Blog

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

10 zasad tworzenia treści na stronie internetowej

Piszesz artykuły na swoją stronę internetową, albo tworzysz opisy produktów w sklepie internetowym, jednak nie jesteś pewien, czy robisz to dobrze? Wskazujemy, jakie wytyczne trzeba mieć na uwadze, aby teksty były zoptymalizowane m.in. pod kątem SEO.

Nie zawsze wystarczy sama zdolność pisania, czyli tzw. "lekkie pióro". Na skuteczność wpisów wskazują chociażby wskaźnik CTR i wejścia organiczne z wyszukiwarki. Nie warto jednak tracić nadziei po kilku miesiącach, tylko przeanalizować dotychczas opublikowany materiał.

Treści dla klientów za każdym razem powinny mieć tak ułożoną formę, aby były zarówno ciekawe dla potencjalnie zainteresowanego usługami, jak i skutecznie oddziaływały na algorytmy wyszukiwarki - czyli poniekąd również dla klienta po raz kolejny, bowiem to z Google trafia większość czytelników. Publikacja musi zatem zawierać elementy marketingowe, techniki perswazji oraz czynniki optymalizujące pod kątem SEO - odpowiednie tytuły, nagłówki, akapity, linkowanie itp. Choć nie są to stałe reguły, to warto zaznajomić się z zasadami, aby później móc płynnie tworzyć materiały dla odbiorców.

SEO friendly

Raczej nie jest już zaskoczeniem, że Google stara się jak najlepiej dobierać te strony internetowe, które wyróżniają się wartościowym contentem. Nie jest wystarczającym również umieszczanie w swoich artykułach najbardziej popularnych, konkurencyjnych fraz kluczowych, bowiem często znacznie lepszą sytuacją jest tzw. długi ogon, a więc pozyskanie świadomych, zdecydowanych użytkowników poprzez bardziej rozbudowane zapytania, aniżeli zwroty składające się z dwóch lub trzech słów. Internauci korzystają z wyszukiwarki w szerszym zakresie, wpisując np. pełne zapytanie, mające nawet i około 8 słów. Efektem popularności bardziej rozbudowanych fraz może być m.in. wprowadzenie głosowego wyszukiwania w oparciu o Asystenta Google.

Jak zoptymalizować treść pod pozycjonowanie?

1. Planer słów kluczowych

Do ustalenia ważnych dla Ciebie i Twojej firmy fraz kluczowych przyda się planer. Tak jak już wcześniej wskazaliśmy, zakres czynności nie powinien ograniczać się do ustalenia krótkich i konkurencyjnych fraz, bowiem praca skupiająca wyłącznie tę grupę słów zajmie znacznie więcej czasu, aniżeli publikowanie treści również pod rozszerzone zapytania, czyli tzw. long tail (długi ogon). Zaleta długiego ogona jest taka, że i tak posiada zazwyczaj tę konkurencyjną frazę, np. "Jaki wybrać zimowy szal podczas wyższej temperatury".

Wpływ UX na SEO, czyli doświadczenie użytkownika a pozycja w wyszukiwarce

Razem z rozwojem technologii w górę idą też wymagania odbiorców. Internauci są bardziej świadomi i lepiej określają swoje potrzeby, co oznacza równocześnie, że wzrastają ich oczekiwania wobec wszystkich wokół. Wymagania użytkowników wpłynęły też m.in. na poziom algorytmów, którzy weryfikują wszystkie materiały, aby móc dostarczyć najbardziej wartościowe wyniki w wyszukiwarce.

User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika

Choć określenie "user experience" stało się w branży IT popularne stosunkowo niedawno, to nie jest pojęciem nowym. W rzeczywistości pojawiło się już w latach 70-tych. Teraz w marketingu internetowym oraz całej branży IT znajduje się w grupie priorytetowych pojęć. UX ma niejedną definicję, jednak najczęściej wskazuje na doświadczenia i preferencje użytkownika w stosunku do komputerów, stron internetowych oraz ich obsługę, czy funkcjonowanie.

Jak w kilku słowach można wytłumaczyć istotę user experience, w odniesieniu do cech usług, czy produktów?

  • atrakcyjność,
  • użyteczność,
  • pozytywne wrażenia.

Jeżeli strony internetowe są zbudowane w zgodzie z zasadami i dobrymi praktykami UX, a więc ogólnie rzecz biorąc są przyjazne użytkownikowi, to jest zdecydowanie większa szansa, że takowy powróci i dokona kolejnych konwersji, np. zakupów, a ponadto zaproponuje skorzystanie z oferty swoim znajomym.

Wspólne działania UX i SEO

Tematyka SEO w ostatnich latach dokonuje stopniowego, ale dość wyraźnego przeobrażenia i teraz w wyszukiwarce Google są przede wszystkim promowane strony internetowe, którym zależy na UX, odpowiadając swoim działaniem na zapytania użytkownika. Można więc powiedzieć, że SEO oraz UX to dobrana para, ze wspólnymi zainteresowaniami, których cel jest taki sam - pomoc i pokazanie poszukującym ważnych oraz wartościowych treści. Priorytetem SEO jest naprowadzenie odbiorców na odpowiedni content, z kolei cechy UX zachęcają do dokonania konwersji, czyli np. zdecydowanie się na usługę, albo kupno produktu. To pokazuje, że zarówno jedno, jak i drugie gra do jednej bramki - skoncentrowanie się na jak największej konwersji, a więc liczby wizyt na stronie internetowej, zwiększającej sprzedaż, wypełnienia formularzy kontaktowych itp.

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Lekkie pióro jest ważną umiejętnością przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów. Co jednak zrobić, aby poprzez treści sprzedać czytelnikowi produkt?

Wiele czynników decyduje o tym, czy odbiorca będzie zainteresowany Twoim contentem. Nie wystarczy tylko dobrze pisać. Zawsze trzeba uwzględnić kilka szczegółów, aby uruchomić machinę wykonania zamierzonego ruchu przez drugą stronę. W zależności od branży te praktyki się nieco różnią, ale sprawdźmy, jakie są podstawowe wytyczne, na których powinny opierać się interesujące teksty i jak wkupić się w łaski oraz preferencje potencjalnych klientów.

Jak przekonać odbiorcę do przeczytania tekstu?

Tytuł

Kontakt odbiorcy z artykułem, czy jakąkolwiek inną treścią, rozpoczyna się od tytułu. Jeżeli nagłówek nie zostanie odpowiednio skomponowany, to czytelnik na tym fragmencie poprzestanie przeglądanie, ponieważ nie został nim zainteresowany. Nie będzie miało żadnego znaczenia to, że treści w środku są bardzo wartościowe i z pewnością byłyby przydatne, bowiem wzrok zainteresowanego już tam nie dotrze.

W tytule warto spróbować ujawnić niewielką część korzyści, jaka będzie wynikała z zapoznania się z opisem, a także późniejszym skorzystaniem z oferty. Nagłówki w tekstach powinny być wyraźne, oddzielone od reszty materiału, tj. najczęściej stosuje się je poprzez system wartości podtytułów (H2 lub H3) - wyróżniają się wielkością i grubością czcionki oraz interlinią.

Grafika

Podobnie jak treści, również materiały graficzne mają służyć zwróceniu uwagi czytelnika. Grafika umożliwia wizualizację produktu, ukazać zastosowanie, ewentualne problemy i oczywiście szczegółowe informacje. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia oraz elementy grafiki muszą prezentować się estetycznie, a dla tworzącego treści (np. copywritera) to bardzo ważny dodatek, bowiem przerywniki wizualne zdecydowanie dodają czytelności i mogą być magnesem dla przyszłego klienta.

Jak eliminować wewnętrzną duplikację treści?

Duplikacja treści jest czynnikiem, który źle wpływa na pozycjonowanie strony i ogólną jej ocenę jakości. Plagiat nie tylko pojawia się na niezależnych od siebie witrynach, ale i nieświadomie wewnątrz jednej! Jak nie popełniać tego błędu?

Kopie np. opisów wewnątrz witryny powstają zazwyczaj przez niedoświadczenie, albo niedopatrzenie właściciela, który zajmuje się jej prowadzeniem. Zdarzają się również przypadki, że niektóre fragmenty treści się powtarzają na poszczególnych podstronach, z uwagi na brak czasu stworzenia kolejnych, unikalnych. Za każdym razem jest to jednak tego samego kalibru błąd, mogący być potraktowany przez algorytmy Google jak tzw. duplicate content.

Jak kontrolować swój content, w których miejscach może pojawić się duplikacja treści i jak ją wyeliminować? Jest na to kilka sposobów.


Duplikacja treści z uwagi na różne adresy URL

Do błędów technicznych, z których wynikać może duplikacja treści wykryta przez roboty Google, należą różne adresy URL strony głównej, tj. np.:

  • adres.pl
  • adres.pl/index.html

W takim przypadku podane adresy są rozpoznane jako kompletnie różne w oczach wyszukiwarki - jeden będzie oznaczony jako ten główny, natomiast kolejne jako kopie. Aby uniknąć takich sytuacji należy usprawnić struktury serwisu tak, aby nie powstały podobne adresy tych samych podstron, zainicjować przekierowanie 301 na prawidłową stronę główną, bądź też wskazać link kanoniczny.

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Media społecznościowe są ogromnymi i bardzo popularnymi platformami. Do tego grona w pewnym stopniu dołączyły również firmowe blogi.

Stały kontakt z klientem, możliwości przekazania lub dotarcia do bieżących informacji czy opinii - to niewątpliwe atuty serwisów typu Facebook, Twitter, czy Instagram. Przed nimi sporą rolę odgrywały osobiste blogi, które po latach posuchy dokonały w pewnym sensie przeobrażenia zainteresowania, teraz w postaci blogów prowadzonych przez firmy.

W niektórych aspektach blog firmowy jest zdecydowanie lepszą opcją, aniżeli wyżej wspomniane serwisy, na których nie da się przekazać contentu w pełnym zakresie, włącznie z infografikami, czy innego rodzaju materiałami multimedialnymi. Potrzebna jest do tego strona internetowa firmy i wdrożony blog - miejsce pewnych wiadomości i profesjonalizmu.

Od kilku lat wzrasta liczba prowadzonych blogów hobbystycznych i eksperckich, wśród których są w sporej grupie blogi firmowe. Poniżej odpowiemy na podstawowe pytanie - dlaczego warto je zakładać?


Zalety prowadzenia firmowego bloga

Korzyści, jakie mogą płynąć z rzetelnego prowadzenia bloga, można uzbierać bardzo dużo. Dzielą się na kilka rodzajów - od budowania swojego wizerunku, poprzez rozwijanie widoczności w sieci, po wzrost liczby czytelników.

Czynniki rankingowe w Google. Jak wpłynąć na wyszukiwarkę?

Chciałbyś być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz od czego w zasadzie to wszystko zależy? Jak można wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania?

Zestaw pytań, analiz, czy testów od wielu lat gości na biurkach oraz w systemach specjalistów, jak i mniej wprawionych administratorów. Czynników jest bowiem tyle, że określenie tego konkretnego, który bezpośrednio działa na pozycję danej witryny, jest ciężkim zadaniem. Sprecyzowanie danych komplikuje fakt, że z roku na rok poziom algorytmów wzrasta i regularnie dokonywane są zmiany w analizach i obliczeniach.

Czynniki rankingowe wskazują właścicielom stron, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby funkcjonować zgodnie z wytycznymi w Google i dać sobie szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wskazówek jest sporo, dotyczą różnych elementów i działań, ale możliwe jest ich wyróżnienie na dwie odrębne grupy, tj.:

  • czynniki wewnątrz strony internetowej,
  • czynniki na zewnątrz strony internetowej.

Wśród tych wszystkich czynników jest oczywiście też kwestia samego odpowiedniego zaprojektowania witryny, będącej w zgodzie z wymaganiami największej wyszukiwarki na świecie i ich robotów. Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, dlatego postaramy się przedstawić obszary, w których działania są bardzo ważne.

Czynniki rankingowe wpływają na miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, na wybrane frazy kluczowe.

Jak reagować na negatywne komentarze?

Negatywne opinie o firmie mogą być prawdziwym zagrożeniem dla jej wizerunku, zwłaszcza jeśli był budowany przez bardzo długi czas. Jak reagować na pojawiające się nieprzychylne komentarze w wizytówce Google i na innych portalach? Kiedy je ignorować, a kiedy odpowiadać, bądź usuwać?

Wraz z rozwojem firm w sieci, proporcjonalnie wzrastała również popularność komentowania i wystawiania opinii z ich działalności przez klientów, dlatego na krytykę narażeni są wszyscy. Nadmiar złych opinii może niekorzystnie wpłynąć na reputację prowadzonych biznesów, czy też osób wymienionych z imienia i nazwiska, a co za tym idzie - pogorszyć też sprzedaż. Wyważona reakcja na poszczególne opinie jest w cenie. Jak zatem na nie reagować?


Od kogo pochodzą negatywne komentarze?

W internecie wyróżniamy kilka rodzajów opiniotwórców, bądź powodów, przez które można otrzymać nieprzychylne komentarze:

1. Krytyka usług firmy

Pod tym kątem każda opinia dotyczy bezpośrednio działania biznesu - czy to w kontekście wadliwości proponowanych usług lub towarów, jak i poziomu obsługi klienta. Jest to typ komentarzy w odniesieniu do sytuacji, które faktycznie mogły mieć miejsce w rzeczywistości.

Czy blog jest skuteczną reklamą firmy?

Prowadzisz firmę i słowo blog kojarzyło Ci się do tej pory tylko z pamiętnikami hobbystów? Błąd. Firmowy blog może Ci przynieść sporą reklamę w internecie.

Blog firmowy przestrzenią dla contentu

Coraz częściej wśród świadomych właścicieli stron słyszymy "Content is king". To znak, że stali się beneficjentami swojej ciężkiej pracy, czyli publikowali wartościowe treści, dzięki którym z czasem zaczęła się zwiększać liczba klientów.

Oczywiście content na stronie internetowej jest uzależniony m.in. od tego, jak wygląda szata graficzna, jakie prezentujemy umiejętności w pisaniu, a także jak witryna wygląda pod kątem technicznym. Z reguły jednak wizerunek profesjonalisty można budować poprzez wspomniany blog, a także np. opisy produktów, czy wypełnione treściami podstrony firmowej strony. Te dwie ostanie opcje mają jednak określone ramy przejrzystości, liczby znaków i tematów, dlatego idealnym rozwiązaniem na nieograniczoną przestrzeń rozwijania wizerunku biznesu pod kątem merytorycznym jest blog, gdzie nie tylko można pisać o swoich usługach, ale i tematach z życia firmy, czy też nowościach w samej branży.

Blog wspiera pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jeden z kluczowych elementów marketingu internetowego firmy, na który w dużej mierze składa się tworzenie contentu na blogu. Wartościowe treści, włącznie z elementami filmowymi, graficznymi, czy zdjęciowymi, przyczynia się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki Google.

Publikowane treści - tworzone w zgodzie z wytycznymi Google - mogą być po jakimś czasie promowane przez algorytmy wyszukiwarki, jako wartościowe wiadomości dla odbiorców, co poskutkuje nie tylko awansem na liście wyszukiwań konkretnego tematu, ale również całej strony. Im więcej wyższych pozycji w Google na wybrane frazy kluczowe na pierwszych stronach, tym naturalnym zjawiskiem będzie zwiększający się ruch użytkowników na stronie internetowej firmy. Kolejnym efektem - jeśli serwis stanie się popularny - będzie cytowanie (z umieszczeniem linku) Twojej strony przez użytkowników na innych witrynach, czy forach, co będzie wzmacniało jeszcze reputację domeny. Linki zewnętrzne są bowiem kolejnym ważnym elementem pozycjonowania strony.

Jak poprawnie zbudować menu strony internetowej?

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Jak pozyskiwać opinie klientów?

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Mobile-First Index - co to jest?

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Strony internetowe i błędy językowe, czyli kultura pisania w sieci

​Błędy językowe to stały element, jaki widzimy chociażby na portalach społecznościowych. Niestety, także strony internetowe doświadczają tego problemu.Czy kondycję używania języka ojczystego w naszym kraju można uznać za dobrą? Serwis "Nadwyraz", który jest marką promującą poprawną polszczyznę, opublikował wyniki swojej analizy.W raporcie uwzględni...

Paginacja stron internetowych - co to jest?

​Strony internetowe, a zwłaszcza sklepy online, muszą w swojej strukturze stosować stronicowanie, aby roboty Google odpowiednio odczytały witrynę. Na czym to dokładnie polega? Paginacja stron - co to jest? Stronicowanie to inaczej paginacja, a więc dzielenie udostępnionych materiałów, wyświetlanych na osobnych podstronach. Takim podziałem mogą...

Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Fakt rozpoczęcia pozycjonowania strony internetowej zawsze jest związany z możliwością poprawy pozycji w wyszukiwarce Google i jej wynikach organicznych.Jak wiemy, ruch na stronie można zyskać nie tylko poprzez Google, ale również media społecznościowe, wizyty bezpośrednio z przeglądarki, jak i np. z linków na forach czy blogach internetowych. Czy ...

Toruń - czy adwokaci i notariusze mają strony internetowe?

Sprawdziliśmy, czy kancelarie odpowiednio dbają o reklamę poprzez swoje strony internetowe. Czy klienci mogą nabrać zaufania, przeglądając wizytówki prawników z Torunia?W naszej bazie firm zapisaliśmy około 140 adresów, które znajdziemy na jedną lub więcej z następujących fraz kluczowych:adwokat toruńkancelaria adwokacka toruńkancelaria prawnicza t...

Toruń - strony internetowe w branży zarządzania nieruchomościami

Nadzorowaniem budynkami często zajmują się zewnętrzne podmioty. Sprawdziliśmy, jak wyglądają strony internetowe firm zarządzających nieruchomościami w Toruniu. W naszej analizie znalazło się blisko 30 przedsiębiorstw oraz instytucji, które dbają o organizację i dobre funkcjonowanie nieruchomości na toruńskich osiedlach. To odrębna grupa podmiotów o...

Co to jest landing page?

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pozycjonowanie lokalne jest ukierunkowane zwłaszcza na promocję mniejszych firm, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do klientów z najbliższego im regionu.

Czy jest jakaś różnica w porównaniu z ogólnym pozycjonowaniem? Absolutnie nie, działania są po prostu zintensyfikowane na konkretny region - miasto, grupę miejscowości wokół danej lokalizacji, czy też całe województwa. Jeśli zatem prowadzisz swój biznes i Twoim celem jest np. Grudziądz, Kwidzyn, Toruń, Malbork, Świecie, itp., to warto skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego, gdzie uwaga zostanie skupiona na regionalnych odbiorcach.


Frazy lokalne - co to jest i jak je wybrać?

Frazy lokalne - jak już można się domyślać - to słowa kluczowe z dodatkami regionalnymi, a więc lokalizacjami priorytetowymi dla firmy. Za przykład możemy tutaj przedstawić chociażby lokalną frazę "strony internetowe Toruń", a więc do ogólnej frazy kluczowej "strony internetowe", zastosowany jest regionalny odpowiednik, skierowany na miasto Toruń. W ten sposób klientom łatwiej jest znaleźć firmy, które zajmują się projektowaniem firmowych witryn.

Pozycjonowanie lokalne - zalety

Odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana strona internetowa pod lokalne frazy, może przynieść podobne efekty, co płatne kampanie reklamowe Google Ads. Z tą różnicą, że kampania jest czasowa, natomiast rezultaty pozycjonowania mogą utrzymać się na bardzo długi okres.

Do pozycjonowania lokalnego zaliczamy także obecność firmy na mapie Google. Klienci bowiem bardzo często szukają usług "w pobliżu" właśnie tam, a dopiero w następnej kolejności spoglądają na wyniki organiczne.

Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?

Wiele mówimy o tym, że strony internetowe - aby odnieść sukces - muszą postawić na pozycjonowanie i widoczność w wynikach wyszukiwania. Nie można jednak zapomnieć m.in. o kolorystyce swojego serwisu.

Na zdobycie klienta w internecie składa wiele czynników. Wspomniane pozycjonowanie jest tylko jednym z nich. Świetne wyniki w wyszukiwarce Google mogą jednak ostatecznie zostać zaprzepaszczone, jeśli już w pierwszej chwili kolory na stronie internetowej wpłyną na użytkownika negatywnie. Aspekt psychologii kolorów trzeba bardzo poważnie wziąć pod uwagę.


Strony internetowe - znaczenie barw

Oczywiście ilu jest na świecie ludzi, tyle jest gustów, więc nie ma takiej możliwości, aby każdego potencjalnego klienta zadowolić doborem kolorów przy swoich produktach. Nawet najlepiej wybrane barwy mogą przegrać z gustami, czy przekonaniami kulturowymi, na każdym kontynencie poszczególne odcienie również mogą ściśle oznaczać zupełnie co innego. Psychologia koloru to z jednej strony określone i udokumentowane zachowania, ale z drugiej również nieodgadniony w stu procentach odbiór. W walce o klienta można jednak w pewnym stopniu dopasować się kolorystycznie do wybranej grupy docelowej.

Strony internetowe - jak dopasować kolory do grupy docelowej?

Priorytetową kwestią przy budowaniu serwisu internetowej firmy, jest dopasowanie kolorystyczne zgodne z tym, co widnieje w logo przedsiębiorstwa. Mówimy tutaj o całej identyfikacji wizualnej i jednolitym brandingu, czyli foncie i kilku podstawowych kolorach, jakich używa się do wszelkich materiałów związanych z marką. Są również przypadki, że przez błędy z przeszłości należy najpierw zmienić logo, bowiem dotychczasowe nie wkomponuje się w żadne materiały reklamowe, w tym w stronę internetową. Najczęściej pod lupę brany jest kolor czerwony - czyli agresywny, mogący swoją intensywnością odrzucać odbiorców, jeśli stanie się wiodącą barwą w sieci.

Ponadto przy wyborze odpowiedniej kolorystyki decyduje też konkretna branża i grupy docelowe - np. czy produkty dotyczą kobiet czy mężczyzn. W przypadku żeńskiej części zazwyczaj mogą dominować lekkie, pastelowe kolory, z kolei grupa męska woli bardziej zdecydowane, ciemniejsze barwy. Oczywiście nie jest to obowiązek, podobnie jak nie trzeba zawsze stawiać na pierwszym miejscu koloru żółtego, tak bardzo skojarzonego z branżą budowlaną. Kwestia wyczucia i trendów.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP