Czym jest zaplecze SEO i jak funkcjonuje?

Czym jest zaplecze SEO i jak funkcjonuje?

Czym jest zaplecze SEO i jak funkcjonuje? Czym jest zaplecze SEO i jak funkcjonuje?

Zapewne nie raz słyszałeś o zapleczu SEO. Co to jest takiego, jak dokładnie działa oraz jak go wykorzystać, aby Twoja strona pięła się w wynikach wyszukiwania? Wyjaśnimy w naszym artykule.

Co to jest zaplecze SEO?

Generalnie zaplecze można wyjaśnić i interpretować na dwa różne sposoby, m.in. jako ogół miejsc, z których odnośniki będą prowadziły do Twojej strony internetowej – są to blogi internetowe, katalogi, fora dyskusyjne, konta w mediach społecznościowych itp.

Drugim wyjaśnieniem i rodzajem zaplecza jest typ konkretnej strony internetowej, na której są umieszczane artykuły. Najczęściej jest tak, że publikuje się branżowe treści, dzięki którym później można posiadać wartościowe linki, prowadzące do docelowej strony.

I to właśnie na tym drugim rodzaju skupimy swoją uwagę w tym artykule, mogącym funkcjonować jako Twoje wartościowe zaplecze linkujące.

Warto tutaj od początku zaznaczyć, że zaplecze SEO ma na celu wzmacniać strony internetowe, poprzez umieszczenie na nim linków zewnętrznych i tym samym podnosić wartość swojej domeny w wyszukiwarce oraz budować reputację w sieci. Jest to sposób na prowadzenie link buildingu.

Algorytmy zmieniają zaplecza SEO

Kiedyś celem prowadzenia zaplecza było wyłącznie katalogowanie jak największej ilości linków, bez nacisku na to, co się tak naprawdę znajduje w środku.

Pewnego razu aktualizacje algorytmów doprowadziły jednak do zmiany funkcjonowania takich miejsc.

Chodzi o algorytm Panda, który zaczął bacznie przyglądać się wszystkim stronom internetowym, pod kątem ich użyteczności oraz jakości publikowanych materiałów. Podobna sytuacja zaczęła dotyczyć również jakości linków, bowiem one mogą wpływać znacząco na wizerunek danej marki w sieci. Jeżeli witryna będzie częściej odwiedzana, poprawie ulegną jej pozycje w wyszukiwarce.

Dla Google najważniejsze jest oferowanie użytkownikom jak najlepszych jakościowo źródeł, tak aby sami użytkownicy mogli chwalić się i udostępniać w innych miejscach w sieci ciekawe wiadomości (linki). W przypadku młodych stron jest to oczywiście trudne, ponieważ zazwyczaj takie domeny są jeszcze daleko w wynikach wyszukiwania. To jest właśnie powodem budowania zaplecz, aby móc zdobywać naturalne linki, wyłącznie swoją pracą.

Ostatnie lata zmieniły nastawienie pozycjonerów do zaplecz SEO. Tam też trzeba podchodzić do działania z należytą starannością. Wartościowe zaplecze musi nawiązywać cały czas do tematyki, zwłaszcza w kontekście strony, którą chcemy pozycjonować. Zaplecze SEO staje się nie tylko źródłem linków zewnętrznych, ale również wartościowym medium, z wysokiej jakości artykułami dla czytelników.


Zaplecze SEO to wartościowy content

Jak się można już domyśleć z wcześniejszego fragmentu tekstu, jeśli chcemy, aby zaplecze SEO przynosiło nam efekty i miało wysoką jakość, musi być na nim publikowanych wiele wartościowych treści, bowiem ma to wpływ w kontekście pozycjonowania strony internetowej.

Tworzenie oraz udostępnianie interesujących materiałów, które będą dopasowane do naszej grupy docelowej, są w stanie stworzyć swoistą sieć społeczności, regularnie odwiedzającą witrynę. Ten sposób działa na świadomość marki.

Jakie są cechy dobrego zaplecza SEO?

Materiały na zapleczu SEO powinny posiadać w sobie kilka niezmienionych cech, tj. ciekawy i unikalny content, stosowne sformatowanie tekstu (akapity, wytłuszczenia słów kluczowych), czy zawieranie grafik w środku tekstu, aby czytelnikowi łatwiej się dany artykuł czytało. Treści muszą pojawiać się regularnie i w każdym przypadku starać się zachęcić użytkownika do oczekiwania na kolejne publikacje.

Inną kwestią jest szata graficzna, czyli wygląd strony internetowej, funkcjonującej jako zaplecze SEO. Należy stosować unikalny layout, przyjazny dla oka i wpasowujący się w panujące trendy.

Standardową kwestią jest także odpowiednie zabezpieczenie zaplecza. Należy zachować takie same procedury, jak w przypadku zwykłych, firmowych stron internetowych, chroniących przed atakami hakerskimi i kradzieżą danych.

W przypadku zaplecza SEO najważniejszą sprawą jest oczywiście tematyka witryny. Powinna być zbieżna z naszą stroną, co pomaga zbierać użytkowników zainteresowanych Twoją branżą i tym samym budować wizerunek eksperta. Jeżeli nasze budowane zaplecze wygląda coraz przyjaźniej, a treści są w stanie zadowolić użytkowników, to można w kolejnym kroku zachęcić do interakcji, np. do komentowania informacji, co też nie pozostaje bez reakcji na wartość strony.

Budowanie zaplecza SEO

Jakie są zalety budowania własnego zaplecza SEO?

Każde rozwiązanie ma swoje wady oraz zalety i nie inaczej jest w przypadku zaplecza SEO. Wśród zalet znajdziemy chociażby wspieranie mechanizmu pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce. Sami decydujemy o szacie graficznej, jak i publikowanych artykułach, czyli posiadamy nad nim pełną kontrolę. Możemy zatem dopasować wszystko pod swoje potrzeby i oczekiwania, a także nie ma ryzyka usunięcia nieoczekiwanie treści bez naszej wiedzy. Oczywiście prowadzenie takiego portalu wymaga wiedzy oraz czasu, co też w wielu przypadkach zwyczajnie zniechęca. Zbudowanie silnego zaplecza SEO jest inwestycją pochłaniającą sporo energii, ale później zdecydowanie to się opłaci.

Jeśli zaplecze prezentuje dobrą jakość - jest aktualne i cały czas udoskonalane, to można wyciągnąć z niego bardzo wiele korzyści. Najbardziej pożądaną opcją jest stworzenie własnego źródła dochodu, np. poprzez wstawianie artykułów sponsorowanych, emitowanie reklam, czy też uczestniczenie w programach partnerskich.

Zaplecze SEO może być znakomitym narzędziem sprzedażowym, marketingowym i PR'owym. Miejsce to, dzięki swojej wiarygodności, tworzy kolejne źródło informacji naszej grupy targetowej, czyli klientach.

Jakie są wady zaplecza SEO?

Stworzenie zaplecza SEO niesie za sobą ryzyko, że portal nie wkupi się w łaski użytkowników, nie będzie lubiany, ani odwiedzany, a co za tym idzie - internauci nie będą dzielili się linkami w innych miejscach w sieci. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej - stworzenie świetnego zaplecza wymaga bardzo dużo pracy i czasu, niekiedy nawet kilku lat.

Do wad można włączyć także koszty, jakie trzeba ponieść w związku z budową zaplecza SEO. Należy opłacić domenę, hosting i w zależności od sytuacji - zbudowanie struktur witryny, wraz z szatą graficzną. Ponadto, jeśli chcemy dogłębnie i szczegółowo analizować serwis, trzeba mieć dostęp do płatnych narzędzi analitycznych.

Istnieją również możliwości korzystania nie ze swojego zaplecza, tylko z wcześniej już stworzonego przez osoby obce. Wówczas towarzyszy nam ryzyko, że nasze linki, bądź treści zostaną nieoczekiwanie usunięte, albo zmodyfikowane. Ponadto strony mogą mieć ustalony limit publikacji oraz usługi płatne. Warto też zorientować się, czy w momencie końca współpracy wszystkie materiały nie zostaną usunięte, kasując przy tym ruch i widoczność na naszej stronie.


Czy warto stawiać na samodzielną budowę zaplecza SEO?

Decyzja o samodzielnym tworzeniu zaplecza nie zawsze jest opłacalna. Zależy to m.in. od branży - jeśli nasza strona nie ma wybitnej konkurencji, to korzystniejsze finansowo okaże się pozycjonowanie, niż czasochłonna praca nad budową swojego zaplecza SEO.

Znaną praktyką jest kupowanie domen już z określoną historią, właśnie pod zbudowanie zaplecza. Domena wówczas posiada jakieś zaufanie i reputację, w przeciwieństwie do zupełnie nowej domeny, dzięki czemu witryna nie startuje z absolutnego zera. Obowiązkiem jest jednak wcześniejsze dokładne sprawdzenie historii, czy na pewno wybrany adres nie był łączony w przeszłości ze spamem.


Budowanie zaplecza SEO - podsumowanie

Jeśli zaplecze SEO zostanie odpowiednio stworzone i należycie prowadzone, to może stać się naszym własnym źródłem pozyskiwania linków zewnętrznych, poprawiają pozycję strony docelowej w wynikach wyszukiwania Google.

Trzeba jednak cały czas pamiętać, że nie jest to jedyny sposób na uzyskanie efektów, ponieważ wszystkie procesy SEO i pozycjonowania to wielowątkowy mechanizm, wymagający wysiłku.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP