Skip to main content

SEM (Search Engine Marketing)

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)? - Definicja

SEM jest całym zakresem działań, prowadzących do poprawiania pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). W grupie tej znajdują się m.in. płatne reklamy w wyszukiwarce, które pojawią jako wyróżnione wśród wyników organicznych. SEM w skrócie łączy prace pozycjonowania serwisu, jak i rozwiązania płatne, a więc wszystko co umożliwi promocję witryn (PPC + SEO).

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

RWD

Co to jest RWD? - Definicja

RWD to tzw. strona responsywna, a więc zbudowana tak, aby czytelnie wyświetlała się na każdego rodzaju urządzeniach, bez względu na wielkość (rozdzielczość) ekranu - komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach, smartfonach itd. Szablon strony internetowej automatycznie zmienia swoją wielkość.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest AMP?

Ruch organiczny

Co to jest ruch organiczny? - Definicja

Ruch organiczny to wyświetlenia strony internetowej, które pochodzą od użytkowników bezpośrednio dzięki wynikom wyszukiwania (np. w Google), a nie są płatną reklamą. Za tego typu ruch odpowiadają też kliknięcia w niesponsorowane odnośniki, umieszczone m.in. na innych witrynach. Z reguły jednak ruch organiczny powstaje dzięki pierwszej stronie wyszukiwania danej frazy.

Przeczytaj również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Prędkość strony

Czym jest prędkość strony? - Definicja

Prędkość strony to jeden z kluczowych czynników, jakie wpływają na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Szybkość ładowania witryny wpływa bowiem na komfort przeglądania informacji przez użytkowników. Długie wczytywanie odrzuca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Aby sprawdzić jakość serwisu pod kątem prędkości działania, warto skorzystać np. z narzędzia Google Speed Insights.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Przekierowanie 302

Co to jest przekierowanie 302? - Definicja

Przekierowanie 302 to podobne do przekierowania 301 działanie, przenoszące internautę z jednego adresu URL na inny. Różnicą jest jednak komunikat, jaki otrzymują roboty wyszukiwarek. W przypadku przekierowania 302 chodzi o to, że jest to proces tymczasowy i wkrótce pod starym adresem ponownie pojawią materiały dla użytkowników.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Pingwin (algorytm)

Co to jest algorytm Pingwin? - Definicja

Pingwin (Algorytm) jest algorytmem funkcjonującym od 2012 roku, ograniczającym występowanie w internecie witryn spamujących. Serwisy z wątpliwej jakości linkami otrzymują od Google kary, w postaci filtrów blokujących widoczność w wyszukiwarce, natomiast adresy z wysokiej jakości odnośnikami - gdzie nie ma przesycenia liczby słów kluczowych - otrzymują szansę na wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.

Zobacz także na blogu: Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Panda (algorytm)

Czym jest algorytm Panda? - Definicja

Panda (Algorytm) - algorytm działający od 2011 roku, celem którego jest przede wszystkim promowanie tych stron internetowych, wykazującymi się contentem wysokiej jakości. Mechanizm zwraca jednocześnie uwagę na serwisy nie dbające o użytkownika, prezentujące zduplikowane treści, nawet w formie spamu. Panda takie witryny ma kwalifikować do grupy dyskwalifikującej z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych


Historia algorytmu Panda

Algorytm Panda firmy Google został po raz pierwszy wydany w 2011 roku i miał duży wpływ na krajobraz SEO.

Algorytm został zaprojektowany tak, aby celować w treści niskiej jakości i miał znaczący wpływ na wiele stron internetowych, które polegały na treściach niskiej jakości, aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Panda była aktualizowana kilka razy na przestrzeni lat, a najnowsza aktualizacja została wydana w 2015 roku.

Panda jest tylko jednym z wielu algorytmów, które Google wykorzystuje do określenia rankingu stron internetowych w wynikach wyszukiwania, ale jest to jeden z najważniejszych algorytmów dla SEO.

