Blog

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Jak Google rozpoznaje kopiowanie treści?

W rozmowach z klientami zawsze zwracamy uwagę na zjawisko "duplicate content". Skąd jednak Google wie, że dana treść została skopiowana z innej strony internetowej?

Kopia, plagiat, duplikat - jakkolwiek nazwać, zjawisko to występuje bardzo często w sieci. Dla specjalistów SEO to temat być może nawet numer 1, który trzeba przekazywać właścicielom witryn. Google bowiem bardzo nie lubi, gdy ktoś chce iść na przysłowiową "łatwiznę", kopiując artykuły, czy też opisy produktów, nawet w jej niewielkiej części. Jeśli roboty ocenią daną wersję materiału negatywnie, to w najgorszym przypadku adres może zostać usunięty z wyszukiwarki. Algorytmy oceniają, na jakiej stronie dany materiał pojawił się jako pierwszy, a także klasyfikuje je pod kątem wartości.

Content is king

Google bardzo ceni sobie autorów, którzy opublikowali treści unikatowe oraz mające wartość dla czytającego odbiorcy. Oryginalna treść stawiana jest na lepszych miejscach z wynikach wyszukiwania, aniżeli te kopiowane. Problem kopii widoczny jest przede wszystkim przy sklepach internetowych, gdzie właściciele kopiują opisy towarów czy to od konkurencji, czy też z materiałów producentów. Wtedy może pojawić się problem, ponieważ stoi to w sprzeczności z panującymi trendami i obostrzeniami, dotyczącymi pozycjonowania.

Google a duplikat treści

Generalnie - pomijając już sam fakt algorytmów Google - kopiowanie to plagiat, który w dalszej kolejności może zostać oceniony jako złamanie praw autorskich i ewentualne postępowania sądowe. Choć zbyt często się to nie zdarza, to jednak bardziej znani autorzy mogą wystąpić na taką drogą, by dochodzić swoich roszczeń.

Więcej przykładów kopii materiałów znajdziemy przy sklepach internetowych. Te otrzymują np. od wydawców książek jednolity opis i wprowadzają go do siebie, nie nanosząc żadnych zmian. Zdarza się zatem, że na kilkunastu, czy też kilkudziesięciu adresach klienci doszukają się tych samych wiadomości. Co z tym zjawiskiem robi Google?

Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

Często użytkownicy wyszukiwarki Google zadają pytanie, skąd biorą się różnice w wyświetlanych wynikach na daną frazę. Ma na to wpływ kilka czynników.

Przypadki związane z wyświetlaniem różnych rezultatów w Google jest powszechnie znany. Niekiedy pierwsza strona na danej frazie wygląda inaczej na komputerze, aniżeli ta włączona np. na tablecie, czy telefonie komórkowym.

Lokalizacja, język oraz sprzęt - to trzy główne wątki, jakie są brane pod uwagę. Wielu osobom wydaje się, że aktywne zalogowanie, albo tryb prywatny także działają na wyniki, ale tak nie jest.


Różne wyniki w wyszukiwarce Google

1. Preferencje użytkownika

Charakterystyka danego internauty jest wielokrotnie decydująca o wynikach, zwłaszcza jeżeli jest zalogowany na swoim koncie Google, gdzie zapisuje się m.in. historia obejrzanych stron internetowych oraz same zapytania w wyszukiwarce.

Inaczej zatem mogą wyglądać rezultaty dla wielbicieli niebezpiecznych zjawisk pogodowych oraz pasjonata samolotów myśliwskich, jeśli wpiszą np. tornado.

Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Wszystkie strony internetowe do szybkiego funkcjonowania wymagają doboru odpowiedniego serwera, na którym m.in. instaluje się pliki serwisu.

Wybór hostingu rzutuje na efektywność pracy witryny, a zwłaszcza na jej prędkość. Czym konkretnie jest zatem serwer, za co odpowiada, jakiego dokonać wyboru i czy mechanizm ten wpływa na SEO?

Co to jest serwer?

Serwer to w rzeczywistości znane wszystkim urządzenie, bowiem w większości przypadków jest w formie mocnego komputera, który cały czas pracuje z dużą mocą, wytrzymując wszelkie obciążenia. Wymaga też stałego połączenia z internetem.

Serwery przechowują m.in. właśnie pliki stron internetowych i przetwarzają na bieżąco dane, jakie są dostępne i wyświetlane przez użytkowników odwiedzających dany serwis internetowy. Serwery dzielą się na kilka rodzajów:

  • serwer dedykowany
  • serwer VPS
  • serwer współdzielony
  • serwer w chmurze

Serwer dedykowany

Serwer dedykowany - jak już sama nazwa wskazuje - jest mechanizmem udostępnianym dla klienta na wyłączność, tj. tylko ten konkretny użytkownik ma do niego dostęp i nie jest dzielony z innymi, dzięki czemu można go w pełni dostosować do swoich potrzeb. Taka usługa hostingowa jest najdroższa i zazwyczaj wybierają je osoby świadome, z dość dobrą, specjalistyczną wiedzą.

Jak analizować konkurencję w Google?

Jeżeli rozwijasz swój biznes poprzez serwis internetowy z usługami, czy też sklep internetowy, warto również zainteresować się, jak działają inne firmy. Jak przeanalizować konkurencję?

Znajomość konkurencji dzięki Google

Podstawowym aspektem otwarcia restauracji, sklepu, kawiarni, hotelu, albo innego typu działalności, jest wzięcie pod uwagę tego, w jakiej się będzie znajdowało lokalizacji. Temat ten jest neutralny geograficznie - dotyczy zarówno Polski, jak i każdego innego miejsca na świecie. Zdecydowanie trudniej jest sprzedawać swoje usługi w miejscach trudniej dostępnych, nawet jeśli firma świadczy je na najwyższym poziomie. Oczywistym jest, że rejony z bardziej uczęszczanymi traktami są najbardziej oczekiwane, ale to oznacza też, że jest spore prawdopodobieństwo zlokalizowanych innych biznesów, o podobnym, albo takim samym profilu działalności. Trzeba zatem doskonale poznać swoją konkurencję. Identycznie jest z wszelkimi działaniami w sieci.

Twoją lokalizacją w internecie jest wyszukiwarka Google. To ona w głównej mierze decyduje, w jaki sposób i w jakim zakresie Twoje usługi będą się promowały i mogły docierać do jak największej liczby klientów. Jeśli Twój biznes osiągnie dobre miejsce, to szansa na sukces i zyski wzrasta.

Porównując jeszcze te dwa środowiska, to w rzeczywistym świecie optymalną sytuacją jest siedziba firmy w centrum dużego miasta. W wirtualnym świecie takim odpowiednikiem są pierwsze strony na wybranych frazach kluczowych w Google. Rzecz jasna sam wybór najlepszych słów nie okaże się wystarczający, ponieważ Twoja działalność nie będzie jedyna. Wokół zawsze jest duża konkurencja, dlatego najlepiej jest dowiedzieć się, jak inne firmy zdobywają klientów i jakie rozwiązania najkorzystniej wpływają na promocję. Znając możliwości i ofertę innych przedsiębiorców z Twojej branży, można kontrahentom zaproponować coś lepszego, wyróżnić się i zająć miejsce pole position w wyścigu o klienta. Znajomość konkurencji jest szalenie ważna, bowiem przyda się do generowania coraz większego ruchu na stronie internetowej firmy oraz do reagowania na rynkowe zmiany i ustalenia planu działań przy pozycjonowaniu. Nie są to proste czynności, konkurencja także nie śpi, ale ciężka praca może przynieść zadowalające efekty.

Analiza konkurencji - od czego zacząć?

Przede wszystkim od spokoju i cierpliwości. Każdą czynność zawsze należy wykonywać starannie, krok po kroku, bowiem w przeciwnym wypadku może zdarzyć się tak, że któryś z konkurentów zostanie przy analizie pominięty. Sami znamy przypadki, kiedy to firma A zlekceważyła jeden z mniejszych biznesów oraz zmieniające się trendy i po kilku latach zaobserwowała, że ten teoretycznie mało perspektywiczny wyprzedził firmę A o lata świetlne w uzyskiwanych przychodach.

Jak dodać firmę do Google?

Mapy Google i Google Moje Firma to miejsca, od których należy zacząć promocję firmy w internecie. Co trzeba zrobić? To bardzo proste!

Jeśli firma ma zamiar osiągnąć sukces, trzeba umieć się odpowiednio zaprezentować. W pozycjonowaniu strony internetowej pomocne są dodatkowe narzędzia, m.in. Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki na tej platformie dopełnia możliwość zwiększenia widoczności biznesu, wśród odbiorców przeglądających sieć. Ponadto oznaczenie firmy na mapie wpływa na pozycje zajmowane w lokalnych czy regionalnych rezultatach wyszukiwania. Jest to obowiązkowa czynność.

Jak możemy zauważyć na powyższej mapie, prócz znacznika na mapie, wyświetlane zostają również inne podstawowe wiadomości dotyczące działalności - godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, czy opinie klientów, bardzo ważne przy ocenie i wyboru firmy przez danego użytkownika.

Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Pierwszą, istotną rzeczą jest posiadanie konkretnego, aktualnego adresu funkcjonowania firmy, ponieważ pod podaną lokalizację zostanie wysłany list powitalny. W środku będzie pocztówka z kodem, jaki trzeba podać przy kolejnym etapie procesu weryfikacji.

E-A-T, czyli wiarygodność Twojej strony internetowej

Algorytmy Google to inteligentne mechanizmy, potrafiące rozróżnić wartościowe dla użytkownika serwisy, od tych mniej przydatnych. Jak pracować na swoją wiarygodność?

Od 2018 roku wielokrotnie dochodziło do aktualizacji w systemach Google, coraz bardziej doceniając merytoryczne treści wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania i stale wyszukiwarka jest pod tym kątem poprawiana. Liczy się wartościowy content.

E-A-T - co to jest?

Rozwijając skrót E-A-T z języka angielskiego, ukazuje nam się wstępne wyjaśnienie całego mechanizmu. Są to słowa "expertise" (doświadczenie), "authoritativeness" (autorytet) oraz "trustworthiness" (wiarygodność). Te trzy określenia pokazują nam zatem, co jest tak naprawdę ważne w sieci i co jest priorytetem dla parametrów Google. Algorytmy z każdym kolejnym miesiącem zaostrzają swoje kontrole jakości, badając publikowany na stronach internetowych content. Za pozycje serwisów w wynikach wyszukiwania odpowiada szereg warunków.

Które parametry są najważniejsze?

Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa nie wskoczy na czołowe miejsca, jeśli nie zadba się o dobre SEO. Google bacznie to obserwuje - odpowiednie meta-opisy, nagłówki, wartościowe artykuły i wiele innych. Standardem jest również posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL, które stoi na górze priorytetów wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku witryn z wrażliwymi danymi. Innym istotnym czynnikiem jest profil linków, które prowadzą do strony. Warto omijać również nachalne reklamy, zniechęcające do przeglądania witryny.


Content. Czy treści na stronie są ważne?

Dzisiaj większość czołowych witryn świętuje sukces dzięki temu, że postawiły na wartościowy content. Merytoryczne, jakościowe artykuły na firmowych stronach to klucz to większych zysków. Na nic zdadzą się wszelkie reklamy, jeśli na Twojej stronie Google nie znajdzie licznych treści potwierdzających fakt, że jesteś ekspertem w swojej branży i że to u Ciebie klient znajdzie fachową pomoc. Roboty Google chętnie promują eksperckie wiadomości, opisy, porady, czy recenzje. Jeżeli blog na stronie internetowej Twojego biznesu okaże się przydatny dla użytkownika, to możesz być pewien, że zanotujesz wzrost miejsc w wynikach wyszukiwania, na poszczególnych frazach, co przełoży się także na zwiększony ruch organiczny - czyli taki wyłącznie dzięki treściom, a nie płatnej reklamie.

Wejście na rynek zagraniczny - wersja językowa i domena

Branża e-commerce nadal prężnie się rozwija, stąd coraz więcej firm ma zamiar sprzedawać swoje usługi nie tylko w Polsce. Na co zwrócić uwagę, jeśli chcemy dotrzeć do klientów zagranicznych?

Strona internetowa, czy też sklep internetowy, to świetne narzędzie do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Dotyczy to nie tylko wyłącznie wyników sprzedażowych, ale i różnego rodzaju promocji firmy. Co jednak zrobić, jeśli padnie decyzja o rozszerzeniu swojej działalność poza granice kraju?

Aby odpowiednio wdrożyć się w prezentację oferty firmy dla klientów zagranicznych, trzeba mieć na uwadze kilka aspektów, związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego:

Nowa wersja językowa strony internetowej

Rozpoczęcie wdrażania witryny w nowej wersji językowej wymaga decyzji, pod jakim adresem będzie ona funkcjonowała.

Przykładowo weźmy pod uwagę skierowanie oferty do niemieckich odbiorców:

Mapa strony - co to jest?

Słaba widoczność i indeksowanie serwisu internetowego firmy w wyszukiwarce, może być rezultatem np. braku mapy strony. To spis wszystkich adresów URL podstron, które działają przy danej witrynie.

Mapa strony jest specjalnym plikiem, w którym umieszczone zostają wszystkie adresy podstron, zwłaszcza dla robotów wyszukiwarek. Dzięki niej łatwiej jest im indeksować wszelkie informacje ze strony, czy kategorie sklepu internetowego. Można zamieścić także wiadomości dotyczące ostatniej aktualizacji, czy też mapy materiałów filmowych i graficznych. Oczywiście dobrze stworzona mapa strony nie jest gwarantem tego, że wszystkie podstrony na pewno znajdą się w wyszukiwarce, jednak jest to usprawnienie całego procesu. Innym ważnym argumentem jest fakt, że według takiego zestawienia, Google jest w stanie zanotować daty publikacji tekstów, aby eliminować ewentualne zjawiska duplicate content w innych serwisach.

Mapa strony internetowej - rodzaje

Najpopularniejszymi typami mapy strony są pliki XML i HTML.

  • XML - jest to rodzaj mapy, strukturalnie stworzony dla robotów Google. Znajduje się tam spis poszczególnych podstron URL oraz informacje np. o dacie publikacji, aktualizacji, czy hierarchia ważności danych adresów.
  • HTML - to z kolei jest mapa strony widoczna dla wszystkich jej użytkowników. Ułatwia ona nawigację i znalezienie potrzebnych przez internautę kategorii, czy konkretnej podstrony. Google taki rodzaj ocenia pozytywnie również pod kątem (User Experience), jako pomoc dla internauty.

Czy mapa strony jest faktycznie potrzebna? Jej stworzenie nie jest skomplikowane, a można w ten sposób przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Prócz robotów mogą z niej skorzystać internauci, jeśli preferują taką formę nawigacji, aby znaleźć interesujące ich wiadomości i materiały.

Przykład mapy strony w wersji HTML znajdziecie na naszej stronie: https://studio113.pl/mapa-strony

Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z tym, że interesujące Ciebie strony internetowe lub sklepy online ładowały się bardzo długo. Dlaczego serwis nie włączył się od razu po wpisaniu adresu w przeglądarce?

Pierwsza myśl przeciętnego użytkownika podpowiada, że jest to wina dostawcy internetu. Nic bardziej mylnego - w większości przypadków wina jest po stronie źle zbudowanej strony internetowej, albo już bieżącego jej administrowania. Tym bardziej źle, jeśli długi czas ładowania dotyczy witryny Twojej firmy, bo wtedy można stracić klientów.

Niegdyś w zasadzie nie zwracano uwagi na ten aspekt, teraz parametry szybkości ładowania stron są priorytetowym punktem pod kątem oceny serwisu, którego dokonują nie tylko internauci, ale i algorytmy Google. Prędkość wyświetlania danych bezpośrednio wpływa na budowanie ruchu oraz szansę na pozyskanie klienta. Właściciel może bowiem przez pominięcie tej sprawy tracić kontrahentów, na rzecz konkurencji. Na co zatem zwrócić uwagę, aby konwersja na stronie internetowej firmy była na zadowalającym poziomie?

Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

1. Zmniejszenie rozmiaru i wagi grafik oraz zdjęć - to nagminnie popełniany błąd przez właścicieli stron internetowych. Często bowiem w żadnym wypadku nie zwraca się uwagi na to, jak wielkie jest zdjęcie i jego waga. Duże rozmiary bardzo negatywnie wpływają na poprawne działanie serwisu, ponieważ ciężkie pliki po prostu dłużej się ładują, Wymagana jest ich kompresja - zmniejszenie rozmiaru. Dzięki zmianie powinna ulec również waga grafiki. My sami polecamy, aby nie było to więcej niż 100 KB, natomiast absolutnym maksimum to poziom 200 KB.

2. Poprawny kod źródłowy - sama objętość strony internetowej zmniejszy się, jeśli w kodzie źródłowym strony internetowej wyeliminujemy wszelkie niepotrzebne spacje, czy akapity. Ponadto spowolnienie ładowania strony może wywoływać blokujące renderowanie kodu CSS, czy też JavaScirpt.

Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Kiedy rozpoczyna się pozycjonowanie strony internetowej, pojawia się pytanie - na ile fraz to robić? Czy za tym procesem musi stać przemyślana strategia?

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest priorytetową i bardzo ważną decyzją. Czy ich liczba jest ograniczona i czy dzielą się na te pierwszego rzędu oraz poboczne?

Docelowym punktem działań jest w większości przypadków być dobrze wypozycjonowanym na jak największej liczbie słów kluczowych. Na początku drogi nie jest to jednak możliwe, dlatego swoją pracę trzeba podzielić na etapy.

Niezależnie od tego, czy za pozycjonowanie firma zabierze się sama, czy też zleci to zewnętrznej agencji, zalecane jest skupienie się na określonej, ograniczonej ilości fraz. Wszystko z prostego powodu - możliwości czasowe. Im więcej tych słów, tym na każdy osobny przypadek zostanie poświęcone mniej uwagi.

Pozycjonowanie strony internetowej - jaką obrać strategię?

Wszystko zależy od przyjętej strategii. Podstawową kwestią jest to, w jakim stanie jest serwis internetowy pod kątem SEO. Wcześniej zatem trzeba zrobić audyt SEO i ocenić sytuację, bowiem jeśli okaże się, że witryna nie jest odpowiednio przygotowana - zabraknie na niej np. odpowiedniej ilości treści, trzeba będzie również ten czynnik zaplanować w swoim kalendarzu, bo to właśnie pod kątem wybranych słów kluczowych trzeba publikować nowe teksty.

Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy, musisz zdecydować, na jakie frazy kluczowe będziesz promował biznes.

Wybór grupy słów to jedna z najważniejszych decyzji, jakie trzeba podjąć w ramach procesu pozycjonowania. Wybór musi być przemyślany, aby Twój biznes na tym skorzystał. Wpływ ze sprzedaży usług czy towarów nie zwiększy się, jeśli strona będzie reklamowana na niewłaściwe słowa.

Najpierw trzeba przeanalizować swoją ofertę i określić, jakie produkty mają przynosić najwięcej korzyści, czy na których usługach firmie zależy. Niekoniecznie muszą to być te, z których biznes ma już dochody, ale takie, które nie zdążyły jeszcze zebrać swojej klienteli. Wypada również zorientować się, które frazy mają sporą konkurencję, a które należą do niszowych produktów.

Profil firmy i wybór fraz do pozycjonowania strony internetowej

Aby wybrać frazy pod pozycjonowanie, zalecane jest przede wszystkim określenie profilu działalności, jego skalę i ofertę proponowaną swoim odbiorcom.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce Google np. "kurtki zimowe", zobaczymy na czele wyników największe firmy oraz marki, które są najpopularniejsze, a co za tym idzie - mają najwięcej klientów. Nie warto zatem na początku zaczynać działać na frazach ogólnych, jeśli firma nie należy jeszcze do grona tych "wielkich". Korzystniejsze jest skupienie się na precyzyjnych frazach, np. regionalnych, z nazwą miasta, nie tylko tego w którym przedsiębiorstwo się znajduje, ale też i okolicznych.

Jak promować sklep internetowy?

Sprzedaż internetowa to bardzo rozwijający się rynek. Rosnąca konkurencja e-commerce wymusza jednak na wszystkich właścicielach biznesów, by na poważnie zajęli się promocją, aby mieć dla siebie kawałek tortu i liczyć na zyski. Co należy zrobić?

Jak promować sklep internetowy?

1. Pozycjonowanie

Większość ruchu na stronach internetowych - w tym także sklepach internetowych - pochodzi z ruchu organicznego, czyli wyników wyszukiwania Google. Obecnie właściwie nie ma szans, by osiągnąć zadowalające rezultaty popularności, bez pracy nad SEO.

W ostatnich latach sieć bardzo się zmieniła pod kątem promowania firmowych witryn. Niegdyś pomagały spamerskie farmy linków, które teraz są eliminowane przez roboty wyszukiwarki. Teraz liczy się pełnowartościowy content.

Optymalizacja SEO jest pierwszym, podstawowym warunkiem dobrego sklepu. Algorytmy Google biorą pod szczególną kontrolę m.in. czas ładowania się strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, poprawne opisy i nagłówki, a także posiadanie certyfikatu SSL.

Inną kwestią jest wspomniany content. Treści wcześniej nie były brane pod uwagę i nie decydowały o pozycjach w wynikach wyszukiwania, przez co wielu prowadzących strony kopiowało artykuły i opisy z innych miejsc. Nieświadomi zresztą nadal to czynią, co najpewniej skutkuje w wielu przypadkach wykluczeniem z wyszukiwarki. Unikalne teksty są priorytetem, a porady i regularne prowadzenie bloga może uczynić eksperta w branży, którego sami użytkownicy mogą promować w innych miejscach w internecie. Własny content w dłuższej perspektywie czasu pełni rolę inwestycji, która sama zaprocentuje.

Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Poprawna optymalizacja serwisu internetowego pomaga w jego pozycjonowaniu. Przyjazne adresy URL są jednym z tych elementów. Czym jest przyjazny link i na czym to wszystko polega?

Adres URL to jedna ze składowych, którą widzimy podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. Jest umieszczony pod tytułem danej strony internetowej w wyszukiwarce Google.


Przyjazny link to prosty do odczytania ciąg słów w adresie URL, zawierający zwykle frazy kluczowe podstrony. Jest on zrozumiały dla odbiorców, dzięki czemu są pewni, co mogą znaleźć po kliknięciu w link. Te proste zabiegi również pozytywnie wpływają na samo pozycjonowanie strony internetowej, bowiem ułatwia to odbiór nie tylko internautom, ale i robotom indeksującym witryny.

Przyjazny adres URL to chociażby taki, pod którym się znajdujecie:

https://studio113.pl/przyjazne-linki-na-stronie

Nagłówki na stronie internetowej

W zasadzie wszystkie serwisy internetowe posiadają nagłówki, ale czy są one poprawnie zbudowane? Wiele stron ma z tym duży problem, a są to jednak ważne kwestie nie tylko z punktu widzenia czytelnika, ale i pozycjonowania.

Nagłówki na stronie internetowej są podobną wersją do tych, jakich używa się np. w zwykłej, papierowej prasie. Również zauważymy główne tytuły, a w środku danego artykułu podtytuły. Różnica polega na tym, że każdy ma swoją specjalną struktury, które potrafią odczytać roboty Google.

W strukturze strony tytuły widnieją w części "body class", jako tagi nagłówkowe. Krótko mówiąc, wizualnie od razu wiemy, że jest to nagłówek, bowiem font w tym miejscu jest powiększony oraz pogrubiony. Porządkuje to w pewnym sensie tekst i ułatwia czytelnikowi przechodzić z jednej części treści, do następnej, akcentując najważniejsze fakty.

Rodzaje nagłówków na stronie internetowej

Na stronie internetowej wyróżniamy sześć rodzajów nagłówków - od H1 do H6. Pierwszy w kolejności (H1) jest najważniejszy, później nagłówki H2, H3 i tak dalej. Zwykle nie wykorzystuje się całej dostępnej puli tytułów, ale zawsze jest taka możliwość.
Nagłówek rodzaju H1 występuje tylko raz i jest to tytuł strony lub tytuł artykułu. Znajduje się na pierwszym miejscu ważności zarówno dla użytkownika, jak i samego pozycjonowania. H2 oznaczają m.in. śródtytuły w danym tekście, z kolei H3 są głównie używane do oddzielania poszczególnych tekstów w jednym akapicie, po sekcji H2. Dzięki temu znacznie poprawia się estetyka i czytelność. Nagłówki z zakresu H4-H6 są rzadko używane, ponieważ zwykle nie ma już konieczności dalszego wyróżniania w materiale.

Użycie nagłówków H1 oraz H2 zależne jest od struktury serwisu. Optymalnie na jednej podstronie umieszcza się raz H1, a także dwukrotnie H2, jednak czasem są wyjątki od reguły, ale musi to być struktura przemyślana, aby roboty Google błędnie nie odczytywały zawartości.

14 zalet SEO. Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie to obecnie jedna z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejsza możliwość promowania firmy w internecie. Na pewno, nawet przypadkowo, trafiłeś niegdyś na temat SEO, ale czy wiesz, jak na pozycjonowaniu może skorzystać Twój biznes?

Działania SEO (Search Engine Optimization) to priorytet w dzisiejszej promocji stron internetowych. Pomaga to iść drogą zgodną z wytycznymi Google, a także zwiększać ruch w serwisie i poprawiać swoje pozycje w wyszukiwarce, przy konkretnych frazach kluczowych. Pozycjonowanie może zapewnić sporo korzyści, dlatego warto być tego świadomym.

Pozycjonowanie - 14 zalet SEO

  • 1. Poprawa widoczności strony w wyszukiwarce

Odpowiednia praca SEO poprawia widoczność serwisu internetowego, zarówno w wynikach wyszukiwania dotyczących fraz kluczowych, jak i z tzw. długim ogonem, czyli konkretnych, sprecyzowanych pytań od użytkowników, mogących szukać np. produktów, czy usług.

  • 2. Większa liczba osób na stronie

Lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania są równoznaczne z większą szansą na pozyskanie nowych klientów, którzy trafią na stronę poprzez Google. SEO umożliwia odnaleźć witrynę na zdecydowanie większą ilość fraz, które są najpopularniejsze wśród użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Większa liczba odwiedzin ma swoje przełożenie na konwersję, w tym np. kontakt poprzez formularz, czy bezpośredni efekt w sprzedaży usług.

  • 3. Więcej potencjalnych klientów

Wybór odpowiednich słów kluczowych i pozycjonowanie strony właśnie pod ściśle określoną grupę fraz, daje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, mogących wykazywać zainteresowanie produktami firmy. Dotyczy to przede wszystkim tych internautów, którzy wiedzą czego szukają.

Ile kosztuje strona internetowa w 2020 roku?

Strona internetowa to dzisiaj już obowiązek każdej firmy, nawet w przypadku, gdyby miała to być tylko prosta, nieskomplikowana wizytówka. Ile kosztuje strona internetowa w 2020 roku?

Dla każdego biznesu priorytetem jest zaistnieć w internecie. Większość klientów brak firmy w sieci ocenia bowiem zero-jedynkowo - nie ma jej w ogóle, nie istnieje. W tym artykule skupimy się jednak na kosztach i wartości serwisu internetowego.

Wyjaśnimy, na czym polega cały proces budowy strony i o czym należy pamiętać.

Ile kosztuje strona internetowa? Wszystko ma swoją wartość

Strona jest dobrem technologicznym, cyfrowym zbiorem elementów. Nie można tego dotknąć, ale nie jest to równoznaczne z tym, że nie ma wartości. Wręcz przeciwnie. Od takich wniosków próbują nas odciągnąć reklamy np. generatorów stron, kuszące bezkosztową budową dla Twojej firmy. Na pierwszy rzut oka tak to wygląda, ale im dalej w las, tym może być gorzej - albo ta opcja jest podzielona na pakiety dostępowe (oczywiście już z cennikiem), albo w którymś momencie wyczerpią się możliwości techniczne i z darmowej wersji wyjdzie ostatecznie bezużyteczna platforma. Może się zatem okazać, że klient absolutnie nie będzie z tego zadowolony.

Każdy może być twórcą

Właściwie każdy może zająć się budową stron internetowych. Nie potrzeba do tego obszernego sprzętu, ale decydującym aspektem są umiejętności. Aby projekt był wysokiej jakości, z reguły potrzeba wieloletniego doświadczenia i wielu wyrzeczeń. Spotykamy - zwłaszcza na portalach społecznościowych, propozycje budowy stron rzędu 1000-500, czy nawet 300 złotych. Czy w takiej cenie otrzymamy znakomitej jakości produkt? Taki cennik zazwyczaj mówi nam, że dany wykonawca po prostu dopiero stawia swoje kroki w tej branży i uczy się budować najprostsze serwisy. Są to często osoby w wieku uczniów liceum i studiów, żeby sobie dorobić. Oczywiście nigdy nie można wykluczyć, że trafi się talent, ale czy Twój biznes może sobie pozwolić na przypadek? Zwłaszcza, że wielu kluczowych rzeczy zwykły przedsiębiorca nie jest w stanie wykryć. Wizualnie wykonana strona przypadnie do gustu, ale wszystko co kryje się pod szatą, już tak porządne może nie wyglądać. Chodzi o kod strony, stosowanie wytycznych Google, optymalizację serwisu, wydajność, szybkie ładowanie się strony, czy elementy związane z bezpieczeństwem. Na jakość składa się sporo części.

Strony internetowe - Grudziądz. Jak prezentują się firmy w tym mieście?

Z racji tego, że jednym z ośrodków, do których kierujemy swoją ofertę budowy stron internetowych, jest Grudziądz, wiemy jak pod tym kątem prezentują się lokalne firmy.

Grudziądz jest jednym z największych miast województwa kujawsko-pomorskiego, liczący według oficjalnych danych około 95 tysięcy mieszkańców. Geograficznie miejscowość leży na Pomorzu i w opinii sporej liczby osób, dla samej gospodarki lepsza byłaby jej kondycja, gdyby należała do województwa pomorskiego. Niemniej, znajduje się tutaj wiele przedsiębiorstw, w tym również te większe, jak np. Schumacher Packaging, Visscher Caravelle, Mr Garden, Hydro-Vacumm, Rossmann Polska, Müeller Fabryka Świec, Vadain, SITS, SKS Connecto Polska, Polmlek, czy Unia - największy polski producent maszyn rolniczych, będący klientem Studio113.

W mieście nad Wisłą funkcjonuje kilkaset firm, a jak radzą sobie z tematem rozwijającego się rynku w sieci?

Strony internetowe - Grudziądz

Nasze regularne analizy w Grudziądzu wyraźnie wskazują, że przedsiębiorcy w sporej części nie są jeszcze świadomi faktu, jak bardzo w ich biznesie może wspomóc promocja w cyfrowym świecie. Delikatnym plusem jest to, że tylko około 20% lokalizacji nie ma swojej wizytówki, jednak bardzo duża społeczność biznesowa - licząca w setkach, ma niestety strony internetowe bardzo stare, albo wykonane niepoprawnie, niezgodnie z wytycznymi Google, wolno ładujące się, czy po prostu nie przykuwające oko klienta. Brak odpowiedniego działania dotyczy w zasadzie wszystkich branż - od gastronomicznej, poprzez kancelarie prawne, biura nieruchomości, ośrodki szkolenia kierowców, zakłady budowlane, zakłady przemysłowe, sklepy i wiele innych, w tym również kluby sportowe.

Staramy się uświadamiać wszystkich zainteresowanych o zmieniających się wymaganiach i odpowiednim korzystaniu z możliwości technologicznych. Zapraszamy zatem wszystkie grudziądzkie firmy do kontaktu. Bezpłatnie ocenimy obecną stronę internetową firmy, a także zaproponujemy rozwiązania, które mogą pomóc w rozwijaniu biznesu.

Duplicate content - problem wielu stron internetowych

Niejednokrotnie w naszych artykułach wspominamy o niepożądanej praktyce, której bardzo nie lubią algorytmy Google. Na czym dokładnie polega "duplicate content"?

W języku polskim to duplikacja treści, która należy do ścisłego grona Black Hat SEO, czyli ciemnej strony pozycjonowania.

Duplikacja - jak sama nazwa wskazuje - jest kopią/plagiatem tekstu, który pojawił się już wcześniej co najmniej raz na innych stronach internetowych, albo na tej samej witrynie. Duplicate content dzieli się na wewnętrzny oraz zewnętrzny.

Duplicate content

W części wewnętrznej bierzemy pod uwagę powtarzające się teksty w tym samym serwisie, zdarza się to zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie ich właściciele zapominają o unikalnych opisach produktów. Błędne jest chociażby dodanie takiego samego tekstu w jednym produkcie, w kilku jego wariantach (np. w kilku kolorach). Nawet jeśli ta duplikacja treści została wywołana nieświadomie, czy przez przypadek, to algorytmy Google i tak mogą w wyszukiwarce ograniczyć widoczność strony i blokować pozycjonowanie. Na zewnątrz zwykle dochodzi do publikacji takiego samego tekstu w różnych miejscach, które linkują do jednego adresu.

Od kilku lat celem wszystkich mechanizmów wyszukiwarki jest premiowanie materiałów unikalnych, jedynych w swoim rodzaju. Jeżeli te nie będą wartościowe dla użytkowników, a przede wszystkim - będą zawierały skopiowane części artykułów z innych źródeł, może to zostać ocenione jako oszustwo i próba wyłudzenia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na poszczególnych frazach. W najlepszym wypadku dana strona spadnie w rankingu, w najgorszym może zostać całkowicie usunięta z Google.

Jak budować wizerunek w internecie?

Często zastanawiacie się, czego Wam brakuje, aby systematycznie budować wizerunek w sieci. Mamy kilka wskazówek.

Kiedy idziesz do kina na nowy film chcesz, żeby czymś Ciebie zaskoczył. Jeśli kupujesz nowy sprzęt masz nadzieję, że będzie wyraźnie lepszy, niż poprzedni. Podobnie jest z budową strony internetowej i Twoją prezencją w sieci. Klienci wymagają jakości i publikowania wartościowych, unikatowych treści. W ten sposób masz szansę na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki.

Jakość ma swoją wartość

W każdym aspekcie naszego życia wymagamy dobrej jakości. Jeśli po zakupach, w jednym ze stałych sklepów, będziemy rozczarowani wykonaniem produktów, zapewne poszukamy innego producenta. Zachowania te są takie same zarówno w rzeczywistości, jak i w świecie wirtualnym. Każdy z nas ma swoje ulubione serwisy informacyjne, doceniając ich wiarygodność oraz rzetelność, ale jeśli poziom prowadzenia danej strony zacznie windować w dół, także i nasza obecność stanie się coraz rzadsza. Dla właściciela serwisu sytuacja jest gorsza zwłaszcza w przypadku, jeśli odwiedziliśmy ją pierwszy raz i od razu nasza ocena była negatywna. Wówczas nie dość, że my sami jej nie będziemy już chcieli przeglądać, to naszą opinię możemy przekazać np. swoim znajomym. Musisz być świadomy faktu, że wszystkie materiały, jakie publikujesz w swoim serwisie, wpływają na reputację i wizerunek firmy. Warto zatem być starannym i pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Jak budować wizerunek w internecie?

  • Twórz unikalne treści - dzisiaj unikalne artykuły uwielbiają zarówno użytkownicy, jak i sama wyszukiwarka. Pozwala to nie tylko na zatrzymanie stałych czytelników, ale i pozyskiwanie nowych w sposób naturalny, ponieważ Google premiuje wyższymi pozycjami strony, które przekazują wartościowe informacje. Oczywiście można inspirować się tekstami z innych stron, ale nie mogą to być plagiaty (duplicate content), a dodatkowo napisz coś nowego, czego nie można znaleźć nigdzie indziej!
  • Spójrz na użytkowników - niegdyś dość mocno w sprzeczności stały ze sobą dobre teksty z takimi, które akceptowały algorytmy Google. Teraz ta granica się zaciera, dlatego warto pisać normalnym językiem dla internautów, a nie wyłącznie pod SEO, bowiem internauta tego nie zaakceptuje.
  • Angażuj odbiorców - w swoich artykułach wywołuj czytelników do odpowiedzi! Bądź ciekawy, jaką mają opinię w danym temacie i podejmuj z nimi merytoryczną dyskusję. W ten sposób nie tylko uzyskasz zdanie drugiej strony, ale jest szansa, że nawiąże się głębsza więź między firmą, a klientami, a co za tym idzie - zyska sam wizerunek marki.
  • Twórz branżowe analizy - ciekawą opcją na pozyskiwanie nowych czytelników i zwiększanie reputacji firmy, jest przeprowadzanie branżowych analiz i dzielenie się wynikami w swoim serwisie. Autorskie badania mogą w tym znacznie pomóc!
  • Aktualizuj wiadomości - staraj się, aby treści na firmowej stronie internetowej były zawsze aktualne i pojawiały się systematycznie. Jeśli nie umieścisz tego w swojej piramidzie priorytetów na ważnej półce i zapomnisz o kontakcie z klientami, to w ich myślach pojawi się pytanie, czy firma jeszcze istnieje? Jeśli regularnie będzie publikował informacje branżowe lub z życia firmy, to odbiorcy będą cały czas nią zainteresowani, chcąc dowiedzieć się czegoś nowego.
  • Bądź ekspertem - na pewno chciałbyś, żebyś Ty i Twoja firma była kojarzona wyłącznie z pełnym profesjonalizmem. Bądź zatem ekspertem w swojej dziedzinie. Zdobywaj cenne kontakty, pojawiaj się na targach tematycznych, uczestnicz w konferencjach i ciągle się rozwijaj. Kolejnym krokiem jest możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i opiniami, z gronem zainteresowanych w sieci. To dobra droga do budowania reputacji.

Kontakt z klientami - to kluczowy aspekt, aby budować wizerunek swojej firmy i stać się w oczach wielu osób prawdziwym ekspertem danej branży. Nawet jeśli w tym momencie działasz lokalnie, to z czasem dzięki temu możesz wypłynąć na znacznie szersze wody i zainteresowani coraz częściej będą korzystali z Twojej oferty. Jeśli brakuje jednak czasu na pisanie artykułów, albo po prostu nie czujesz się w tym dobrze, bo np. jesteś dobrym rozmówcą w bezpośrednim kontakcie twarzą w twarz, możesz rozpocząć współpracę z zewnętrzną agencją. Cokolwiek zdecydujesz - nie zapominaj o "wirtualnej publice".

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ POZYCJONOWANIA STRONY

Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Świetnie wykonana strona internetowa to fundament promocji Twojej firmy w sieci. Kolejnym krokiem jest budowanie na niej konwersji. Co to znaczy?

Nierzadko zdarza się, że firma zdecydowała się na budowę nowego serwisu internetowego i na tym wszelkie ruchy się zakończyły, ponieważ ani jej właściciele nie byli świadomi, ani wykonawca strony nie podpowiedział, że trzeba nieustannie pracować w kilku aspektach.

Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Konwersja jest wskaźnikiem procentowym, odnoszącym się do wszystkich zainteresowanych usługami firmy. Mówiąc konkretnie, są to informacje, świadczące o tym, czy użytkownicy strony internetowej wykonali jakiś pożądany przez przedsiębiorcę ruch - rejestrację w serwisie, zapisanie się na listę subskrybentów, kupno produktów, pozostawienie swojego numeru telefonu w celu rozmowy, czy też innego rodzaju "call to action". Statystyka ta powstaje na podstawie wykonanych czynności internautów i ogólnej liczby odwiedzin. Jeżeli wskaźnik ten stoi na niskim poziomie, to jest to znak, że zmagamy się z problemem.

Zwykle wiąże się to chociażby z brakiem pozycjonowania strony, które przy obecnych algorytmach Google jest wymagane, by zaistnieć w sieci. Ponadto priorytetem jest atrakcyjna szata graficzna, by na starcie mogła na dłużej zatrzymać ewentualnego klienta. Do tego należy dodać odpowiedni hosting i stronę w wersji responsywnej, czyli umożliwiającą swobodne przeglądanie na urządzeniach mobilnych. Nie są to jednak kłopoty bez możliwości ich rozwiązania. Niektóre z nich, przy odrobinie wiedzy, przedsiębiorcy zażegnują samemu, ale można też poprosić o to specjalistów.

Problemy i sposoby na zwiększenie konwersji na stronie internetowej

  • Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z czynników, który decyduje o popularności i odbiorze firmowej wizytówki w sieci. Zapoznaj się z tematem SEO, albo zleć to zadanie zewnętrznej agencji,
  • Aktualne informacje na stronie - wszelkie nieprawidłowości oraz nieważne dane, źle wpływają na ocenę użytkowników,
  • Zadbaj o szybkie ładowanie się serwisu - nie tylko w kwestii serwera, ale i samego projektu,
  • Strona w wersji responsywnej - jeśli Twojej firmy nie można znaleźć na urządzeniach mobilnych, znacząco ogranicza to efekty pozyskiwania klientów,
  • Nie wymagaj od klientów rejestracji i logowania się, by mogli zobaczyć Twoją ofertę,
  • Słaba jakość zdjęć i grafik na stronie internetowej. Dopilnuj, by w publikowanych materiałach ich jakość była jak najlepsza. Pamiętaj przy, że waga plików również decyduje o szybkości ładowania się serwisu,
  • Strona internetowa powinna być zbudowana dla użytkownika. Zadbaj, by szata graficzna była dla oka przyjemna, natomiast nawigacja - w tym formularz kontaktowy oraz informacje teleadresowe - powinny być łatwe do odnalezienia. Trudności w nawigacji odpychają każdego zainteresowanego, dlatego nie pozwól, by do tego doszło.

Jeśli dostrzegasz w którymś z punktów, że problem może dotyczyć Twojej strony internetowej, pora na działanie. Promocja w sieci to obecnie bezapelacyjny priorytet i każdy błąd trzeba jak najszybciej eliminować.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP