Skip to main content
3 minut(y) czytania (583 słów)

Na ile fraz pozycjonować stronę internetową?

na-ile-fraz-pozycjonowac-strone-internetowa

Kiedy rozpoczyna się pozycjonowanie strony internetowej, pojawia się pytanie - na ile fraz to robić? Czy za tym procesem musi stać przemyślana strategia?

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest priorytetową i bardzo ważną decyzją. Czy ich liczba jest ograniczona i czy dzielą się na te pierwszego rzędu oraz poboczne?

Docelowym punktem działań jest w większości przypadków być dobrze wypozycjonowanym na jak największej liczbie słów kluczowych. Na początku drogi nie jest to jednak możliwe, dlatego swoją pracę trzeba podzielić na etapy.

Niezależnie od tego, czy za pozycjonowanie firma zabierze się sama, czy też zleci to zewnętrznej agencji, zalecane jest skupienie się na określonej, ograniczonej ilości fraz. Wszystko z prostego powodu - możliwości czasowe. Im więcej tych słów, tym na każdy osobny przypadek zostanie poświęcone mniej uwagi.

Pozycjonowanie strony internetowej - jaką obrać strategię?

Wszystko zależy od przyjętej strategii. Podstawową kwestią jest to, w jakim stanie jest serwis internetowy pod kątem SEO. Wcześniej zatem trzeba zrobić audyt SEO i ocenić sytuację, bowiem jeśli okaże się, że witryna nie jest odpowiednio przygotowana - zabraknie na niej np. odpowiedniej ilości treści, trzeba będzie również ten czynnik zaplanować w swoim kalendarzu, bo to właśnie pod kątem wybranych słów kluczowych trzeba publikować nowe teksty.

Na stronie internetowej powinny zatem być umieszczone wiadomości, które roboty Google ocenią jako naturalne, przyjazne dla człowieka, z odpowiednim zagęszczeniem fraz kluczowych - oczywiście nie przesadzając, ponieważ wyszukiwarka szybko się zorientuje, że treść może być fałszywa.

Trzeba zatem mierzyć siły na zamiary i brać wiele procesów pod uwagę, jakie zachodzą przy pozycjonowaniu. Jeśli strona jest mała, niezbyt rozbudowana, to wybór zbyt wielu fraz wymusi na właścicielu spore zmiany w serwisie, czyli gwałtowną jej rozbudowę. W przeciwnym razie szansa na dobre efekty jest mniejsza, a czas oczekiwania znacznie się wydłuży.

Dobrą techniką jest więc stworzenie kilku grup słów kluczowych, podzielonych np. na priorytetowe, drugiego rzędu oraz poboczne. Najważniejsze będą zatem te z pierwszego kręgu, na które zostanie poświęcone sporo więcej czasu.

Ile fraz kluczowych wybrać?

W przypadku mniejszych firm, dobrym wyborem na początku drogi pozycjonowania, jest 5-10 fraz, nie więcej. Im większa firma, większe możliwości i bardziej rozbudowana strona internetowa, tym te liczby mogą oscylować nawet wokół 100 fraz. Trzeba jednak wszystko dokładnie przeanalizować, żeby nie popaść w skrajności, które przewyższą możliwości przerobowe.

Publikowanych artykułów nie należy przesycać słowami kluczowymi, ponieważ ani nie będzie to korzystne dla czytelników i klientów, ani nie spodoba się to Google. Wprawdzie nie ma ustalonych konkretnych granic pod tym względem, jednak filtry nałożone przez roboty wyszukiwarki mogą okazać się zabójstwem dla strony.

Dość istotnym jest również fakt, że działania SEO nie będą skupiały swojej uwagi wyłącznie na wybranych frazach. Wszystko będzie zależało od algorytmów analizujących teksty. Google jest na tyle elastycznym mechanizmem, że wszelkie odmiany, czy synonimy, również mogą być dodatkowo pozycjonowane w wyszukiwarce, uwzględniając stronę internetową Twojej firmy.

Ocena działań SEO na stronie internetowej

Po pewnym czasie warto przeanalizować dotychczasową pracę nad pozycjonowaniem pod wybrane frazy. Czas jaki jest wymagany również nie ma sztywnych ram, bowiem wiele zależy od tego, jak wielka jest konkurencja w danej branży, która także nie zapomina o pozycjonowaniu. Jeśli efekty są zadowalające, to śmiało do priorytetów dołączą się następne ważne dla firmy frazy.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że wielu właścicieli firm chciałoby móc pracować nad jak największą ilością słów, ale najbardziej optymalną decyzją będzie ograniczenie ich na starcie do poziomu 5-10 i wyznaczyć długofalowy tok działań, z uwzględnieniem rozszerzania zakresu pozycjonowania i walki o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Czynnik ten można porównać do długoterminowych planów marketingowych, które wymagają odpowiedniego zaangażowania.

ZAPYTAJ O WYCENĘ POZYCJONOWANIA STRONY

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
środa, 01 maj 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.