Sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania

Sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania

Sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania Sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania

Dzisiaj nie ma już właściwie branży, która nie patrzy na swoją działalność pod kątem przedstawienia usług lub produktów w internecie. Nie bez przyczyny mówi się w kontekście firm, że jeśli "nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz".

Początkowo ta anegdota była traktowana z przymrużeniem oka, teraz jest już zupełnie inaczej. Aby Twój biznes był widoczny wśród klientów i przynosił dochody, musisz działać w sieci. W przeciwnym wypadku wyprzedzi Ciebie konkurencja.

Uprzedzając również myśl - samo stworzenie strony internetowej nie jest równoznaczne ze zdobywaniem klientów. Dlatego też przed pojawieniem się w sieci trzeba jasno określić swoje cele - czy pojawiamy się tam wyłącznie wizerunkowo, czy też chcemy być w przyszłości aktywną firmą, zdobywającą dzięki stronie szereg klientów. Jeśli wybór padł na tę drugą opcję i jesteśmy zdziwieni, dlaczego nie mamy klientów z naszej strony, trzeba się dowiedzieć, jaka może być tego przyczyna.


Jakie są sygnały, że strona internetowa potrzebuje pozycjonowania?

1. Strona internetowa nie jest widoczna

Sama obecność w internecie nie przyniesie oczekiwanych efektów, bowiem usługodawców i sklepów internetowych jest w zasadzie podobna liczba, co punktów stacjonarnych. Tyczy się to zarówno nowych, jak i starych biznesów, które chciały zaistnieć w wyszukiwarce Google.

Najczęściej bywa tak, że użytkownik podczas poszukiwań wpisuje wybraną frazę kluczową i zatrzymuje się na pierwszej stronie wyników. Internauci szukają interesujących ich rzeczy tylko kilka minut, co potwierdzają same statystyki, mówiące o tym, że zaledwie kilka procent wszystkich poszukiwań przechodzi na drugą i kolejne strony z wynikami w Google.

Zdecydowana większość wejść na strony pochodzi z tzw. ruchu organicznego, a więc naturalnych rezultatów wyszukiwarki. Nie wystarczy więc nawet najbardziej oryginalna forma usług czy produktów, aby utrzymać swój biznes w sieci, bowiem bez konkretnych czynności użytkownik po prostu o Tobie się nie dowie.

Aby zwiększyć ruch na stronie internetowej, należy pomyśleć o pozycjonowaniu i korzyściach z tym związanych. Również sama strona powinna być zbudowana, dostosowana i prowadzona zgodnie z zasadami SEO. To bardzo ważne w kontekście przeszukujących sieć robotów Google i analizujących wszelkie dane algorytmów.

Właściciel firmy nie powinien zrażać się i unikać inwestycji w pozycjonowanie, jeśli trafi na specjalistów w tej dziedzinie. Warto przed tym faktem nieco się podszkolić w tematyce optymalizacji SEO oraz pozycjonowania, aby mieć pojęcie o tym, co się będzie działo z jego witryną i na czym polega próba walki o wyższe miejsca w wyszukiwarce. Aby poprawić widoczność serwisu, należy wybrać najważniejsze dla firmy frazy kluczowe, przyłożyć się do procesu pozycjonowania i być cierpliwym, jeśli wszystko odbywa się zgodnie z wytycznymi.

Skok w górę na określonych frazach kluczowych to zawsze dość długi okres pracy, ale koniec końców opłacalny. Nie warto natomiast skupiać się wyłącznie na krótkich i jednocześnie najpopularniejszych słowach, gdzie konkurencja jest największa. Często lepsze efekty przynosi pozycjonowanie konkretnych produktów oraz dłuższych fraz, tzw. long tail (długi ogon). Te nacechowane są lepszą skutecznością - trafiają na nie bardziej świadomi i zdecydowani klienci, szukający już określonego produktu. Jednocześnie jest też mniejsza konkurencyjność.

2. Czy można sprawdzić efekty pozycjonowania samodzielnie?

Tak jak wcześniej wspomnieliśmy - zyski ze sprzedaży w sieci pojawią wtedy, kiedy strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby móc świadomie uczestniczyć w procesie SEO i pozycjonowania, warto skorzystać z narzędzi analitycznych. Dzięki zbieranym danym również Ty sam będziesz w stanie choć w minimalnym stopniu obserwować stan widoczności strony internetowej. Eksperci oczywiście mają szereg zaawansowanych narzędzi, dlatego jeśli będzie zależało Ci na szczegółowych danych, warto zdecydować się na współpracę ze specjalistami. Podparcie szczegółowymi statystykami pokaże, jakie efekty przynoszą wdrożone działania.

Samodzielnie także można postarać się o wykonanie audytu swojej strony internetowej i sprawdzeniu podstawowych parametrów, wraz z porównaniem ich z wytycznymi Google. Wnioski można wyciągnąć przy pomocy darmowych narzędzi online - Google Search Console, Siteliner, PageSpeed Insight, czy też Screaming Frog SEO Spider Tool.

3. Ruch na stronie internetowej nie generuje konwersji

Konwersją określa się skuteczne dla właściciela strony zachowanie użytkowników na poszczególnych podstronach. W branży e-commerce liczą się nie tylko cyfry związane z wejściami na witrynę, ale przede wszystkim fakt nabycia klientów. Co się dzieje w przypadku takim, kiedy tej konwersji na stronie nie ma? Przyczyny mogą być różne. Właściciel strony musi sam określić cel dla swojego potencjalnego klienta i byłoby idealnie, gdyby ta droga była prosta i jasna. Jeżeli strona wygląda chaotycznie, zawiera błędy strukturalne, albo tzw. "ślepe uliczki", w których nie można przejść do zakupów, to nikogo nie powinno dziwić, że konwersja leży.

Często firmy zastanawiają się, w czym tkwi problem z ich działaniem w sieci i dlaczego przedstawiane treści nie zachęcają do dalszego ruchu użytkownika i skorzystania z oferty. W tym aspekcie może się przydać Google Analytics, który monitoruje zachowania i aktywność odwiedzających na konkretnych podstronach Twojej witryny. Narzędzie wskaże, które podstrony generują więcej ruchu, a które są mniej odwiedzane i ilu z internautów pojawiło się więcej niż raz.

Wśród ważnych kwestii, jakie mogą być decydujące o wskaźniku konwersji wśród potencjalnych klientów, jest m.in. szybkość działania witryny, na który składają się chociażby odpowiedni hosting, czy waga zdjęć i materiałów graficznych opublikowanych na stronie. Nie musimy raczej szeroko mówić o tym, że liczy się wartościowy, unikalny content, a nie skopiowane opisy, bo to nie wpływa pozytywnie na odczucia użytkowników, czyli tzw. User Experience (UX).

4. Nagły spadek widoczności strony internetowej

Taka sytuacja oczywiście również jest możliwa i bywa zarówno efektem dotychczasowych prac, jak i ich braku. Co zatem może się zdarzyć?

  • aktualizacja algorytmów Google,
  • otrzymanie filtra, czyli kary od Google,
  • skuteczne, lepsze działania konkurencji.

Pierwszy ze wspomnianych punktów, a więc aktualizacja algorytmów, bywa dla niektórych stron sporym problemem i spadkiem widoczności, ale nie tak drastycznym, jak w przypadku nałożenia filtra. Filtr otrzymuje się w sytuacji, gdy prowadzone prace przy pozycjonowaniu były sprzeczne z wytycznymi Google. Ewentualne wahania pozycji obligują natomiast do przeanalizowania rynku oraz wprowadzanych nowości, aby móc skorygować swoją strategię pozycjonowania. Wracając do samego filtra - już wtedy sytuacja jest trudna, bowiem zdjęcie kary jest trudne, a następnie odbudowa pozycji wymaga jeszcze więcej czasu oraz zaangażowania.

Pamiętajmy, że konkurencja nie śpi i ona też będzie jednocześnie pracowała na swoją pozycję w sieci. Jeżeli ich procesy budowy reputacji strony są bardziej zakrojone, to należy spodziewać się w bliższej lub dalszej przyszłości zmian w rankingu widoczności, skutkujące spadkiem Twojej witryny oraz innych firm. Warto mieć oczy dookoła głowy i śledzić poczynania innych, aby nie być zaskoczonym i starać się być cały czas krok przed nimi.

Strona internetowa potrzebuje pozycjonowania - podsumowanie

Każdy nowy dzień przynosi nowe strony oraz sklepy internetowe, dlatego nigdy nie ma gwarancji utrzymania swoich pozycji w wynikach wyszukiwania. SEO i pozycjonowanie to nie jest tylko dodatkowa opcja, a stała i podstawowa część prowadzenia biznesu w internecie, dzięki której można zdobyć swój kawałek tortu, w postaci nowych klientów. Każdy ma szansę wspiąć się na szczyt, ale nie stanie się to bez konkretnych działań.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP