Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Jak prowadzić bloga i zdobyć użytkowników?

jak-prowadzic-bloga
Blog firmowy to dzisiaj "must have" na stronach internetowych. Jeśli go nie masz, to odbierasz sobie wiele możliwości promocji biznesu.

Sporo mówi się o tym, że blog może budować wizerunek marki i przyciągać nowych klientów z wyszukiwarki Google. Samo jego posiadanie - czyli identycznie jak w przypadku strony internetowej - nie wystarczy. Trzeba jednak o te wszystkie narzędzia dbać i regularnie ich używać.

W ostatnich latach jakość publikowanych materiałów na wielu firmowych stronach internetowych poprawia się. Wymusiły to wymagania i coraz większa świadomość użytkowników, a także algorytmy największe wyszukiwarki na świecie, które coraz baczniej obserwują to, co dzieje się z witrynami. Kładzie się nacisk na wartościowe teksty, które mogą generować coraz większy ruch, konwersję i finalnie sprzedaż. Pomaga w tym prowadzenie bloga, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą rywalizować z konkurencją o miano eksperta w swojej branży. Inwestowanie w bloga to wielotorowe korzyści, bowiem prócz wcześniej wspomnianej roli eksperta, sam serwis może piąć się w górę w wynikach wyszukiwania w Google. Jak zatem prowadzić bloga, żeby wyszło to na dobre?


Jak prowadzić bloga?

1. Publikuj wartościowe treści

Podawanie ogólników i kopiowanie z innych źródeł już minęło. Teraz liczy się unikalny, wartościowy content, który może zaciekawić użytkownika, będący dla niego wartością dodaną. Bierze się to z tego, że odbiorcy stali się bardziej świadomi i wymagający. Jeśli wiesz jakich informacji poszukują klienci, to Twoja pozycja na rynku wkrótce może się znacząco poprawić.

2. Analizuj dane

Wszystkie Twoje ruchy można po jakimś czasie zacząć analizować poprzez dane statyczne, jakie ukazują się w Google Analytics oraz Google Search Console. Dzięki narzędziom zobaczysz, jakie publikacje cieszą się największą popularnością, a także czy w wyszukiwarce poprawiają się liczby wyszukiwań, włącznie ze wskazówki dotyczącymi kierunku zagadnień, których oczekują odbiorcy. W ten sposób będzie można ocenić, czy prowadzone działania przynoszą skutek.

3. Bądź systematyczny

Najważniejsza jest regularność. Często widzimy firmowe strony internetowe, które swój okres świetności mają jedynie przez kilka chwil od momentu wdrożenia projektu. Z czasem mobilizacja maleje i firmowy blog umiera, co oczywiście wiąże się ze znaczącym spadkiem zainteresowania przez internautów. Znacznie lepiej postrzegane są biznesy, które non stop mają kontakt z klientami i publikują wartościowe materiały. Bez tego nie ma szans na progres i rozwój swojego wizerunku.

4. Dbaj o estetykę

Strona internetowa, włącznie z firmowym blogiem, powinna być estetyczna i miła dla oka. Dzisiejsze trendy wskazują na minimalizm w szacie graficznej i ścisłe połączenie z brandingiem marki. Również same teksty, materiały graficzne, zdjęciowe, czy filmowe, muszą być opracowane w taki sposób, by nie odstraszały odbiorcy.

5. Wymyśl ciekawe tytuły

Na naszym blogu pisaliśmy również o tym, jakie nazwy artykułów są odbierane przez czytającego najkorzystniej. Kreatywność autora tekstu rozpoczyna się już od samego tytułu, ponieważ to te kilka słów bardzo często jest decydujących, czy użytkownik zostanie na Twojej witrynie.

6. Bądź specjalistą i współpracuj z nimi

Tworzenie wizerunku specjalisty w swojej branży jest czasochłonne, dlatego samodzielne tworzenie treści może okazać się problematyczne. Jak zatem rozwiązać sytuację? Do pisania bloga zaangażuj zarówno pracowników, jak i zewnętrzną agencję, specjalizującą się w budowaniu stron internetowych, pozycjonowaniem i copywritingiem.

7. Zwróć uwagę na lejek sprzedażowy

Zwracaj uwagę na każdą grupę klientów, która może trafić na Twoją stronę internetową. Prowadząc bloga, warto zatem pisać zarówno dla kontrahentów świadomych i zdecydowanych na usługi, jak i tych będących na początku drogi edukowania się i podjęcia decyzji. Podobnie możemy rozdzielić odbiorców na klientów dużych, jak i małych, czyli treści dostosowane np. do zasobności portfela. Indywidualne traktowanie klienta i szerokie spojrzenie na wszelkie problemy oraz pytania, to kluczowa kwestia w budowaniu marki i rosnącej reputacji wśród przyszłych, jak i obecnych partnerów biznesowych.

Czy warto prowadzić bloga?

Zdecydowanie warto. Tworzenie treści i publikowanie ich na firmowej stronie internetowej jest jedną z największych zalet i narzędzi do promowania swojego biznesu w sieci. Wartościowy content coraz szerzej wkracza do marketingu i choć wymaga to systematycznej pracy, to może przynieść realne korzyści.

 

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP