Przejdź do głównej treści
3 minut(y) czytania (502 słów)

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Media społecznościowe są ogromnymi i bardzo popularnymi platformami. Do tego grona w pewnym stopniu dołączyły również firmowe blogi.

Stały kontakt z klientem, możliwości przekazania lub dotarcia do bieżących informacji czy opinii - to niewątpliwe atuty serwisów typu Facebook, Twitter, czy Instagram. Przed nimi sporą rolę odgrywały osobiste blogi, które po latach posuchy dokonały w pewnym sensie przeobrażenia zainteresowania, teraz w postaci blogów prowadzonych przez firmy.

W niektórych aspektach blog firmowy jest zdecydowanie lepszą opcją, aniżeli wyżej wspomniane serwisy, na których nie da się przekazać contentu w pełnym zakresie, włącznie z infografikami, czy innego rodzaju materiałami multimedialnymi. Potrzebna jest do tego strona internetowa firmy i wdrożony blog - miejsce pewnych wiadomości i profesjonalizmu.

Od kilku lat wzrasta liczba prowadzonych blogów hobbystycznych i eksperckich, wśród których są w sporej grupie blogi firmowe. Poniżej odpowiemy na podstawowe pytanie - dlaczego warto je zakładać?


Zalety prowadzenia firmowego bloga

Korzyści, jakie mogą płynąć z rzetelnego prowadzenia bloga, można uzbierać bardzo dużo. Dzielą się na kilka rodzajów - od budowania swojego wizerunku, poprzez rozwijanie widoczności w sieci, po wzrost liczby czytelników.

Rozwinięty content

Użytkownicy w wyszukiwarce często próbują znaleźć interesujące ich materiały nie poprzez wpisanie ogólnych, krótkich fraz, a umieszczenie dłuższego zapytania, składającego się nawet i z 10 wyrazów. Z punktu widzenia pozycjonowania dłuższe frazy to tzw. długi ogon, z którego można pozyskać świadomych, konkretnych czytelników. Rozbudowane treści na blogu są świetnym miejscem, aby i takie frazy w nich umieszczać, oczywiście wraz z wyczerpującą odpowiedzią w danym temacie. Szczegółowe artykuły odznaczają się znacznie lepszą jakością i są o wiele bardziej wartościowe dla użytkowników, jak i zabiegu pozycjonowania w wyszukiwarce.

Angażujący tekst

Decyzja o prowadzeniu bloga musi się wiązać z podstawowym założeniem - dobre, wyczerpujące temat artykuły. Jeśli treści będą prezentowały wysoką jakość, to naturalnie będą promowane w innych miejscach w sieci przez samych czytelników, a w przypadku pozostawienia linka, to tylko podziała na plus dla Twojej strony, bowiem algorytmy zauważą, że warto to promować również w wyszukiwarce, czyli poprawiać pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobry tekst sam może się obronić i przyczynić do naturalnego procesu linkowania zewnętrznego (link building).

Zawsze aktualnie

Rozbudowane i bogate w słowa wiadomości na blogu są doceniane przez wyszukiwarkę, podobnie jak ich systematyczne publikowanie. Google widzi bowiem, że serwis jest regularnie powiększany o kolejne podstrony, a to dobra droga do zarówno zaspokajania potrzeb swoich aktualnych czy przyszłych klientów, jak i wspomagania procesu pozycjonowania strony internetowej.

Blog to promocja firmy

Wartościowe artykuły to dobry materiał również to wykonywania linkowania wewnętrznego, a więc promowania w treści także innych informacji, jakie znajdują się na Twojej stronie. W ten sposób wspiera się inne sektory witryny, promuje usługi, a także pomaga robotom wyszukiwarki dogłębnie zrozumieć całą strukturę i tematykę firmowej wizytówki, poprzez powiązanie tematyczne wiadomości, czy produktów.

Bądź ekspertem w branży

Poradniki, wskazówki, opisy i instrukcje to nie tylko możliwość przekazania wiedzy użytkownikom, ale i jednoczesne budowanie swojej pozycji, jako eksperta w danej branży. Przy pomocy treści uda się przedstawić charakter działalności firmy, usług, produktów i ich zastosowania. Rozwijanie wizerunku profesjonalisty wzmacnia kontakt z klientem, pokazuje doświadczenie i znajomość tematyki.

    
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
niedziela, 22 czerwiec 2025
Gotowy na realne efekty?
Zostaw swój numer, napisz maila, lub po prostu zadzwoń.

Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.