Skip to main content
pozycjonowanie

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Dobra pozycja strony poprawia sprzedaż, generuje ruch i zwiększa konwersję, a co za tym idzie - buduje rozpoznawalność. Trzeba jednak zadbać o pozycjonowanie strony internetowej. Na czym to polega?

Prowadzenie firmy jest obecnie równoznaczne z działaniem serwisu w sieci, ale samo jego posiadanie nie jest gwarantem sukcesu. Co zrobić, aby wśród ogromnej konkurencji, potencjalny klient to właśnie u nas znalazł interesujące go produkty lub usługi, a nie pod innym adresem?

Rzecz jasna istotny wpływ ma rozpoznawalność danej marki, ale to, na których pozycjach znajduje się wynikach wyszukiwarki Google, w sporej części decyduje wiele innych czynników. Umiejętna praca może znacząco zwiększyć wartość oraz pozycję strony na konkretnych frazach, a tym samym stworzyć ruch. Oczywiście nie wszyscy internauci, przeglądający naszą wizytówkę, skorzystają oferty, ale często bywa tak, że regularnie ją obserwują.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

SEO (Search Engine Optimization) jest optymalizowaniem serwisu internetowego zarówno pod kątem technicznym, treści, jak i pozyskiwania wejść z innych stron.

Kondycja witryny, czyli jej budowa zgodnie z wytycznymi Google, jest jednym z podstawowych punktów, jakie należy uwzględnić na starcie walki o użytkowników. Responsywna, szybko ładująca się strona, bez ciężkich plików i zbędnych elementów, to najlepsza droga do pozytywnej oceny wykonania.

Czytaj dalej

2019-09-28-kwidzyn

Strony internetowe - Kwidzyn. Analiza widoczności firm w sieci

Kwidzyn jest jednym z lepiej rozwiniętych regionów na południu województwa pomorskiego, pod względem przemysłowo-gospodarczym. Czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm?

Miejscowość z województwa pomorskiego liczy około 40 tysięcy mieszkańców. Wiele firm reprezentuje tutaj kapitał zagraniczny, w wielu przypadkach są to oddziały dużych korporacji, ale także główne biura przedsiębiorstw oraz spora liczba ogólnokrajowych, czy lokalnych biznesów. W całym powiecie kwidzyńskim funkcjonuje kilka tysięcy podmiotów gospodarczych, a głównym sektorami są tutaj elektronika, elektrotechnika, przemysł celulozowo-papierniczy, drzewny i przetwórstwo warzyw oraz owoców. W stolicy Powiśla działa też Kwidzyński Park Przemysłowo-Technologiczny, pomagający w rozwijaniu potencjału wielu firm i promujący energię odnawialną.

Tak jak wspomnieliśmy, wiele branż funkcjonuje bardzo sprawnie, ale czy w parze z tym idą strony internetowe poszczególnych podmiotów? Przeanalizowaliśmy sytuację w sieci.

Strony internetowe w Kwidzynie

Wyniki wyraźnie nam pokazały, że na polu promocji firm i pozyskiwania klientów, w Kwidzynie jest jeszcze bardzo duże pole do popisu. Uwzględniając wszystkie branże, aż 57% firm nie posiada swojej strony internetowej! Najwięcej braków zauważamy w branży budowlanej, gdzie blisko 70% lokalizacji ciężko odnaleźć w internecie. W spedycji i usługach transportowych rezultat oscyluje w okolicach 50%, czyli mniej więcej podobnie jak sklepy, hurtownie, lokale gastronomiczne, zakłady instalacji i ośrodki nauki jazdy. Najlepiej pod względem dostępności informacji wyglądają miejskie instytucje, ponieważ wszystkie posiadają swoje serwisy internetowe.

Wśród podmiotów z działającą wizytówką w sieci, przypisaliśmy także wskaźnik jakości wykonania. Ponad połowa stron - 63%, jest w słabej kondycji technicznej i wizualnej, co nie zachęca potencjalnego klienta do kontaktu. Wynika to z kilku względów, ale przede wszystkim dotyczy to wiekowości projektów i braku aktualizacji.

Czytaj dalej

20190921-design-strony-internetowej

Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Wyobrażasz sobie dzisiejszy internet bez zdjęć? Estetyczne grafiki, animacje, czy materiały video mogą sprawić, że Twoja strona w całym natłoku wiadomości przyciągnie wzrok klientów i zostanie w ich głowie na dłużej, niż tylko kilka sekund.

Jak to zrobić? Trzeba na bieżąco monitorować zachowania odbiorców i postępować zgodnie z obowiązującymi zasadami budowy stron, a także publikować odpowiedni content w sieci. To zdecydowanie pomaga w działaniach marketingowych firmy oraz optymalizacji treści.

Klienci, którzy poszukują interesujących ich produktów lub wykonawców usług, nie wybierają firmy pierwszej z brzegu, tylko zwracają uwagę na wiele aspektów. Wszyscy kierujemy się swoim gustem, korzystając z takiego producenta, który spełnia nasze oczekiwania, już nie tylko pod kątem dostępności i ceny, ale również i tym wizualnym. Atrakcyjna szata graficzna znacznie zwiększa możliwość pozyskania klienta, ponieważ świadczy ona o zaangażowaniu i poziomie usług.

Wygląd strony internetowej

Podczas budowania strony internetowej trzeba pamiętać o szczegółach, mogących mieć wpływ na dokonanie ruchu (konwersji) przez klienta, który odwiedzi nasz serwis. Jednym z głównych punktów jest czas ładowania się strony, zarówno gdy włączymy ją na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych - telefonie, czy tablecie. Aby nie było kłopotów z wyświetlaniem informacji na tym mniejszym sprzęcie, nasza witryna internetowa powinna być responsywna. Pozwala to naszemu klientowi mieć możliwość swobodnego zapoznania się z proponowaną ofertą o każdej porze, bez względu na fakt, z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta.

Każda dobrze zarządzana marka ma swój unikalny styl. Graficzna spójność dotyczy nie tylko samego designu strony internetowej, ale także materiałów na niej umieszczanych i podobnego kierunku w social mediach, czy materiałach promocyjnych.

Czytaj dalej

20190914-co-to-jest-domena-internetowa-8650529a

Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Jeśli planujesz zbudować stronę internetową swojej firmy, to jedną z pierwszych decyzji będzie wybór domeny, czyli unikalnego adresu, pod którym klienci będą szukali informacji.

Adres internetowy odgrywa znaczącą rolę w budowie wizerunku i rozpoznawalności marki. Trzeba przemyśleć, czy poprzez domenę chcemy być bezpośrednio kojarzeni z daną branżą, czy może wystarczy, że będziemy kierować się nazwą firmy? W tym artykule podpowiemy, co należy przeanalizować.

Co to jest domena internetowa?

Domena to unikalny adres, pod którym znajdziemy Twoją stronę internetową. Najczęściej pracuje też jako znak rozpoznawczy firmy, dlatego warto się zastanowić nad odpowiednim wyborem, by taki znacznik wpadł na stałe do głowy klientów. Aby odnaleźć np. nasz serwis, w przeglądarce trzeba wpisać https://studio113.pl/. Każda domena przypisana jest do jednego serwisu, jednak sam serwis może posiadać wiele adresów. Czy ktoś inny może daną domenę wykorzystać do swoich celów? Nie. Właściciel może się zmienić tylko w przypadku braku płatności za przedłużenie działania, albo dobrowolnego przekazania danych/sprzedaży innej osobie.

Dlaczego domena to jedna ze strategicznych kwestii? Sama w sobie już jest wizytówką, widoczną w pasku internetowej przeglądarki. Poprzez nią klienci będą szukali oferty i informacji o Twojej firmie, a także polecali innym odbiorcom. Wpływa to na świadomość i budowanie wizerunku marki, ponieważ dobrze dobrana nazwa zapada w pamięć.

Technicznie każda domena rozpoczyna się od określenia protokołu. Użytkownik nie musi o nim pamiętać, ponieważ w przeglądarce ładuje się automatycznie, po wpisaniu prawidłowej nazwy serwisu. Najpopularniejszymi protokołami są http, a także https. Różnica w obu polega na jakości zabezpieczenia. Http nie jest zabezpieczona, tj. przesyłane dane pomiędzy przeglądarką, a serwerem mogą być przechwycone przez nieodpowiednich użytkowników, bądź niepożądane mechanizmy. Przy https kładzie się już nacisk na bezpieczeństwo, a dodatkowo serwisy z takim protokołem są lepiej ocenianie w sieci, ponieważ posiadają tzw. certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Czytaj dalej

20190910-czy-warto-miec-strone-internetowa-1

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

W Polsce zdecydowana większość osób na co dzień ma dostęp do internetu i aktywnie z niego korzysta, nie tylko przeglądając media społecznościowe, ale także wiele innych serwisów. Czy mając swój biznes, nawet ten dobrze prosperujący, można przymknąć oko na promocję w sieci?

Nie, każda firma powinna posiadać swoją stronę internetową. Wielokrotnie spotykamy się z opinią przedsiębiorców, że ich działalność funkcjonuje bardzo dobrze, mają zadowalające zyski, a nowi klienci znajdą ich bez problemu i promocja nie jest priorytetem. Oczywiście priorytetem być nie musi, jednak dlaczego świadomie odbierać sobie dodatkowe możliwości oraz przychody, a także oddawać pole konkurencji, która dotrzymuje kroku zmianom technologicznym oraz tendencjom na rynku?

W tym artykule postaramy się przedstawić argumenty, dlaczego serwis www jest niezbędny dla Twojej firmy.

Globalny zasięg

Wizytówka Twojej firmy obejmie zasięgiem cały świat, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jeśli swoje produkty kierowałeś do lokalnych odbiorców, w tym przypadku zwiększa się szansa na sprzedaż, ponieważ do oferty mogą dotrzeć klienci z całego kraju. W wyszukiwarce Google z pewnością znajdziesz też konkurencyjne firmy, więc dlaczego nie zacząć walczyć o dodatkowe zamówienia? Nie ma również przypadku w tym, gdy przedsiębiorcy decydują się na strony internetowe w kilku wersjach językowych. Zwielokrotnia to bowiem możliwości zarobku, poprzez kontakt z zagranicznymi odbiorcami.

Wiarygodność firmy

Obecnie z dużą konkurencją do czynienia mają firmy w praktycznie każdej branży. Ważną rolę odgrywa zatem wiarygodność i wizerunek poszczególnych podmiotów. Dzisiaj klienci zanim zdecydują się na kontakt i ewentualne skorzystanie z oferty, szukają w internecie opinii o przedsiębiorcy, a brak swojej witryny bardzo często odrzuca potencjalnego zainteresowanego. Odbiorcy na pierwszym miejscu stawiają tych, którzy posiadają atrakcyjną wizytówkę lub sklep internetowy z opisem produktów, ponieważ to podnosi wiarygodność przedsiębiorcy. Dobrze przygotowana strona, z przydatnymi informacjami, zdjęciami, danymi kontaktowymi, czy przykładowymi realizacjami, winduje w górę szanse na nowego kontrahenta. Można to porównać do biura lub sklepu stacjonarnego, dobrze zaprojektowanego i wyposażonego, które błyskawicznie pracuje na to pierwsze, najważniejsze wrażenie.

Czytaj dalej

2018-09-08-wspieramy_olimpie_grudziadz

Studio 113 partnerem Olimpii Grudziądz

Miło nam poinformować, że dołączyliśmy do grona firm wspierających Olimpię Grudziądz - największy Klub Sportowy w Grudziądzu.

Jako partner technologiczny klubu piłkarskiego współpracujemy od 2012 roku. W tym roku postanowiliśmy dołączyć jako partner w Klubie Biznesu. W związku z tym na stadionie im. Bronisława Malinowskiego pojawiły się nasze dwa banery. Nasze partnerstwo to przede wszystkim wiedza agencji w działaniach informatycznych, umowa sponsorska dla Klubu, a także radość z bycia częścią biznesu wspierającego sport w Grudziądzu. Wierzymy, że nasza wieloletnia współpraca przyniesie dalsze korzyści obu stronom, a także pomoże wypromować nasze marki regionalnie oraz w Polsce.

Zarząd Studio 113 Ltd.

2018-02-05-dzien_bezpiecznego_internetu_iv

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzisiaj tj. 5 lutego obchodzimy międzynarodowe święto, mające na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, ale także każdego użytkownika podczas wędrówki po sieci. Dzień Bezpiecznego Internetu, bo właśnie o tym święcie mowa, z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a przede wszystkim jest nam coraz bardziej potrzebny. Mimo że uważni podczas korzystania z internetu powinniśmy być każdego dnia, to jednak dzień taki przypomina nam o tym, a dodatkowo daje nam okazję do głębszego zapoznania się z tematem bezpieczeństwa w sieci. W internecie znajduje się mnóstwo poradników, artykułów, czy też kompendiów wiedzy na temat prawidłowego korzystania ze stron internetowych, które są w stanie pomóc nam w odnalezieniu się w tym globalnym świecie.

Nie od dziś wiadomo, że wszystko, co trafi do internetu, najprawdopodobniej zostanie w nim na zawsze, dlatego tak ważna jest rozwaga podczas zamieszczania w nim czegokolwiek. Szczególnie narażone na niechciane przez nas wykorzystywanie są dane osobowe. Mowa tu nie tylko o naszym imieniu, nazwisku czy dacie urodzenia. Chodzi o wszystko, począwszy od wyżej wymienionych, poprzez numery telefonów, adresy email, loginy i hasła do kont internetowych, po numery pesel, numery dokumentów osobowych, czy też danych bankowych, takich jak numery klienta lub numery kart kredytowych. Trzeba też pamiętać, że czyjeś dane osobowe powinny być przez nas tak samo chronione, jak nasze własne.

Powinniśmy pamiętać, że komunikacja drogą internetową praktycznie niczym nie różni się od tej, którą nawiązujemy będąc z kimś "twarzą w twarz". Mimo dobrej znajomości drugiej osoby nie zawsze dzielisz się z nią swoimi sekretami. W internecie również powinniśmy kierować się tą zasadą, a nawet powinniśmy się jej bardziej trzymać.

Coś, co udostępnimy w internecie, może trafić do każdego, nie tylko do osoby, z którą się dzielimy naszą "tajemnicą". W sieci jest mnóstwo osób i organizacji, które z przyjemnością przygarną część lub całość danych osobowych, na które trafią. Mogą wykorzystać je w celach komercyjnych, bo to im się najbardziej opłaca. Często możemy nie mieć na to wpływu, a co gorsza często możemy nie zdawać sobie z tego sprawy.

Oprócz utraty pieniędzy lub zaistnienia naszej osoby w miejscu, o którym nie mamy pojęcia z pomocą osoby posiadającej nasze dane, grożą nam również inne problemy typu prawnego. Dane można wykorzystywać w najróżniejsze sposoby, ogólnie rzecz biorąc możliwości są nieskończone. Po co kusić los, po co narażać się na niepotrzebne i nieprzyjemne problemy. Im mniej będzie można się o nas dowiedzieć z internetu, tym lepiej dla nas. Zachowamy pewnego rodzaju anonimowość. Tyczy się to również "social mediów", takich jak Facebook, Instagram czy jakichkolwiek innych. Imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, czy dzień obchodzonych przez nas urodzin nie należą do najbardziej narażonych na wykorzystanie danych osobowych, które możemy udostępnić. Musimy jednak pamiętać, że każda dodatkowa informacja udostępniona publicznie ujawnia o nas dodatkowe informacje. Sprawiają one, że ludzie są w stanie wiedzieć o nas dużo więcej, niż jest nam to potrzebne. Czy warto to robić, gdy konsekwencje mogą być różnego rodzaju i różnej wagi?

Czytaj dalej

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.