Treści na stronach internetowych z każdym kolejnym rokiem nabierają na znaczeniu i nie bez przypadku popularne jest twierdzenie "Content is king". Artykuły można w dodatku na bieżąco optymalizować pod kątem SEO.
Teksty na stronie internetowej są nie tylko merytorycznym czynnikiem, jaki może zachęcić użytkownika do pozostania, ale i jednym z głównym wskaźników pozycjonowania, obok domeny, linków zewnętrznych oraz optymalizacji witryny.
Optymalizacja treści jest systematycznym ulepszaniem tekstów, na bazie analiz SEO. Wszystko pod kątem poprawiania pozycji swoich artykułów oraz opisów, względem materiałów o tej samej tematyce u konkurencji.
W optymalizacji tekstów mogą nam pomóc różne narzędzia, w tym Google Search Console, Ahrefs, Senuto, Semstorm, Surfer SEO i inne. Są to platformy z danymi ukazującymi chociażby miejsca naszych artykułów w wyszukiwarce Google, na poszczególne frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników. Mając dostęp do organicznych wyników wiemy, jak zmieniały się nasze pozycje oraz jak daleko jest nam do konkurencji i poprawy widoczności w sieci. Prócz tego jesteśmy w stanie uzyskać informacje, gdzie i ile pozyskaliśmy linków zewnętrznych, czy też ocenić potencjał rywali.
Szereg takich wiadomości pozwala nam przeanalizować sytuację i dokonać optymalizacji swoich treści. Może się bowiem okazać, że warto nieco zaktualizować swoje materiały, aby te odpowiadały jeszcze bardziej konkretnym słowom kluczowym i w przyszłości mogły generować ruch organiczny z wyszukiwarki, szukając jednocześnie drogi do wyprzedzenia konkurencji, ale bez straty wartości UX.
Po wykonaniu analizy SEO możemy dojść do wniosku, że należy:
Na stronach konkurencji mogą również być obecne inne popularne wyrażenia, których brakuje w tekście u nas. Warto więc przemyśleć umieszczenie takich w artykule, aby w przyszłości powalczyć o dobre pozycje na kolejnych frazach.
Główną zaletą optymalizacji treści pod SEO jest stworzenie sobie szansy na większą widoczność artykułów w wyszukiwarce Google. Ruch można zyskać nawet z kilku źródeł (fraz) jednocześnie, jeśli dany tekst będzie zajmował czołową pozycję na różne wyrażenia. Warto pamiętać, że optymalizacja treści zazwyczaj zwiększą jej samą wartość merytoryczną i staje się aktualizowana np. sezonowo, a konwersję zyskuje się dzięki udoskonaleniu CTA - buttona, numeru telefonu, formularza, albo linków wewnętrznych.
Każda kolejna optymalizacja tekstu ma za zadanie poprawić jego jakość i z reguły powinno to być pozytywne zjawisko.
Niezamierzenie można jednak doprowadzić do problemu UX, a więc dodania zbyt dużej ilości tekstu czy materiałów graficznych, przez co zatraci się pozytywny odbiór czytelnika. Należy zatem pamiętać o najważniejszych elementach treści i jej całej strukturze, aby nie zachwiać proporcji. Jeśli tak się stanie (tzw. rozmycie tematyczne), to popularność contentu wśród użytkowników może się zmniejszyć.
Systematycznie optymalizowanie tekstów na stronie internetowej pod SEO z całą pewnością wymaga wiedzy i dostępu do odpowiednich narzędzi. Proces ten zajmuje też dość sporo czasu, bowiem czynność ta nie powinna dotyczyć pojedynczych artykułów, a całego opublikowanego contentu.
Pracować przy treściach na pewno warto. Dobra optymalizacja może przynieść efekty w postaci lepszych miejsc w wyszukiwarce Google i zwiększeniu ruchu organicznego na stronie internetowej, nie zapominając oczywiście o innych aspektach pozycjonowania.
Jestem specjalistą od wizerunku w internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem, jakie aspekty są ważne, aby wypromować biznes w sieci. Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz do nas.
Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP
Komentarze