Skip to main content
3 minut(y) czytania (621 słów)

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Lekkie pióro jest ważną umiejętnością przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów. Co jednak zrobić, aby poprzez treści sprzedać czytelnikowi produkt?

Wiele czynników decyduje o tym, czy odbiorca będzie zainteresowany Twoim contentem. Nie wystarczy tylko dobrze pisać. Zawsze trzeba uwzględnić kilka szczegółów, aby uruchomić machinę wykonania zamierzonego ruchu przez drugą stronę. W zależności od branży te praktyki się nieco różnią, ale sprawdźmy, jakie są podstawowe wytyczne, na których powinny opierać się interesujące teksty i jak wkupić się w łaski oraz preferencje potencjalnych klientów.

Jak przekonać odbiorcę do przeczytania tekstu?

Tytuł

Kontakt odbiorcy z artykułem, czy jakąkolwiek inną treścią, rozpoczyna się od tytułu. Jeżeli nagłówek nie zostanie odpowiednio skomponowany, to czytelnik na tym fragmencie poprzestanie przeglądanie, ponieważ nie został nim zainteresowany. Nie będzie miało żadnego znaczenia to, że treści w środku są bardzo wartościowe i z pewnością byłyby przydatne, bowiem wzrok zainteresowanego już tam nie dotrze.

W tytule warto spróbować ujawnić niewielką część korzyści, jaka będzie wynikała z zapoznania się z opisem, a także późniejszym skorzystaniem z oferty. Nagłówki w tekstach powinny być wyraźne, oddzielone od reszty materiału, tj. najczęściej stosuje się je poprzez system wartości podtytułów (H2 lub H3) - wyróżniają się wielkością i grubością czcionki oraz interlinią.

Grafika

Podobnie jak treści, również materiały graficzne mają służyć zwróceniu uwagi czytelnika. Grafika umożliwia wizualizację produktu, ukazać zastosowanie, ewentualne problemy i oczywiście szczegółowe informacje. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia oraz elementy grafiki muszą prezentować się estetycznie, a dla tworzącego treści (np. copywritera) to bardzo ważny dodatek, bowiem przerywniki wizualne zdecydowanie dodają czytelności i mogą być magnesem dla przyszłego klienta.

Oferta i jej korzyści

Oferta to kolejny bardzo ważny fragment treści. Ta część powinna być szczegółowo opisana, włącznie ze wskazówkami i chęcią pomocy czytelnikom w rozwiązaniu problemów. To wzmaga zaufanie i Twoją wartość wśród odbiorcy. W części związanej z ofertą preferuje się wyróżnić korzyści, jakie wynikają ze skorzystania z Twojej oferty. Wskaż wszelkie plusy w formie czytelnej listy.

Ograniczenia

Dobrym zabiegiem socjotechnicznym, stosowanym przez wiele marek, jest wprowadzenie pewnych ograniczeń w prowadzeniu sprzedaży, tj. podanie terminu końcowego, umożliwiającego dokonanie zamówienia, zainteresowanie czasowym rabatem, albo określeniem maksymalnej liczby produktów, jaka czeka na klientów w obecnej formule. Nie bez przypadku widzimy sformułowania typu "oferta ważna przez 7 dni", "liczba produktów ograniczona", dla pierwszych stu klientów produkt gratis" itp.. Taka technika - mimo że często nie mająca pokrycia w faktycznych zasobach firmy - działa na wyobraźnię i motywuje do szybkich działań użytkowników, którzy są zainteresowani ofertą.

Call To Action (CTA) - wezwanie do działania

Powyższe sformułowania motywacyjne są wstępem do ostatecznego zachęcenia odbiorcy do wykonania pożądanego przez sprzedawcę ruchu - czyli CTA (Call To Action). Tzw. "wezwanie do działania" jest podstawowym elementem wpływającym na potencjalnego klienta, ale o tym jak konkretnie wygląda, zależy od branży i charakteru danej oferty. Można zatem w formie przycisku czy komunikatu wskazać miejsce do dokonania kupna produktu, wypełniania formularza, bezpośredniego skontaktowania się, pobrania dokumentu, czy udostępnienia więcej informacji.

Jak zachęcić do przeczytania tekstu i skorzystania z oferty? - podsumowanie

Jest wiele elementów, które mogą zdecydować, po której stronie swojej decyzji stanie odbiorca. We wszystkich treściach na stronie internetowej trzeba szanować klienta i jego czas, dlatego jeśli nie jest to konieczne, to nie warto "lać wody", tylko konstruować zdania w oparciu o konkrety. Nawiązując do konkretów, preferuje się w jednym akapicie reklamowym skupić jedną myśl. Odpowiednio dobrane tytuły oraz nagłówki także mogą być kluczem do sukcesu, ponieważ zapewniają większą estetykę treści dla oka.

W zależności od produktów, branży i targetu, warto mieć na uwadze uważne stosowanie elementów humorystycznych - nie do każdego typu klienta będzie pasowało rzucanie żartami, bowiem zamiast zachęcić, można spowodować wręcz odwrotną reakcję. Przedstawione tutaj cechy to tylko część z tych, na które zwraca odbiorca. Powyższe są jednak na tyle ważne, że ich poprawne zastosowanie będzie swoistą "check-listą" przed każdą "produkcją" treści.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
czwartek, 25 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.