Przejdź do głównej treści
5 minut(y) czytania (982 słów)

Działania SEO. 8 najważniejszych elementów

Działania SEO. 8 najważniejszych elementów Działania SEO. 8 najważniejszych elementów

Masz zamiar rozpocząć pozycjonowanie swojej strony internetowej, bądź sklepu online? Sprawdź, na czym polega proces SEO i na jakie aspekty trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Oczywiście najpierw zacznijmy od samego słowa SEO, które w języku angielskim jest skrótem określenia Search Engine Optimization. To proces zajmujący się poprawą działania strony i ich struktur, by ta była coraz bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy kluczowe i tym samym zyskała na ruchu organicznym. SEO jest dostosowaniem witryny, ułatwiającym jej znalezienie przez użytkowników, którzy wpisują interesujące ich zapytania.

Z czego składa się proces SEO?

Działania pozycjonowania strony internetowej to przede wszystkim publikowanie jakościowego contentu na stronie, a także link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników (rekomendacji), prowadzących z innych witryn do Twojej. Do tego należy dodać optymalizację SEO, a więc spełnienie wszystkich wymogów technicznych. Obie te drogi są zależne od siebie, w przeciwnym wypadku funkcjonowanie się nie powiedzie. Warto pamiętać, że zarówno link building, jak i publikowanie treści, muszą prezentować wysoką jakość. Każdy materiał powinien pozytywnie oddziaływać na odbiorcę, co też później uwidoczni się w wynikach wyszukiwania Google.


Od czego zacząć działania SEO?

Pozycjonowanie strony internetowej jest działaniem potrzebującym czasu, aby dostrzec zadowalające efekty. Należy być cierpliwym, bowiem wzrosty w wyszukiwarce są zależne od dużej liczby czynników, które trzeba na bieżąco optymalizować.

Przykładowo - jeśli posiadamy sklep internetowy z jakąś określoną liczbą klientów i stałymi zamówieniami, ale chcemy wyciągać z niego jeszcze więcej, to idealną opcją jest postawienie na działania SEO i pozycjonowania. Już na starcie mamy do zrobienia kilka kroków:

1. Wybór słów kluczowych

Ważną kwestią jest wybranie słów kluczowych, które nie tylko określają nas samych, ale również wpisują je potencjalni klienci w wyszukiwarce. Każde zapytanie przez użytkownika w Google jest zaliczane do tzw. wolumenu wyszukiwania, czyli ścisłych danych statystycznych, dotyczących popularności danej frazy kluczowej. Trzeba dokładnie przeanalizować i ocenić szanse Twojej strony internetowej, na jakie frazy kluczowe można dokonać awansu, pracując regularnie nad treściami. W celu określenia słów kluczowych istnieje co najmniej kilka efektywnych programów analitycznych, służących pomocą w tym zakresie.

2. Analiza konkurencji

Nie jest rzeczą nieznaną fakt, że zawsze powinno się znać swoją konkurencję. To ona rywalizuje z nami również o popularność w wyszukiwarce (nawet jeśli znacie się z działalności stacjonarnej), a co za tym idzie – o jak największą liczbę klientów. Podobna walka istnieje w szeroko zakrojonej tematyce SEO. Wymagana jest analiza konkurencji, zwłaszcza tej bezpośredniej, na "nasze" frazy kluczowe w Google. Rozpoznawalność strony internetowej na wybranych słowach kluczowych przekłada się na ruch organiczny. Dane statystyczne dotyczące całego rynku są nam w stanie pomóc wywnioskować, jakie firmy pracują nad swoimi witrynami i jakie ruchy wykonać, aby sprostać wyzwaniu i się z nimi zmierzyć.

3. Audyt strony internetowej

Każdy proces pozycjonowania nie może rozpocząć się bez uprzedniego przeanalizowania (audytu) witryny. To szczegółowa analiza każdej części strony, mogącej mieć mniejszy lub większy wpływ na końcową ocenę algorytmów i opinie samych użytkowników. Wszystkie te elementy konfrontujemy z wymogami Google, określającymi, jak strona internetowa powinna wyglądać pod kątem technicznym i wizualnym. Jeżeli wszystkie wnioski zostały wyciągnięte i poziom dopasowania naszego adresu został już sprawdzony, można rozpocząć optymalizację wewnątrz witryny oraz sam proces pozycjonowania.

Różnice między SEO a pozycjonowaniem


Etapy pozycjonowania strony internetowej

Za każdym razem powtarzamy – pozycjonowanie to praca długofalowa. Może się składać z różnych strategii, działań określonych etapami, albo też czynności cyklicznych (link building). Jeśli działania SEO zostaną zatrzymane na dość wczesnym etapie, nie należy spodziewać się oszałamiających efektów, ponieważ zabraknie materiałów, aby strona internetowa mogła osiągnąć tzw. efekt kuli śnieżnej. Na SEO i pozycjonowanie można skupić kilka etapów:

1. Optymalizacja witryny – to jest absolutny must have - niezbędna czynność, poprawiająca podstawową widoczność i strukturę witryny dla algorytmów wyszukiwarki oraz samych potencjalnych klientów. Bez przystosowania się pod wytyczne nie ma szans, aby domena była widziana na zadowalającym miejscu w rankingu.

2. Pozyskiwanie linków – link building to zdobywanie odnośników do naszej strony internetowej na innych witrynach, forach dyskusyjnych, portalach itp. Dla wyszukiwarki Google jest czymś w rodzaju rekomendacji, czyli polecenia innym odbiorcom naszych treści. Te czynności są bardzo ważnym punktem w funkcjonowaniu i budowaniu reputacji, współgrające z optymalizacją, unikalnymi treściami i eksperckim działaniem na swojej stronie. Warto również pamiętać, że linkowanie istnieje ponadto wewnątrz witryny – należy zatem postawić m.in. na tzw. przyjazne URL, które będą miały jasny przekaz i będą tworzyły sieć linków, przenosząc nas do kolejnych ciekawych informacji w obrębie domeny.

3. Rozbudowywanie strony internetowej - nie mamy tutaj na myśli typowego rozrostu w postaci funkcjonalności, a bardziej pod kątem regularnego publikowania sporej ilości unikalnych i wartościowych tekstów, np. na firmowym blogu. Im więcej wyszukiwarka widzi, tym lepiej dla naszych miejsc w wynikach wyszukiwania.

4. Wytyczne Google – wspominaliśmy już wcześniej, że proces optymalizacji i pozycjonowania opiera się na wskazówkach wydanych przez samą wyszukiwarkę Google. Jeśli nie będziemy przestrzegać określonych zasad, skreślamy się z walki o sukces w sieci. Ewentualne przewinienia i kardynalne błędy (nawet nieświadome) sprowadzają domeną na drogę poważnych konsekwencji, w tym całkowitego skreślenia z indeksu. Sporo doniesień o błędach uzyskamy dzięki podpiętemu narzędziu Google Search Console.

5. Analiza naszych działań – wszelkie efekty i rezultaty naszej pracy muszą podlegać szczegółowej analizie. Trzeba na bieżąco sprawdzać, czy poszczególne czynności zbliżają nas do określonych efektów. Wypada więc zbadać m.in. skuteczność opublikowanych treści, efektywność zdobywania linków zewnętrznych i jaki jest poziom zoptymalizowania samych struktur witryny. Dostępne narzędzia pomagają nam monitorować skalę zaawansowania strony względem wytycznych oraz zdobywać dane analityczne z ruchu organicznego, czy zmieniających się miejsc witryny na konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarce. Bez monitoringu danych skazujemy się na niepowodzenie przyjętych strategii.


Podsumowanie - z czego składają się działania SEO?

Proces SEO to długotrwała praca. Trzeba być konsekwentnym w swoich działaniach i regularnie monitorować wszelkie zachodzące zmiany w wyszukiwarce.

Do tego należy uzbroić się w cierpliwość, bo nawet najlepsze modyfikacje nie muszą być od razu zauważone przez algorytmy Google, które cały czas ulegają przeobrażeniom, aktualizacjom i zmianom. Prowadzenie działań SEO wymaga odpowiedniego doświadczenia, a także braku nerwowych ruchów, ponieważ taka sytuacja tylko zaszkodzi. Poprawne działania w przyszłości powinny przynieść efekty i odpowiednie zyski.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
czwartek, 12 grudzień 2024

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.