Przez Tomasz Warsiński dnia niedziela, 29 marzec 2020
Kategoria: Definicje

Artykuł sponsorowany

Co to jest artykuł sponsorowany? - Definicja

Artykuł sponsorowany to forma płatnej reklamy na stronie internetowej. Ten rodzaj istnieje jeszcze w prasie tradycyjnej, jednak w większości obecny jest jednak w sieci, z uwagi na znacznie szersze możliwości dotarcia do odbiorców.

Taka publikacja nie powinna generalnie różnić się jakością oraz poziomem merytoryki dla czytającego, jednak zazwyczaj wiadomo, że dany tekst jest sponsorowany, ponieważ znajdują się w nim np. logotyp, grafika, link i szczegółowe informacje na temat produktu, bądź usługi.

Ewentualny sukces takiej reklamy opiera się na wysokiej jakości materiale, bez nachalnych komend, które mogą tylko zniechęcić potencjalnego klienta. Wskazane jest zatem skupienie się na wartości przekazu, aby wzbudzić ciekawość i zaufanie internauty. Treści sponsorowane subtelnie promują daną usługę, opisując korzyści, jakie może uzyskać odbiorca. Artykuł sponsorowany z jednej strony jest reklamą konkretnego towaru, a z drugiej może być jednym z elementów pozycjonowania, bowiem na podstawie linków z obcych stron buduje się sieć odnośników prowadzących do serwisu, czyli tzw. linkduilding.

Leave Comments