Co to jest wyszukiwarka internetowa? - Definicja
Zobacz również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?
Zobacz również na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?
Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?
Przeczytaj również na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej
White Hat SEO to działania polegające na optymalizacji funkcjonowania strony internetowej oraz jej pozycjonowania w wyszukiwarce, będące w zgodzie z ogólnie przyjętymi standardami i wytycznymi Google.
Za takie ruchy uważa się te, które są przyjazne z punktu widzenia odbioru użytkowników, jak i robotów Google. Rzetelna praca może przynieść skutek w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Za nieetyczne procesy, np. spamowanie itp., można otrzymać kary, które równają się ze spadkiem miejsc w wyszukiwarce (Black Hat SEO).
UX to zakres preferencji upodobań, zachowań, reakcji, emocji, czy wrażeń, które wynikają podczas użytkowania przez odbiorców (internautów) aplikacji mobilnych, stron internetowych, sklepów internetowych, zakupu produktów i wielu innych. Są to swego rodzaju wymagania, jakie trzeba spełnić, aby dany projekt internetowy był w pełni kompatybilny z tym, czego oczekują użytkownicy. Dotyczy to zarówno kwestii estetycznych (wizualnych), jak i technicznych. Działania, które nie będą szły z tym w parze, mogą skutkować znacznie mniejszą konwersją, a także negatywnie wpływać na roboty Google.
Zobacz również na naszym blogu: Jak pozyskiwać opinie klientów?
Thin Content - są to materiały (treści) niskiej jakości, zawierające błędy gramatyczne, ortograficzne i merytoryczne. Takie materiały bardzo ciężko się przegląda, są zatem nieatrakcyjne dla odbiorcy. W grupie thin content w ten sposób określa się też treści, w których umieszczona jest niezliczona liczba słów kluczowych, które przez Google mogą zostać oznaczone jako spam i działania Black Hat SEO, skutkujące obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.
Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje
Trust Rank - nazwa algorytmu, który przede wszystkim ocenia strony internetowe pod kątem ich jakości. Trust Rank opiera się na analizie opublikowanych treści, ich unikalności, a także m.in. grupy linków przychodzących i wychodzących. Generalnie sama ocena nie wpływa bezpośrednio na miejsca w wyszukiwarce, jednak pozwala ocenić odbiorcom wartość witryny pod kątem jej użyteczności.
Twitter to jeden z największych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Charakteryzuje się ograniczonym sposobem publikowania wpisów (do 280 znaków), co w pewnym stopniu hamuje także spam. Do wpisów (tzw. ćwierkania) można dołączyć zdjęcia, albo filmy. Na tym portalu w bardzo szerokim zakresie używa się również hashtagów.
Sprawdź na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej
Ślepota banerowa to znane zjawisko, jakim jest unikanie oglądania reklam przez użytkowników stron internetowych. Przed laty, jeszcze w czasach początkowego wzrostu znaczenia reklam w sieci, bannery były przeróżnej wielkości i kolorystyki, nierzadko intensywnej. Wielu użytkowników przyzwyczaiło się do takiej formy promocji firm w sieci, przez co z czasem przestali na to zwracać uwagę.
Ignorowanie takich materiałów wynika m.in. z nieinteresującej ich tematyki, często niedostosowanej do danej witryny, albo też zwyczajnie irytującej formy. Innym z powodów ślepoty banerowej jest nachalność i problemy z wyłączeniem reklam, co poskutkowało także powstaniem programów blokujących tego rodzaju elementy.
Zobacz również na blogu: Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?
Snippet to wyróżniony w wynikach wyszukiwarki Google opis danej strony. W podstawie prezentuje krótki opis oraz tytuł witryny. W wersji rozszerzonej (Rich Snippet) dany element zajmuje więcej miejsca, dzięki temu zwiększa się też szansa na konwersję. Rich Snippet może bowiem publikować ceny, opinie, dostępność towaru, czy oceny. Publikacja elementu "snippet" w wyszukiwarce możliwe jest po odpowiednim wdrożeniu danych strukturalnych na stronie internetowej.
Przeczytaj też na naszym blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?
Średni CPC to inaczej średni koszt kliknięcia w reklamę podczas kampanii w Google Ads. Oblicza się go na podstawie ogólnego kosztu przeprowadzonej promocji w wyszukiwarce i ogólnej liczby kliknięć w reklamę. Przykładowo - jeśli mieliśmy dwa kliknięcia w reklamę, z kosztami rzędu 1,50 zł oraz 1,60 zł, to średni CPC wyniósł 1,55 zł.
Przeczytaj również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?
Strona wyjścia - w ten sposób określa się podstronę, na której dany użytkownik wykonał swój ostatni ruch, po czym opuścił całą stronę internetową. Takie informacje można uzyskać w Google Analytics.
Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?
Strona wejścia - w ten sposób określa się adres strony, na którą w pierwszej kolejności trafił dany użytkownik. Może to być zarówno strona główna, jak i któraś z podstron serwisu, czy sklepu. Takie dane mogą posłużyć jako impuls do lepszego pozycjonowania konkretnych adresów URL, bądź powiązanych fraz kluczowych, jeśli zapewniają największe zainteresowanie. Szczegółowe statystyki stron wejścia dostępne są w Google Analytics.
Przeczytaj również na blogu: Ile trwa pozycjonowanie?
Subdomena to część domeny głównej, której adres jest poprzedzony kropką, np. BLOG.dowolnastrona.pl. Subdomeny są często wykorzystywane do tworzenia dodatkowych witryn, będących uzupełnieniem tej głównej - jako osobne działy.
Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?
SWL to tzw. Systemy Wymiany Linków. Najczęściej funkcjonują jako płatne lub bezpłatne katalogi z odnośnikami do stron oraz zautomatyzowane mechanizmy publikujące URL, w różnych miejscach w sieci. SWL nie jest bezpiecznym rozwiązaniem pozycjonowania, ze względu na bardzo dużą liczbę witryn niskiej jakości.
Przeczytaj także na blogu: Pozycjonowanie strony internetowej
SSL - służący do szyfrowania danych protokół sieciowy. Jest przyjęty jako podstawowy element bezpieczeństwa działania witryn, w tym przechowywania wrażliwych informacji. Początkowo SSL stosowano w miejscach, gdzie wymagane jest podane np. danych osobowych, jednak obecnie stosuje się go w większości serwisów. Certyfikat bezpieczeństwa jest jednym kluczowych składowych do odpowiedniej oceny przez roboty Google i wysokich wyników w wyszukiwarce. SSL można poznać pod widocznej kłódce obok adresu w przeglądarce internetowej.
Przeczytaj również na blogu: Czy wybór serwera wpływa na SEO?
SERP to każda ze stron wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Za SERP'y uważa się każdy adres, jaki pojawi się w wyszukiwarce, niezależnie od pozycji i numeru strony. Na SERP'y składają się zarówno wyniki organiczne, jak i płatne reklamy, w postaci adresu URL, tytułu strony, opisu, a także ewentualnych innych danych strukturalnych.
Zobacz również na naszym blogu: Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?
SEO to zakres działań, umożliwiających promocję strony internetowej, do których zalicza się optymalizację wewnątrz witryny, a także pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jedno i drugie zagadnienie musi ze sobą współgrać, aby algorytmy wyszukiwarki mogły wysoko ocenić dany adres.
Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej