Blog

W tym miejscu piszemy o poradach dotyczących marketingu internetowego, a także o aktualnościach z życia naszej firmy

Wejście na rynek zagraniczny - wersja językowa i domena

jaka-domena-rynek-zagraniczny

Branża e-commerce nadal prężnie się rozwija, stąd coraz więcej firm ma zamiar sprzedawać swoje usługi nie tylko w Polsce. Na co zwrócić uwagę, jeśli chcemy dotrzeć do klientów zagranicznych?

Strona internetowa, czy też sklep internetowy, to świetne narzędzie do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Dotyczy to nie tylko wyłącznie wyników sprzedażowych, ale i różnego rodzaju promocji firmy. Co jednak zrobić, jeśli padnie decyzja o rozszerzeniu swojej działalność poza granice kraju?

Aby odpowiednio wdrożyć się w prezentację oferty firmy dla klientów zagranicznych, trzeba mieć na uwadze kilka aspektów, związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego:

Nowa wersja językowa strony internetowej

Rozpoczęcie wdrażania witryny w nowej wersji językowej wymaga decyzji, pod jakim adresem będzie ona funkcjonowała.

Przykładowo weźmy pod uwagę skierowanie oferty do niemieckich odbiorców:

- jako domena najwyższego poziomu (TLD - top level domain) - np. https://studio113.de,

- jako subdomena - np. https://de.studio113.pl,

- jako katalog w głównej domenie - np. https://studio113.pl/de

Domena najwyższego poziomu (TLD)

Domena najwyższego poziomu najczęściej jest związana z danym regionem i językiem, dlatego osiągnięcie dobrych rezultatów w wyszukiwarce innego języka jest znacznie trudniejsze, aniżeli w rodzimym. Kierując zatem swoją ofertę na inny rynek, najlepszą opcją będzie nabycie domeny odpowiadającej danemu krajowi, czyli jeżeli firma ma zamiar zdobywać klientów np. we Francji, musi wybrać adres z końcówką .fr, w Portugalii .pt itd. Wiąże się to też z rocznym wzrostem kosztów, bowiem każdą domenę trzeba kupić i przed upływem kolejnych dwunastu miesięcy przedłużyć działanie.

Warto zaznaczyć, że klienci z danego kraju posiadają znacznie większe zaufanie do ich lokalnych domen, niż gdyby mieli składać zlecenia pod obcymi adresami. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się też neutralne, globalne domeny, typu .info i .org.

Krajowe domeny posiadają największy potencjał do budowania marki i dobrych miejsc w wynikach wyszukiwania, trzeba jednak pamiętać o podziale i unikalności materiałów do pozycjonowania. Nie można również pominąć przypisania każdej wersji w Google Search Console, pod wybrany język oraz lokalizację.

Subdomena

Posiadanie domeny daje możliwość utworzenia niezliczonej liczby subdomen, działających wokół danego adresu. Każda odmiana może prezentować zupełnie inne treści, czy strony internetowe, co rzecz jasna przyda się przy tworzeniu kolejnych wersji językowych. Trzeba jednak mieć na uwadze, że subdomeny mają mniejszą wartość niż osobne domeny, co też uwzględniają algorytmy Google.

Najkorzystniejszą sytuacją jest wtedy posiadanie głównej domeny z bardzo długą historią, bowiem spore zaufanie do niej może zostać przeniesione także na subdomeny i frazy, na które będzie pozycjonowana. Pozytywnym aspektem subdomen jest też to, że ograniczone zostaną wydatki i za każdy nowy adres tego rodzaju nie trzeba płacić. Wszystko wymaga jednak osobnej pracy SEO.

Katalogi

Podkatalogi do stworzenia kilku wersji językowych są najprostszą metodą, jednak wykluczone jest wówczas przypisane regionalnych parametrów w Google Search Console, co też niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie tych działów witryny, przeznaczonych dla klientów zagranicznych. Roboty wyszukiwarki traktują bowiem wszystkie materiały jako jedną stronę. Skatalogowanie wersji dla poszczególnych regionów ma jednak jeszcze swoje plusy, ponieważ proces linkowania jest wówczas o wiele łatwiejszy, podobnie jak administrowanie podstron odbywa się z jednego panelu. Mimo wszystko opcja ta jest zdecydowanie budżetowa, dla firm z ograniczonymi zasobami.

Podsumowanie

Jak widzimy, istnieje kilka różnych metod tworzenia wersji językowych dla swojej strony internetowej. Wszystkie mają swoje plusy oraz minusy i uzależnione są od planu działania, potrzeb, czy możliwości finansowych. Zawsze trzeba też zwrócić uwagę na odpowiednią konfigurację oraz pozycjonowanie, aby osiągnąć w wynikach wyszukiwania jak najlepsze efekty.

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

 

 

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP