Czy blog jest skuteczną reklamą firmy?
Prowadzisz firmę i słowo blog kojarzyło Ci się do tej pory tylko z pamiętnikami hobbystów? Błąd. Firmowy blog może Ci przynieść sporą reklamę w internecie.
Blog firmowy przestrzenią dla contentu
Coraz częściej wśród świadomych właścicieli stron słyszymy "Content is king". To znak, że stali się beneficjentami swojej ciężkiej pracy, czyli publikowali wartościowe treści, dzięki którym z czasem zaczęła się zwiększać liczba klientów.
Oczywiście content na stronie internetowej jest uzależniony m.in. od tego, jak wygląda szata graficzna, jakie prezentujemy umiejętności w pisaniu, a także jak witryna wygląda pod kątem technicznym. Z reguły jednak wizerunek profesjonalisty można budować poprzez wspomniany blog, a także np. opisy produktów, czy wypełnione treściami podstrony firmowej strony. Te dwie ostanie opcje mają jednak określone ramy przejrzystości, liczby znaków i tematów, dlatego idealnym rozwiązaniem na nieograniczoną przestrzeń rozwijania wizerunku biznesu pod kątem merytorycznym jest blog, gdzie nie tylko można pisać o swoich usługach, ale i tematach z życia firmy, czy też nowościach w samej branży.
Blog wspiera pozycjonowanie
Pozycjonowanie to jeden z kluczowych elementów marketingu internetowego firmy, na który w dużej mierze składa się tworzenie contentu na blogu. Wartościowe treści, włącznie z elementami filmowymi, graficznymi, czy zdjęciowymi, przyczynia się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki Google.
Publikowane treści - tworzone w zgodzie z wytycznymi Google - mogą być po jakimś czasie promowane przez algorytmy wyszukiwarki, jako wartościowe wiadomości dla odbiorców, co poskutkuje nie tylko awansem na liście wyszukiwań konkretnego tematu, ale również całej strony. Im więcej wyższych pozycji w Google na wybrane frazy kluczowe na pierwszych stronach, tym naturalnym zjawiskiem będzie zwiększający się ruch użytkowników na stronie internetowej firmy. Kolejnym efektem - jeśli serwis stanie się popularny - będzie cytowanie (z umieszczeniem linku) Twojej strony przez użytkowników na innych witrynach, czy forach, co będzie wzmacniało jeszcze reputację domeny. Linki zewnętrzne są bowiem kolejnym ważnym elementem pozycjonowania strony.
Blog firmowy to komunikacja z klientami
Firmowy blog pełni jednocześnie kilka ról - wspomaga pozycjonowanie, buduje wizerunek eksperta, a także wzmacnia kontakt z klientami, przyjmując czasami formę mniej oficjalnych przekazów do odbiorców, ale nadal w pełnym guście i organizacji. Co zatem można umieszczać?
- artykuły specjalistyczne,
- poradniki,
- recenzje,
- kulisy pracy,
- informacje o jubileuszach, nagrodach,
- informacje o produktach,
- informacje branżowe.
Blog firmowy jest zatem bardzo przydatną formą komunikacji na swojej stronie internetowej, spełniający kilka funkcji jednocześnie - od promocji biznesu, po budowanie wizerunku i kontakt z klientami. Rzetelna, systematyczna praca w tym kontekście może przynieść wyłącznie dobre efekty.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Komentarze