Skip to main content

Case study

Co to jest case study? - Definicja

Case study to analiza w formie prezentacji, opierająca się na opisaniu przykładowego zdarzenia (np. obsługi zlecenia) od samego początku, do samego końca. To rodzaj przedstawienia możliwości pracy firmy i kompetencji, w celu zachęcenia do współpracy innych, a także edukowania na podstawie najlepszego przykładu. Case study to zobrazowanie osiągniętych efektów we współpracy z klientem, np. ze zlecenia rebrandingu firmy. Pokazuje się wówczas stan przed rozpoczęciem działań i efekty przebudowy marki.

Przeczytaj również na naszym blogu: Redesign - kiedy zrobić przebudowę strony internetowej?

Broken links

Czym są broken links? - Definicja

Broken links (martwe linki) - jak sama nazwa wskazuje, określane są tak odnośniki nie prowadzące internautę do linkowanej strony. Za tym mogą stać m.in.

  • odnośnik do niedziałającej witryny,
  • usunięta podstrona,
  • zmiana adresu URL,
  • brak przedłużenia domeny.

W przypadku martwego linku zostaje wyświetlony komunikat z błędem 404. Warto pamiętać, że każdy martwy link, a na pewno ich spora liczba, może wpłynąć na pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Trzeba zatem kontrolować ten proces i nie dopuszczać do zjawiska broken links, bo w przeciwnym wypadku algorytmy ocenią domenę jako niewiarygodną.

Bounce rate

Co to jest bounce rate? - Definicja

Bounce rate - pod taką nazwą kryje się tzw. współczynnik odrzuceń, a więc procentowa statystyka, uwzględniająca użytkowników, którzy trafili na stronę internetową i nie wykonywali kolejnego ruchu, czyli zrezygnowali z dalszego przeglądania. Wskaźnik pokazuje, czy serwis jest wartościowy, czy też nie. Im współczynnik odrzuceń jest niższy, tym strony internetowe prawdopodobnie publikują bardzo dobry content, ciekawy dla odbiorców.

Przeczytaj również na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Bookmarking Sites

Czym są Bookmarking Sites? - Definicja

Bookmarking Sites to serwisy społecznościowe, na których użytkownicy dzielą się interesującymi stronami internetowymi, materiałami video, zdjęciami oraz artykułami. Najczęściej materiały można oznaczyć tagami, aby inni użytkownicy dzięki konkretnym frazom mogli później znaleźć informacje na dany temat, czy wydarzenie. To także dobre źródło do pozyskiwania linków zewnętrznych, wpływających na SEO. Wśród najpopularniejszych portali z rodzaju Bookmarking Sites należą m.in. Reddit, Ttlink i GetPocket.

Breadcrumbs

Co to jest breadcrumbs? - Definicja

Breadcrumbs to struktura nawigacji, która jest decydująca, czy dana strona internetowa lub aplikacja będzie dla odbiorcy użyteczna. Breadcrumbs jest rozpisaniem ścieżki dostępu, ułatwiającej poruszanie się po witrynie i możliwości cofnięcia swojego kroku, czyli do odwiedzonej już lokalizacji. Tzw. "okruszki chleba" są niejako oznaczeniem swojej drogi, jaką przeszedł użytkownik. Do elementów należących są np. przycisk "wstecz", czy też historia przeglądania oraz wydzielenie kategorii na stronie internetowej.

Przeczytaj również na naszym blogu: Paginacja stron internetowych - co to jest?

Błąd 500

Czym jest błąd 500 (500 Internal Server Error)? - Definicja

Błąd 500 to komunikat związany z błędem serwera, wynikającego z problemem wyświetlenia żądania. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być różne, a należą do nich m.in:

  • błąd w pliku .htaccess,
  • nieprawidłowe działanie skryptów na stronie internetowej,
  • zbyt dużo zapytań i przeciążenie serwera,
  • błędy w konfiguracji folderów na serwerze.

Błąd 404

Co to jest błąd 404 (Error 404)? - Definicja

Błąd 404 to odpowiedź HTTP z kodem błędu, informującym o niemożności znalezienia przez serwer określonego materiału - strony internetowej. Błąd 404 wskazuje na połączenie z serwerem, ale pod danym URL nie ma treści. Komunikat ten zostaje wyświetlony nie tylko w przypadku braku witryny, ale również błędnie wpisanego adresu URL.

Blast

Czym jest Blast? - Definicja

Blast to czynność nagłego i masowego publikowania linków na stronach internetowych o niskiej reputacji. Najczęściej odbywa się to na zasadzie automatycznego mechanizmu publikacji. Blast należy do grupy Black Hat SEO, czyli nieetycznych praktyk pozycjonowania serwisu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Black Hat SEO

Co to jest Black Hat SEO? - Definicja

Black Hat SEO - zakres nieetycznych działań w sieci, mających poprawić pozycje strony internetowej w wyszukiwarce. Często struktura witryny polega na działaniach wyłącznie pod wyszukiwarkę, a nie pod użytkowników. Black Hat SEO to czynności wbrew wytycznym optymalizowania oraz pozycjonowania, dlatego efekt najczęściej jest krótkotrwały, do momentu przeanalizowania strony przez roboty Google. Do "nielegalnych" procesów należą m.in. system wymiany linków, kupowanie linków, kopiowanie treści, a także nadmiar słów kluczowych w opublikowanych tekstach. Nałożone później karne filtry mogą skutkować obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania, a nawet całkowitym wykasowaniem z indeksu.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Bing Ads

Co to jest Bing Ads? - Definicja

Bing Ads - platforma w wyszukiwarce Bing, w której możliwe jest przeprowadzenie kampanii reklamowej PPC. To podobny system do Google Ads, tylko oczywiście w innej wyszukiwarce. Optymalizowanie kampanii oparte jest na zachowaniach sztucznej inteligencji. W ramach swoich usług, Bing Ads proponuje w sieci reklamy tekstowe oraz reklamy dynamiczne, produktowe i inne. Statystycznie koszty reklam są mniejsze niż w Google, wynikające z wyraźnie mniejszej popularności wyszukiwarki i ograniczonego, globalnego zasięgu.

Bing

Co to jest Bing? - Definicja

Bing - należąca do firmy Microsoft wyszukiwarka internetowa, która powstała w 2009 roku. Jej silnik działał już jednak kilka lat wcześniej - najpierw pod nazwą MSN Search, a następnie Windows Live Search. Wyszukiwarka ta dociera do każdego regionu na świecie, oprócz tych z regionalnymi blokadami (np. Chiny). Bing stara się być konkurencją dla Google, dlatego współpracuje również z Yahoo.

Ban

Co to jest ban? - Definicja

Ban - określenie kary, jaką strona internetowa może otrzymać od Google, jeśli ta nie będzie funkcjonowała zgodnie z zasadami dobrej jakości. W najgorszym przypadku nałożone filtry mogą skutkować nawet całkowitym usunięciem witryny z wyszukiwarki.

Google może nałożyć karę z powodu plagiatu, ukrywania treści użytkowników lub robotom, korzystania z generatorów treści, czy też powstawaniu linków wątpliwej jakości.

Przeczytaj na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Baidu

Co to jest Baidu? - Definicja

Baidu to wyszukiwarka internetowa, która swoje działanie kieruje do chińskich internautów. Swoim zasięgiem obejmuje ponad 60% użytkowników i funkcjonuje w dwóch językach - chińskim oraz japońskim. Tak dobra pozycja Baidu w Chinach to efekt cenzury, przez którą blokowany jest dostęp do Google. Wyszukiwarka w swojej ofercie proponuje nie tylko znalezienie informacji na stronach internetowych, ale i grafik, czy plików mp3. Prowadzi również serwis wiadomości, słownik, a dla zmotoryzowanych dostępne są mapy.

Backlink

Co to jest backlink? - Definicja

Backlink to tzw. link przychodzący, a więc odnośnik (z atrybutem nofollow lub dofollow) umieszczony na innej stronie internetowej, kierujący na naszą domenę. Jakość danego linku (związana z jakością witryny, gdzie został umieszczony), może w późniejszym czasie również wpłynąć korzystnie (albo i niekorzystne), na wskaźniki reputacji i pozycje w wyszukiwarce Google. Backlinki powinny charakteryzować się dobrym poziomem merytoryczności.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

AIDA

Co to jest AIDA? - Definicja

AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) - proces czterech kroków, dzięki którym można zachęcić do skorzystania usług przez potencjalnego klienta. Model działań promocyjnych składa się ze zwrócenia uwagi odbiorcy, zainteresowania go produktem poprzez wskazanie korzyści, a co za tym idzie wzbudzenie chęci i przekonanie do skorzystania z oferty.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Jak budować wizerunek w internecie?


Co to jest AIDA?

AIDA to akronim, który oznacza Attention (uwaga), Interest (zainteresowanie), Desire (pragnienie) i Action (działanie). Jest to model często wykorzystywany w marketingu i reklamie do opisania kroków, które należy podjąć, aby skutecznie wprowadzić produkt lub usługę na rynek.

Pierwszy krok - Uwaga, polega na zwróceniu uwagi potencjalnego klienta. Można to zrobić za pomocą różnych środków, takich jak reklama, public relations czy przekaz ustny.

Drugi krok - Interest, polega na zainteresowaniu potencjalnego klienta tym, co oferujemy. Można to zrobić poprzez dostarczenie informacji o produkcie lub usłudze, zaoferowanie bezpłatnej próby lub demonstracji.

Czytaj dalej

Audyt UX

Czym jest Audyt UX? - Definicja

Audyt UX to proces, który jest analizą funkcjonującej strony internetowej i oceną poziomu użyteczności dla jej odbiorców. Wytyczne wskazują na budowę witryn maksymalnie dostosowując się do wymagań oraz przyzwyczajeń użytkowników. Im serwis jest lepszy, tym zwiększa się szansa na zadowalającą konwersję.

Wśród aspektów, jakie bierze się pod uwagę, są m.in. budowa czytelnego menu, struktura serwisu i szata graficzna, odpowiedni przekaz informacji, jakość contentu, użyteczność pod względem technicznym (np. formularze), responsywność i poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Audyt SEO

Czym jest Audyt SEO? - Definicja

Audyt SEO to proces, który polega na analizie aktualnej strony internetowej, pod kątem optymalizacji i możliwości do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Czynności te mają wskazać plusy oraz minusy funkcjonującej witryny, dzięki czemu wnioski pozwolą na opracowaniu dalszego planu działań optymalizacji, w tym usunięcie ewentualnych błędów w budowie.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? - Definicja

Nofollow był do niedawna najpopularniejszym atrybutem linków, który stosowano na stronach internetowych. Od września 2019 roku w życie weszły jednak dwa kolejne - rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

UGC (User generated content) jest opisem oznaczającym linki, które pojawiły się w różnych miejscach naturalnie, pozostawione przez użytkowników np. w komentarzach, czy na forach dyskusyjnych. Zarządzenie tego typu ma być pomocne w oddzieleniu wartościowych linków od spamerskich, dzięki czemu Google jest w stanie obiektywniej spojrzeć na daną witrynę i jej pozycje w wyszukiwarce.

Atrybut rel=”sponsored”

Czym jest atrybut rel=”sponsored”? - Definicja

Atrybut rel=”sponsored” stosuje się przy publikacji linków sponsorowanych i innych, podobnego typu reklamowych materiałów.

Przez lata aspekt ten nie był specjalnie kontrolowany. Zalecało się jedynie, aby każdy taki odnośnik nosił atrybut nofollow, jednak we wrześniu 2019 roku, Google zmieniło nieco zasady publikacji i w tym czasie stworzone zostały kolejne dwa atrybuty, wobec których algorytmy miały szybciej rozpoznawać analizowane treści. Chodzi o atrybuty rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”, należące do grupy nofollow. Google przyznało jednak, że błędne oznaczenie - a więc zwykłe nofollow - będzie cały czas akceptowane i nie ma ryzyka otrzymania kary w wyszukiwarce.

Artykuł sponsorowany

Co to jest artykuł sponsorowany? - Definicja

Artykuł sponsorowany to forma płatnej reklamy na stronie internetowej. Ten rodzaj istnieje jeszcze w prasie tradycyjnej, jednak w większości obecny jest jednak w sieci, z uwagi na znacznie szersze możliwości dotarcia do odbiorców.

Taka publikacja nie powinna generalnie różnić się jakością oraz poziomem merytoryki dla czytającego, jednak zazwyczaj wiadomo, że dany tekst jest sponsorowany, ponieważ znajdują się w nim np. logotyp, grafika, link i szczegółowe informacje na temat produktu, bądź usługi.

Ewentualny sukces takiej reklamy opiera się na wysokiej jakości materiale, bez nachalnych komend, które mogą tylko zniechęcić potencjalnego klienta. Wskazane jest zatem skupienie się na wartości przekazu, aby wzbudzić ciekawość i zaufanie internauty. Treści sponsorowane subtelnie promują daną usługę, opisując korzyści, jakie może uzyskać odbiorca. Artykuł sponsorowany z jednej strony jest reklamą konkretnego towaru, a z drugiej może być jednym z elementów pozycjonowania, bowiem na podstawie linków z obcych stron buduje się sieć odnośników prowadzących do serwisu, czyli tzw. linkduilding.

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.