Przez Tomasz Warsiński dnia sobota, 04 kwiecień 2020
Kategoria: Definicje

Ślepota banerowa

Co to jest ślepota banerowa? - Definicja

Ślepota banerowa to znane zjawisko, jakim jest unikanie oglądania reklam przez użytkowników stron internetowych. Przed laty, jeszcze w czasach początkowego wzrostu znaczenia reklam w sieci, bannery były przeróżnej wielkości i kolorystyki, nierzadko intensywnej. Wielu użytkowników przyzwyczaiło się do takiej formy promocji firm w sieci, przez co z czasem przestali na to zwracać uwagę.

Ignorowanie takich materiałów wynika m.in. z nieinteresującej ich tematyki, często niedostosowanej do danej witryny, albo też zwyczajnie irytującej formy. Innym z powodów ślepoty banerowej jest nachalność i problemy z wyłączeniem reklam, co poskutkowało także powstaniem programów blokujących tego rodzaju elementy.

Zobacz również na blogu: Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?

Leave Comments