Przejdź do głównej treści

Long Tail

Co to jest Long Tail? - Definicja

Long Tail to składające się z wielu słów frazy kluczowe, czyli tzw. długi ogon. Dłuższe zapytania mają zazwyczaj zdecydowanie mniejszą liczbę wyszukiwań, aniżeli ogólne frazy, jednak charakteryzujące się wyraźnie większym efektem, tj. konwersją, bowiem trafiają do bardziej zdecydowanych odbiorców.

Przeczytaj także na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Link farm

Co to jest link farm? - Definicja

Link farm to tzw. farma linków, czyli grupa składająca się z co najmniej kilku stron internetowych, które wzajemnie do siebie linkują. Tego typu zjawiska zazwyczaj funkcjonują automatycznie i należą do jednego właściciela. Celem wzajemnego linkowania jest zwiększenie reputacji i popularności witryn, jednak stoi to w sprzeczności z wytycznymi poprawnego pozycjonowania. Kwalifikuje się to do procesu Black Hat SEO, za które można otrzymać kary od robotów wyszukiwarki oraz ręcznie od samych pracowników Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Landing page

Co to jest landing page? - Definicja

Landing Page to strona docelowa, mająca za zadanie zwiększyć zasięgi i konwersję konkretnego produktu, wydarzenia, bądź usługi. Na tego typu witrynę zazwyczaj trafia się z reklamy, newslettera, czy też reklamowej wiadomości e-mail. Landing Page najczęściej jest jednym z elementów kampanii reklamowej danej firmy, mającej na celu przekonać klienta do kontaktu oraz zakupu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest landing page?

Końcowy adres URL

Czym jest końcowy adres URL? - Definicja

Końcowy adres URL to pełny adres podstrony, na którą wejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę. URL powinien być nawiązaniem do tematyki treści, również ze słowami kluczowymi, jeśli reklama jest w wyszukiwarce.

Wiarygodność wśród odbiorców można budować jedyne poprzez przekazywanie jasnych, czytelnych komunikatów, w tym konkretnych adresów stron.

Sprawdź także na naszym blogu: Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Katalog stron

Co to jest katalog stron? - Definicja

Katalog stron to serwis internetowy, który zajmuje się publikowaniem ogromnej liczby adresów stron internetowych, podzielonych w zależności od branży. W katalogach najczęściej pojawiają się podstawowe informacje dotyczące firm, włącznie z adresem URL. Tego typu miejsca są wykorzystywane przede wszystkim pod działania pozycjonowania.

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Kanibalizacja słów kluczowych

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? - Definicja

Kanibalizacja słów kluczowych - jak już sama nazwa wskazuje, jest to negatywne zjawisko związane z funkcjonowaniem strony internetowej. Tak można określić efekt publikacji co najmniej dwóch podstron wewnątrz serwisu, na których pojawi się treść o podobnej tematyce, a dokładniej - wykorzystujące takie same słowa kluczowe. Każda z podstron rywalizuje zatem o jak najlepsze miejsce w wyszukiwarce Google. Kanibalizację słów kluczowych można zauważyć na żywym przykładzie, jeśli jednego dnia na daną frazę pojawi jeden artykuł z domeny, a za kilkanaście godzin w tym miejscu Google opublikuje inny tekst. Nie zawsze jest możliwość dokładniejszego wyboru fraz kluczowych, ale zaleca się to zrobić, aby zminimalizować skutki kanibalizmu słów.

Przeczytaj również obszerny artykuł na naszym blogu: Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Katalogowanie

Co to jest katalogowanie? - Definicja

Katalogowanie - w temacie SEO jest to czynność dodawania strony internetowej do wielu katalogów, które zwiększają liczbę linków przychodzących. Podczas katalogowania konieczne jest tworzenie unikatowych opisów o firmie, czy innej działalności, włącznie z tytułami lub nagłówkami. Wskazana jest również selekcja katalogów i wybór tych najbardziej wartościowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Kampania reklamowa

Czym jest kampania reklamowa? - Definicja

Kampania reklamowa to zakres czynności promujących produkt, usługę, lub całą firmę na wielu płaszczyznach. Wybór grupy docelowej może być uzależniony od płci, wieku odbiorców, lokalizacji, zainteresowań, języka itp.

Najbardziej popularna forma promocji marki pod nazwą "kampania reklamowa" kojarzy się z Google Ads, a więc z reklamą w wyszukiwarce.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

KPI

Co to jest KPI? - Definicja

KPI to wskaźnik efektywności, ustalony przed wdrożeniem określonych działań, aby później móc ocenić, czy cel został osiągnięty. KPI jest obecne na wielu obszarach biznesowych - od finansowych, poprzez marketingowe, czy organizacyjne.

Dzięki KPI firmy są w stanie przeanalizować to, czy idą dobrą drogą i czy dane czynności spełniają swoją rolę. Przy pozycjonowaniu strony internetowej wskaźnikami KPI mogą być kliknięcia, wyświetlenia, czy ogólna konwersja, lub osiągnięcia odpowiedniego poziomu na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Konwersja

Co to jest konwersja? - Definicja

Konwersja - w ten sposób określa się dokonanie przez użytkownika pożądanej czynności, jaką wyróżnił właściciel komunikatu. Wśród takich ruchów można wymienić np. wypełnienie formularza na stronie internetowej, kliknięcie w reklamę w Google Ads lub w innym miejscu w sieci, dokonanie zakupu w sklepie internetowym, pobranie poradnika, zapisanie się do newslettera itp. Taki wskaźnik można brać pod uwagę w każdej internetowej działalności - od bloga, poprzez stronę firmową, sklep internetowy, czy innego typu wizytówki. Efektywność promocji swoich usług mierzy się zatem konwersją, czyli obliczeniem ogólnego zasięgu reklamy, do ilości wykonanych, konkretnych czynności przez odbiorców z tej grupy.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Komenda site:

Czym jest komenda site:? - Definicja

Komenda site: - jest to komenda, za pomocą której można sprawdzić liczbę zaindeksowanych podstron wybranej witryny oraz jak strony internetowe prezentują się w wyszukiwarce Google. Aby zobaczyć interesującą nas witrynę, należy w wyszukiwarce wpisać: "site: adres URL strony". Sposób ten sprawdza się zwłaszcza w przypadku mniejszych serwisów, ponieważ przy bardzo rozbudowanych wyniki nie do końca będą wiarygodne.

Sprawdź również na naszym blogu: Proste i skuteczne wyszukiwanie w Google. Czy znasz te komendy?

Komenda Cache

Czym jest komenda cache? - Definicja

Komenda Cache - jest to komenda, dzięki której możliwe jest wyświetlenie ostatnio zapisanej kopii strony w wyszukiwarce Google. Skorzystanie z pamięci podręcznej wyszukiwarki okazuje się czasami przydatne, jeśli w danym momencie witryna jest wyłączona, czy też nie działa. Aby skorzystać z tej możliwości, należy w wyszukiwarce wpisać komendę "cache:adres strony internetowej" (np. cache:studio113.pl).

Koliber (Algorytm)

Czym jest algorytm Koliber? - Definicja

Algorytm Koliber jest jednym z algorytmów Google, analizujących zachowanie użytkowników w sieci. Przede wszystkim chodzi tutaj o aspekt interpretacji wszelkich zapytań internautów w wyszukiwarce i rozumieniem ewentualnych synonimów. Wszystko po to, aby zapewnić jak najwyższą jakość wyników wyszukiwania, dostosowanych do faktycznego zapytania. Każdy z obecnie funkcjonujących algorytmów ma za zadanie promować przede wszystkich wartościowe treści.

Przeczytaj również na naszym blogu: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Kliknięcia

Czym są kliknięcia? - Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników statystycznych, jakie można znaleźć w Google Search Console, czyli platformie do analizy danych. Dostępne narzędzia pokazują liczbę kliknięć w adres strony internetowej w wyszukiwarce Google, z wydzieleniem na wybrane okresy czasowe.

Dostępne filtry mogą również pomóc w selekcji kliknięć na konkretny adres URL, zapytanie, kraj pochodzenia, czy też rodzaj urządzenia. Statystyki powstają wyłącznie z ruchu organicznego, bez tych z kampanii w Google Ads.

Przeczytaj również na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Keyword Stuffing

Co to jest Keyword Stuffing? - Definicja

Keyword Stuffing to praktyki należące do nieetycznych metod pozycjonowania - Black Hat SEO. Polegają na nadmiernym umieszczaniu słów kluczowych w treściach na stronie internetowej oraz w samym kodzie witryny.

Niegdyś ta technika przynosiła zamierzony skutek, do momentu wprowadzenia algorytmu Panda w Google. Wówczas, od 2011 roku, wyszukiwarka rozpoznanym stronom zaczęła obniżać pozycje w wynikach wyszukiwania, za działania spamerskie. Nieświadome wprowadzanie w treściach zbyt dużej ilości słów kluczowych również może być zaliczone do keyword stuffing, co poskutkuje depozycjonowaniem.

Przeczytaj też na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Keyword Planner

Co to jest Keyword Planner? - Definicja

Keyword Planner to narzędzie przygotowane przez Google, dzięki któremu możliwe jest wyszukanie grupy słów kluczowych i sprawdzenie ich ewentualnej popularności, czy inaczej nazywając - skuteczności. Na podstawie takich informacji powstają budżety na przyszłe kampanie reklamowe w wyszukiwarce. W Keyword Planner znajdziemy ważne z punktu widzenia SEO informacje - średnią ilość wyszukiwań słów kluczowych, sezonowość używanych fraz, konkurencyjność wszystkich przykładów i przewidywane koszty.

Przeczytaj także na blogu: Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Java

Czym jest Java? - Definicja

Java jest językiem programowania, który funkcjonuje z użyciem klas. Wszechstronność tej techniki sprawia, że nie ma jednego, konkretnego zastosowania, dlatego programiści mogą go używać zarówno do tworzenia aplikacji desktopowych, jak i oprogramowań webowych.

Instagram

Co to jest Instagram? - Definicja

Instagram to jeden z najpopularniejszych na świecie portali społecznościowych. Na tej platformie użytkownicy budują społeczność za pomocą zdjęć oraz grafik, wraz z opisami. Kluczową częścią wpisów jest dodawanie hashtagów, dzięki którym można wzbogacić opis pod zdjęciami, a także przyporządkować je do wybranej tematyki.

Przeczytaj również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

Infografika

Co to jest infografika? - Definicja

Infografika to czytelna dla odbiorcy wizualizacja, przekazująca - najczęściej w formie haseł - najważniejsze informacje na dany temat. Celem infografiki jest skupić uwagę, unikając nadmiernej ilości wiadomości. Do kluczowych elementów tego rodzaju przekazu należą: wykresy, diagramy, mapy, tabele, obrazki, odpowiednia kolorystyka i ostylowanie, krótkie hasła, czy czytelne czcionki (fonty).

Sprawdź również na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

ISP

Co to jest ISP? - Definicja

ISP - tak fachowo określa się dostawcę internetu (Internet Service Provider), czyli firmę oferującą usługi zarówno osobom prywatnym, jak i przedsiębiorstwom, czy instytucjom. Bez posiadania z tej usługi niemożliwe by było korzystanie ze sklepów internetowych, portali informacyjnych, czy też z serwisów społecznościowych, bowiem łączenie z siecią odbywa się przy pomocy specjalistycznego sprzętu telekomunikacyjnego.


Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.