Strony internetowe | Grudziądz, Toruń, Kwidzyn - Ostatnie wpisy - Blog - Strona 3

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Kiedyś blog firmowy traktowany był jako nikomu niepotrzebny dodatek do strony internetowej. Dzisiaj to kluczowy element promocji Twojego biznesu.

W przeszłości ten element każdego serwisu zaliczany był jako zbędny, kojarzony co najwyżej z pamiętnikiem. Sieć na przełomie lat na tyle się zmieniła, że pisanie na blogu stało się nie tylko bardzo popularne, ale i potrzebne, aby firma odpowiednio mogła funkcjonować.

Dzięki regularnym wiadomościom pomagamy internautom znaleźć interesujące ich fakty. Rozwój promocji biznesów na początku szeroko obejmował profile społecznościowe np. na Facebooku, a teraz priorytetem są też firmowe blogi. Dlaczego warto go prowadzić?


Blog firmowy - ekspert w branży

Celem każdej firmy jest mieć jak największą liczbę klientów i pełnić wśród odbiorców rolę branżowego eksperta. Blog firmowy to jedna ze znakomitych propozycji, na którą trzeba poświęcić znacznie mniej środków, aniżeli na np. regularne akcje w mediach. Publikowanie merytorycznych treści gromadzi publikę, u której firma zdobywa zaufanie i przy tym znacząco może wyróżnić się spośród dużej konkurencji. Tworzenie artykułów zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów, zwłaszcza jeśli autorzy starają się wykazać wiedzą, kompetencjami i wiarygodnie prezentują np. swoje usługi.

Klient i marka

Klient przed dokonaniem zakupu zazwyczaj poszukuje szczegółowych informacji w internecie, zarówno o danej marce, jak i produkcie czy usłudze. Prowadząc blog firmowy sami możemy nakierować swoje grupy docelowe na stronę internetową, szeroko informując o możliwościach swojej oferty, a następnie prowadzić do bezpośredniego kontaktu (call to action).

Brand i SEO - rozpoznawalność marki ma wpływ na pozycjonowanie?

Brand to często używane słowo w odniesieniu do funkcjonowania firm, zwłaszcza tych dużych. Czy brand i rozpoznawalność danej marki ma wpływ na SEO?

Należy na początku wspomnieć, że brand oraz marka to dwa różne określenia, często błędnie używane, ponieważ nie mają ściśle takich samych znaczeń.

Każda świadoma firma swoim jednolitym brandem chce zbudować odpowiedni wizerunek marki wśród swoich klientów. Wiele największych firm posiada swój branding, utrwalony w takim kierunku, aby odbiorcy doskonale wiedzieli, jakie wartości są dla niej ważne i np. z jakimi akcjami jest kojarzona w mgnieniu oka (np. Coca Cola i Święta Bożego Narodzenia). A jak to wszystko przekłada się na pozycjonowanie?


Co to jest brand?

Branding to jeden z kluczowych aspektów odpowiedniego funkcjonowania firmy. To on od samego początku jest bezpośrednio związany z jego działaniem i tym jaką drogą będzie podążał cały rozwój - od biznesplanu, po bieżące działania marketingowe, czyli m.in. od logo firmy, poprzez użycie wybranej liczby barw, czy nawet z pozoru tak błahy temat, za jaki niestety często uważany jest font (czcionka).

Jednolitym, silnym brandem firma stara się budować zaufanie i zdobywać klientów. Punktem docelowym ma być świadczenie jak najlepszej jakości usługi, co pozwala zwiększać popularność.

Czy warto mieć cennik na stronie internetowej?

Wiele firm zmaga się z ostrą konkurencją i próbuje w różny sposób przekonać do siebie klientów. Jednym z nich może być umieszczenie cennika na stronie internetowej.

Takiego zabiegu firmowe strony internetowe nadal w większości starają się jednak nie stosować. Dlaczego?

Cennik na stronie internetowej

Powodów takiego stanu rzeczy i braku pokazania cennika jest kilka i w zasadzie każdy da się wybronić argumentami. Pierwszym z nich jest fakt, że dana usługa nie musi mieć stałej ceny i najczęściej uzależniona jest od zakresu prac, terminów, skomplikowania elementów, rodzaju współpracy itp. Drugim założeniem jest argument, że firmy nie zawsze chcą "świecić" cenami, aby konkurencja nie miała pełnej analizy na tacy, a także by już na starcie nie zniechęcić potencjalnych klientów zbyt wysokimi kosztami.

Za tym może kryć się też inny powód, że w przypadku niższych cen za poszczególne usługi, mogą one świadczyć o niższym poziomie jakości całej firmy.

