Jak przekonać prezesa do zainwestowania w SEO?

Jak przekonać prezesa do zainwestowania w SEO?

Jak przekonać prezesa do zainwestowania w SEO?

Pracujesz w dziale marketingu swojej firmy i jednym z jej celów jest pozyskiwanie klientów w internecie, poprzez swoją stronę? Masz świadomość, że SEO to dobra opcja, ale nie wiesz jak przekonać do tego prezesa? Sprawdź nasze argumenty!

1. SEO to inwestycja długoterminowa

Marketingowi specjaliści co kilka miesięcy zastanawiają się, czy aby na pewno SEO i szeroko rozumiane pozycjonowanie ma swoje zastosowanie, czy trzeba się skupić wyłącznie na płatnych reklamach w Google. Absolutnie nie.

Zawsze ostateczne wnioski będą skupione na tym, że SEO działa i wyniki organiczne są bardziej wartościowe od płatnych reklam. Internauci bowiem ufają wynikom organicznym, które są znacznie bardziej wiarygodne od często przypadkowych reklamodawców i pierwsze pozycje na pierwszej stronie są w większości potwierdzeniem wysokiej reputacji przez roboty i innych użytkowników wyszukiwarki Google.

Oczywiście reklam nie można dyskwalifikować, jednak nawet największe portale mają lepsze rezultaty odwiedzin z wyników organicznych, aniżeli z inwestycji w płatne narzędzia reklamowe.

SEO bez wątpienia jest dobrą inwestycją, mimo że to proces długoterminowy. SEO ma wiele elementów, aczkolwiek podstawowe czynności zawsze pozostaną takie same, mimo wielokrotnych zmian algorytmów. Korekty i większe zmiany wokół domeny to stały zakres zadań, jednak każda praca pozostanie widoczna przez dłuższy czas. Nie jest bowiem tak, że zaprzestanie czynności (np. poszerzanie contentu) wpłynie momentalnie negatywnie. Owszem, przyjdzie i taki czas, że domena utraci swoje dobre pozycje w wyszukiwarce, ale stanie się to np. po gruntownej zmianie algorytmów, czy konkretnych działaniach promocyjnych konkurencji. Spadek nie będzie gwałtowny, aby nie móc odpowiednio zareagować.

2. Zwiększona konwersja dzięki pozycjonowaniu

Posiadanie dobrej strony internetowej, z dużą ilością produktów czy wyszczególnionych usług, wraz z odpowiednią wersją mobilną witryny, jest już milowym krokiem. Ten milowy krok jednak na nic się zda, jeżeli strona nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, bądź też zostaną określone błędne frazy kluczowe.

Ogólne frazy kluczowe (np. kamera) są z reguły przypisane do największych marek w sieci. Zadaj sobie jednak pytanie, czy potencjalny klient - jeżeli szuka kamery - zawsze wpisze tak ogólne hasło w wyszukiwarce Google?

Algorytmy Google stawiają również na znacznie bardziej szczegółowe frazy kluczowe, bowiem w ten sposób użytkownik jest w stanie znacznie szybciej dotrzeć do interesującego go produktu czy usługi, jeśli jest zdecydowany np. na jakiś model. Jeżeli strona internetowa będzie wysoko w wynikach wyszukiwania na szczegółowe frazy, to znacznie szybciej trafi świadomy, zdecydowany klient, aniżeli w przypadku nieuściślonych zapytań. To tzw. pozycjonowanie szerokie, wykorzystujące bardziej szczegółowe frazy, dostosowane pod konkretne oczekiwania użytkownika.

3. Konkurencja również pozycjonuje

Istnienie w internecie można porównać do weselnej zabawy w "gorące krzesła", gdzie miejsc jest mniej niż uczestników. Podobnie jest w sieci - konkurencyjne firmy cały czas działają i najmniej aktywni po prostu będą w ogonie zestawienia. Nawet jeśli akurat Twoja branża jest stosunkowo wąska, to jedna firm - przy odpowiednim nacisku na SEO, może zajmować kilka kolejnych miejsc po sobie w wynikach wyszukiwania. Klientów zdobywają tylko ci, którzy znajdują się na daną frazę kluczową na pierwszej stronie wyników wyszukiwań. Im dalej, tym szanse na zysk drastycznie spadają, ponieważ zainteresowani bardzo rzadko przeglądają następne strony.

4. Lokalne SEO kluczowe w sprzedaży bezpośredniej

Dzisiaj każdy, idąc na ulicy, trzyma w dłoni telefon. W wielu przypadkach prowadzone są nie tylko rozmowy ze znajomymi, ale też poszukiwania interesujących produktów czy usług, jakie znajdują się w pobliżu - niezależnie od tego, czy to tzw. miejscowy, czy też osoba przyjezdna. Statystyki pokazują, że spośród lokalnych wyszukiwań, około połowa z nich jest finalizowana wizytą potencjalnego klienta w danej lokalizacji i to tego samego dnia. Ważne jest zatem pozycjonowanie swojej witryny na lokalne frazy oraz posiadanie swojej wizytówki firmy w Google Moja Firma. Dzięki obecności na tych dwóch frontach zwiększa się okazja na zdobycie klienta, który potrzebuje czegoś tu i teraz.

5. Zwrot z inwestycji w SEO

Wprawdzie działania w social mediach w różnej formie są popularne i często skuteczne, tak jednak najwyższe wskaźniki zysków i tzw. zwrotu z inwestycji ma jednak SEO. To ruch organiczny z wyszukiwarki odpowiada za najwięcej zapytań użytkowników (tzw. leadów).

Badania HubSpotu mówią, że SEO w dużych firmach generuje o kilka lub kilkanaście procent więcej leadów, aniżeli jest to w przypadku płatnych reklam. Tutaj należy zadać sobie podstawowe pytanie - patrzymy na firmę długoterminowo i rozwijamy się systematycznie, czy też liczymy na krótkotrwały zryw dzięki inwestycji w płatne reklamy. Jeśli to pierwsze, to należy uzbroić się w cierpliwość, bowiem efekty z SEO nie przychodzą od razu.

6. Kiedy będą efekty z SEO?

Na to pytanie odpowiedzieliśmy już w poprzednim akapicie - prezesa należy od razu uświadomić, że SEO to długotrwały proces, ale jeśli już przyniesie po jakimś czasie efekty, to będą one znacznie dłużej widoczne, niż inwestycja w kampanię reklamową (Google Ads), z której ewentualny napływ klientów skończy się wraz z obcięciem budżetu na tego typu działania.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że pieniądze na SEO to niepotrzebne wydatki, bo nie przynoszą szybko efektów. W tym aspekcie nie można jednak tak myśleć - regularna praca może zaowocować długotrwałymi wzrostami (znacznie dłuższymi, niż przy płatnych reklamach), których pierwszy przebłysk pojawi się po kilku miesiącach.

Czy Twój szef wie co to SEO?

Pamiętaj, że prezes firmy zazwyczaj nie będzie w pełni zorientowany na czym to wszystko polega, lub jedyną myślą na temat promocji strony internetowej będzie płatna reklama. Należy zatem najpierw dokładnie wyjaśnić tematykę SEO i pozycjonowania, wraz ze wszystkimi korzyściami jakie mogą płynąć, podpierając się faktami, danymi i przypuszczalnym czasem zwrotu z inwestycji oraz w jaki sposób to nastąpi.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
poniedziałek, 26 lipiec 2021
Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP