Jaki hosting pod sklep internetowy?

Jaki hosting pod sklep internetowy?

Jaki hosting pod sklep internetowy? Jaki hosting pod sklep internetowy?

Wybór hostingu dla sklepu internetowego jest jedną ze strategicznych decyzji, ponieważ znacząco może wpływać na działanie całej platformy sprzedażowej.

To od serwera w wielu przypadkach zależy, jak szybko wyświetlają się poszczególne produkty i w jakim tempie przetwarzane są procesy związane ze sprzedażą. Ponadto im większe zainteresowanie klientów, tym liczniejsze zasoby serwerowe są potrzebne do funkcjonowania.

Mniejsze e-sklepy wielokrotnie kompletnie nie orientują się, co decyduje o wydajności, a więc nie wiedzą też, na jaki serwer się zdecydować. Z kolei nieco bardziej zahartowani w sprzedaży patrzą z lekkim niepokojem na terminy z możliwie zwiększoną liczbą klientów, jak chociażby Black Friday. Nie tyle, czy będą posiadali wystarczająco dużo asortymentu, a czy hosting będzie się "wyrabiał" z przetwarzaniem danych.

Jak zatem znaleźć stabilny hosting dla sklepu internetowego, który przetrwa również zwiększone natężenie popularności, czyli tzw. sezonowość? Już na wstępie należy zaznaczyć, że nie każdy dostawca hostingu jest w stanie sobie poradzić ze sklepami.


Hosting dla sklepu internetowego

Właściciel platformy sprzedażowej ma kilka możliwości wyboru, związanego z samym rodzajem serwera:

1. Hosting współdzielony

Hostingiem współdzielonym jest nazywana usługa, dzięki której zainteresowani otrzymują od usługodawcy miejsce na dysku serwera. Użytkownik dostaje wówczas daną ilość gigabajtów do wykorzystania, jak i inne, zlimitowane procesy, np. w postaci górnej granicy jednoczesnych połączeń do bazy danych. Hostingodawca musi śledzić zakres wykorzystania danego serwera, aby ten był cały czas wydajny, ponieważ serwer może być dzielony nawet na kilkuset użytkowników.

Współdzielenie hostingu jest wybierane zwłaszcza przez początkujących właścicieli witryn, dla których istotna jest też podstawowa pomoc w konfiguracji serwera.

2. Serwer dedykowany

Serwer dedykowany dla sklepów jest już bardziej zaawansowaną usługą, w której to użytkownik sam decyduje, ile pamięci i rdzeni procesora potrzebuje, aby jego projekt odpowiednio funkcjonował. Hostingodawca w zakresie oferty powinien też również posiadać szerokie wsparcie techniczne, włącznie z pełną konfiguracją serwera, bo w tym typie można decydować niemalże o wszystkim. Warto zaznaczyć, że ewentualna awaria maszyny powoduje brak działania witryny i powrót nastąpi dopiero po usunięciu awarii, albo migracji danych na inną maszynę.

W przypadku skorzystania z serwera dedykowanego, zdecydowanie należy już posiadać odpowiednią wiedzę w tym zakresie, ponieważ obsługa i konfiguracja wymaga więcej działań, a sam koszt jest zdecydowanie wyższy, bo rzędu nawet kilku tysięcy złotych.

3. VPS

Virtual Private Server, zwany w skrócie VPS-em, to nieco mniej zaawansowany rodzaj serwerów, w hierarchii będący między rozwiązaniami współdzielonymi, a dedykowanymi. Tutaj jednak też istnieją większe możliwości konfiguracyjne hostingu, włącznie z wdrażaniem bardziej wymagających projektów. VPS to rozwiązanie dla użytkowników z dość ugruntowaną wiedzą, z kolei ewentualne awarie powodują unieruchomienie witryny i sklepu. Cennik takiego hostingu może przekraczać kwotę 1000 złotych.

4. Cloud Serwer

Z usług pod nazwą cloud serwer sklepy internetowe również korzystają. Jest to o tyle różniąca się usługa hostingowa od innych, że w przypadku napotkanej awarii, witryna nie musi przestać działać - obciążenie przejmują inne przestrzenie serwerowe. Cloud serwer składa się nie z jednej, a z co najmniej kilku maszyn, które dzielą się swoimi przestrzeniami do wykorzystania. Tego typu hosting też należy do zaawansowanych technologicznie i cennik może znacznie wykraczać poza zasobność portfela przeciętnego użytkownika.

Jednym z rozwiązań hostingowych pod sklepy jest cloud serwer


Dlaczego hosting dla sklepu internetowego jest ważny?

Sklep internetowy to zaawansowana, potrzebująca wiele zasobów do wykorzystania struktura. Jednak nie tylko w przypadku platform sprzedażowych, ale i przy zwykłych stronach wymagana jest wydajność. Co się stanie, jeżeli witryna stoi na słabym hostingu?

W przypadku zerowego zainteresowania, problem z niską wydajnością nie odbije się tak szerokim echem, niż kiedy mamy do czynienia z faktycznym zainteresowaniem produktami wśród klientów. Wielkim testem dla sklepów zawsze są akcje promocyjne, jak i specjalne dni dla klienta (Happy Hour, Black Friday, Black Week itp.). Przeciętny serwer potrafi "położyć" nawet najlepszą akcję marketingową. Spora liczba wizyt klientów zwiększa niestety prawdopodobieństwo awarii i błędu 500 w sklepie internetowym. Sklep nie działa, klient zdenerwowany i często już nie wraca, tzn. idzie do konkurencji, zwłaszcza jeśli dzieje się to regularnie.

Wówczas sprzedaż nie idzie tak jak mogła i powinna, w dodatku od zainteresowanych wychodzi niska ocena sklepu za brak odpowiedniej obsługi. Właściciel sklepu stoi na przegranej pozycji, ponieważ nie poradził sobie ze zwiększoną sprzedażą w sieci, a straty wizerunkowe będą się ciągnęły bardzo długo i niekiedy sytuacja może być nie do uratowania. Wszystko przez to, że nie zadbano o właściwą opiekę techniczną i wydajny serwer dla sklepu internetowego.

Prędkość działania sklepu internetowego wynika również z hostingu

Prędkość działania sklepu internetowego to składowa co najmniej kilku czynników, w tym samego serwera. Do tego należy dodać silnik sklepu (PrestaShop, Wordpress, Magento itd.), jego zaprojektowanie i zoptymalizowanie, czyli instalacja lub rezygnacja z wtyczek, kompresja fotografii, odpowiednio napisany kod sklepu i inne. Sam serwer też musi być odpowiedniej klasy, przystosowany pod każdy wymóg działania sklepu.

Jednym ze standardów powinna być kwestia oparcia serwera o dysk SSD dla plików oraz baz danych. Ponadto ważna jest aktualność całego oprogramowania (w tym PHP), klasa procesorów i wymagana pojemność pamięci RAM w sprzęcie hostingodawcy.

Jeżeli usługodawca ma problem z update'ami swojego sprzętu oraz oprogramowania, to jest to prosta droga do sytuacji takiej, że nie będzie w stanie sprostać wymaganiom sklepów internetowych. Kombajny sprzedażowe nie mogą napotykać na ograniczenia i celowe blokady (a tak się niestety dzieje, w zależności od usługi), przez co sklep internetowy już podczas testów zacznie się "sypać". I to byłoby na tyle dobre zdarzenie, bo można dzięki temu zawczasu zareagować i zmienić hosting. Starajmy się dobierać najbardziej nowoczesne technologie serwerowe w przypadku sklepów internetowych, minimalizując tym samym zagrożenie nadmiernego obciążenia i problemów z przetwarzaniem danych.

Im wydajniejszy hosting, tym sklep obsłuży więcej zamówień

Każdy sklep internetowy jest budowany z myślą o dobrej sprzedaży, dlatego serwery na ewentualną sporą liczbę potencjalnych klientów powinny być przygotowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. A im bardziej zaawansowany technicznie hosting, tym bliżej do tego celu.

