Skip to main content
4 minut(y) czytania (737 słów)

Dystrybucja treści - kilka wskazówek na dotarcie do użytkowników

Dystrybucja treści Dystrybucja treści

Jak dystrybuować treść? Stworzyłeś wartościowy tekst, który odpowiada na wszystkie wątpliwości użytkowników, a do tego jest zoptymalizowany pod kątem SEO? Pozostało Ci czekać na ruch wyszukiwarek i późniejszy ruch organiczny.

Czy są jeszcze inne możliwości, pozwalające zaistnieć takiemu tekstowi w sieci i pomóc w zbudowaniu konwersji? Warto przyjrzeć się kilku sposobom dystrybucji treści, mogącym nie tylko wygenerować ruch oraz konwersję, ale także zbudować pozycję w samej wyszukiwarce w wynikach organicznych, aby być w pełni zadowolonym z inwestycji w tworzenie publikacji na stronie internetowej.

Treści w social media

Posiadanie swojego profilu na Facebooku to nadal jedna z najpopularniejszych opcji na dystrybucję tekstów, jakie zostały opublikowane wcześniej na swojej witrynie internetowej.

W poście należy zamieścić link, zdjęcie oraz krótki opis publikowanego artykułu, do tego wyciągając kilka najważniejszych faktów i przedstawić je np. na grafikach. Ponadto warto co jakiś czas przypominać użytkownikom o treściach, które pojawiły w witrynie.

Istnieje również opcja płatnej reklamy na Facebooku, jednakże jeżeli ten proces będzie prowadzony nieumiejętnie, to zwyczajnie stworzy się poczucie zmarnowania pieniędzy, bez uzyskania efektów.

Treści na YouTube

Prowadzenie swojego kanału na YouTubie również należy do dobrych miejsc dystrybucji treści. Montowane filmiki na firmowym kanale można połączyć z wstawieniem krótkich opisów publikowanych treści na stronie, w opisie samego filmu. Dzięki temu umożliwia się pozyskanie kolejnego źródła ruchu użytkowników, tym razem z serwisu wideo.

Wykorzystanie newslettera

Ogólnie e-mail marketing jest przez wielu pomijany, bowiem automatycznie kojarzy się z pocztowym spamem, czyli nachalnymi wiadomościami, odrzucającymi użytkowników. Profesjonalne prowadzenie newslettera i regularna wysyłka nowych wiadomości do użytkowników, może spowodować nie tylko ruch na stronie internetowej, ale i konkretną konwersję - jeżeli e-maile okażą się wartościowe, to odbiorcy będą chętniej wchodzili poprzez opublikowane linki do bloga czy aktualności.

Grupy na Facebooku, portale tematyczne i fora dyskusyjne

Linkowanie swoich artykułów w tego typu miejscach może zostać odebrane bardzo negatywnie, jeżeli będziesz je umieszczał w totalnie przypadkowych lokalizacjach. Odnośniki z treściami powinny znajdować się na tematycznych grupach na Facebooku, czy też forach internetowych, gdzie faktycznie znajdą się użytkownicy zainteresowani Twoim wątkami. Jeżeli w dodatku wywiążą się pod opublikowanymi treściami dyskusje, to zwiększa to Twoją reputację i wizerunek eksperta, co oczywiście w przyszłości zaplusuje.

Aktualizowanie tekstów

Aktualizacja tekstów, czy też inaczej zwany recykling treści, może polegać nie tylko na rozbudowywaniu, ale i wykorzystaniu ich na inne sposoby, np. poprzez wysyłkę w formie PDF, czy stworzenie infografiki z najważniejszymi faktami i odniesieniem się do danego artykułu, rzecz jasna wraz z zamieszczonym linkiem.

Komentowanie wpisów o podobnej tematyce

Na promocję swoich treści korzystnie może wpłynąć udzielanie się pod publikacjami innych autorów w sieci. Oczywiście należy to robić w sposób spokojny i naturalny, budując merytoryczną dyskusję, a nie nachalnie próbując “wcisnąć” link do swojej strony w komentarzach, bowiem skutek będzie wtedy odwrotny do zamierzonego. Istnieje kilka portali, gdzie tę taktykę promowania można zastosować i tworzyć swoją społeczność.

Publikacje sponsorowane, a także gościnne artykuły

Artykuły sponsorowane wiążą się z dodatkowymi kosztami i stworzeniem unikalnej treści, jednak jest to również jeden ze sposobów na znalezienie nowych użytkowników z miejsc branżowych. Nieco trudniejszym sposobem, ale też nie niemożliwym, są gościnne publikacje w ramach wypowiedzi ekspertów na dany temat, wraz z możliwością wspomnienia o swoim contencie. Swój pozytywny wydźwięk może mieć zwłaszcza pojawienie się na uznanych portalach tematycznych.

Reklamy Ads

Jeśli któreś ze stworzonych treści są naprawdę dobre i wyjątkowe, swoimi publikacjami możesz podzielić się w inny sposób. Mianowicie chodzi o płatne reklamy Google Ads, dzięki którym trafiamy do użytkowników wpisujących konkretne frazy kluczowe i pełne zapytania, odnoszące się do Twojego tematu. Oczywiście na ten cel trzeba mieć zgromadzony budżet, jednak dystrybuować treści da się również w ten sposób.

Obserwacja trendów

Napisanie tekstu oraz jego opublikowanie nie oznacza nigdy końca pracy. Bez względu na to, czy treści zostały stworzone zgodnie z elementami SEO, czyli m.in. są zoptymalizowane z wykorzystaniem słów kluczowych, trzeba obserwować ewentualną popularność Twojego wątku oraz innych, podobnych w witrynach konkurencyjnych. Może się bowiem okazać, że dodanie lub rozbudowanie treści będzie trafnym rozwiązaniem i cały artykuł "skoczy" w wynikach wyszukiwania.

Dystrybucja treści - podsumowanie

Promocja tekstów np. z internetowego bloga, może odbywać się w sposób naturalny, bez wykonywania specjalnych ruchów, ale też często warto sobie pomóc, włącznie z ponoszeniem pewnych kosztów - tak jak jest to w sytuacji płatnych reklam w Google Ads. Niektóre treści mogą być bowiem swoistym napędem popularności całego serwisu, stąd też wykorzystanie pełnej gamy dystrybucji treści warto rozważyć. Rzecz jasna nie wszystkie sposoby się sprawdzą, ale nie zaszkodzi przetestować podanych rozwiązań, bo może któreś będzie dla Twojego contentu strzałem w dziesiątkę.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
sobota, 20 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.