny.

Hilltop

Czym jest Hilltop? - Definicja

Hilltop to jeden z rodzajów algorytmów w wyszukiwarce Google, którego największe znaczenie miało na początku XX wieku. Algorytm ten oceniał witryny pod kątem jakości oraz publikowanego contentu.

Zobacz również u nas na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Hidden text

Co to jest Hidden text? - Definicja

Hidden text to technika należąca do nieetycznych form pozycjonowania stron internetowych (Black Hat SEO). Polega na ukrywaniu treści w kodzie serwisu, które mogą być widoczne dla robotów sieciowych (crawlerów), ale nie dla użytkowników. Często w takiej sytuacji są umieszczane w nadmiernej liczbie słowa kluczowe i linki. Ukrywanie tekstu odbywa się m.in. poprzez zmiany koloru czcionki (wtopienie w tło), umieszczenie tekstu za opublikowanymi zdjęciami i grafikami, lub poza granicami ekranu odbiorcy, modyfikacje CSS, mikroskopijnych rozmiarów czcionki (font), czy też wspomaganie się maksymalną przezroczystością na stronie.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Googlebot

Co to jest Googlebot? - Definicja

Googlebot to robot internetowy - przeglądający, analizujący i zapisujący wszelkie dane dotyczące działania stron internetowych. One decydują o kształcie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Google Search Console

Czym jest Google Search Console? - Definicja

Google Search Console to narzędzie Google dla administratorów stron internetowych, celem analizy funkcjonowania serwisu pod kątem technicznym, a także sprawdzenia ruchu w witrynie, poprzez szczegółowe monitorowanie słów kluczowych, na których pojawia się strona w wyszukiwarce Google. GSC umożliwia monitorowanie wielu serwisów jednocześnie. Pozwala również uzyskać informacje na temat źródeł pochodzenia ruchu, w tym linki zewnętrzne prowadzące do swojego adresu oraz bieżące kontrolowanie takich zagadnień jak widoczność w wyszukiwarce, problemy z bezpieczeństwem, stan indeksowania i inne techniczne kwestie. To również w tym miejscu pojawi się komunikat o ewentualnym nadaniu filtrów ręcznych przez pracowników Google.

Google Adsense

Co to jest Google Adsense? - Definicja

Google Adsense to system reklamowy, który pozwala zarabiać na wyświetlanych reklamach kontekstowych - typu banner, materiał video, czy też reklama tekstowa. Platforma umożliwia dostosowanie reklam pod konkretny typ odbiorcy, zgodnie z jego zainteresowaniami i tym, co przegląda w sieci. Przykładowo - jeżeli internauta jest fanem sprzętu komputerowego - to na różnych stronach, które uczestniczą w programie Adsense, będą wyświetlały mu się oferty firm komputerowych.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Google Ads

Co to jest Google Ads? - Definicja

Google Ads jest systemem reklamowym w wyszukiwarce Google, funkcjonującym na zasadzie płatnych linków, jako dodatek do wyników wyszukiwania. Wcześniej platforma promowania działała przez 18 lat - od 2000 roku - pod nazwą Google AdWords. Linki sponsorowane są oznaczone jako "Reklama". Sama publikacja materiału reklamowego - odnośnikami i treścią - nie wiąże się z opłatami. Właściciel reklamy płaci dopiero w momencie każdego kliknięcia odbiorcy w reklamę. Reklamy można tworzyć zarówno pod kątem fraz kluczowych, jak i nazw własnych, ponadto dokładnie je personalizując - od lokalizacji, poprzez typ odbiorcy itd.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Google Moja Firma

Co to jest Google Moja Firma? - Definicja

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem i usługą, dzięki której firma może budować swój wizerunek i promować w wyszukiwarce Google. W tym miejscu istnieje opcja opublikowania swojej wizytówki przy wynikach wyszukiwania, podając m.in. dane kontaktowe, rodzaj usług, porady, zakres działalności itp. Przy stworzonej w Google Moja Firma wizytówce jest również możliwość wystawienia oceny przez klientów. Dodatkowo pod adresem business.google.com można stworzyć podstawową stronę informacyjną, będąca pewnym zapleczem i uzupełnieniem wizytówki Google.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak dodać firmę do Google?

Google Analytics

Co to jest Google Analytics? - Definicja

Google Analytics to narzędzie należące do grupy Google, dzięki któremu można uzyskać dokładne statystyki dotyczące swojej strony internetowej. GA śledzi i zbiera informacje na temat użytkowników, z podziałem na przeróżne wskaźniki, od czasu, poprzez odbiorców, aż po źródło pozyskania odbiorcy. Narzędzie działa po uprzednim, poprawnym zaimplementowaniu skryptu w kodzie witryny.

Geolokalizacja

Co to jest geolokalizacja? - Definicja

Geolokalizacja to technika pozwalająca namierzenie lokalizacji komputera lub urządzenia mobilnego użytkownika, korzystającego z sieci internetowej dzięki adresowi IP, albo też sygnałowi GPS. Uzyskane informacje mogą służyć nie tylko do samego namierzenia internauty, ale też jest to ważny aspekt reklamowy. Dzięki temu w danym regionie można wyświetlić dedykowane reklamy, a samo geotargetowanie ma duży wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, jeśli firma ma zamiar pozyskiwać klientów z wybranej lokalizacji.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

GTMetrix

Czym jest GTMetrix? - Definicja

GTMetrix - jeden z kilku narzędzi mierzących wydajność działania strony internetowej. GTMetrix jest w darmowej wersji, pracuje w zgodzie z wytycznymi m.in. Google Page Speed i dokonuje analizy, czy front-end serwisu jest poprawnie zbudowany. Optymalizacja witryny to ważny aspekt odbioru przez użytkowników i pozycji w wyszukiwarce.

Przeczytaj też na naszym blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

gTLD (Generic top-level domain)

Co to jest gTLD (Generic top-level domain)? - Definicja

gTLD to domena funkcjonalna, należąca do grupy domen najwyższego poziomu, wśród których znajdziemy także domeny krajowe. Domeny funkcjonalne zazwyczaj informują o tematyce danej strony internetowej. Wśród tego typu adresów znajdziemy m.in. domeny .com, .org, .info itd.

Przeczytaj także u nas na blogu: Co to jest domena internetowa?

GTIN (Global Trade Item Number)

Co to jest GTIN (Global Trade Item Number)? - Definicja

GTIN to jeden z elementów, jaki musi się znaleźć w pliku produktowym (feedzie produktowym). Google bowiem wymaga przypisania numeru GTIN dla konkretnej firmy, czyli mówiąc jaśniej - jest to unikalny identyfikator, który posiada każdy producent. Numery jednostek handlowych nie są jednolite i różnią się w zależności od lokalizacji.

Zobacz również na blogu: Jak promować sklep internetowy?

GSP (Gmail Sponsored Promotion)

Co to jest GSP (Gmail Sponsored Promotion)? - Definicja

GSP to format reklam, które są widoczne na stronie poczty Gmail. Ma możliwość publikowania spersonalizowanej reklamy pod danego odbiorcę. Właściciel reklamy płaci zazwyczaj za wykonany ruch - czyli kliknięcie w wiadomość promocyjną.

Przeczytaj również na blogu: Konwersja - co to jest?

Google Trends

Co to jest Google Trends? - Definicja

Google Trends to specjalnie narzędzie, dzięki któremu można przeanalizować preferencje użytkowników w kontekście zainteresowania konkretnymi frazami, włącznie z ich sezonowością, lokalizacją, czasem występowania, czy branżą. Analiza informacji z Google Trends pozwala oszacować i wyznaczyć cele dotyczące pozycjonowania i określenia grup docelowych. Jest jednym z podstawowych narzędzi, służących do zorganizowanej promocji firmy.

Przeczytaj również na blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Google Tag Manager

Czym jest Google Tag Manager? - Definicja

Google Tag Manager to biznesowe narzędzie, które współpracuje z innymi usługami Google. Najpopularniejszą formą jego wykorzystania jest Google Analytics, które analizuje statystyki i ruch użytkowników na stronie internetowej.

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.