Czytaj dalej

Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne (Local SEO)? - Definicja

Pozycjonowanie lokalne to prace związane z pozycjonowaniem strony internetowej firmy, stricte pod klientów znajdujących się w danym regionie. Rejon ten nie musi być związany z siedzibą przedsiębiorstwa, choć w większości przypadków od tego się rozpoczyna każde pozycjonowanie. Lokalne SEO ma na celu wyświetlanie informacji związanych z określonymi usługami tym odbiorcom, którzy akurat znajdują się w wybranym mieście, województwie, czy innym regionie geograficznym.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Off-page SEO

Co to jest Off-page SEO? - Definicja

Off-page SEO to działania polegające na promowaniu brandu poza swoją stroną internetową, w innych miejscach w sieci. Budowa wizerunku na zewnątrz ma pomóc w pozycjonowaniu domeny i pozyskiwaniu odnośników do niej prowadzących.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

On-page SEO

Co to jest On-page SEO? - Definicja

On-page SEO to prace wykonywane wewnątrz strony internetowej, polegające na optymalizacji kodu witryny oraz publikacji treści o odpowiedniej strukturze. Wszystkie elementy muszą odpowiadać wytycznym Google, aby zostały zaakceptowane przez algorytmy robotów wyszukiwarki i były jednocześnie przyjazne z punktu widzenia użytkownika.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Optymalizacja strony internetowej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to zestaw procesów podczas budowy strony (lub już w trakcie funkcjonowania), mający zapewnić pozytywny odbiór witryny przez użytkowników, jak i robotów Google. Celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce oraz zwiększenie ruchu organicznego, co przekładać ma się także na lepszą konwersję. Wytyczne dotyczące optymalizacji oraz SEO są opublikowane przez Google.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Open Source

Co to jest Open Source? - Definicja

Open Source to oprogramowanie, które jest rozpowszechnianie dla użytkowników za darmo. Zazwyczaj są to pełne, legalne prawa do użytkowania i bezpłatnego rozpowszechniania. Tego rodzaju programy mają również możliwość swobodnej modyfikacji, czy rozbudowy narzędzi.

Przeczytaj także na blogu: Popularny CMS czy autorski system?

Nasycenie fraz kluczowych

Czym jest nasycenie słów kluczowych? - Definicja

Nasycenie fraz kluczowych to procentowa zawartość ważnych dla strony internetowej słów kluczowych, w stosunku do pozostałych fragmentów treści. Trzeba jednak mieć kontrolę nad tym procesem, bowiem nadmierna ich liczba może zostać uznana za nienaturalną, co poskutkuje karami od robotów wyszukiwarki. Głównym miejscami fraz kluczowych są nagłówki oraz treści na stronie internetowej.

Przeczytaj także na blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Nagłówki H1-H6

Czym są Nagłówki H1-H6? - Definicja

Nagłówki H1-H6 to tytuły, podtytuły oraz śródtytuły poszczególnych części strony/podstron/artykułów/działów itd. Headery (nagłówki) określone są pod kątem ważności - od 1 do 6. Najczęściej używane są nagłówki trzech najwyższych rzędów, dlatego ta grupa jest wystarczająco szeroka.

Nagłówek H1 jest najważniejszym, określającym tematykę serwisu, stąd też na danej podstronie używa się go tylko raz. To ważny aspekt pod kątem pozycjonowania podobnie, jak H2.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Nagłówki na stronie internetowej

Noindex

Co to jest noindex? - Definicja

Noindex - jest to tag, stosowany do blokady indeksacji w wyszukiwarce wybranej strony, bądź podstrony. Jeśli podczas analizy kodu witryny, roboty Google natrafią na tego typu instrukcję, to określony adres omijają, albo też usuwają z wyszukiwarki, jeśli była wcześniej zaindeksowana. Innym sposobem blokady są również komendy w pliku robots.txt.

Zobacz także na naszym blogu: Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Nofollow (atrybut)

Co to jest atrybut nofollow? - Definicja

Nofollow to jeden z rodzajów atrybutów znacznika, jaki zostaje umieszczony w kodzie HTML strony internetowej. Atrybuty dotyczą najczęściej linków wychodzących, jednak również warto je kontrolować wewnątrz witryny, jeśli nie dotyczą słów kluczowych. Wytyczne odnośnie atrybutu nofollow służą jako informacja dla indeksujących robotów, aby te nie przechodziły do strony podanej w odnośniku i nie przekazywały siły domeny zewnętrznej witrynie.

Zobacz również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

Newsletter

Co to jest newsletter? - Definicja

Newsletter to zwiększające świadomość na temat marki materiały, funkcjonujące na zasadzie czasopisma w formie elektronicznej, przekazywanego poprzez pocztę e-mail. Newsletter jest popularną formą stałej reklamy i komunikacji ze swoimi klientami, włącznie z wysyłaniem wiadomości o promocjach, zniżkach, a także o bieżących wydarzeniach z życia firmy, albo branży.

Przeczytaj także na blogu: Jak budować wizerunek w internecie?

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.