Wydajność to m.in. liczba możliwych zapytań do obsłużenia. Zapytania oraz żądania są terminami używanymi w środowisku informatycznym i w przypadku sklepów internetowych oznaczają m.in. każdą wizytę użytkownika oraz jego kolejne ruchy - przeglądanie produktów, wybór wariantów, dodanie do koszyka, wprowadzenie kodów rabatowych i wiele innych. Im lepszy sprzęt, tym więcej takich zapytań serwer jest w stanie bezproblemowo przetworzyć, co równa się z bezproblemową sprzedażą i zyskami dla firmy.

Warto stawiać na wydajny hosting


Co składa się na parametry hostingu dla sklepu internetowego?

Aby zdecydować się na konkretny rodzaj serwera dla swojego sklepu internetowego, należy wziąć pod uwagę chociażby:

  • Rodzaj hostingu

W przypadku początkujących sprzedawców, którzy w pierwszych miesiącach nie są "narażeni" na zaskakującą sprzedaż, warto rozważyć wybór hostingu współdzielonego. Dla zupełnie nowych biznesów to rozsądne rozwiązanie, aby nie narażać się na starcie przygody na zwiększone koszty. Kiedy jednak sklep internetowy nie jest nowy i generuje jakąś sprzedaż, to trzeba pomyśleć o bardziej zaawansowanych możliwościach, jak np. serwer dedykowany.

  • Rodzaj serwera

Przed wyborem serwera wypada przeanalizować też takie aspekty, jak stosowanie przed hostingodawcę dysków SSD i możliwie nowe technologie procesorów.

  • Oprogramowanie serwera

Za odpowiednią wydajność i poprawne funkcjonowanie projektów, w tym sklepów internetowych, odpowiada m.in. oprogramowanie PHP, które powinno być aktualne.

  • Kopie zapasowe

Właściciele serwisów dzielą na tych, którzy regularnie tworzą kopie zapasowe oraz na tych, którzy tego nie robią i później cierpią, bo w najmniej oczekiwanym momencie przydarzyła się awaria, wraz z utratą danych. Zainteresowani powinni brać pod uwagę takie oferty, które zapewniają backup minimum raz dziennie, z możliwie jak najdłuższym czasem przechowywania. Brak regularnych kopii zapasowych to balansowanie po cienkiej linii.

  • Wsparcie techniczne

Poważny hostingodawca zapewnia stały support. Nawet jeżeli nie dostrzegacie ze swoimi usługami problemów, to prędzej czy później i tak będziecie mieli pytania do właściciela serwera i na pewno wartością dodaną jest zapewnienie stałego wsparcia mailowego, jak i telefonicznego.

  • Firmę hostingowa

Prócz samej oferty zaleca się "prześwietlić" także samą firmę i jej dotychczasową historię. Raczej wątpliwej jakości są hostingodawcy w formie jednoosobowych działalności gospodarczych, czy też ze sporą ilością negatywnych opinii od klientów np. w Google. Kluczowe w ostatecznej decyzji bywa z kolei doświadczenie firmy oferującej usługi hostingowe oraz to, czy ma swoje maszyny w danej serwerowni.


Jaki hosting pod sklep internetowy - podsumowanie

Wybór serwera dla swojego sklepu internetowego powinien być poprzedzony szczegółową analizą dostępnych ofert. Jeżeli jest to startujący biznes, z małą ilością produktów, to tych składowych nie powinno być tak wiele. Jeżeli natomiast jest to już rozbudowana platforma sprzedażowa, w dodatku z ruchem użytkowników, to wręcz należy wykonać ten strategiczny ruch z pomocą specjalistów, aby nie narazić swojej firmy na straty finansowe oraz wizerunkowe. Zdecydowanie korzystniej jest wybrać wówczas droższą, ale bardziej stabilną i zaawansowaną technologicznie opcję, aniżeli później rwać włosy z głosy, kiedy zauważy się kłopoty z wydajnością całego sklepu.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
poniedziałek, 29 listopad 2021
Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP