Czym jest algorytm Panda? - Definicja
Panda (Algorytm) - algorytm działający od 2011 roku, celem którego jest przede wszystkim promowanie tych stron internetowych, wykazującymi się contentem wysokiej jakości. Mechanizm zwraca jednocześnie uwagę na serwisy nie dbające o użytkownika, prezentujące zduplikowane treści, nawet w formie spamu. Panda takie witryny ma kwalifikować do grupy dyskwalifikującej z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
Przeczytaj również na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych
Historia algorytmu Panda
Algorytm Panda firmy Google został po raz pierwszy wydany w 2011 roku i miał duży wpływ na krajobraz SEO.
Algorytm został zaprojektowany tak, aby celować w treści niskiej jakości i miał znaczący wpływ na wiele stron internetowych, które polegały na treściach niskiej jakości, aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Panda była aktualizowana kilka razy na przestrzeni lat, a najnowsza aktualizacja została wydana w 2015 roku.
Panda jest tylko jednym z wielu algorytmów, które Google wykorzystuje do określenia rankingu stron internetowych w wynikach wyszukiwania, ale jest to jeden z najważniejszych algorytmów dla SEO.