Co to jest filtr ręczny? - Definicja
Filtr ręczny to inaczej kara, którą może otrzymać strona internetowa, bezpośrednio z rąk pracownika Google, a nie zautomatyzowanych algorytmów. Pracownicy mogą zastosować filtr ręczny za funkcjonowanie niezgodne z ogólnie przyjętymi wytycznymi, a więc np. za stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania (Black Hat SEO), czyli spam, ukrywanie tekstów, zbyt duża liczba słów kluczowych w treściach, brak zabezpieczeń na stronie, nienaturalne przyrost linków przychodzących oraz wychodzących itp.
Jeżeli filtr ręczny został zastosowany, to w Google Search Console pojawi się na ten temat stosowny komunikat. Kara od Google skutkuje spadkiem w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, albo w najgorszym wypadku usunięciem z wyszukiwarki.
Przeczytaj także na naszym blogu: Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje