Skip to main content
6 minut(y) czytania (1258 słów)

SEO przy dużych biznesach oraz w korporacjach

SEO przy dużych biznesach oraz w korporacjach SEO przy dużych biznesach oraz w korporacjach

Rozwijanie firmy wiąże się jednocześnie z rosnącymi kosztami dotyczącymi np. SEO oraz pozycjonowania, bowiem często zwiększa się konieczność zaangażowania większej ilości osób do konkretnych procesów. Wszystko jednak zależy od organizacji firmy.

Rzecz jasna nie ma nigdy jednej miary, która wskazuje na pewność w osiąganiu sukcesu biznesowego, a także pozytywnych efektów SEO. Firma firmie nie jest nigdy równa i często określona strategia marketingowa może przynieść w jednym miejscu znakomity efekt, z kolei u konkurencji te same schematy kompletnie nic nie przyniosą. Sprawdźmy, jak powinny wyglądać procesy SEO w środku wielkich firm oraz korporacji.

Czy SEO różni się w stosunku do wielkości danej firmy? Generalnie wszelkie strategie marketingowe nie mają wielkich różnic jeśli chodzi o to, czy firma jest mała czy też wielka. Zagadnienie mimo wszystko jest znacznie bardziej złożone i najczęściej chodzi o intensywność poszczególnych działań, przy jednoczesnym przeprowadzaniu audytów oraz zadań w zgodzie z regulacjami.


SEO korporacji - jakie problemy można znaleźć w dużych firmach?

Właściciele wielkich firm napotykają się codziennie na podobne kłopoty, co ich odpowiednicy z mniejszych biznesów, jednak dotyczą znacznie większej skali i podobnie jest w tematyce SEO. Stworzenie odpowiedniej strategii i jej wdrożenie z punktu bycia korporacją bywa znacznie większym wyzwaniem, aniżeli w małych czy średnich przedsiębiorstwach. I nie jest to tylko związane z ponoszeniem większych kosztów.

Trudności w organizacji

Duże firmy oraz korporacje to najczęściej zestaw różnych działów pracowników, dzielących się na poszczególne zespoły, od których wymaga się, aby wszystkie procesy składające się na daną firmę chodziły poprawnie. Tutaj można zauważyć przeszkody np. w przepływie informacji. Niektóre z procesów, w tym również SEO, wymagają wdrażania schematów przez osoby z różnych dziedzin i obszarów firmy – specjalistów od marketingu, informatyków, dyrektorów finansowych, po kadrę zarządczą. Do płynnego przeprowadzania czynności potrzebne jest spięcie w klamrę kilku grup jednocześnie, co już stwarza pewne zagrożenia organizacyjne, bowiem codzienna praca w poszczególnych komórkach dość istotnie się różni i każdy obszar ma inny zakres zadań oraz priorytetów wewnętrznych.

Kłopot z podejmowaniem decyzji

W tematyce SEO największą świadomość mogą mieć pracownicy działu marketingu, jednak normalnie też nie posiadają w korporacjach mocy decyzyjnej. Potrzebują zatem zgody od wyższych władz, np. dyrektora, czy też menadżera firmy, aby najpierw przekonać do konkretnych pomysłów, a potem przełożyć to na odpowiednie decyzje inwestycyjne. Nie jest to takie proste zadanie przekonać szefa do rzeczy, o których nie ma kompletnie pojęcia.

Przeszkody techniczne

Wydawać by się mogło to niemożliwe, jednak w dużych firmach, organizacjach oraz korporacjach, można natknąć się – mimo sporego rozrostu – na kłopoty technologiczne. Korporacje w wielu przypadkach decydują się na własne systemy CRM do obsługi klientów, czy też zarządzania bazą danych. Poszczególne systemy są tworzone przez zewnętrzne organizacje na bazie licencji, co w ostatecznym rozrachunku nierzadko utrudnia jakiekolwiek modyfikacje i korekty w dziedzinie SEO. Bywają też sytuacje, że te rozbudowane mechanizmy CRM nie są dostosowane do końca do wszystkich technicznych zagadnień, dostępnych w panelu administratora.

SEO w korporacjach


Jak zaplanować strategię SEO w korporacji?

Przede wszystkim trzeba mieć dobry plan. Aby móc stworzyć jakąkolwiek strategię, należy być świadomym dotychczasowych niedociągnięć, czyli wiedzieć co wymaga poprawy lub udoskonalenia. Tego rodzaju informacje znajdziemy w audycie SEO W Studio113 każde działanie poprzedzamy wstępną, lub też dogłębną analizą strony internetowej, czyli audytem. Umożliwia nam to zorientować się w jakiej kondycji jest dotychczasowa strona klienta, jaka jest jej struktura oraz historia funkcjonowania. Szczególną uwagę skupiamy na błędach oraz opublikowanych treściach. W wielu przypadkach podstawowym problemem jest błędna architektura informacji i brak linkowania wewnętrznego. Nawet takie z pozoru proste sprawy decydują o poprawie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania Google.

Regularne analizy strony internetowej

Strona internetowa, podobnie jak samochód, wymaga regularnego przeglądu technicznego. Nie można bowiem polegać na audycie strony z samego początku optymalizacji oraz wdrożenia poprawek i porzucić temat. Analizowanie witryny chroni Twój biznes przed załamaniami, czy też nieoczekiwanymi przerwami w funkcjonowaniu. Błędy mogą pojawić się w każdej chwili nawet przypadkowo, a jeżeli witryna nie będzie odpowiednio pracowała, to nie znajdzie się w przyszłości na szczycie wyników. Zdajemy sobie również sprawę z tego, że wielkie firmy to też z reguły bardzo rozbudowane witryny, połączone z wieloma kampaniami reklamowymi oraz szeroko prowadzonymi działaniami w mediach społecznościowych. Są to ciężkie obszary do skontrolowania w 100%, dlatego opiekę SEO warto powierzyć zewnętrznej agencji z dziedziny IT. Nasza firma, mając pod opieką poszczególne witryny klientów, stara się codziennie przeglądać i analizować funkcjonowanie wszystkich systemów. Sprawdzamy, czy mechanizmy witryny działają poprawnie, czy też niektóre z podstron nie wymagają korekty, bądź też aktualizacji CMS-a.

Cel biznesowy ponad statystyki

Podobnie jak w marketingu, tak i w tematyce SEO mamy do czynienia z wieloma wskaźnikami oraz statystykami, pozytywnie odbieranymi przez specjalistów marketingu. Wiele rzeczy da się przełożyć i przeanalizować na podstawie liczb oraz procentów, z których wynikałby ogólny sukces. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie cyfry i wykresy pokazują nam określony cel biznesowy, dlatego nie można oceniać działań wyłącznie na podstawie np. wyświetleń, jeśli nie przekładają się na wzrost klientów i sprzedaż swoich produktów lub usług. Wiele z tych danych pomaga nam natomiast dopracować procesy marketingowe, aby w najważniejszym wykresie widoczny był rozwój firmy.

Pozycjonowanie w dużych firmach

Zawsze powtarzaj - content is king

Ten słynny już cytat obecny jest w optymalizacji oraz pozycjonowaniu. Strona każdej firmy powinna bazować na regularnym publikowaniu wartościowych treści. Publikacje artykułów mają bardzo ważne znaczenie pod kątem pozyskiwania nowych użytkowników i potencjalnych klientów ze swojej strony internetowej. I tutaj również należy mieć na uwadze fakt, że jeden artykuł - który jest wysokiej jakości - nie będzie tego poziomu utrzymywał przez kilka lat bez żadnej zmiany. Zawsze powinno się poprawić lub coś dodać i w odświeżonym stylu docierać do internautów, zwłaszcza że na ten aspekt baczną uwagę przykuwają roboty wyszukiwarki, przedstawiając użytkownikom najbardziej aktualne treści. Marketingowcy wielkich firm oraz korporacji powinni być przekonani, że prezentują na stronie internetowej firmy najbardziej aktualne dane, ciekawostki oraz poradniki, działające na korzyść z biznesowego punktu widzenia.

Podstrony bez wartości idą do kosza

Rozbudowane witryny w korporacji to wielkie prawdopodobieństwo tego, że przynajmniej niektóre z podstron są totalnie bezużyteczne albo też co gorsza - widnieją na kilku różnych domenach firmy. Szerokie struktury witryn są ciężkie do kontrolowania i mogą być znacznym obciążeniem, dlatego w miarę możliwości trzeba te struktury upraszczać, nie mówiąc oczywiście o rozbudowywaniu konkretnego działu, w postaci bloga. Mówimy przede wszystkim o adresach URL, posiadających w sobie nieaktualne wiadomości biznesowe, albo duplikacje contentu. Marketing w formie organicznej dla znacznej części firm jest bardziej opłacalny, niż np. inwestowanie w reklamy telewizyjne.

Często marketingowi specjaliści źle podchodzą do sprawy i chcą iść krótszą drogą - rzekomo bardziej skuteczną - poprzez kupienie płatnych reklam w Google Ads, będące potem niezoptymalizowane pod swoje potrzeby i nie przynoszące oczekiwanych efektów. Podobnie dzieje się ze zlecaniem artykułów niedoświadczonym pracownikom. Co się wówczas dzieje? Brak rezultatów zniechęca właścicieli biznesów do marketingu internetowego i środki przepalają na tradycyjne kampanie reklamowe, które często są znacznie droższe, a w dodatku docierają nie do tych grup klientów, których chcą. Trzeba pamiętać, że powszechna dostępność do internetu oraz urządzeń audiowizualnych nie oznacza od razu, że każdy będzie potrafił odpowiednio operować w sieci, w marketingu internetowym, tworząc do tego efektywne materiały filmowe, mimo że każdy telefon posiada już niezły aparat i kamerę. To tak nie działa.


Pozycjonowanie i SEO w wielkich firmach - podsumowanie

Dla sporej grupy dużych firm i korporacji, znacznie lepsze będzie podjęcie współpracy z agencją SEO, aniżeli poświęcać swoje moce przerobowe, obciążając tą dziedziną niedoświadczonych pracowników. W marketingu internetowym łatwo jest popełnić błąd, który następnie ciężko naprawić. Wielokrotnie dochodzi do sytuacji, że przedsiębiorcy najpierw swoim specjalistom od marketingu powierzają np. pozycjonowanie, po drodze tworząc nieświadomie wiele przeszkód, z powodu których nie mogą się rozwinąć, tracą przede wszystkim czas. Ostatecznie procesy dla nich nieznane zostawiają ekspertom zewnętrznym, czyli decydują się na tzw. outsourcing SEO.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
piątek, 26 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.