Korzyści cennika na stronie internetowej

Klienci zazwyczaj przeglądają strony poszczególnych firm nie tylko z zamiarem przejrzenia oferty, ale i z nadzieją, że znajdą przy nich ceny. Pozwala to im bowiem zorientować się w rynku i zaplanować ewentualne inwestycje. To także może być pozytyw dla samych przedsiębiorców, ponieważ zredukuje to ilość zapytań ze strony osób, których zwyczajnie nie stać na usługi czy towary najlepszej jakości, będące w odpowiednio wyższej cenie. Dokładne wyceny są ustalane już w zależności od danego przypadku, ale same widełki cenowe pozwalają zobrazować sytuację, w jakiej stoi potencjalny klient jeszcze przed bezpośrednim kontaktem z firmą.

Tabletu czy tableta? Strony internetowe i odmiany wyświetlaczy

Strony internetowe przeglądamy na różnego rodzaju sprzętach. Czy jednak nazwy wszystkich urządzeń wymawiamy poprawnie?

Tablet, smartfon, iPad, iPhone, laptop, notebook, komputer stacjonarny - to zwykle te narzędzia przydają się nam do śledzenia witryn w internecie.

Nie każdy bez problemu wymawia nazwy poszczególnych urządzeń, w dodatku nie wszystkie znajdziemy w słownikach poprawnej polszczyzny, mówiące o pisowni i wymowie. Niektóre nazwy pochodzą też bowiem z języka angielskiego.

Strony internetowe na laptopie

Laptop i palmtop - mobilny komputer raczej sprawia najmniej problemów użytkownikom, zwłaszcza że funkcjonuje we wszystkich słownikach, zarówno poprawnej polszczyzny, jak i wyrazów obcych.

Czego nie mam? Laptopa!

Proste i skuteczne wyszukiwanie w Google. Czy znasz te komendy?

Często dochodzi do sytuacji, że szukasz w Google czegoś, co wymaga większej ilości czasu, a ostatecznie i tak nie byłeś zadowolony? Istnieje kilka komend, które pomagają użytkownikom tak szukać, aby spełnić ich oczekiwania.

Internet jest na tyle przepełniony wiadomościami, że nie sposób wszystko zlokalizować na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Aby znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania, nierzadko lądujemy bardzo daleko - powyżej strony numer 10. Jest jednak kilka sposobów, aby choć trochę ułatwić sobie czasami zadanie.

Cudzysłów w Google

Zazwyczaj w wyszukiwarce wpisujemy frazy bez zbędnych dodatków, polski znaków, czy też znaków interpunkcyjnych. Tymczasem użycie cudzysłowu (np. "strony internetowe") pozwoli dopasować rezultaty pod konkretnie użyte słowa, bez podstron z synonimami, czy też odmianami danych fraz, co ograniczy ryzyko kompletnie nietrafionych wyników.

Jak znaleźć PDF?

Zwykłe wyniki wyszukiwań nie doprowadzą nas tak prosto do plików w formie PDF, w których możemy znaleźć np. wypracowania, badania, czy książki. Jest jednak sposób na to, aby wyświetlić elementy z takim rozszerzeniem. Użycie komendy np. filetype:pdf strony internetowe, pokaże nam publikacje PDF dotyczące witryn internetowych.

Znajdź znalezione

Google ułatwia również proces wyszukiwania wiadomości, które przeczytałeś na którejś ze stron internetowych. Wpisując komendę site: nazwa domeny i słowo kluczowe, np. site:studio113.pl kopiowanie, pojawią nam się odnośniki do artykułów o danej tematyce. W ten sposób możemy ominąć proces skorzystania z wyszukiwarki na danej witrynie, czy też przewijania listy z newsami.

Co to jest AMP?

Wymagania względem projektowania stron internetowych i ich dostosowania do urządzeń mobilnych cały czas rosną.

Dzisiaj na wielu witrynach większość ruchu stanowią użytkownicy, którzy przeglądają informacje poprzez smartfony. Niestety, nie wszyscy jednak radzą sobie z takim zapotrzebowaniem - strony ładują się wolno, lub też sama nawigacja jest zbyt obciążona niepotrzebnymi danymi. Wydajność takiej lokalizacji wpływa również na jej gorsze pozycjonowanie. Co ciekawe, często problem dotyczy nie tylko starych serwisów, ale i tych nowych.

Co to jest AMP?

Accelerated Mobile Pages (AMP) to wprowadzony standard kodowania, bezpośrednio dotyczący urządzeń mobilnych.

Użycie tej techniki pozwala błyskawicznie renderować strony internetowe ze statycznymi materiałami, umożliwiając przy tym dopasowanie całości do otrzymanych warunków technicznych, czyli rozmiaru ekranu urządzenia. Prawidłowe działanie według standardów AMP, pozwala użytkownikom swobodne przeglądanie witryny, niezależnie od posiadanego sprzętu (komputera stacjonarnego, laptopa, telefonu komórkowego, tabletu itp.).

Skąd wzięło się AMP i dlaczego Google zwraca na to uwagę?

Z roku na rok dostęp do nielimitowanego internetu w urządzeniach mobilnych stawał się coraz szerszy, co zwiększało procent udziału użytkowników w sieci właśnie m.in. na smartfonach. Strony internetowe były jednak budowane pod kątem laptopów oraz komputerów stacjonarnych, co z czasem zwiększało parametry odrzuceń i ogólna frustrację użytkowników, z powodu braku dostępności do wszystkich materiałów opublikowanych na danej witrynie. AMP ma zmienić ten system, zwiększyć kompatybilność i spełnić oczekiwania odwiedzających.

Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Celem większości firm jest uzyskanie na swojej stronie internetowej jak największego ruchu. O co chodzi, kiedy domena w ogóle nie pojawia się w wyszukiwarce Google?

Strony internetowe - proces indeksowania w Google

Im większy ruch organiczny z wyników wyszukiwania, tym większa jest szansa na lepszą sprzedaż produktów i usług, ponieważ odwiedzający użytkownicy nieprzypadkowo pojawili się na Twojej stronie internetowej.

Aby jednak do tego doszło, witryna musi być zaindeksowana przez roboty Google. To również pierwszy krok w kierunku pozycjonowania i zdobywania jak najwyższych miejsc na wybranych frazach kluczowych.

Roboty wyszukiwarki same przeszukują internet i odnotowują zmiany w sieci. Nie ma jednak ściśle ustalonych ram czasowych, w których na 100% dany adres pojawi się na listach - czasem zdarzy się to już po kilku dniach, a czasami proces ten trwa zdecydowanie dłużej. Niemniej - jeśli wszystko jest w porządku - witryna pojawi się w Google na pewno.

Dostępność swojej strony internetowej można łatwo sprawdzić, wpisując w wyszukiwarce Google komendę site:twojastrona.pl, czyli np. site:studio113.pl. Można również nieco przyspieszyć procedurę dodawania witryny, poprzez ręczne zgłoszenie jej pod adresem: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url, lub też dodając mapę strony do Google Search Console.

Strony internetowe - co ile lat zmieniać?

Raz wykonana strona internetowa nie zostaje na całe życie. Trzeba ją aktualizować, modyfikować, a po jakimś czasie zmienić. Rodzi się pytanie - jaką żywotność mają strony internetowe?

Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że nie trzeba aktualizować, unowocześniać i przebudowywać swojej strony internetowej, lub co gorsza - nie warto jej mieć wcale. Niestety, czasy lekko się zmieniły i o rozwijaniu swojego biznesu bardzo często decyduje wizerunek, jaki firma wykreuje sobie w internecie

Strony internetowe - kiedy zmienić?

Regularnie napotykamy w internecie na strony internetowe, których świetność minęła co najmniej 5-10 lat temu, albo są wykonane w takiej technice, że wyglądają na bardzo stare i bezużyteczne. W 99% przypadków nie działają już poprawnie, informacje są nieaktualne, a o jakimkolwiek przeglądaniu na urządzeniach mobilnych można zapomnieć. To efekt zachowań wspomnianych powyżej - właściciele firm zapomnieli o swoich klientach, a świat, biznes i technologie uciekły bardzo daleko.

Jeżeli obawiasz się, że możesz znajdować się w gronie tych nieświadomych właścicieli stron internetowych - mamy kilka wskazówek, dzięki którym sam wstępnie możesz ocenić, w jakim stanie jest Twoja witryna, a później zgłosić się do specjalistów po dogłębną analizę.

Jeżeli projektanci Twojej strony internetowej zadbali o kwestie statystyczne, zapewne masz dostęp do narzędzia Google Analytics, gdzie można sprawdzić:

Redesign - kiedy zrobić przebudowę strony internetowej?

Każda firma w końcu dochodzi do wniosku, że trzeba dokonać przebudowy strony internetowej. Ważne, by nie zdecydować się na to za późno, gdy serwis jest już daleko za konkurencją.

Nic nie jest stałe. Zmieniające się style, trendy, techniki i preferencje internautów - wszystkie te czynniki wpływają na kwestie pozycji w wyszukiwarce. "Żywotność" każdej strony internetowej ocenia się na 3-5 lat, dlatego jeśli firmowa witryna jest na granicy tego okresu, warto zastanowić się nad zmianami.


Redesign strony internetowej - kiedy zrobić?

Redesign strony internetowej jest procesem, który pochłania sporo czasu, a głównie jest to zależne od ilości danych, jakie trzeba przenieść na nową witrynę i ogólnego zakresu prac. Jeżeli Twój biznes ma się rozwijać, to także i w sieci potrzebne jest systematyczne działanie. Jakie mogą być główne argumenty przemawiające za tym, by dokonać przemian?

  • zbudowanie bardziej nowoczesnej strony internetowej,
  • dostosowanie serwisu internetowego do potrzeb użytkowników (UX - User Experience),
  • dostosowanie wszystkich elementów witryny do brandingu firmy i strategii marketingowej,
  • wyeliminowanie funkcjonalności i błędów, które kolidują z optymalizacją strony internetowej, czyli standardów Google.

Przebudowa strony internetowej

Jeśli padła już decyzja o przebudowie strony internetowej, trzeba opracować plan działań, potrzeb oraz wymagań i rozpocząć współpracę z agencją tworzącą witryny internetowe.

Podstawowym punktem jest świadomość faktu, że firmowa wizytówka w sieci ma być nie dla właścicieli, a dla klientów. To bardzo często popełniany błąd, kiedy to firma skupia się na własnych odczuciach oraz wyobrażeniach i nie bierze pod uwagę tego, co faktycznie chcieliby zobaczyć klienci, aby zachęcić ich do skorzystania z usług, czy kupna produktów. Serwis ma w jak największym stopniu być zbieżny z oczekiwaniami grupy docelowej, do której jest kierowana oferta. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, ciężko będzie zwiększyć zasięgi i zdobywać nowych kontrahentów. Liczy się przede wszystkim użytkownik serwisu, czyli potencjalny klient. Oczywistym jest też, że nie zawsze firma może mieć pełnię wiedzy na temat potrzeb odbiorców. W jaki sposób zatem działać?

Jak Google rozpoznaje kopiowanie treści?

W rozmowach z klientami zawsze zwracamy uwagę na zjawisko "duplicate content". Skąd jednak Google wie, że dana treść została skopiowana z innej strony internetowej?

Kopia, plagiat, duplikat - jakkolwiek nazwać, zjawisko to występuje bardzo często w sieci. Dla specjalistów SEO to temat być może nawet numer 1, który trzeba przekazywać właścicielom witryn. Google bowiem bardzo nie lubi, gdy ktoś chce iść na przysłowiową "łatwiznę", kopiując artykuły, czy też opisy produktów, nawet w jej niewielkiej części. Jeśli roboty ocenią daną wersję materiału negatywnie, to w najgorszym przypadku adres może zostać usunięty z wyszukiwarki. Algorytmy oceniają, na jakiej stronie dany materiał pojawił się jako pierwszy, a także klasyfikuje je pod kątem wartości.

Content is king

Google bardzo ceni sobie autorów, którzy opublikowali treści unikatowe oraz mające wartość dla czytającego odbiorcy. Oryginalna treść stawiana jest na lepszych miejscach z wynikach wyszukiwania, aniżeli te kopiowane. Problem kopii widoczny jest przede wszystkim przy sklepach internetowych, gdzie właściciele kopiują opisy towarów czy to od konkurencji, czy też z materiałów producentów. Wtedy może pojawić się problem, ponieważ stoi to w sprzeczności z panującymi trendami i obostrzeniami, dotyczącymi pozycjonowania.

Google a duplikat treści

Generalnie - pomijając już sam fakt algorytmów Google - kopiowanie to plagiat, który w dalszej kolejności może zostać oceniony jako złamanie praw autorskich i ewentualne postępowania sądowe. Choć zbyt często się to nie zdarza, to jednak bardziej znani autorzy mogą wystąpić na taką drogą, by dochodzić swoich roszczeń.

Więcej przykładów kopii materiałów znajdziemy przy sklepach internetowych. Te otrzymują np. od wydawców książek jednolity opis i wprowadzają go do siebie, nie nanosząc żadnych zmian. Zdarza się zatem, że na kilkunastu, czy też kilkudziesięciu adresach klienci doszukają się tych samych wiadomości. Co z tym zjawiskiem robi Google?

Różne wyniki w wyszukiwarce Google - z czego to wynika?

Często użytkownicy wyszukiwarki Google zadają pytanie, skąd biorą się różnice w wyświetlanych wynikach na daną frazę. Ma na to wpływ kilka czynników.

Przypadki związane z wyświetlaniem różnych rezultatów w Google jest powszechnie znany. Niekiedy pierwsza strona na danej frazie wygląda inaczej na komputerze, aniżeli ta włączona np. na tablecie, czy telefonie komórkowym.

Lokalizacja, język oraz sprzęt - to trzy główne wątki, jakie są brane pod uwagę. Wielu osobom wydaje się, że aktywne zalogowanie, albo tryb prywatny także działają na wyniki, ale tak nie jest.


Różne wyniki w wyszukiwarce Google

1. Preferencje użytkownika

Charakterystyka danego internauty jest wielokrotnie decydująca o wynikach, zwłaszcza jeżeli jest zalogowany na swoim koncie Google, gdzie zapisuje się m.in. historia obejrzanych stron internetowych oraz same zapytania w wyszukiwarce.

Inaczej zatem mogą wyglądać rezultaty dla wielbicieli niebezpiecznych zjawisk pogodowych oraz pasjonata samolotów myśliwskich, jeśli wpiszą np. tornado.

Czy wybór serwera wpływa na SEO?

Wszystkie strony internetowe do szybkiego funkcjonowania wymagają doboru odpowiedniego serwera, na którym m.in. instaluje się pliki serwisu.

Wybór hostingu rzutuje na efektywność pracy witryny, a zwłaszcza na jej prędkość. Czym konkretnie jest zatem serwer, za co odpowiada, jakiego dokonać wyboru i czy mechanizm ten wpływa na SEO?

Co to jest serwer?

Serwer to w rzeczywistości znane wszystkim urządzenie, bowiem w większości przypadków jest w formie mocnego komputera, który cały czas pracuje z dużą mocą, wytrzymując wszelkie obciążenia. Wymaga też stałego połączenia z internetem.

Serwery przechowują m.in. właśnie pliki stron internetowych i przetwarzają na bieżąco dane, jakie są dostępne i wyświetlane przez użytkowników odwiedzających dany serwis internetowy. Serwery dzielą się na kilka rodzajów:

  • serwer dedykowany
  • serwer VPS
  • serwer współdzielony
  • serwer w chmurze

Serwer dedykowany

Serwer dedykowany - jak już sama nazwa wskazuje - jest mechanizmem udostępnianym dla klienta na wyłączność, tj. tylko ten konkretny użytkownik ma do niego dostęp i nie jest dzielony z innymi, dzięki czemu można go w pełni dostosować do swoich potrzeb. Taka usługa hostingowa jest najdroższa i zazwyczaj wybierają je osoby świadome, z dość dobrą, specjalistyczną wiedzą.

Jak analizować konkurencję w Google?

Jeżeli rozwijasz swój biznes poprzez serwis internetowy z usługami, czy też sklep internetowy, warto również zainteresować się, jak działają inne firmy. Jak przeanalizować konkurencję?

Znajomość konkurencji dzięki Google

Podstawowym aspektem otwarcia restauracji, sklepu, kawiarni, hotelu, albo innego typu działalności, jest wzięcie pod uwagę tego, w jakiej się będzie znajdowało lokalizacji. Temat ten jest neutralny geograficznie - dotyczy zarówno Polski, jak i każdego innego miejsca na świecie. Zdecydowanie trudniej jest sprzedawać swoje usługi w miejscach trudniej dostępnych, nawet jeśli firma świadczy je na najwyższym poziomie. Oczywistym jest, że rejony z bardziej uczęszczanymi traktami są najbardziej oczekiwane, ale to oznacza też, że jest spore prawdopodobieństwo zlokalizowanych innych biznesów, o podobnym, albo takim samym profilu działalności. Trzeba zatem doskonale poznać swoją konkurencję. Identycznie jest z wszelkimi działaniami w sieci.

Twoją lokalizacją w internecie jest wyszukiwarka Google. To ona w głównej mierze decyduje, w jaki sposób i w jakim zakresie Twoje usługi będą się promowały i mogły docierać do jak największej liczby klientów. Jeśli Twój biznes osiągnie dobre miejsce, to szansa na sukces i zyski wzrasta.

Porównując jeszcze te dwa środowiska, to w rzeczywistym świecie optymalną sytuacją jest siedziba firmy w centrum dużego miasta. W wirtualnym świecie takim odpowiednikiem są pierwsze strony na wybranych frazach kluczowych w Google. Rzecz jasna sam wybór najlepszych słów nie okaże się wystarczający, ponieważ Twoja działalność nie będzie jedyna. Wokół zawsze jest duża konkurencja, dlatego najlepiej jest dowiedzieć się, jak inne firmy zdobywają klientów i jakie rozwiązania najkorzystniej wpływają na promocję. Znając możliwości i ofertę innych przedsiębiorców z Twojej branży, można kontrahentom zaproponować coś lepszego, wyróżnić się i zająć miejsce pole position w wyścigu o klienta. Znajomość konkurencji jest szalenie ważna, bowiem przyda się do generowania coraz większego ruchu na stronie internetowej firmy oraz do reagowania na rynkowe zmiany i ustalenia planu działań przy pozycjonowaniu. Nie są to proste czynności, konkurencja także nie śpi, ale ciężka praca może przynieść zadowalające efekty.

Analiza konkurencji - od czego zacząć?

Przede wszystkim od spokoju i cierpliwości. Każdą czynność zawsze należy wykonywać starannie, krok po kroku, bowiem w przeciwnym wypadku może zdarzyć się tak, że któryś z konkurentów zostanie przy analizie pominięty. Sami znamy przypadki, kiedy to firma A zlekceważyła jeden z mniejszych biznesów oraz zmieniające się trendy i po kilku latach zaobserwowała, że ten teoretycznie mało perspektywiczny wyprzedził firmę A o lata świetlne w uzyskiwanych przychodach.

Jak dodać firmę do Google?

Mapy Google i Google Moje Firma to miejsca, od których należy zacząć promocję firmy w internecie. Co trzeba zrobić? To bardzo proste!

Jeśli firma ma zamiar osiągnąć sukces, trzeba umieć się odpowiednio zaprezentować. W pozycjonowaniu strony internetowej pomocne są dodatkowe narzędzia, m.in. Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki na tej platformie dopełnia możliwość zwiększenia widoczności biznesu, wśród odbiorców przeglądających sieć. Ponadto oznaczenie firmy na mapie wpływa na pozycje zajmowane w lokalnych czy regionalnych rezultatach wyszukiwania. Jest to obowiązkowa czynność.

Jak możemy zauważyć na powyższej mapie, prócz znacznika na mapie, wyświetlane zostają również inne podstawowe wiadomości dotyczące działalności - godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, czy opinie klientów, bardzo ważne przy ocenie i wyboru firmy przez danego użytkownika.

Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Pierwszą, istotną rzeczą jest posiadanie konkretnego, aktualnego adresu funkcjonowania firmy, ponieważ pod podaną lokalizację zostanie wysłany list powitalny. W środku będzie pocztówka z kodem, jaki trzeba podać przy kolejnym etapie procesu weryfikacji.

E-A-T, czyli wiarygodność Twojej strony internetowej

Algorytmy Google to inteligentne mechanizmy, potrafiące rozróżnić wartościowe dla użytkownika serwisy, od tych mniej przydatnych. Jak pracować na swoją wiarygodność?

Od 2018 roku wielokrotnie dochodziło do aktualizacji w systemach Google, coraz bardziej doceniając merytoryczne treści wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania i stale wyszukiwarka jest pod tym kątem poprawiana. Liczy się wartościowy content.

E-A-T - co to jest?

Rozwijając skrót E-A-T z języka angielskiego, ukazuje nam się wstępne wyjaśnienie całego mechanizmu. Są to słowa "expertise" (doświadczenie), "authoritativeness" (autorytet) oraz "trustworthiness" (wiarygodność). Te trzy określenia pokazują nam zatem, co jest tak naprawdę ważne w sieci i co jest priorytetem dla parametrów Google. Algorytmy z każdym kolejnym miesiącem zaostrzają swoje kontrole jakości, badając publikowany na stronach internetowych content. Za pozycje serwisów w wynikach wyszukiwania odpowiada szereg warunków.

Które parametry są najważniejsze?

Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa nie wskoczy na czołowe miejsca, jeśli nie zadba się o dobre SEO. Google bacznie to obserwuje - odpowiednie meta-opisy, nagłówki, wartościowe artykuły i wiele innych. Standardem jest również posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL, które stoi na górze priorytetów wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku witryn z wrażliwymi danymi. Innym istotnym czynnikiem jest profil linków, które prowadzą do strony. Warto omijać również nachalne reklamy, zniechęcające do przeglądania witryny.


Content. Czy treści na stronie są ważne?

