Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Przyjazne linki na stronie internetowej. Jak wyglądają?

Poprawna optymalizacja serwisu internetowego pomaga w jego pozycjonowaniu. Przyjazne adresy URL są jednym z tych elementów. Czym jest przyjazny link i na czym to wszystko polega?

Adres URL to jedna ze składowych, którą widzimy podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. Jest umieszczony pod tytułem danej strony internetowej w wyszukiwarce Google.


Przyjazny link to prosty do odczytania ciąg słów w adresie URL, zawierający zwykle frazy kluczowe podstrony. Jest on zrozumiały dla odbiorców, dzięki czemu są pewni, co mogą znaleźć po kliknięciu w link. Te proste zabiegi również pozytywnie wpływają na samo pozycjonowanie strony internetowej, bowiem ułatwia to odbiór nie tylko internautom, ale i robotom indeksującym witryny.

Przyjazny adres URL to chociażby taki, pod którym się znajdujecie:

https://studio113.pl/przyjazne-linki-na-stronie

Nagłówki na stronie internetowej

W zasadzie wszystkie serwisy internetowe posiadają nagłówki, ale czy są one poprawnie zbudowane? Wiele stron ma z tym duży problem, a są to jednak ważne kwestie nie tylko z punktu widzenia czytelnika, ale i pozycjonowania.

Nagłówki na stronie internetowej są podobną wersją do tych, jakich używa się np. w zwykłej, papierowej prasie. Również zauważymy główne tytuły, a w środku danego artykułu podtytuły. Różnica polega na tym, że każdy ma swoją specjalną struktury, które potrafią odczytać roboty Google.

W strukturze strony tytuły widnieją w części "body class", jako tagi nagłówkowe. Krótko mówiąc, wizualnie od razu wiemy, że jest to nagłówek, bowiem font w tym miejscu jest powiększony oraz pogrubiony. Porządkuje to w pewnym sensie tekst i ułatwia czytelnikowi przechodzić z jednej części treści, do następnej, akcentując najważniejsze fakty.

Rodzaje nagłówków na stronie internetowej

Na stronie internetowej wyróżniamy sześć rodzajów nagłówków - od H1 do H6. Pierwszy w kolejności (H1) jest najważniejszy, później nagłówki H2, H3 i tak dalej. Zwykle nie wykorzystuje się całej dostępnej puli tytułów, ale zawsze jest taka możliwość.
Nagłówek rodzaju H1 występuje tylko raz i jest to tytuł strony lub tytuł artykułu. Znajduje się na pierwszym miejscu ważności zarówno dla użytkownika, jak i samego pozycjonowania. H2 oznaczają m.in. śródtytuły w danym tekście, z kolei H3 są głównie używane do oddzielania poszczególnych tekstów w jednym akapicie, po sekcji H2. Dzięki temu znacznie poprawia się estetyka i czytelność. Nagłówki z zakresu H4-H6 są rzadko używane, ponieważ zwykle nie ma już konieczności dalszego wyróżniania w materiale.

Użycie nagłówków H1 oraz H2 zależne jest od struktury serwisu. Optymalnie na jednej podstronie umieszcza się raz H1, a także dwukrotnie H2, jednak czasem są wyjątki od reguły, ale musi to być struktura przemyślana, aby roboty Google błędnie nie odczytywały zawartości.

14 zalet SEO. Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie to obecnie jedna z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejsza możliwość promowania firmy w internecie. Na pewno, nawet przypadkowo, trafiłeś niegdyś na temat SEO, ale czy wiesz, jak na pozycjonowaniu może skorzystać Twój biznes?

Działania SEO (Search Engine Optimization) to priorytet w dzisiejszej promocji stron internetowych. Pomaga to iść drogą zgodną z wytycznymi Google, a także zwiększać ruch w serwisie i poprawiać swoje pozycje w wyszukiwarce, przy konkretnych frazach kluczowych. Pozycjonowanie może zapewnić sporo korzyści, dlatego warto być tego świadomym.

  • 1. Poprawa widoczności strony w wyszukiwarce

Odpowiednia praca SEO poprawia widoczność serwisu internetowego, zarówno w wynikach wyszukiwania dotyczących fraz kluczowych, jak i z tzw. długim ogonem, czyli konkretnych, sprecyzowanych pytań od użytkowników, mogących szukać np. produktów, czy usług.

  • 2. Większa liczba osób na stronie

Lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania są równoznaczne z większą szansą na pozyskanie nowych klientów, którzy trafią na stronę poprzez Google. SEO umożliwia odnaleźć witrynę na zdecydowanie większą ilość fraz, które są najpopularniejsze wśród użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Większa liczba odwiedzin ma swoje przełożenie na konwersję, w tym np. kontakt poprzez formularz, czy bezpośredni efekt w sprzedaży usług.

  • 3. Więcej potencjalnych klientów

Wybór odpowiednich słów kluczowych i pozycjonowanie strony właśnie pod ściśle określoną grupę fraz, daje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, mogących wykazywać zainteresowanie produktami firmy. Dotyczy to przede wszystkim tych internautów, którzy wiedzą czego szukają.

Ile kosztuje strona internetowa w 2020 roku?

Strona internetowa to dzisiaj już obowiązek każdej firmy, nawet w przypadku, gdyby miała to być tylko prosta, nieskomplikowana wizytówka. Ile kosztuje strona internetowa w 2020 roku?

Dla każdego biznesu priorytetem jest zaistnieć w internecie. Większość klientów brak firmy w sieci ocenia bowiem zero-jedynkowo - nie ma jej w ogóle, nie istnieje. W tym artykule skupimy się jednak na kosztach i wartości serwisu internetowego.

Wyjaśnimy, na czym polega cały proces budowy strony i o czym należy pamiętać.

Ile kosztuje strona internetowa? Wszystko ma swoją wartość

Strona jest dobrem technologicznym, cyfrowym zbiorem elementów. Nie można tego dotknąć, ale nie jest to równoznaczne z tym, że nie ma wartości. Wręcz przeciwnie. Od takich wniosków próbują nas odciągnąć reklamy np. generatorów stron, kuszące bezkosztową budową dla Twojej firmy. Na pierwszy rzut oka tak to wygląda, ale im dalej w las, tym może być gorzej - albo ta opcja jest podzielona na pakiety dostępowe (oczywiście już z cennikiem), albo w którymś momencie wyczerpią się możliwości techniczne i z darmowej wersji wyjdzie ostatecznie bezużyteczna platforma. Może się zatem okazać, że klient absolutnie nie będzie z tego zadowolony.

Każdy może być twórcą

Właściwie każdy może zająć się budową stron internetowych. Nie potrzeba do tego obszernego sprzętu, ale decydującym aspektem są umiejętności. Aby projekt był wysokiej jakości, z reguły potrzeba wieloletniego doświadczenia i wielu wyrzeczeń. Spotykamy - zwłaszcza na portalach społecznościowych, propozycje budowy stron rzędu 1000-500, czy nawet 300 złotych. Czy w takiej cenie otrzymamy znakomitej jakości produkt? Taki cennik zazwyczaj mówi nam, że dany wykonawca po prostu dopiero stawia swoje kroki w tej branży i uczy się budować najprostsze serwisy. Są to często osoby w wieku uczniów liceum i studiów, żeby sobie dorobić. Oczywiście nigdy nie można wykluczyć, że trafi się talent, ale czy Twój biznes może sobie pozwolić na przypadek? Zwłaszcza, że wielu kluczowych rzeczy zwykły przedsiębiorca nie jest w stanie wykryć. Wizualnie wykonana strona przypadnie do gustu, ale wszystko co kryje się pod szatą, już tak porządne może nie wyglądać. Chodzi o kod strony, stosowanie wytycznych Google, optymalizację serwisu, wydajność, szybkie ładowanie się strony, czy elementy związane z bezpieczeństwem. Na jakość składa się sporo części.

Strony internetowe - Grudziądz. Jak prezentują się firmy w tym mieście?

Z racji tego, że jednym z ośrodków, do których kierujemy swoją ofertę budowy stron internetowych, jest Grudziądz, wiemy jak pod tym kątem prezentują się lokalne firmy.

Grudziądz jest jednym z największych miast województwa kujawsko-pomorskiego, liczący według oficjalnych danych około 95 tysięcy mieszkańców. Geograficznie miejscowość leży na Pomorzu i w opinii sporej liczby osób, dla samej gospodarki lepsza byłaby jej kondycja, gdyby należała do województwa pomorskiego. Niemniej, znajduje się tutaj wiele przedsiębiorstw, w tym również te większe, jak np. Schumacher Packaging, Visscher Caravelle, Mr Garden, Hydro-Vacumm, Rossmann Polska, Müeller Fabryka Świec, Vadain, SITS, SKS Connecto Polska, Polmlek, czy Unia - największy polski producent maszyn rolniczych, będący klientem Studio113.

W mieście nad Wisłą funkcjonuje kilkaset firm, a jak radzą sobie z tematem rozwijającego się rynku w sieci?

Strony internetowe - Grudziądz

Nasze regularne analizy w Grudziądzu wyraźnie wskazują, że przedsiębiorcy w sporej części nie są jeszcze świadomi faktu, jak bardzo w ich biznesie może wspomóc promocja w cyfrowym świecie. Delikatnym plusem jest to, że tylko około 20% lokalizacji nie ma swojej wizytówki, jednak bardzo duża społeczność biznesowa - licząca w setkach, ma niestety strony internetowe bardzo stare, albo wykonane niepoprawnie, niezgodnie z wytycznymi Google, wolno ładujące się, czy po prostu nie przykuwające oko klienta. Brak odpowiedniego działania dotyczy w zasadzie wszystkich branż - od gastronomicznej, poprzez kancelarie prawne, biura nieruchomości, ośrodki szkolenia kierowców, zakłady budowlane, zakłady przemysłowe, sklepy i wiele innych, w tym również kluby sportowe.

Staramy się uświadamiać wszystkich zainteresowanych o zmieniających się wymaganiach i odpowiednim korzystaniu z możliwości technologicznych. Zapraszamy zatem wszystkie grudziądzkie firmy do kontaktu. Bezpłatnie ocenimy obecną stronę internetową firmy, a także zaproponujemy rozwiązania, które mogą pomóc w rozwijaniu biznesu.

Duplicate content - problem wielu stron internetowych

Niejednokrotnie w naszych artykułach wspominamy o niepożądanej praktyce, której bardzo nie lubią algorytmy Google. Na czym dokładnie polega "duplicate content"?

W języku polskim to duplikacja treści, która należy do ścisłego grona Black Hat SEO, czyli ciemnej strony pozycjonowania.

Duplikacja - jak sama nazwa wskazuje - jest kopią/plagiatem tekstu, który pojawił się już wcześniej co najmniej raz na innych stronach internetowych, albo na tej samej witrynie. Duplicate content dzieli się na wewnętrzny oraz zewnętrzny.

W części wewnętrznej bierzemy pod uwagę powtarzające się teksty w tym samym serwisie, zdarza się to zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie ich właściciele zapominają o unikalnych opisach produktów. Błędne jest chociażby dodanie takiego samego tekstu w jednym produkcie, w kilku jego wariantach (np. w kilku kolorach). Nawet jeśli ta duplikacja treści została wywołana nieświadomie, czy przez przypadek, to algorytmy Google i tak mogą w wyszukiwarce ograniczyć widoczność strony i blokować pozycjonowanie. Na zewnątrz zwykle dochodzi do publikacji takiego samego tekstu w różnych miejscach, które linkują do jednego adresu.

Od kilku lat celem wszystkich mechanizmów wyszukiwarki jest premiowanie materiałów unikalnych, jedynych w swoim rodzaju. Jeżeli te nie będą wartościowe dla użytkowników, a przede wszystkim - będą zawierały skopiowane części artykułów z innych źródeł, może to zostać ocenione jako oszustwo i próba wyłudzenia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na poszczególnych frazach. W najlepszym wypadku dana strona spadnie w rankingu, w najgorszym może zostać całkowicie usunięta z Google.

Jak budować wizerunek w internecie?

Często zastanawiacie się, czego Wam brakuje, aby systematycznie budować wizerunek w sieci. Mamy kilka wskazówek.

Kiedy idziesz do kina na nowy film chcesz, żeby czymś Ciebie zaskoczył. Jeśli kupujesz nowy sprzęt masz nadzieję, że będzie wyraźnie lepszy, niż poprzedni. Podobnie jest z budową strony internetowej i Twoją prezencją w sieci. Klienci wymagają jakości i publikowania wartościowych, unikatowych treści. W ten sposób masz szansę na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki.

Jakość ma swoją wartość

W każdym aspekcie naszego życia wymagamy dobrej jakości. Jeśli po zakupach, w jednym ze stałych sklepów, będziemy rozczarowani wykonaniem produktów, zapewne poszukamy innego producenta. Zachowania te są takie same zarówno w rzeczywistości, jak i w świecie wirtualnym. Każdy z nas ma swoje ulubione serwisy informacyjne, doceniając ich wiarygodność oraz rzetelność, ale jeśli poziom prowadzenia danej strony zacznie windować w dół, także i nasza obecność stanie się coraz rzadsza. Dla właściciela serwisu sytuacja jest gorsza zwłaszcza w przypadku, jeśli odwiedziliśmy ją pierwszy raz i od razu nasza ocena była negatywna. Wówczas nie dość, że my sami jej nie będziemy już chcieli przeglądać, to naszą opinię możemy przekazać np. swoim znajomym. Musisz być świadomy faktu, że wszystkie materiały, jakie publikujesz w swoim serwisie, wpływają na reputację i wizerunek firmy. Warto zatem być starannym i pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Jak budować wizerunek w internecie?

  • Twórz unikalne treści - dzisiaj unikalne artykuły uwielbiają zarówno użytkownicy, jak i sama wyszukiwarka. Pozwala to nie tylko na zatrzymanie stałych czytelników, ale i pozyskiwanie nowych w sposób naturalny, ponieważ Google premiuje wyższymi pozycjami strony, które przekazują wartościowe informacje. Oczywiście można inspirować się tekstami z innych stron, ale nie mogą to być plagiaty (duplicate content), a dodatkowo napisz coś nowego, czego nie można znaleźć nigdzie indziej!
  • Spójrz na użytkowników - niegdyś dość mocno w sprzeczności stały ze sobą dobre teksty z takimi, które akceptowały algorytmy Google. Teraz ta granica się zaciera, dlatego warto pisać normalnym językiem dla internautów, a nie wyłącznie pod SEO, bowiem internauta tego nie zaakceptuje.
  • Angażuj odbiorców - w swoich artykułach wywołuj czytelników do odpowiedzi! Bądź ciekawy, jaką mają opinię w danym temacie i podejmuj z nimi merytoryczną dyskusję. W ten sposób nie tylko uzyskasz zdanie drugiej strony, ale jest szansa, że nawiąże się głębsza więź między firmą, a klientami, a co za tym idzie - zyska sam wizerunek marki.
  • Twórz branżowe analizy - ciekawą opcją na pozyskiwanie nowych czytelników i zwiększanie reputacji firmy, jest przeprowadzanie branżowych analiz i dzielenie się wynikami w swoim serwisie. Autorskie badania mogą w tym znacznie pomóc!
  • Aktualizuj wiadomości - staraj się, aby treści na firmowej stronie internetowej były zawsze aktualne i pojawiały się systematycznie. Jeśli nie umieścisz tego w swojej piramidzie priorytetów na ważnej półce i zapomnisz o kontakcie z klientami, to w ich myślach pojawi się pytanie, czy firma jeszcze istnieje? Jeśli regularnie będzie publikował informacje branżowe lub z życia firmy, to odbiorcy będą cały czas nią zainteresowani, chcąc dowiedzieć się czegoś nowego.
  • Bądź ekspertem - na pewno chciałbyś, żebyś Ty i Twoja firma była kojarzona wyłącznie z pełnym profesjonalizmem. Bądź zatem ekspertem w swojej dziedzinie. Zdobywaj cenne kontakty, pojawiaj się na targach tematycznych, uczestnicz w konferencjach i ciągle się rozwijaj. Kolejnym krokiem jest możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i opiniami, z gronem zainteresowanych w sieci. To dobra droga do budowania reputacji.

Kontakt z klientami - to kluczowy aspekt, aby budować wizerunek swojej firmy i stać się w oczach wielu osób prawdziwym ekspertem danej branży. Nawet jeśli w tym momencie działasz lokalnie, to z czasem dzięki temu możesz wypłynąć na znacznie szersze wody i zainteresowani coraz częściej będą korzystali z Twojej oferty. Jeśli brakuje jednak czasu na pisanie artykułów, albo po prostu nie czujesz się w tym dobrze, bo np. jesteś dobrym rozmówcą w bezpośrednim kontakcie twarzą w twarz, możesz rozpocząć współpracę z zewnętrzną agencją. Cokolwiek zdecydujesz - nie zapominaj o "wirtualnej publice".

 

Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Świetnie wykonana strona internetowa to fundament promocji Twojej firmy w sieci. Kolejnym krokiem jest budowanie na niej konwersji. Co to znaczy?

Nierzadko zdarza się, że firma zdecydowała się na budowę nowego serwisu internetowego i na tym wszelkie ruchy się zakończyły, ponieważ ani jej właściciele nie byli świadomi, ani wykonawca strony nie podpowiedział, że trzeba nieustannie pracować w kilku aspektach.

Konwersja na stronie internetowej - co to jest?

Konwersja jest wskaźnikiem procentowym, odnoszącym się do wszystkich zainteresowanych usługami firmy. Mówiąc konkretnie, są to informacje, świadczące o tym, czy użytkownicy strony internetowej wykonali jakiś pożądany przez przedsiębiorcę ruch - rejestrację w serwisie, zapisanie się na listę subskrybentów, kupno produktów, pozostawienie swojego numeru telefonu w celu rozmowy, czy też innego rodzaju "call to action". Statystyka ta powstaje na podstawie wykonanych czynności internautów i ogólnej liczby odwiedzin. Jeżeli wskaźnik ten stoi na niskim poziomie, to jest to znak, że zmagamy się z problemem.

Zwykle wiąże się to chociażby z brakiem pozycjonowania strony, które przy obecnych algorytmach Google jest wymagane, by zaistnieć w sieci. Ponadto priorytetem jest atrakcyjna szata graficzna, by na starcie mogła na dłużej zatrzymać ewentualnego klienta. Do tego należy dodać odpowiedni hosting i stronę w wersji responsywnej, czyli umożliwiającą swobodne przeglądanie na urządzeniach mobilnych. Nie są to jednak kłopoty bez możliwości ich rozwiązania. Niektóre z nich, przy odrobinie wiedzy, przedsiębiorcy zażegnują samemu, ale można też poprosić o to specjalistów.

Problemy i sposoby na zwiększenie konwersji na stronie internetowej

  • Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z czynników, który decyduje o popularności i odbiorze firmowej wizytówki w sieci. Zapoznaj się z tematem SEO, albo zleć to zadanie zewnętrznej agencji,
  • Aktualne informacje na stronie - wszelkie nieprawidłowości oraz nieważne dane, źle wpływają na ocenę użytkowników,
  • Zadbaj o szybkie ładowanie się serwisu - nie tylko w kwestii serwera, ale i samego projektu,
  • Strona w wersji responsywnej - jeśli Twojej firmy nie można znaleźć na urządzeniach mobilnych, znacząco ogranicza to efekty pozyskiwania klientów,
  • Nie wymagaj od klientów rejestracji i logowania się, by mogli zobaczyć Twoją ofertę,
  • Słaba jakość zdjęć i grafik na stronie internetowej. Dopilnuj, by w publikowanych materiałach ich jakość była jak najlepsza. Pamiętaj przy, że waga plików również decyduje o szybkości ładowania się serwisu,
  • Strona internetowa powinna być zbudowana dla użytkownika. Zadbaj, by szata graficzna była dla oka przyjemna, natomiast nawigacja - w tym formularz kontaktowy oraz informacje teleadresowe - powinny być łatwe do odnalezienia. Trudności w nawigacji odpychają każdego zainteresowanego, dlatego nie pozwól, by do tego doszło.

Jeśli dostrzegasz w którymś z punktów, że problem może dotyczyć Twojej strony internetowej, pora na działanie. Promocja w sieci to obecnie bezapelacyjny priorytet i każdy błąd trzeba jak najszybciej eliminować.

Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Pozycjonowanie strony internetowej to czasochłonna praca. Aby osiągnąć zadowalające efekty, trzeba wykonać szereg zabiegów. Niektórzy próbują iść na skróty i chcą oszukać Google. Czym jest Black Hat SEO?

Aby w przyszłości mieć jak najlepsze pozycje w wyszukiwarce, warto wykonywać zestaw działań nie tylko na swojej stronie, ale i poza.

Głównym wątkiem, razem z SWL (Systemem Wymiany Linków) oraz farmami linków, są słowa kluczowe. Na pierwszy rzut oka do głowy mógłby przyjść pomysł, że najskuteczniejszą formą będzie użycie w tekście jak największej ilości słów kluczowych, a także wklejanie odnośnika do strony internetowej wszędzie, gdzie tylko w sieci się da, by zrealizować i zdobyć dobre miejsca w Google. W ten sposób można sobie jednak dość szybko narobić problemów. Roboty Google są znakomicie zaprogramowanymi mechanizmami, wychwytującymi takie zagrania. Co to jest Black Hat SEO i jak pracować nad stroną, by nie narazić się na kary?

Biały i czarny kapelusz SEO

Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, zadania SEO dzielą się na te wykonywane w obrębie swojego serwisu (onsite), ale też i w innych miejscach internetu (offsite). Ten drugi rodzaj to chociażby link building, natomiast same techniki pozycjonowania dzielone są na trzy segmenty.

Pierwszą kategorią jest White Hat SEO - rodzaj obejmujący w 100% zasady zgodne z etyką i techniką wykonywania oraz prowadzenia stron. Są to procesy wymagające zarówno bardzo dużo czasu, jak i cierpliwości, natomiast rezultaty są też najbardziej widoczne i trwałe. Wypracowane schematy akceptują algorytmy wyszukiwarek, ale też są praktyczne dla samych użytkowników. Krótko mówiąc oznacza to, że prezentowane materiały w witrynie są wartościowe. Serwisy z "białym kapeluszem" nie są w żaden sposób kojarzone ze spamerskimi, a rzetelny content internauci chętnie czytają i polecają innym osobom, co Google monitoruje i podwyższą ocenę serwisu. Nie tylko zawartość wpływa na pozytywny oddźwięk. W parze z tym musi iść również optymalizowanie strony, przyjazne linki URL i sama struktura.

Cechy dobrej strony internetowej

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Średni wskaźnik odrzuceń w niektórych branżach dochodzi nawet do 60%, czyli tylu użytkowników było tylko na stronie głównej. Jak zachęcić ich do większego ruchu?

Wskaźnik odrzuceń to statystyka, która oznajmia nam, ilu odbiorców pojawiło się na naszej stronie oraz przemieściło się na którąś z podstron. Jeśli dane brzmią np. 40%, to oznacza, że 4 z 10 użytkowników dość szybko zamknęło nasz serwis. To i tak jest przyzwoity przykład. Przejdźmy jednak do kilku cech, które decydują o tym "pierwszym wrażeniu".

Cechy dobrej strony internetowej

Najlepiej jest wcielić się w postać zwykłego użytkownika zainteresowanego usługą, lub po prostu sprawdzić serwisy z Twojej branży. Po wejściu postaw sobie kilka pytań.

1. Czy ta strona sprawia wrażenie wiarygodnej?
2. Czy patrząc na stronę można uznać, że firma jest stabilnym i profesjonalnym podmiotem?
3. Czy poszczególne elementy serwisu są dla Ciebie czytelne?

Wystarczy chwila, by podświadomie ocenić i odpowiedzieć sobie na poszczególne pytania, decydujące o naszym pierwszym wrażeniu. To rodzi się w głowie każdego odbiorcy i w ciągu kilku sekund określamy, czy zostajemy na stronie, czy przechodzimy gdzieś indziej.

Budując nową stronę www trzeba mieć te aspekty na uwadze i robić wszystko w kierunku tego, by internauta uznał, że jesteś godny zaufania.

Ile trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony docelowo ma przynieść wzrost zysków firmy. W niektórych przypadkach zdarzają się bardzo szybkie efekty, ale z reguły potrzeba na to wielu godzin (miesięcy) pracy. Od czego zatem zależy ten proces?

Najważniejszy jest czas. Pierwszych rezultatów zwykle trzeba się spodziewać dopiero po kilku miesiącach, co oczywiście w międzyczasie u właścicieli firmy może spotkać się z negatywnymi reakcjami, ale w tym mechanizmie wskazana jest cierpliwość.

Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

1. Branża

  • To jest być może nawet najważniejszy wątek. Wiele bowiem zależy od tego, z jak dużą konkurencją muszą zmierzyć się specjaliści SEO, aby wypozycjonować daną firmę i to, jak wysoko będzie postawiona poprzeczka trudności, by na wybranych frazach znalazł się serwis internetowy.
  • Jeśli produkt czy usługa jest mniej dostępna, to praca nad dobrymi pozycjami w wyszukiwarce będzie nieco łatwiejsza. Rzecz jasna w tym wszystkim znaczenie ma także obszar - promocja lokalna, czy ogólnokrajowa.

2. Strategia

  • Umiejętności osób pozycjonujących są ważne, ale istotną rzeczą jest też sama strategia działania. Inny schemat należy obrać w przypadku szybkich awansów na wyższe pozycje, a inny w momencie kierunku na pozycjonowanie szerokie. Musimy mieć jasno określony cel, bowiem wtedy można wybrać plan pracy.

3. Działania konkurencji

Pozycjonowanie strony internetowej

Dobra pozycja strony poprawia sprzedaż, generuje ruch i zwiększa konwersję, a co za tym idzie - buduje rozpoznawalność. Trzeba jednak zadbać o pozycjonowanie strony internetowej.

Prowadzenie firmy jest obecnie równoznaczne z działaniem serwisu w sieci, ale samo jego posiadanie nie jest gwarantem sukcesu. Co zrobić, aby wśród ogromnej konkurencji, potencjalny klient to właśnie u nas znalazł interesujące go produkty lub usługi, a nie pod innym adresem?

Rzecz jasna istotny wpływ ma rozpoznawalność danej marki, ale to, na których pozycjach znajduje się wynikach wyszukiwarki Google, w sporej części decyduje wiele innych czynników. Umiejętna praca może znacząco zwiększyć wartość oraz pozycję strony na konkretnych frazach, a tym samym stworzyć ruch. Oczywiście nie wszyscy internauci, przeglądający naszą wizytówkę, skorzystają oferty, ale często bywa tak, że regularnie ją obserwują.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

SEO (Search Engine Optimization) jest optymalizowaniem serwisu internetowego zarówno pod kątem technicznym, treści, jak i pozyskiwania wejść z innych stron.

Kondycja witryny, czyli jej budowa zgodnie z wytycznymi Google, jest jednym z podstawowych punktów, jakie należy uwzględnić na starcie walki o użytkowników. Responsywna, szybko ładująca się strona, bez ciężkich plików i zbędnych elementów, to najlepsza droga do pozytywnej oceny wykonania.

Strony internetowe - Świecie. Analiza wizerunku firm w sieci

Świecie solidnie prezentuje się pod względem przemysłowo-gospodarczym, w porównaniu z sąsiednimi regionami. Jak natomiast firmy wizerunkowo odnajdują się w internecie?


Miejscowość z województwa kujawsko-pomorskiego liczy około 25 tysięcy mieszkańców. W rankingu zamożności miast powiatowych w Polsce, jest bardzo blisko ścisłej czołówki, w okolicy 20. miejsca. Duża w tym zasługa m.in. kilku dużych, dobrze rozwiniętych zakładów przemysłowych i całego środowiska gospodarczego. Wiele firm świadczy usługi i eksportuje towary do innych krajów Europy, w tym Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoch, czy Danii.

Spora liczba przedsiębiorców funkcjonuje bardzo prężnie, ale czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm? Postanowiliśmy sprawdzić, jak rynek pod tym kątem wygląda.

Strony internetowe w Świeciu

Rezultaty naszej analizy wskazują, że nie w każdym przypadku właściciele poszczególnych podmiotów zwracają uwagę na promocję w sieci. W internecie nie znaleźliśmy bowiem blisko 50% aktywnych biznesów. Nie jest to bardzo zły wynik, patrząc na wyniki innych regionów, jednak nie zmienia to faktu, że wiele lokalizacji może się jeszcze rozwinąć.

W naszym zestawieniu jedną z najmniej promowanych jest branża budowlana, gdzie blisko 60% firm nie posiada swojej strony internetowej. Nieco mniej, ale nadal sporo - 50%, nie znajdziemy szczegółowych informacji na temat działalności spedycyjnej i transportowej, podobnie jak np. gastronomii oraz - co ciekawe - placówek medycznych. Tradycyjnie w internecie na ekranach monitorów, czy na urządzeniach mobilnych, doszukamy się wszystkich miejskich instytucji i placówek oświatowych, jednak w większości przypadków są to stare serwisy lub mało estetyczne i warto byłoby zastanowić się nad ich poprawą.

Grupę tych przedsiębiorców, którzy w mniejszym lub większym stopniu postawili niegdyś na wizytówki, oceniliśmy pod względem technicznym i graficznym. W naszej ocenie, ponad 60% stron internetowych świeckich firm jest w niezbyt dobrej kondycji, co nie przyciąga oka potencjalnego klienta i nie przekonuje do skontaktowania się, bądź złożenia zamówienia.

Kończąc nasz artykuł, jesteśmy przekonani, że biznes w Świeciu może jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła, jeśli właściciele przekonają się, że przyszłością jest internet. Świadome, przygotowane działania mogą bowiem przynieść dobre rezultaty, nie tylko te wizerunkowe, ale i w postaci zwiększenia przychodów. Wiarygodność trzeba budować również w sieci, ponieważ teraz to tam większość usług skupia się na zdobywaniu klientów, również spoza najbliższego regionu.

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

 

Strony internetowe - Kwidzyn. Analiza widoczności firm w sieci

Kwidzyn jest jednym z lepiej rozwiniętych regionów na południu województwa pomorskiego, pod względem przemysłowo-gospodarczym. Czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm?

Miejscowość z województwa pomorskiego liczy około 40 tysięcy mieszkańców. Wiele firm reprezentuje tutaj kapitał zagraniczny, w wielu przypadkach są to oddziały dużych korporacji, ale także główne biura przedsiębiorstw oraz spora liczba ogólnokrajowych, czy lokalnych biznesów. W całym powiecie kwidzyńskim funkcjonuje kilka tysięcy podmiotów gospodarczych, a głównym sektorami są tutaj elektronika, elektrotechnika, przemysł celulozowo-papierniczy, drzewny i przetwórstwo warzyw oraz owoców. W stolicy Powiśla działa też Kwidzyński Park Przemysłowo-Technologiczny, pomagający w rozwijaniu potencjału wielu firm i promujący energię odnawialną.

Tak jak wspomnieliśmy, wiele branż funkcjonuje bardzo sprawnie, ale czy w parze z tym idą strony internetowe poszczególnych podmiotów? Przeanalizowaliśmy sytuację w sieci.

Strony internetowe w Kwidzynie

Wyniki wyraźnie nam pokazały, że na polu promocji firm i pozyskiwania klientów, w Kwidzynie jest jeszcze bardzo duże pole do popisu. Uwzględniając wszystkie branże, aż 57% firm nie posiada swojej strony internetowej! Najwięcej braków zauważamy w branży budowlanej, gdzie blisko 70% lokalizacji ciężko odnaleźć w internecie. W spedycji i usługach transportowych rezultat oscyluje w okolicach 50%, czyli mniej więcej podobnie jak sklepy, hurtownie, lokale gastronomiczne, zakłady instalacji i ośrodki nauki jazdy. Najlepiej pod względem dostępności informacji wyglądają miejskie instytucje, ponieważ wszystkie posiadają swoje serwisy internetowe.

Wśród podmiotów z działającą wizytówką w sieci, przypisaliśmy także wskaźnik jakości wykonania. Ponad połowa stron - 63%, jest w słabej kondycji technicznej i wizualnej, co nie zachęca potencjalnego klienta do kontaktu. Wynika to z kilku względów, ale przede wszystkim dotyczy to wiekowości projektów i braku aktualizacji.

Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Wyobrażasz sobie dzisiejszy internet bez zdjęć? Estetyczne grafiki, animacje, czy materiały video mogą sprawić, że Twoja strona w całym natłoku wiadomości przyciągną wzrok klientów i zostaną w ich głowie na dłużej, niż tylko kilka sekund.

Jak to zrobić? Trzeba na bieżąco monitorować zachowania odbiorców i postępować zgodnie z obowiązującymi zasadami budowy stron, a także publikować odpowiedni content w sieci. To zdecydowanie pomaga w działaniach marketingowych firmy oraz optymalizacji treści.

Klienci, którzy poszukują interesujących ich produktów lub wykonawców usług, nie wybierają firmy pierwszej z brzegu, tylko zwracają uwagę na wiele aspektów. Wszyscy kierujemy się swoim gustem, korzystając z takiego producenta, który spełnia nasze oczekiwania, już nie tylko pod kątem dostępności i ceny, ale również i tym wizualnym. Atrakcyjna szata graficzna znacznie zwiększa możliwość pozyskania klienta, ponieważ świadczy ona o zaangażowaniu i poziomie usług.

Wygląd strony internetowej

Podczas budowania strony internetowej trzeba pamiętać o szczegółach, mogących mieć wpływ na dokonanie ruchu (konwersji) przez klienta, który odwiedzi nasz serwis. Jednym z głównych punktów jest czas ładowania się strony, zarówno gdy włączymy ją na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych - telefonie, czy tablecie. Aby nie było kłopotów z wyświetlaniem informacji na tym mniejszym sprzęcie, nasza witryna internetowa powinna być responsywna. Pozwala to naszemu klientowi mieć możliwość swobodnego zapoznania się z proponowaną ofertą o każdej porze, bez względu na fakt, z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta.

Każda dobrze zarządzana marka ma swój unikalny styl. Graficzna spójność dotyczy nie tylko samego designu strony internetowej, ale także materiałów na niej umieszczanych i podobnego kierunku w social mediach, czy materiałach promocyjnych.

Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Jeśli planujesz zbudować stronę internetową swojej firmy, to jedną z pierwszych decyzji będzie wybór domeny, czyli unikalnego adresu, pod którym klienci będą szukali informacji.

Adres internetowy odgrywa znaczącą rolę w budowie wizerunku i rozpoznawalności marki. Trzeba przemyśleć, czy poprzez domenę chcemy być bezpośrednio kojarzeni z daną branżą, czy może wystarczy, że będziemy kierować się nazwą firmy? W tym artykule podpowiemy, co należy przeanalizować.

Domena internetowa – co to jest?

Domena to unikalny adres, pod którym znajdziemy Twoją stronę internetową. Najczęściej pracuje też jako znak rozpoznawczy firmy, dlatego warto się zastanowić nad odpowiednim wyborem, by taki znacznik wpadł na stałe do głowy klientów. Aby odnaleźć np. nasz serwis, w przeglądarce trzeba wpisać https://studio113.pl/. Każda domena przypisana jest do jednego serwisu, jednak sam serwis może posiadać wiele adresów. Czy ktoś inny może daną domenę wykorzystać do swoich celów? Nie. Właściciel może się zmienić tylko w przypadku braku płatności za przedłużenie działania, albo dobrowolnego przekazania danych/sprzedaży innej osobie.

Dlaczego domena to jedna ze strategicznych kwestii? Sama w sobie już jest wizytówką, widoczną w pasku internetowej przeglądarki. Poprzez nią klienci będą szukali oferty i informacji o Twojej firmie, a także polecali innym odbiorcom. Wpływa to na świadomość i budowanie wizerunku marki, ponieważ dobrze dobrana nazwa zapada w pamięć.

Technicznie każda domena rozpoczyna się od określenia protokołu. Użytkownik nie musi o nim pamiętać, ponieważ w przeglądarce ładuje się automatycznie, po wpisaniu prawidłowej nazwy serwisu. Najpopularniejszymi protokołami są http, a także https. Różnica w obu polega na jakości zabezpieczenia. Http nie jest zabezpieczona, tj. przesyłane dane pomiędzy przeglądarką, a serwerem mogą być przechwycone przez nieodpowiednich użytkowników, bądź niepożądane mechanizmy. Przy https kładzie się już nacisk na bezpieczeństwo, a dodatkowo serwisy z takim protokołem są lepiej ocenianie w sieci, ponieważ posiadają tzw. certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Domena związana z branżą?

Z tym pytaniem zmagało się wielu przedsiębiorców. Posiadanie domeny, która wykorzystuje popularne frazy, czy produkty, do niedawna wiązała się ze sporymi korzyściami, ponieważ klient widząc nazwę był świadomy, co może znaleźć po wpisaniu danego słowa, np. czekolada.pl. Od jakiegoś czasu Google patrzy jednak przychylniejszym okiem na domeny bez słów kluczowych, czyli związane z Twoim brandem/marką.

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

W Polsce zdecydowana większość osób na co dzień ma dostęp do internetu i aktywnie z niego korzysta, nie tylko przeglądając media społecznościowe, ale także wiele innych serwisów. Czy mając swój biznes, nawet ten dobrze prosperujący, można przymknąć oko na promocję w sieci?

Nie, każda firma powinna posiadać swoją stronę internetową. Wielokrotnie spotykamy się z opinią przedsiębiorców, że ich działalność funkcjonuje bardzo dobrze, mają zadowalające zyski, a nowi klienci znajdą ich bez problemu i promocja nie jest priorytetem. Oczywiście priorytetem być nie musi, jednak dlaczego świadomie odbierać sobie dodatkowe możliwości oraz przychody, a także oddawać pole konkurencji, która dotrzymuje kroku zmianom technologicznym oraz tendencjom na rynku?

W tym artykule postaramy się przedstawić argumenty, dlaczego serwis www jest niezbędny dla Twojej firmy.

Globalny zasięg

Wizytówka Twojej firmy obejmie zasięgiem cały świat, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jeśli swoje produkty kierowałeś do lokalnych odbiorców, w tym przypadku zwiększa się szansa na sprzedaż, ponieważ do oferty mogą dotrzeć klienci z całego kraju. W wyszukiwarce Google z pewnością znajdziesz też konkurencyjne firmy, więc dlaczego nie zacząć walczyć o dodatkowe zamówienia? Nie ma również przypadku w tym, gdy przedsiębiorcy decydują się na strony internetowe w kilku wersjach językowych. Zwielokrotnia to bowiem możliwości zarobku, poprzez kontakt z zagranicznymi odbiorcami.

Wiarygodność firmy

Obecnie z dużą konkurencją do czynienia mają firmy w praktycznie każdej branży. Ważną rolę odgrywa zatem wiarygodność i wizerunek poszczególnych podmiotów. Dzisiaj klienci zanim zdecydują się na kontakt i ewentualne skorzystanie z oferty, szukają w internecie opinii o przedsiębiorcy, a brak swojej witryny bardzo często odrzuca potencjalnego zainteresowanego. Odbiorcy na pierwszym miejscu stawiają tych, którzy posiadają atrakcyjną wizytówkę lub sklep internetowy z opisem produktów, ponieważ to podnosi wiarygodność przedsiębiorcy. Dobrze przygotowana strona, z przydatnymi informacjami, zdjęciami, danymi kontaktowymi, czy przykładowymi realizacjami, winduje w górę szanse na nowego kontrahenta. Można to porównać do biura lub sklepu stacjonarnego, dobrze zaprojektowanego i wyposażonego, które błyskawicznie pracuje na to pierwsze, najważniejsze wrażenie.

Studio 113 partnerem Olimpii Grudziądz

Miło nam poinformować, że dołączyliśmy do grona firm wspierających Olimpię Grudziądz - największy Klub Sportowy w Grudziądzu.

Jako partner technologiczny klubu piłkarskiego współpracujemy od 2012 roku. W tym roku postanowiliśmy dołączyć jako partner w Klubie Biznesu. W związku z tym na stadionie im. Bronisława Malinowskiego pojawiły się nasze dwa banery. Nasze partnerstwo to przede wszystkim wiedza agencji w działaniach informatycznych, umowa sponsorska dla Klubu, a także radość z bycia częścią biznesu wspierającego sport w Grudziądzu. Wierzymy, że nasza wieloletnia współpraca przyniesie dalsze korzyści obu stronom, a także pomoże wypromować nasze marki regionalnie oraz w Polsce.

Zarząd Studio 113 Ltd.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzisiaj tj. 5 lutego obchodzimy międzynarodowe święto, mające na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, ale także każdego użytkownika podczas wędrówki po sieci. Dzień Bezpiecznego Internetu, bo właśnie o tym święcie mowa, z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a przede wszystkim jest nam coraz bardziej potrzebny. Mimo że uważni podczas korzystania z internetu powinniśmy być każdego dnia, to jednak dzień taki przypomina nam o tym, a dodatkowo daje nam okazję do głębszego zapoznania się z tematem bezpieczeństwa w sieci. W internecie znajduje się mnóstwo poradników, artykułów, czy też kompendiów wiedzy na temat prawidłowego korzystania ze stron internetowych, które są w stanie pomóc nam w odnalezieniu się w tym globalnym świecie.

Nie od dziś wiadomo, że wszystko, co trafi do internetu, najprawdopodobniej zostanie w nim na zawsze, dlatego tak ważna jest rozwaga podczas zamieszczania w nim czegokolwiek. Szczególnie narażone na niechciane przez nas wykorzystywanie są dane osobowe. Mowa tu nie tylko o naszym imieniu, nazwisku czy dacie urodzenia. Chodzi o wszystko, począwszy od wyżej wymienionych, poprzez numery telefonów, adresy email, loginy i hasła do kont internetowych, po numery pesel, numery dokumentów osobowych, czy też danych bankowych, takich jak numery klienta lub numery kart kredytowych. Trzeba też pamiętać, że czyjeś dane osobowe powinny być przez nas tak samo chronione, jak nasze własne.

Powinniśmy pamiętać, że komunikacja drogą internetową praktycznie niczym nie różni się od tej, którą nawiązujemy będąc z kimś "twarzą w twarz". Mimo dobrej znajomości drugiej osoby nie zawsze dzielisz się z nią swoimi sekretami. W internecie również powinniśmy kierować się tą zasadą, a nawet powinniśmy się jej bardziej trzymać.

Coś, co udostępnimy w internecie, może trafić do każdego, nie tylko do osoby, z którą się dzielimy naszą "tajemnicą". W sieci jest mnóstwo osób i organizacji, które z przyjemnością przygarną część lub całość danych osobowych, na które trafią. Mogą wykorzystać je w celach komercyjnych, bo to im się najbardziej opłaca. Często możemy nie mieć na to wpływu, a co gorsza często możemy nie zdawać sobie z tego sprawy.

Oprócz utraty pieniędzy lub zaistnienia naszej osoby w miejscu, o którym nie mamy pojęcia z pomocą osoby posiadającej nasze dane, grożą nam również inne problemy typu prawnego. Dane można wykorzystywać w najróżniejsze sposoby, ogólnie rzecz biorąc możliwości są nieskończone. Po co kusić los, po co narażać się na niepotrzebne i nieprzyjemne problemy. Im mniej będzie można się o nas dowiedzieć z internetu, tym lepiej dla nas. Zachowamy pewnego rodzaju anonimowość. Tyczy się to również "social mediów", takich jak Facebook, Instagram czy jakichkolwiek innych. Imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, czy dzień obchodzonych przez nas urodzin nie należą do najbardziej narażonych na wykorzystanie danych osobowych, które możemy udostępnić. Musimy jednak pamiętać, że każda dodatkowa informacja udostępniona publicznie ujawnia o nas dodatkowe informacje. Sprawiają one, że ludzie są w stanie wiedzieć o nas dużo więcej, niż jest nam to potrzebne. Czy warto to robić, gdy konsekwencje mogą być różnego rodzaju i różnej wagi?

Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?

Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:

  • globalna marka
  • prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
  • skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
  • za darmo

Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:

  • brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
  • brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
  • brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
  • zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
  • niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google

I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.

Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP