Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?
Prowadzenie konta firmowego na Facebooku
Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:
- globalna marka
- prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
- skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
- za darmo
Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:
- brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
- brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
- brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
- zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
- niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google
I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.
Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.