Dzisiaj większość czołowych witryn świętuje sukces dzięki temu, że postawiły na wartościowy content. Merytoryczne, jakościowe artykuły na firmowych stronach to klucz to większych zysków. Na nic zdadzą się wszelkie reklamy, jeśli na Twojej stronie Google nie znajdzie licznych treści potwierdzających fakt, że jesteś ekspertem w swojej branży i że to u Ciebie klient znajdzie fachową pomoc. Roboty Google chętnie promują eksperckie wiadomości, opisy, porady, czy recenzje. Jeżeli blog na stronie internetowej Twojego biznesu okaże się przydatny dla użytkownika, to możesz być pewien, że zanotujesz wzrost miejsc w wynikach wyszukiwania, na poszczególnych frazach, co przełoży się także na zwiększony ruch organiczny - czyli taki wyłącznie dzięki treściom, a nie płatnej reklamie.

Wejście na rynek zagraniczny - wersja językowa i domena

Branża e-commerce nadal prężnie się rozwija, stąd coraz więcej firm ma zamiar sprzedawać swoje usługi nie tylko w Polsce. Na co zwrócić uwagę, jeśli chcemy dotrzeć do klientów zagranicznych?

Strona internetowa, czy też sklep internetowy, to świetne narzędzie do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Dotyczy to nie tylko wyłącznie wyników sprzedażowych, ale i różnego rodzaju promocji firmy. Co jednak zrobić, jeśli padnie decyzja o rozszerzeniu swojej działalność poza granice kraju?

Aby odpowiednio wdrożyć się w prezentację oferty firmy dla klientów zagranicznych, trzeba mieć na uwadze kilka aspektów, związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego:

Nowa wersja językowa strony internetowej

Rozpoczęcie wdrażania witryny w nowej wersji językowej wymaga decyzji, pod jakim adresem będzie ona funkcjonowała.

Przykładowo weźmy pod uwagę skierowanie oferty do niemieckich odbiorców:

Mapa strony - co to jest?

Słaba widoczność i indeksowanie serwisu internetowego firmy w wyszukiwarce, może być rezultatem np. braku mapy strony. To spis wszystkich adresów URL podstron, które działają przy danej witrynie.

Mapa strony jest specjalnym plikiem, w którym umieszczone zostają wszystkie adresy podstron, zwłaszcza dla robotów wyszukiwarek. Dzięki niej łatwiej jest im indeksować wszelkie informacje ze strony, czy kategorie sklepu internetowego. Można zamieścić także wiadomości dotyczące ostatniej aktualizacji, czy też mapy materiałów filmowych i graficznych. Oczywiście dobrze stworzona mapa strony nie jest gwarantem tego, że wszystkie podstrony na pewno znajdą się w wyszukiwarce, jednak jest to usprawnienie całego procesu. Innym ważnym argumentem jest fakt, że według takiego zestawienia, Google jest w stanie zanotować daty publikacji tekstów, aby eliminować ewentualne zjawiska duplicate content w innych serwisach.

Mapa strony internetowej - rodzaje

Najpopularniejszymi typami mapy strony są pliki XML i HTML.

  • XML - jest to rodzaj mapy, strukturalnie stworzony dla robotów Google. Znajduje się tam spis poszczególnych podstron URL oraz informacje np. o dacie publikacji, aktualizacji, czy hierarchia ważności danych adresów.
  • HTML - to z kolei jest mapa strony widoczna dla wszystkich jej użytkowników. Ułatwia ona nawigację i znalezienie potrzebnych przez internautę kategorii, czy konkretnej podstrony. Google taki rodzaj ocenia pozytywnie również pod kątem (User Experience), jako pomoc dla internauty.

Czy mapa strony jest faktycznie potrzebna? Jej stworzenie nie jest skomplikowane, a można w ten sposób przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Prócz robotów mogą z niej skorzystać internauci, jeśli preferują taką formę nawigacji, aby znaleźć interesujące ich wiadomości i materiały.

Przykład mapy strony w wersji HTML znajdziecie na naszej stronie: https://studio113.pl/mapa-strony

Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z tym, że interesujące Ciebie strony internetowe lub sklepy online ładowały się bardzo długo. Dlaczego serwis nie włączył się od razu po wpisaniu adresu w przeglądarce?

Pierwsza myśl przeciętnego użytkownika podpowiada, że jest to wina dostawcy internetu. Nic bardziej mylnego - w większości przypadków wina jest po stronie źle zbudowanej strony internetowej, albo już bieżącego jej administrowania. Tym bardziej źle, jeśli długi czas ładowania dotyczy witryny Twojej firmy, bo wtedy można stracić klientów.

Niegdyś w zasadzie nie zwracano uwagi na ten aspekt, teraz parametry szybkości ładowania stron są priorytetowym punktem pod kątem oceny serwisu, którego dokonują nie tylko internauci, ale i algorytmy Google. Prędkość wyświetlania danych bezpośrednio wpływa na budowanie ruchu oraz szansę na pozyskanie klienta. Właściciel może bowiem przez pominięcie tej sprawy tracić kontrahentów, na rzecz konkurencji. Na co zatem zwrócić uwagę, aby konwersja na stronie internetowej firmy była na zadowalającym poziomie?

Jak skrócić czas ładowania strony internetowej?

1. Zmniejszenie rozmiaru i wagi grafik oraz zdjęć - to nagminnie popełniany błąd przez właścicieli stron internetowych. Często bowiem w żadnym wypadku nie zwraca się uwagi na to, jak wielkie jest zdjęcie i jego waga. Duże rozmiary bardzo negatywnie wpływają na poprawne działanie serwisu, ponieważ ciężkie pliki po prostu dłużej się ładują, Wymagana jest ich kompresja - zmniejszenie rozmiaru. Dzięki zmianie powinna ulec również waga grafiki. My sami polecamy, aby nie było to więcej niż 100 KB, natomiast absolutnym maksimum to poziom 200 KB.

2. Poprawny kod źródłowy - sama objętość strony internetowej zmniejszy się, jeśli w kodzie źródłowym strony internetowej wyeliminujemy wszelkie niepotrzebne spacje, czy akapity. Ponadto spowolnienie ładowania strony może wywoływać blokujące renderowanie kodu CSS, czy też JavaScirpt.

Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

Kiedy rozpoczyna się pozycjonowanie strony internetowej, pojawia się pytanie - na ile fraz to robić? Czy za tym procesem musi stać przemyślana strategia?

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest priorytetową i bardzo ważną decyzją. Czy ich liczba jest ograniczona i czy dzielą się na te pierwszego rzędu oraz poboczne?

Docelowym punktem działań jest w większości przypadków być dobrze wypozycjonowanym na jak największej liczbie słów kluczowych. Na początku drogi nie jest to jednak możliwe, dlatego swoją pracę trzeba podzielić na etapy.

Niezależnie od tego, czy za pozycjonowanie firma zabierze się sama, czy też zleci to zewnętrznej agencji, zalecane jest skupienie się na określonej, ograniczonej ilości fraz. Wszystko z prostego powodu - możliwości czasowe. Im więcej tych słów, tym na każdy osobny przypadek zostanie poświęcone mniej uwagi.

Pozycjonowanie strony internetowej - jaką obrać strategię?

Wszystko zależy od przyjętej strategii. Podstawową kwestią jest to, w jakim stanie jest serwis internetowy pod kątem SEO. Wcześniej zatem trzeba zrobić audyt SEO i ocenić sytuację, bowiem jeśli okaże się, że witryna nie jest odpowiednio przygotowana - zabraknie na niej np. odpowiedniej ilości treści, trzeba będzie również ten czynnik zaplanować w swoim kalendarzu, bo to właśnie pod kątem wybranych słów kluczowych trzeba publikować nowe teksty.

Jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowania?

Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy, musisz zdecydować, na jakie frazy kluczowe będziesz promował biznes.

Wybór grupy słów to jedna z najważniejszych decyzji, jakie trzeba podjąć w ramach procesu pozycjonowania. Wybór musi być przemyślany, aby Twój biznes na tym skorzystał. Wpływ ze sprzedaży usług czy towarów nie zwiększy się, jeśli strona będzie reklamowana na niewłaściwe słowa.

Najpierw trzeba przeanalizować swoją ofertę i określić, jakie produkty mają przynosić najwięcej korzyści, czy na których usługach firmie zależy. Niekoniecznie muszą to być te, z których biznes ma już dochody, ale takie, które nie zdążyły jeszcze zebrać swojej klienteli. Wypada również zorientować się, które frazy mają sporą konkurencję, a które należą do niszowych produktów.

Profil firmy i wybór fraz do pozycjonowania strony internetowej

Aby wybrać frazy pod pozycjonowanie, zalecane jest przede wszystkim określenie profilu działalności, jego skalę i ofertę proponowaną swoim odbiorcom.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce Google np. "kurtki zimowe", zobaczymy na czele wyników największe firmy oraz marki, które są najpopularniejsze, a co za tym idzie - mają najwięcej klientów. Nie warto zatem na początku zaczynać działać na frazach ogólnych, jeśli firma nie należy jeszcze do grona tych "wielkich". Korzystniejsze jest skupienie się na precyzyjnych frazach, np. regionalnych, z nazwą miasta, nie tylko tego w którym przedsiębiorstwo się znajduje, ale też i okolicznych.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP