Skip to main content
3 minut(y) czytania (681 słów)

O czym pisać bloga, czyli skąd brać tematy?

O czym pisać bloga? O czym pisać bloga?

Aby dotrzeć do nowych klientów, a także utrzymywać kontakt z dotychczasowymi odbiorcami, warto postawić na firmowego bloga, czyli świetne narzędzie marketingowe, poprzez które możesz publikować wartościowe artykuły. Skąd jednak brać inspiracje i tematy do pisania tekstów?

Często potencjalni klienci – nawet w połowie przypadków – zanim skorzystają z oferty, spoglądają na to, co firma publikuje m.in. na swoim blogu. Zwłaszcza mniejsze biznesy dają sobie tym szansę na wzrost sprzedaży, ponieważ umieszczane artykuły pozwalają nawet kilkukrotnie zwiększyć ruch na swojej stronie.

O czym jednak pisać bloga i skąd brać inspirację?

To tylko kilka z argumentów, wobec których można się pochylić nad rozbudowywaniem swojego serwisu. Warto zawsze pamiętać, iż tematyka publikacji powinna nawiązywać do Twojej branży i muszą to być Twoje, autorskie materiały.

Warto zbadać zainteresowania klientów

Prowadzenie firmowego bloga wyłącznie z uwagi na to, że tak wskazują marketingowe schematy, generalnie może często mijać się z celem, jeżeli nie będziesz prowadził go według określonego planu. Nie jest dobrym rozwiązaniem fakt pisania tekstów na chybił trafił, czyli bez wiążących i interesujących faktów. W tworzeniu contentu należy dać coś od siebie.

Trzeba przede wszystkim zainteresować się tym, czy faktycznie przykuwa oko czytelnika. W każdej branży odbiorca ma swoje potrzeby oraz oczekiwania, dlatego im więcej materiałów ściśle odpowiadających na pytania potencjalnych klientów, tym lepiej. Zainteresowania czytelników są punktem wyjściowym do tworzenia i pisania treści na istotne tematy.


Gdzie szukać inspiracji na bloga?

Inspiracja na nowy wątek na blogu firmowym może tak naprawdę pojawić się w każdym momencie i w każdym miejscu. Jest natomiast kilka stałych lokalizacji i sposobów, gdzie zwiększa się szansa na znalezienie odpowiedniego tematu i tym samym zainteresowanie potencjalnych odbiorców.

Media społecznościowe i tematy na bloga

Social media to chyba największe pole do badań nad potrzebami użytkowników. Istnieje wiele grup tematycznych m.in. na Facebooku, które dotyczą konkretnej branży, albo konkretnej tematyki, skupiając ludzi poszukujących wartościowe teksty, a także zadających pytania na nurtujące ich zagadnienia. Wśród gąszczu wpisów i komentarzy z całą pewnością można znaleźć tematy inspirujące do napisania tekstu na firmowego bloga.

Pomysły na YouTubie

YouTube jest ogromnym medium, gdzie znajdziemy wiele informacji na wybrane tematy. Branżowe filmy również mogą być inspiracją do zwiększenia liczby Twoich klientów i czytelników, tworząc wartościowy content.

Badania konkurencji

Śledzenie działań konkurencyjnych firm to stały element prowadzenia biznesu. Nie ma bowiem w tym nic złego, jeżeli śledzimy poczynania innych oraz poszukujemy np. nowinek w swojej tematyce. Warto zatem spoglądać na innych nie tylko pod kątem swojej oferty, ale również tematów treści, jakie tworzą nasi konkurenci sprzedażowi. Oczywiście nie chodzi o to, aby kopiować wątki, bowiem czytelnik może być zawiedziony tym, że znalazł taki sam artykuł w kolejnym miejscu. Jeżeli będzie jednak napisany lepiej i znajdzie się w nim więcej szczegółów, to z całą pewnością można dzięki temu odnieść sukces i użytkownicy będą na Twoją stronę wchodzili częściej, niekoniecznie już z organicznych wyników wyszukiwania Google.

Śledzenie komentarzy

Inspiracją pod kolejne tematy artykułów mogą być również komentarze pisane przez użytkowników. Odbiorcy często zadają pytania, na które jeszcze nie znają odpowiedzi i nie znaleźli artykułów na podobne tematy w innych źródłach. Szereg komentarzy powinien zapoczątkować nawet cykl artykułów, typowo odnoszących się do pytań użytkowników.

Branżowe wydarzenia

Pod artykuły blogowe inspiracją stają się też organizowane co jakiś czas wydarzenia w branży typu targi, konferencje, eventy. Nierzadko na takich imprezach są poruszane nowe tematy, mogące być następnie napędem do tworzenia contentu.

Słowa od klientów

Zapytania oraz wiadomości od obecnych i potencjalnych klientów, także mogą popchnąć do napisania artykułu na bloga. Często rozmówcy zadają takie same pytania, dlatego też ciekawym pomysłem będzie stworzenie bazy zagadnień na swoim blogu, na temat usług i produktów. W wielu przypadkach użytkownicy zanim napiszą albo zadzwonią, poszukują odpowiedzi w wyszukiwarce Google.


O czym pisać bloga - wykorzystaj potencjał treści

W marketingu internetowym treści mogą zrobić niebagatelną różnicę w walce o klienta. Wartościowy content wpływa bowiem na kilka aspektów, dlatego warto systematycznie publikować różne wpisy i poszukiwać kolejnych tematów.

Jednym z filarów jest budowanie swojego wizerunku poprzez publikacje, ponieważ w ten sposób pokazuje się rolę eksperta godnego zaufania. Za tym idzie później zwiększona sprzedaż w naturalnym efekcie dobrej widoczności w sieci - wartościowe materiały pozwalają budować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
czwartek, 25 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.