Czym są wizytówki NAP?

Czym są wizytówki NAP?

Wizytówki NAP Wizytówki NAP

Nie raz można się natknąć na, wydawać by się mogło, nic nieznaczące określenie NAP, tymczasem są to wizytówki, mogące pomóc nam przede wszystkim w lokalnym pozycjonowaniu witryny.

Skąd w ogóle taka nazwa? Słowo NAP pochodzi z języka angielskiego i oznacza "Name, Adress, Phone Number", a więc krótko mówiąc jest internetową wizytówką firmy, z podstawowymi danymi kontaktowymi, dzięki którym potencjalni klienci mogą znaleźć przedsiębiorcę w lokalnych spisach. NAP'y mogą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie lokalne.


Wizytówki NAP - co to jest i gdzie je znajdziemy?

NAP to chociażby bazy firm w lokalnych, bądź też ogólnokrajowych katalogach firm. Takie serwisy zawierają nie tylko wyżej wspomnianą nazwę, adres i numer telefonu, ale identyfikację oraz odnalezienie interesujących przedsiębiorców można dokonać poprzez określenie konkretnych branż, usług i produktów, których umieszczenie i opisanie jest w wielu przypadkach możliwe, wraz z adresem strony internetowej. To szalenie ważne w kontekście algorytmów wyszukiwarki Google i budowania swojej reputacji w sieci. Już kilka tego typu źródeł pozwala uwiarygodnić swój biznes.

Jak już zatem wiemy - warto umieszczać swoje dane firmowe w sieci. Gdzie w takim razie szukać witryn, funkcjonujących jako wizytówki NAP?

Przede wszystkim są to różne katalogi, bazy firm, agregatory danych biznesowych, miejskie lub gminne strony informacyjne, czy też serwisy z mapami. Wszędzie tam istnieje możliwość zawarcia informacji o Twoim biznesie. Poniżej przykładowe zestawienie serwisów, które mogą Wam posłużyć:

  • Google Maps,
  • Cylex,
  • Panorama Firm,
  • Zumi,
  • Targeo,
  • Biznesfinder,
  • baza-firm.com.pl,
  • serwisy regionalne z grupy Polska Press,
  • Yellowpages,
  • Firmy.net.

W sieci można znaleźć wiele miejsc z rodzaju wizytówek NAP, jednakże tylko część z nich jest w pełni darmowa. Wielokrotnie dla przedsiębiorców zostały przygotowane specjalne pakiety, różniące się zakresem publikowanych danych (np. z linkiem do strony internetowej, albo też bez). Jeżeli chcemy szerzej pojawić się w katalogach i poprawić swoje miejsca w wynikach wyszukiwania zwłaszcza na lokalne frazy, to trzeba będzie wyznaczyć odpowiedni budżet na te cele.

Co powinna zawierać wizytówka NAP?

Jak już wiemy, wizytówki NAP to zbiór podstawowych informacji o danej firmie. Możemy w takim razie znaleźć m.in.:

  • nazwę,
  • branżę,
  • usługi,
  • produkty,
  • adres strony internetowej,
  • pełną lokalizację firmy,
  • NIP,
  • REGON,
  • numer telefonu,
  • adres e-mail,
  • krótki opis,
  • godziny otwarcia.

Warto zawsze pilnować aktualności publikowanych informacji, zwłaszcza gdy np. zmienił się adres firmy, czy też godziny otwarcia. W wielu przypadkach przy procesie dodawania firmy podawane są dane dostępowe do określonej wizytówki, dzięki czemu nie powinno być problemów z edycją danych przez samego zainteresowanego. W przeciwnym wypadku trzeba kontaktować się z administracją. Nieaktualne dane firmy to zwiększone ryzyko utraty potencjalnego klienta, który nie będzie się długo zastanawiał i uda się do konkurencji, jeśli u Ciebie "pocałuje klamkę".

Wizytówki NAP a pozycjonowanie lokalne

Jedną z największych korzyści z racji posiadania wizytówek NAP, jest pozycja firmowej witryny w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy. Linki pochodzące z takich katalogów oraz spisów, poprawnie zbudowana wizytówka w Google Moja Firma, jak i dobrze zoptymalizowana strona internetowa, jest świetną drogą do zdobycia klientów ze swojego, regionalnego rynku. Same NAP'y nic wielkiego tutaj nie zdziałają i trzeba być tego świadomym.

Większość witryn z wizytówkami NAP ma możliwość umieszczenia również opisu dotyczącego działalności firmy, usług oraz produktów. W tym aspekcie można postarać się o unikalne treści, niż kopiować je ze swojej witryny, lub też innych wizytówek.

NAP'y służą nam do tzw. linkbuildingu, a więc musimy wcześniej przeanalizować, czy dana baza firm jest godna zaufania, posiada np. odpowiednio wysoki parametr DR i czy ogólnie nie budzi wątpliwości co do jakości, w porównaniu z wymogami algorytmów Google. Jeżeli adres Twojej strony znajdzie się na spamerskiej witrynie z NAP-ami, to istnieje prawdopodobieństwo uzyskania zupełnie odwrotnego efektu, niż oczekiwano. Jeśli nie wiemy jak przeprowadzić analizę wybranego spisu, warto zostawić tę sprawę specjalistom SEO.


Wizytówki NAP - podsumowanie

Aby zdobyć zaufanie klientów w sieci, trzeba się trochę napracować, zarówno pod kątem obsługi i procesów sprzedaży, jak i samej widoczności w wyszukiwarkach.

Jednym z rozwiązań uwiarygodnienia swojego biznesu wśród robotów Google są wizytówki NAP, które pomagają budować reputację domeny. NAP'y są bowiem częścią link buildingu, jednak w żadnym wypadku nigdy nie można zapominać o jednoczesnej publikacji wartościowych treści na swojej witrynie, które wraz z danymi o firmie w katalogach firm, pozwolą skuteczniej walczyć o wysokie miejsca na lokalne frazy.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
poniedziałek, 29 listopad 2021
Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP