Skip to main content

Fanpage

Czym jest fanpage? - Definicja

Fanpage to profil osoby publicznej, firmy, marki, brandu, jaki można założyć na najpopularniejszym portalu społecznościowym - Facebooku. To jeden z elementów promocji, jak i bieżącego kontaktu z klientami. Na profilu użytkownicy znajdą podstawowe informacje kontaktowe oraz to, czym marka chce się pochwalić. Profile z Facebooka są w pełni indeksowane w wyszukiwarkach Google, Yahoo i Bing.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

E-A-T

Co to jest E-A-T? - Definicja

E-A-T to tworzenie oraz prowadzenie stron internetowych w taki sposób, aby wypracować sobie opinię eksperta w swojej branży. Skrót EAT to skrót od angielskich słów Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness, a więc Eksperckość, autorytet i zaufanie. Do czynności, które pomagają w budowania wizerunku firmy jako eksperta, należy chociażby publikacja unikalnych, merytorycznych i wysokiej jakości treści, będące użyteczne dla użytkowników, wypełniając w jak największym stopniu stronę internetową.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: E-A-T, czyli wiarygodność Twojej strony internetowej

Element Title

Co to jest Element Title? - Definicja

Element Title to tytuł dokumentu HTML, a dokładniej mówiąc - meta tag z opisem, który musi znaleźć się na każdej podstronie, ponieważ jest on ważny pod kątem SEO i optymalizacji. Title widoczne jest przez każdego użytkownika - na górnej belce swojej przeglądarki, w zapisanych zakładkach, a także w wynikach wyszukiwania każdej wyszukiwarki. W kodzie źródłowym ujrzymy go w sekcji <head> ze znacznikiem <title>, właściwie na samej górze dokumentu.

Element title jest bardzo ważny, bowiem służy za kluczową część pozycjonowania i miejsc w rankingu Google. Same roboty wyszukiwarki również dzięki temu szybko zorientują się, jakiej tematyki jest witryna, a ponadto to pierwszy punkt, którym można zaciekawić ewentualnego odbiorcę. Stąd też w tytule często używane są słowa kluczowe, jednak treść mimo wszystko powinna być też unikalna (w tym nazwa firmy/marki/brandu), długości maksymalnie 50-60 znaków.

Przeczytaj również u nas na blogu: Cechy dobrej strony internetowej

eCPC

Co to jest eCPC? - Definicja

eCPC to tzw. ulepszone CPC, czyli inteligentne ustanowienie stawek. Polega na zautomatyzowanym dostosowaniu stawek za reklamę, maksymalizując jednocześnie liczbę konwersji. Analogicznie - kiedy nie ma możliwości większej konwersji, ustalone stawki są obniżane. Algorytmy dzięki swojej technice są zatem w stanie dopasować stawki do aktualnego prawdopodobieństwa wielkości pozyskiwanej konwersji. Algorytmy analizują możliwości, poprzez dane demograficzne, lokalizację, wykorzystywane przeglądarki, czy też porę dnia.

Przeczytaj również na naszym blogu: Co to jest konwersja?

Description

Co to jest description? - Definicja

Description to opis danej strony lub podstrony, który zostaje wpisany w tzw. meta tagach. Celem tego jest wyświetlenie opisu w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu frazy znajdującej się w tym krótkim ciągu wyrazów lub zdań. Jeśli frazy nie ma w opisie description, wynik w wyszukiwarce zostanie uzupełniony częścią tekstu z podaną frazą.

Przeczytaj także na naszym blogu: Cechy dobrej strony internetowej

Drupal

Czym jest Drupal? - Definicja

Drupal to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS - Content Management System). Podobnie jak w przypadku innych gigantów, Drupal także posiada sporą liczbę wtyczek i szerokie grono aktywnej społeczności.

Przeczytaj również na naszym blogu: Popularny CMS czy autorski system?

Duplicate content

Czym jest duplicate content? - Definicja

Duplicate content to tzw. duplikacja treści, czyli zjawisko należące do grupy Black Hat SEO. Są to skopiowane treści z innych stron, często również przez nieświadomych skutków administratorów witryn. Poprzez identyczne teksty na kilku stronach możliwe jest usunięcie domeny z wyszukiwarki Google, jeśli roboty uznają witrynę za niegodną zaufania.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Duplicate content - problem wielu stron internetowych

DNS

Co to jest DNS? - Definicja

DNS (Domain Name System) jest siecią serwerów przechowujących informacje, odnoszące się do adresów domen. Dzięki DNS można używać zwykłych, przyjaznych nazw, które składają się z liter oraz cyfr, co sprawia, że w większości przypadków są łatwe do zapamiętania. Serwery wówczas reagują na nazwy konwersją do ciągów znaków, rozpoznawanych przez sieć.

Przeczytaj również na naszym blogu: Co to jest domena internetowa?

Domena

Co to jest domena? - Definicja

Domena (domain) jest jednym z podstawowych elementów funkcjonowania internetu. Domena jest częścią adresu internetowego, kierującego na wybraną witrynę. Istnieją nieograniczone możliwości w doborze nazw stron internetowych, odnoszących się do nazw firm, usług, produktów itd., zazwyczaj z odpowiednim zakończeniem regionalnym, np.:

  • .pl,
  • .uk,
  • .de i tak dalej.

Przeczytaj więcej na naszym blogu: Co to jest domena internetowa?

Długi ogon

Co to jest długi ogon (long tail)? - Definicja

Długi ogon to rozbudowana fraza kluczowa, mająca w sobie również wyrazy, których liczba wyszukiwań w wyszukiwarce nie jest zbyt wielka. Zaletą są jednak wyniki organiczne dla dużej liczby fraz long tail. Długi ogon charakteryzuje się znacznie wyższym wskaźnikiem konwersji, aniżeli rezultaty na te najbardziej popularne, ale ogólne frazy. Odbiorców z rozbudowanych fraz kluczowych pozyskuje się w sporej mierze dzięki rozbudowanym i wartościowym treściom na stronie, np. na firmowym blogu.

Przeczytaj również: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

DuckDuckGo

Co to jest DuckDuckGo? - Definicja

DuckDuckGo to wyszukiwarka internetowa, która powstała w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. To, co różni ją od wielu innych, komercyjnych narzędzi, to fakt nie przechowywania danych o użytkownikach. DuckDuck nie zapisuje danych o adresach IP odbiorców, a przechowuje tylko informacje o słowach kluczowych. Wyniki wyszukiwania, w przeciwieństwie do Google, są takie same dla wszystkich internautów.

Zobacz również na naszym blogu: Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Dostosowanie stawek

Czym jest dostosowanie stawek? - Definicja

Dostosowanie stawek to kontrola nad budżetem przeznaczonym na kampanię reklamową. Maksymalne oraz minimalne stawki można dopasować uwzględniając rodzaj urządzeń użytkowników (komputery, telefony, tablety), ich lokalizację (kraj, miasto, region), odbiorców (płeć, wiek, dochody), tematykę itp.

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Dopasowanie ścisłe

Co to jest dopasowanie ścisłe? - Definicja

Dopasowanie ścisłe to zabieg, który ma celu ograniczenie wyświetlania reklam i wskazać tylko konkretną frazę lub frazy, wpisując je w Google Ads w nawiasie kwadratowym. Wówczas kampania reklamowa będzie pojawiała się tylko na określone słowa kluczowe (w tym zbliżone odmiany - zmieniony szyk, błędy ortograficzne, literówki, formy pokrewne).

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Dopasowanie przybliżone

Czym jest dopasowanie przybliżone? - Definicja

Dopasowanie przybliżone jest domyślnym wyświetlaniem słów kluczowych w Google Ads. Użytkownicy mogą zatem znaleźć reklamę witryny nie wpisując kluczowych dla firm fraz.

Słowa kluczowe

Reklama pojawia się wówczas w bardzo szerokiej gamie możliwości, z hasłami identycznymi, bądź jedynie zbliżonymi tematycznie, czyli mogą się pojawić w różnej odmianie, jako synonimy itp. Z całą pewnością plusem jest duży zasięg, jednak odbiorcy mogą być kompletnie niezainteresowani ofertą. Przykład: na wybraną frazę "buty męskie", reklama może zostać wyświetlona nawet wtedy, jeśli użytkownik wpisze chociażby frazę "odzież męska".

Wykluczające słowa kluczowe

W Google Ads istnieją również opcje wykluczające frazy kluczowe z możliwości wyświetlenia reklamy. Wówczas po podaniu takich fraz, adres witryny nie pojawi się, nawet jeśli użytkownik wpisze ją w odwrotnej kolejności, albo w bardziej rozbudowanym zapytaniu.

Zobacz również u nas na blogu: Co to jest konwersja na stronie internetowej?

Dopasowanie do wyrażenia

Czym jest dopasowanie do wyrażenia? - Definicja

Dopasowanie do wyrażenia jest jedną z dostępnych opcji podczas komponowania kampanii reklamowej w Google Ads. To czynność mająca wspomóc nas przy wybranej frazie i zdefiniować zbliżone hasła, jakie będą w wyszukiwarce wpisywali użytkownicy. Słowo kluczowe jest wówczas podane przez nas w cudzysłowie, co sprawi, że reklama będzie mogła zostać wyświetlona nawet wtedy, jeśli odbiorca wpisze frazy w nieco zmienionej formie, bądź z błędami ortograficznymi.

Przeczytaj także na naszym blogu: Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Doorway Pages

Co to jest Doorway Pages? - Definicja

Doorway Pages - jedno ze zjawisk Black Hat SEO, a więc nieetycznych działań pozycjonowania strony internetowej. To tzw. strona przejściowa, wypozycjonowana na wybrane słowa kluczowe, ale później przekierowująca w zupełnie inną stronę docelową. Roboty Google bardzo ściśle kontrolują pod tym kątem internet i na bieżąco starają się usuwać z wyszukiwarki tego typu domeny.

Przeczytaj także na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Domain Authority

Co to jest Domain Authority? - Definicja

Domain Authority - to tzw. autorytet domeny, a więc ważny z punktu widzenia SEO aspekt. Jest porównywany do znanego algorytmu Page Rank. Domain Authority pokazuje, jak silna jest dana domena i jak bardzo jest utożsamiana ze swoją branża, w której funkcjonuje. Wskaźnik ten pomaga w ocenie potencjału, jaki drzemie w adresie i możliwościach pozycjonowania. Maksymalnym wynikiem DA jest liczba 100. Samą wartość domeny można regularnie poprawiać, poprzez działania związane z pozycjonowaniem.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Domain Age

Co to jest Domain Age - Definicja

Domain Age to wiek domeny, czyli całkowity czas istnienia, od momentu pierwszej rejestracji. To także jeden z aspektów, jaki ma wpływ na ranking i reputację w wyszukiwarce Google - im domena jest starsza, tym lepiej i łatwiej jest ją pozycjonować.

Przeczytaj także na naszym blogu: Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Dofollow (linki dofollow)

Czym jest dofollow (linki dofollow)? - Definicja

Dofollow - atrybut w linkach umieszczanych na stronie internetowej, mający dać znać robotom wyszukiwarki, żeby odwiedziły podaną witrynę. W tym atrybucie chodzi również o przekazanie części mocy domenie, pochodzącej z witryny linkującej.

Linki dofollow mają spore znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych, bowiem te przekazują część swojej wartości z witryn, które do danej domeny linkują (dzieli się popularnością i zaufaniem). Ważną kwestią jest zatem kontrolowanie zewnętrznych serwisów i wybieranie jedynie tych wartościowych.

Przeczytaj również na naszym blogu: Pozycjonowanie strony internetowej

Disavow

Co to jest disavow? - Definicja

Disavow - to narzędzie pomagające odrzucić (zrzec się) niechciane przez witrynę linki przychodzące. W zdecydowanej większości proces dotyczy odnośników szkodzących reputacji.

Linki przychodzące są ważna kwestią w budowaniu wartości strony internetowej. Jeśli linki pojawiły się nienaturalne, czy też po prostu zostały opublikowane na niskiej jakości witrynach (np. spamerskich), to w oczach Google domena znacznie traci. Warto zatem posłużyć się narzędziem Disavow i sporządzić listę linków, których trzeba się zrzec. Takie zestawienie tworzy się przy pomocy pliku tekstowego (.txt).

Przeczytaj również na naszym blogu: Ile trwa pozycjonowanie?

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.