Zbudowanie nowej firmowej strony internetowej jest tylko pierwszym krokiem, jaki trzeba uczynić w kierunku zaistnienia w wyszukiwarce Google. Później należy nad witryną systematycznie pracować, a wcześniej zadbać o to, aby była zaindeksowana. Jak to zrobić?
Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi wspomagających administratorów stron oraz osób zajmujących się np. pozycjonowaniem. Dzięki temu w prosty sposób można dodać całą stronę do indeksu, bądź zgłosić pojedynczą podstronę po aktualizacji.
Po zgłoszeniu adresu następuje szybka analiza w systemie wyszukiwarki i zostaje wyświetlony aktualny status. Jeżeli jest to nowa podstrona, to ukaże się wiadomość, że konkretnego URL nie ma w indeksie. Wówczas należy kliknąć w odnośnik "Poproś o zindeksowanie". W zależności od sytuacji, adres możliwie szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. Podobny proces można wykonać również w przypadku istniejącego już adresu w Google, który doczekał się jednak aktualizacji i chcesz, aby roboty ponownie go przeanalizowały.
Skorzystanie z Google Search Console jest bardzo dobrym pomysłem w przypadku indeksacji i aktualizacji dotyczących pojedynczych podstron. Większe grupy adresów URL warto indeksować już przy pomocy np. mapy strony.
Mapa strony już po samej nazwie wskazuje, że jest miejscem, które pomaga poruszać się po witrynie zwłaszcza robotom wyszukiwarek i odnajdywać wszystkie istotne dla Ciebie podstrony. Można to uczynić chociażby poprzez przygotowanie pliku .xml i wgranie go do systemu platformy Google Search Console. Proces ten jest priorytetem zwłaszcza przy dużych projektach.
Roboty Google przy pomocy mapy strony przeskanują wszystkie zgłoszone podstrony, zindeksują nowo powstałe oraz dokonają aktualizacji już obecnych w wyszukiwarce.
Z pomocą w indeksacji strony internetowej mogą przyjść również linki zewnętrzne, prowadzące do Twojej witryny. Googleboty chętnie korzystają z odnośników umieszczonych np. w treści i przechodzą do kolejnych stron. Jest więc szansa, że i w taki sposób może dojść do indeksacji witryny w wyszukiwarce, a wtedy nie jest konieczne jej ręczne zgłoszenie.
Inna kwestia to również linkowanie wewnętrzne. Warto w swoim contencie publikować odnośniki do innych swoich podstron, bowiem i ten schemat sprzyja indeksacji oraz lepszym zrozumieniu tematyki stron internetowych przez algorytmy.
Zaprezentowane propozycje indeksacji strony internetowej nie muszą być koniecznością. Jeżeli nie zależy nam na czasie, to prędzej czy później roboty Google trafią na stronę internetową, przeanalizują ją pod kątem treści oraz struktury i zadecydują o indeksacji. Od momentu publikacji witryny w internecie do pierwszej wizyty Googlebotów może upłynąć nawet kilkadziesiąt dni, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość, jeśli chcemy zupełnie naturalnie pojawić się w wynikach wyszukiwania.
Tak naprawdę od Ciebie zależy - kiedy, w jaki sposób i w jakim wymiarze na Twoją stronę mają "wkroczyć" roboty wyszukiwarki, aby dokładnie ją przeanalizowały w kontekście zawartości i późniejszej indeksacji. Odrębną sprawą jest przydzielenie pozycji na konkretne frazy kluczowe, bo te zostaną ustalone przez algorytmy po ocenie contentu na stronie.
Jestem specjalistą od wizerunku w internecie. Przez ostatnich 12 lat brałem udział w kształtowaniu przekazu medialnego dla dużych i małych firm. Wiem, jakie aspekty są ważne, aby wypromować biznes w sieci. Jeśli masz jakieś pytania, lub chciałbyś podyskutować o temacie, napisz do nas.
Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP